![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=161229 | |
שלמה גזית רואה מנסיון | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 20/06/2011 שעה 11:42) בתשובה לשמעון מנדס | |
הגיון ? בוא ונראה . 1 – אין בפורום היבשושי הזה אפשרות לצייר סמיילי , כי זה מה שהייתי רוצה בראש תשובתי , שכן ממשפט הפתיחה שלך ניתן לדמות שעכשיו כתבתי בהגיון ובמשתמע ==> קודם לא . ח ח ח 2 – אני עיקבי בטענתי והיא הבסיס לדברי . העם היהודי איבד בשואה שליש מבניו כשישה מיליון נפשות . יצאנו מהשואה 11-12 מילין נפש וכעת אחרי 66 שנים אנחנו רק 13.2 מיליון . 3 – באופן שונה מהתלם אני רואה את הבעיה שלנו במשקפיים דמוגרפיות . לא התלם של ''בתורה הובטחה ארץ ישראל לעם ישראל'' גם לא התלם ''זו ארץ אבותינו ההיסטורית'' . השיקולים שלי בכל הנושא הם הצורך הדחוף מאד להגדיל את העם היהודי . 4 – באופן הוגן וברור אני אומר וכותב שהיהודים עם זרם הציונות המתיישבת התחילו לבוא לארץ ישראל והערבים כאן התנגדו . התוצאה הייתה מלחמה אחת ראשית עם נאכבא וכמה אחרות כולל אינתיפאדות וטרור . 5 – לשלום יש יתרון אחד בולט ==> אין סבל של הרוגים , פצועים , אובדן רכוש ויצירת פליטים . חסרונו של השלום מנקודת המבט של גידול אוכלוסין הוא שהשלום הוא מצב אדיש בנושא זה . 6 – למלחמה יש חיסרון בולט ==> זה מלווה במוות , פצועים , פליטים ואבדן רכוש . אבל למלחמות יש ייתרון ענק ==> במלחמות כובשים שטחים , מגרשים תושבים וזוכים בהטבה כלכלית . זה בתנאי שמנצחים . 7 – התיזה של גזית ושאר תיזות השלום כולן הן הליכה בתלם . לא חשוב איזה תלם , חשוב שזה תלם של שאיפה לשלום . 8 – וודאי תשאל אז היכן ההיגיון ? ההגיון הוא ששטחים גדולים שמתאימים למחיה הם גורם מדרבן לגידול אוכלוסיה* . אנחנו החזרנו את סיני , נסוגונו מעזה וכעת הדיון נוא על יהודה ושומרון ואחר כך גם רמת הגולן . זה לא הגיוני ! *אני יודע שדוד סיון הציג טיעונים נגד התיזה של שטח גדול המביא לגידול אוכלוסין . =========================================================================================================== וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן, הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב: כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ, אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע. א,ט וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה, וַיֹּאמַר: הַחִנָּם, יָרֵא אִיּוֹב אֱלֹהִים. א,י הֲלֹא את (אַתָּה) שַׂכְתָּ בַעֲדוֹ וּבְעַד בֵּיתוֹ, וּבְעַד כָּל אֲשֶׁר לוֹ--מִסָּבִיב: מַעֲשֵׂה יָדָיו בֵּרַכְתָּ, וּמִקְנֵהוּ פָּרַץ בָּאָרֶץ. א,יא וְאוּלָם שְׁלַח נָא יָדְךָ, וְגַע בְּכָל אֲשֶׁר לוֹ--אִם לֹא עַל פָּנֶיךָ, יְבָרְכֶךָּ. א,יב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן, הִנֵּה כָל אֲשֶׁר לוֹ בְּיָדֶךָ--רַק אֵלָיו, אַל תִּשְׁלַח יָדֶךָ; וַיֵּצֵא, הַשָּׂטָן, מֵעִם, פְּנֵי יְהוָה. כלומר עקב ויכוח בין אלוהים לשטן הרשה אלוהים לשטן להרע לאיוב . ב,ט וַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ, עֹדְךָ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתֶךָ; בָּרֵךְ אֱלֹהִים, וָמֻת. ב,י וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, כְּדַבֵּר אַחַת הַנְּבָלוֹת תְּדַבֵּרִי--גַּם אֶת הַטּוֹב נְקַבֵּל מֵאֵת הָאֱלֹהִים, וְאֶת הָרָע לֹא נְקַבֵּל; בְּכָל זֹאת לֹא חָטָא אִיּוֹב, בִּשְׂפָתָיו. והנה אישתו מסיתה את איוב לסור מאלוהים . באים שלושת ריעיו והדיון ארוך ובסיומו מב,ז וַיְהִי, אַחַר דִּבֶּר יְהוָה אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה--אֶל אִיּוֹב; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אֱלִיפַז הַתֵּימָנִי, חָרָה אַפִּי בְךָ וּבִשְׁנֵי רֵעֶיךָ--כִּי לֹא דִבַּרְתֶּם אֵלַי נְכוֹנָה, כְּעַבְדִּי אִיּוֹב. נאמן איוב לאמונתו באלוהים . והנה הפרס . וַיהוָה, בֵּרַךְ אֶת אַחֲרִית אִיּוֹב--מֵרֵאשִׁתוֹ; מה רצה מחבר מגילת איוב להגיד אינני יודע . עיני רואות שהסיפור הוא על מי שהשטן פגע בו ברשות אלוהים מבלי שאיוב יידע למה ואת אמונתו באלוהים לא עזב . זה מה שקרה לנו בשואה . השטן פגע בנו בלי שנדע למה ויש בינינו כאלה שלא עזבו את האמונה באלוהים למרות האסון . | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |