http://www.faz.co.il/thread?rep=16991 | |
רפי, אתה טועה מעט | |
אברהמי (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 18:39) בתשובה לרפי גטניו | |
בלשון המעטה. אין פה כלל ויכוח בין אמונה ל'השכלה' (במובן הרחב של ידע, ידענות, מדע = אינטלקטואלים). יש כאן ויכוח בין אמונה לבין אמונה ובין 'השכלה' ל'השכלה'. וישנם דתיים וחרדים המאמינים בלב שלם, אך בנוסף לכך משכילים עד מאוד. ולחילופין, ישנם לא-מאמינים שאינם משכילים כלל. וכמובן שקיימות גם שתי האופציות ההופכיות. בכל מקרה, במידה ואתה תוקף אדם המציג עצמו כדתי, אל תצא מתוך הנחה אקסיומטית שהוא 'לא יודע', לא מסכיל וחסר אינטלקטואל. אני סתם אומר זאת, לצורך שמירה מהתדרדרות לוויכוח לא רלוונטי ובלתי מוכח כדרך להתחמק מנושאי הדיון עצמם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16994 | |
אברהמי - קיימים שני רבדים להערותיך. | |
רפי גטניו (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 19:13) בתשובה לאברהמי | |
האחד, הוא הנושא הענייני. ההתנגדות לתנועת ההשכלה בקרב ציבורים שונים (לא רק דתיים) בהיסטוריה וכיום, ועל כך אפשר להרחיב ולדון. השני, הוא הקלות הבלתי נסבלת של כותב אנונימי להכניס במחי קולמוס אינטלקטואלים לתוך מרכאות, זאת טרם כתב ולו מסה אחת המוכיחה את כישוריו, ועל כך הערתי, ולדעתי בצדק. אישית, אינני מזלזל ואף מכבד כל אדם וכל כותב, הכותב ומנמק את מה שכתב בצורה ראויה, גם אם אינם לטעמי. כתיבה ''טלגרפית'' הכוללת זלזול באחרים של מי שלא צבר רקורד, אינה נכללת בקטגוריה זו. בברכה רפי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=16998 | |
המונח השכלה בדיון זה בא לציין תנועה אינטלקטואלית | |
מי שזוכר (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 20:19) בתשובה לאברהמי | |
שהתעוררה באירופה הנוצרית במאות ה 17 ואילך ואשר הגיעה גם אל היהדות לאחר זמן מה. יש המכנים אותה היום בשם ''הנאורות'', אין הכוונה לרכישת ידע כשלעצמה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |