פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה, 16/08/12 7:13)

http://www.faz.co.il/thread?rep=168310
שוב אני זורק כפפה . . .
גדעון ספירו (יום שישי, 17/08/2012 שעה 14:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אין לי ויכוח איתך על המתמטיקה הבסיסית, לפיה אם הילודה עולה על מספר הנפטרים המאזן הדמוגרפי הוא חיובי. גם אינני בר פלוגתא לרעיון כי ראוי לשמור על קיומו של העם היהודי. השאלה לדידי, איזה עם? האם עם יהודי כפי שעוצב באלפיים שנות גלות, שהתגלה כמנוע מוביל שתורם לאנושות בתחומי הרוח, המדע, האמנויות, הכלכלה, או עם יהודי שהתעצב כאן, משופע בגזענות ובכוחנות. במלים אחרות, האם נשמור על עם יהודי נוסח אינשטיין ורבנים לזכויות אדם או נוסח רבני השטחים הכבושים ונוער הגבעות?
ראה איזו אירוניה של ההיסטוריה: מדינת ישראל היא היום המקום המסוכן ביותר בעולם לחיי יהודים. אם הגענו למצב שבו האלוף במילואים פרופסור בן ישראל מנסה להרגיע את שומעיו בתחזית לפיה פצצת אטום שתיפול במרכז הארץ תגרום ''רק'' ל-‏25 אלף הרוגים (אומדן מופרך - המספר האמיתי הרבה יותר גבוה), באופן טבעי נשאלת השאלה: האם ישראל, היא המקום הנכון לשמירת העם היהודי, או שמא זרז להיעלמו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=168312
OK קראתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 18/08/2012 שעה 8:10)
בתשובה לגדעון ספירו

וכעת אבחן את מה שכתבת .
ראשית אני רואה שאתה מבין את המאזן הקיומי של העם .
שנית אני רואה ''כי ראוי לשמור על קיומו של העם היהודי''
ואתה מציג (לי) שאלה ''איזה עם?''
אתה ממיין את היהודים מבחינה פוליטית ''שתורם לאנושות'' או ''משופע בגזענות ובכוחנות'' .
משמעות דבריך אלה היא כי ''יהודי שתורם לאנושות'' ראוי לשימור אבל ''יהודי משופע בגזענות וכוחנות'' אינו ראוי לשימור .
מה ההבדל בין אפליה הרסנית מסיבה אתנית/גזעית לבין אפליה הרסנית מסיבה תרבותית/פוליטית ?

באופן שונה ממך אני מעוניין להמשיך את קיום העם היהודי כולו . גם את יריבי הפוליטים
כמו עובדיה יוסף וליצמן , או הרעיוניים כמו אורי אבנרי וזאב שטרנהל .

עבורי יהודים הם הנרדפים בשל יהדותם .
אלה שמהם נכרת שליש בשואה .
בלי הבדל היכן נולדו , מה למדו , מה הם חושבים .
אלה שהושמדו בגלל ,שליטה בבנקאות העולמית'' או ''זיהום התרבות האירופית'' אלה שאפילו מומרות לא הייתה מספקת לרוצחיהם .

לדעתי עליך להתגבר על דיסוננס קוגנטיבי חמור .
אתה עויין חלק גדול מהעם היהודי שזה וריאנט של גזענות ומתרץ אותו בחטאים פוליטיים .
שאל את עצמך לעומק ''האם הגעתי לכך שאני גזען ?''

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168317
OK קראתי .
ע.צופיה (שבת, 18/08/2012 שעה 8:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

האין באפליה זו גזענות לשמה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=168319
OK קראתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 18/08/2012 שעה 10:37)
בתשובה לע.צופיה

על כך מוזמן ספירו להשיב .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168322
OK קראתי .
ע.צופיה (שבת, 18/08/2012 שעה 14:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

חלב לך על המזן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168329
OK קראתי .
גדעון ספירו (שבת, 18/08/2012 שעה 22:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה עושה שימוש שגוי במונח גזענות וגזען. גזענות באה לידי ביטוי בדעות קדומות בדרך כלל בעלות גוון שלילי ביחס לקבוצות אתניות, לאומיות, דתיות, מגדריות ועוד. גזענות באה לידי ביטוי באפלייה עקב שיוך לאומי, אתני וכו'. לכן שלטון הכיבוש הישראלי נגוע בגזענות משום שהפלסטינים מופלים לרעה לעומת שכניהם היהודים; לכן חוקי גרמניה הנאצית היו גזעניים משום ששללו זכויות רק מיהודים, צוענים ואחרים; לכן אפליית השחורים במדינות הדרום בארה''ב נכללת בהגדרה של גזענות, כך גם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. אפשר להרבות בדוגמאות אסתפק באלה. כל התומך באחד מאלה הוא גזען.
המחלוקת הפוליטית שיש לי עם הימין הגזעני לא נגועה בגזענות משום שאינני מציע לשלול מהם זכויות אדם או להפלותם על רקע עמדותיהם. אני נאבק לשמירת זכויותיהם, חופש ביטוי, זכות בחירה, חופש תנועה, זכותם לחופש פולחן וכו'. בשעתו התנגדתי לאיסור שהוטל על כהנא ותנועתו להתמודד לכנסת משום שסברתי כי סתימת פיות, גם של רעיונות נקלים, אינה דרך ראויה להתמודד מולו.

חזרה לעם היהודי: אינני מתנה את קיומו בדעותיהם הפוליטיות של הנכללים בקטגוריה זו. כל עם מותיר מורשת לדורות הבאים, כפי שכל הורה מותיר מורשת לילדיו. אכן, אני בהחלט ממיין דעות פוליטיות. לא הייתי מתחבר לאנטישמי גם אם היה מחמיא לי אישית. כל עם נושא על גבו פרקים אפלים ואי אפשר למחקם. מה היא המורשת של העם היהודי? ספר עמוס של צדק חברתי או ספר יהושע של השמדת עמים? הפרופסורים אלברט אינשטיין ומרטין בובר או הרבנים כהנא ואליהו? הראשון פסק שאסור ליהודייה לקיים יחסי מין עם ערבים, והשני פסק כי אסור ליהודים להשכיר דירות לערבים. אני בוחר בנביא עמוס ובפרופסורים. ההעדפות הרעיוניות שלי דבר אין להן עם קיום העם היהודי שכמו בכל עם מכיל קליידוסקופ של דעות. גם אצל העם היהודי ''שלי'' תמצא את הישיבות החרדיות, את הרפורמים והקונסרבטיבים, שמאל וימין, מה שלא מפריע לי להעדיף יהדות הומניסוית על זו המיליטריסטית.

הזכרת את השואה. גם היא מחייבת לימוד לקחים. לא די בהולדה כדי למלא את השורות. הלקח שלי הוא מאבק בגזענות ובעריצות כשהעם היהודי, קורבן השואה, ממלא תפקיד מוביל במאבק. לצערי זה לא המצב היום.

אשר לי, תנוח דעתך, אינני סובל מדיסוננס קוגנטיבי. אינני עוין חלק גדול מהעם היהודי. להיפך, יש חלקים בעם היהודי שמאד קרובים לליבי. מה כן? אני עוין גזענים מכל עם ולשון, היהודים לא מופלים לרעה, ואני מניח שיש לכך קשר להיותי פליט בגין גזענות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168330
OK קראתי .
חוק שימור האלרגיה (שבת, 18/08/2012 שעה 23:14)
בתשובה לגדעון ספירו

הערבים בשטחים לא מופלים לרעה. ניתנת להם האפשרות לפעול עצמאית תחת ממשל עצמאי, ולבנות את מדינתם העתידית. זה מקובל אפילו על רוב הימין בארץ. אבל, בשעה שחופש ניידות, חופש הביטוי והפולחן שלהם מנוצל ע''י ארגוני טרור ערביים לבצע פיגועים והשמדת יהודים, הרי ברור שניידותם וחופשיות תנועתם של הערבים ייפגעו. למה? מה הם חושבים? שהם גם יוכלו לפגע וגם להנות מהקלות ישראליות?

היום כשהתארגנות הטרור (בינתיים) בירידה ביו''ש, רוב רובם של המחסומים הורדו. התנועה חופשית על אף שמנוצלת לפלילים ע''י הערבים.

אין חוק ישראלי ששולל מערבי דבר כלשהו, לכן השוואתך את ישראל לגרמניה הנאצית רק מראה את קוצר תשועתך לבסס את טענתך, עד שאתה חייב ללכת לגיהנום כדי להתעטף בהשראה שיקרית. אפילו בעולם הרחב לא קונים את השקרים האלה. אפילו דרום אפריקה לא תעזור לך להשמיץ את הכיבוש הישראלי.

מי שלא תומך בהתיישבות יהודים ביו''ש ורואה את יו''ש יודנריין הוא הגזען. הנאצים שללו מיהודים לשבת במקומות בהם התגוררו דורות ואילצו אותם להתכנס לגטאות כשלב לפני ההשמדה. גם היום אנטישמים שוללים את מגורי היהודים בירושלים, חברון ובית אל, כי הם רואים בכל מדינת ישראל שטח כבוש. מי ששולל מגורי יהודים ביו''ש ותנועה חופשית על כבישיה ומצדיק מארבי אבנים וירי של ערבים הוא הגזען.

המוסר היהודי של נביאי ישראל מחייב ישיבת יהודים בארץ ישראל. גם לפי עמוס הנביא אסור ליהודים לקיים יחסי מין עם ערביות. אבל לטעון שחיילי צה''ל לא אונסים ערביות כי הם גזענים , סולדים מערביות שמצטיירים אצלם כנחותות, מלוכלכות ועוד לקבל על זה אות הצטיינות באוניברסיטה העברית בירושלים (המ''א של טל ניצן), זו הגזענות.

אייינשטיין ובובר על אף שלא היו ציונים גדולים לא תמכו בערבים שמפנטזים שירצחו את היהודים ויזרקו אותם לים. הם לא תמכו בטרור ערבי ולא דגלו בשיחות עם מי שמצהיר שאינו מכיר בזכות היהודים להתקיים כישות מדינית בארץ ישראל. הם דגלו בפשרה מתוך רצון לקיום הדדי ועדיין היו נאיבים להאמין שהערבים מסוגלים לחשיבה תרבותית מערבית.

הלקח שלך מהשואה הוא מאבק בגזענות. זה ממש יפה ומרגש. אבל המסקנה הראשונה המתבקשת היא שהעם היהודי יהיה מספיק חזק כדי להגן על עצמו. זוהי המטרה הראשונה שבלעדיה לא תצליך להשיג מטרות נוספות. עניין המאבק בגזענות אינו יכול תפקידו של עם אחד, אלא של כל העמים. אבל לצערי, שום עם ערבי/ אסלאמי אינו דוגל במאבק בגזענות אלא להיפך מטפח אותו לצרכיו. לכן, זה נאיבי לפעול לסובלנות כאשר אתה דוגל בצמצום כוח ההגנה העצמית. הקונספציה שלך פשוט לא מציאותית ומחזיקה בתוכה את הכשלון הידוע מראש. רק מדינה חזקה בעלת ערכים אנושיים כמו ישראל יכולה לקיים ולשכנע אחרים לקיים את ערכי ההומניות. וישראל עושה זאת ככל יכולתה, למרות הקשיים ולמרות לעיתים אי ההגיון של הדברים. כמו למשל, מתן היתרי עבודה לעוד עשרות אלפי פלסטינים בישראל, כדי לעזור להם להתקיים בכבוד, לאחר שהרש''פ כהרגלה על סף פשיטת רגל.

אם אתה רוצה ישראל חלשה שלא מתחשבת ברצון אוייביה וביכולותיהם, אתא לא רק מחליש את ישראל, אלא אתה גם פוגע ביכולתך להמשיך לחיות בארץ. כי בסופו של דבר הטרור הערבי, שימשיך בכל מצב, לא יתחשב בך, אלא יראה אותך כאוייב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168355
דיסוננס קוגנטיבי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 19/08/2012 שעה 19:46)
בתשובה לגדעון ספירו

הרצל קדם לך בסלידתו מהרבנים ''השחורים'' . ה''אוסט יודן'' .
מי שמבין משהו בחשיבה האנושית יודע שהדיעה האינסטנקטיבית קודמת לתירוצים וההצדקות .
זה נכון ברוב המיקרים אך לא בכולם .
ביודעי שגדלת בגן שמואל ובחממה שפסלה את ''היהודי הישן'' את לשונו , את דתיותו ונמיכות קומתו
ופעלה למען כור היתוך של צבריות עברית זקופה ויפת בלורית , אינני מאמין לך כי ''אינני עוין חלק
גדול מהעם היהודי'' אתה עוין חלק קטן לפחות .
הדיסוננס הקוגנטיבי שלך בא לביטוי ''אני עוין גזענים מכל עם ולשון, היהודים לא מופלים לרעה'' בזה .

אתה גם טועה באמירה זו ''לא די בהולדה כדי למלא את השורות'' . עובדתית ומתמטיטית - די בזה .
לא רק שדי בזה - אין בכלל דרך אחרת .

והערה סופית בענין הזה -
נניח (לצורך בירור עמדות) - שכל היהודים גזענים , מה אז ?
האם תהייה נגד כל היהודים ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=168356
דיסוננס קוגנטיבי .
גדעון ספירו (יום שני, 20/08/2012 שעה 1:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

התגובה שלך מוכיחה שאתה שבוי בדימויים סטריאוטיפים. די לך בעובדה שהתתחנכתי בקיבוץ של השומר הצעיר (דרך אגב, לא גן שמואל אלא מרחביה) בכדי לתייג אותי כסולד מרבנים. לא זו בלבד שאינני סולד מרבנים, יש רבנים כמו אלה החברים בארגון רבנים לזכויות אדם שאני אוהב אהבה עזה. גם את הרב שך אהבתי בדרכי שלי, בגלל עמדתו ששללה את ההתנחלויות.
במשך קרוב לשנתיים הייתי בעל טור בעיתון חרדי ''יום השישי'' שפורסם תחת הלוגו ''חילוני לא חרד'' ותקופה מסוימת היה לי גם טור בעיתונה של ש''ס ''יום ליום''.

במרץ 1990 מתח הרב שך ביקורת על הקיבוצים. אין שם חינוך ליהדות והם אוכלי בשר שפנים וחזירים, אמר. למיטב זכרוני היה דיון בכנסת בנושא ושר הפנים הרב פרץ האשים את הקיבוצים שבשנות ה-‏50, ימי ההגירה ההמונית מארצות ערב, העבירו הקיבוצים את הנוער המזרחי, שברובו המכריע באו ממשפחות דתיות, על דתם. חברי הכנסת מהתנועה הקיבוצית מחו, אמרו שזה שקר וראו בכך הסתה נגד הקיבוצים. כמי שהיה בשנות ה-‏50 מדריך בשומר הצעיר ומקים הקן בעפולה עלית, שמרבית תושביה אז היו יוצאי יהדות ערב, אישרתי את הדברים. תפקידי היה להקנות לחניכים ערכים סוציאליסטים ואורח חיים חילוני. במלים אחרות, להעבירם על דתם. כתבתי על כך מאמר ל''על המשמר'' והמערכת החליטה לא לפרסם והוא פורסם ב''יתד נאמן'' עיתונה של ''דגל התורה'' בהנהגתו של הרב שך. כמו כן הייתי בוועד הציבורי למען דרעי, בשלבים הראשונים של הפרשה כשהעיסוק התמקד בהקצאת יתר של כספי ציבור למוסדות שש''ס רוצה ביקרן. סברתי אז שההתנפלות עליו נגועה באיפה ואיפה.

אשר להרצל, אינני חושב שהוא סלד מרבנים,אבל הוא צדק כאשר קבע כי הרבנים יתרכזו בבתי הכנסת ולא ינהלו את המדינה, במלים אחרות, הפרדת הדת מהמדינה, רעיון נכון ודמוקרטי.

לשאלתך, אם כל היהודים יהיו גזענים האם אהיה נגד כולם, היא מסוג השאלות ''אם לסבתא היו גלגלים''.

מצורפים מאמרי הלקוח מאתר ''יש גבול'' איך נהייתי בעל טור בעיתון חרדי ותמונה מפגישתי עם הרב שך.
--------------------------------------------

איך נעשיתי בעל טור בעיתון חרדי? / גדעון ספירו

ביום שבת 7 בינואר 1989 בבוקר שמעתי נקישות בדירתי בירושלים. מאחר ולא ציפיתי לאורחים נהגתי בזהירות הראויה לאיש שמאל שמוטרד מעת לעת בכל מיני איומים, ושאלתי ''מי שם''? ''משטרה'' ענה לי הקול מעבר לדלת. הסתכלתי בעינית, וראיתי שני שוטרים במדים. פתחתי את הדלת, והשוטרים הגישו לי זימון לבוא למחרת למשטרה לחקירה. ''באיזה עניין''? שאלתי, והם סירבו לענות, אני מניח שגם לא ידעו.
למחרת התייצבתי כנדרש במשטרה ושם התברר לי כי החקירה נוגעת לפנקס שירות 2 שפרסמה ''יש גבול''. נשאלתי כל מיני שאלות הקשורות לתנועה ולפנקס, מי כתב, באיזה בית דפוס, מי הדובר וכיוצא באלה שאלות, ועל כולן סירבתי לענות בנימוק שמדובר בחקירה פוליטית. שוחררתי בערבות עצמית. גם ישי מנוחין הוזמן לחקירה באותו עניין.
למחרת החקירה, יום שני 9 בינואר 1989, הופיעה ידיעה על כך ב''הארץ'', (מאת לילי גלילי), בה צוין בין השאר כי שלחתי מכתב תלונה לכל השרים וחברי הכנסת מהסיעות הדתיות, על כך שמטרידים שוטרים לחלל את יום השבת בעניין שאין בו פיקוח נפש.
ואכן, במכתבים אל כל חברי הסיעות הדתיות בכנסת, אגודת ישראל, ש''ס והמפד''ל תהיתי הכיצד כופים על שוטר יהודי במדינה המגדירה עצמה יהודית, לנסוע ביום שבת קודש (פרשת וארא) למילוי משימה (שהתבררה גם כחסרת שחר) שניתן לבצעה בימי חול? כמובן שבמכתב גם הדגשתי את הסכנה שבחקירות פוליטיות מצד המשטרה והשב''כ. היום הקורבנות הם אנשי ''יש גבול'', כתבתי, ומחר זה יגיע לבני הישיבות.
המכתב גרם למבול של שאילתות מצד חברי הכנסת הדתיים לשר המשטרה דאז, איש מפלגת העבודה חיים בר לב (רמטכ''ל לשעבר). השר נקלע למצוקה ונזקק לתשובות פתלתלות, שהרי ברור לכל בר בי רב שלא הייתה כל הצדקה לאותו חילול שבת. אם זיכרוני אינו מטעני, בסופו של דבר השר התנצל בפני חבריו הדתיים לקואליציה, וגם התחייב כי דברים כאלה לא יישנו.
מכתבי הפך אותי לשעה קלה לחביבם של כלי תקשורת חרדים. מה פתאום, הם התעניינו, חילוני ואיש שמאל כמוני מוטרד מחילול שבת?
הסברתי להם כי יום השבת הוא יום מנוחה מעמל השבוע, וגם מבלי להיות דתי יש לאפשר לעובד לממש את יום המנוחה ולא להטרידו בענייני עבודה, אלא אם כן מדובר בפיקוח נפש. ניצלתי את ההזדמנות וניסיתי לקעקע את הסטריאוטיפ שיש לחרדים על אנשי שמאל, כאילו מדובר בזוללי דתיים. למשל, אמרתי להם, אני תומך בפטור משרות צבאי מטעמי דת ומצפון ולכן תומך בפטור לבני הישיבות שתורתם אומנותם, אבל מבקש להרחיב את העיקרון גם לפציפיסטים ומתנגדי כיבוש.
השבועון החרדי ''יום השישי'' פרסם את מכתבי במלואו (13 בינואר 1989) וגם ראיין אותי. (אמנון אברמוביץ הקדיש לנושא קטע שנון במדורו השבועי ב''מעריב'' – 20 בינואר 1989). כעיתונאי הצעתי לעורך ''יום השישי'' אתגר: לפרסם טור שבועי, בתקווה שייצר דיאלוג בין איש שמאל חילוני לבין הציבור החרדי. תן לי לחשוב, אמר, וכעבור מספר ימים השיב: בוא נעשה ניסיון, אבל אם יהיה שיטפון של מחאות מצד הקוראים, זה ייפסק. ועוד תנאי: אסור לפגוע בכבודם של רבנים. הסכמתי.
וכך נולד הטור ''חילוני לא חרד'' שהחזיק מעמד קרוב לשנתיים. (הטור הראשון פורסם ב- 10 בפברואר 1989, והטור האחרון ב- 26 באוקטובר 1990). לא זו בלבד שלא הייתה מחאת קוראים, אלא שרבים ראו בכך שינוי מרענן. להוציא ביקורת על רבנים, בעיקר כאלה המוגדרים ''גאוני הדור'', נהניתי שם מחופש שעלה לעתים על זה שעמד לרשותי בעיתונים חילונים בהם כתבתי. יכולתי לבקר בחריפות את הצבא, השב''כ והמשטרה, את הכיבוש, את מערכת המשפט כולל שופטים, את האפליה נגד ערבים, לכתוב בגנות הגזענות, נגד נשק גרעיני, בוודאי שלא הייתה בעיה להצליף בממשלה (שבה השתתפו גם החרדים) בנושאי ביטחון, במדיניותה הכלכלית שהעשירה את הטייקונים ורוששה את העניים, ולדבר בשבח רעיוניות שמאליים כמו שוויון, אחווה, דמוקרטיה (מדינת כל אזרחיה) ושלום.
''יום השישי'' כבר לא קיים, אבל אנצור בליבי פרק מרתק כיצד פעילות ב''יש גבול'' וחקירה משטרתית מסוכנת הובילה לטור עיתונאי שבין השאר גם תמך בסרבנים. במסגרת הטור טבעתי את האמרה כי אם אצטרך לבחור בין הרב שך שמתנגד להתנחלויות ולכיבוש משום שיש בהם התגרות אסורה באומות העולם לבין פקודות הרב אלוף, אני בוחר ברב שך. חבל שמי ששמים עצמם כממשיכי הרב שך, סטו מדרכו והלכו לשטחים הכבושים.

מופיע באתר ''יש גבול''

http://www.faz.co.il/thread?rep=168357
טריאוטיפים או משמעת אינטלקטואלית ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 20/08/2012 שעה 4:55)
בתשובה לגדעון ספירו

בנעורי למדתי חשבון . זה מהסוג הנפוץ , אף כי אני יודע שיש צורות חשבון אחרות .
בחשבון תמיד יהיו מספר זה ומספר אחר הקשורים בפעולה חשבונית גורמי אותה תוצאה .
אחר כך כשלמדתי כימיה ופיזיקה התברר שזה קורה גם במערכות אלו .
אנני יכול להגיד כי נתרן וכלור יוצרים סודה לשתיה ביודעי כי התוצר הוא מלח שולחני .
אלא אם ברצוני לשקר .
היום בהכירי את התיזה הדרוויניסטית אינני יכול לומר דברים המנוגדים לה , אלא אם ברצוני לשקר .

האם אלא סטריאוטיפים ? לא !

אז מה ענית לי ?
''יש רבנים כמו אלה החברים בארגון רבנים לזכויות אדם שאני אוהב אהבה עזה. גם את הרב שך אהבתי בדרכי שלי, בגלל עמדתו ששללה את ההתנחלויות'' וגו' . . .
וגם
''תפקידי היה להקנות לחניכים ערכים סוציאליסטים ואורח חיים חילוני. במלים אחרות, להעבירם על דתם''
מה דברים אלה בדיוק , אם לא חיזוק לטענתי ?
גירסה מרוככת ולא יותר .
========================================

לא אלאה אותך בסיפור כיצד הפנתרים השחורים בסיועי חסר התחליף (!) הגיעו לסף הכנסת ואת סיפו לא עברו . כך שגם אני עשיתי דבר או שניים בחיי .

========================================

וכעת נשאר לנו ''יש גבול'' פלסטינים מסכנים והגזענות .

השמאל האינטלקטואלי , על גווניו ובמיוחד זה הנוטה לסואליזם או קומוניזם , אינו מקשיב ובמיוחד אינו מתמודד עם הטענה שנאורות נכונה רק בחלקה אך לא כולה ושגזענות נכונה ברובה אך לא כולה .

וכאן הסטריאוטיפ שלהם ושלך עומד ומשמעת אינטלקטואלית אין לכם .
לכן
''פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני'' אינו יכול להביא לתוצאה המבוקשת .

אריה עירן-חיפה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168397
שוב אני זורק כפפה . . .
בצלאל פאר (יום ראשון, 26/08/2012 שעה 11:55)
בתשובה לגדעון ספירו

אתה נותן את חלק מהסיבות למה חשוב למנוע מהאיראנים להגיע לגרעין. לכן אני מצפה ממך לצאת בהצהרת תמיכה במדיניות האנטי איראנים של ממשלת ישראל.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.