![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18483 | |
קראתי את הטקסט והטקסט אינו אנטישמי | |
דינה ביכל-שונרא (יום שני, 25/11/2002 שעה 22:33) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
לעומת זאת, התמונות מפחידות (אותי) ממש. למרבה ההפתעה, המתרגם שהסתייעתי בו לא ראה שום דבר אנטישמי בפרוספקט. ייתכן שההתרשמות שלי באה משום כך שלא קראתי את הטקסט אלא רק הגבתי לתמונות. מצד שני, רוב מי שרואה עלוני בחירות - עושה כך. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18493 | |
זו הנקודה. הפרוספקט אומר בדיוק מה שתנועות השלום | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 25/11/2002 שעה 23:24) בתשובה לדינה ביכל-שונרא | |
הישראליות אומרות. האם תנועות השלום הישראליות אנטישמיות? האם מותר להן לבקר את ישראל כי הן במקורן יהודיות? האם ליהודי מותר במקרה זה את שאסור לגוי, למרות שהמדובר לעיתים ממש באותה דיעה? | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18496 | |
אבל הטקסט בכלל לא אנטישמי. התמונות - כן (לדעתי) | |
דינה ביכל-שונרא (יום שלישי, 26/11/2002 שעה 1:15) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
ומה שהופך אותן אנטישמיות הוא הניסיון ליצור קישור בין קבוצת ''היהודים בגרמניה'' ובין מדיניות ישראל. אנטישמיות היא השלכת תכונות המשוייכות לקבוצת ''היהודים'' על כל פרט בקבוצה. חשיבה כזו מסוכנת ביותר משום שהיא מבטלת את אנושיות האינדיבידואל. ישראל עושה פשעי מלחמה, אבל לא כל יהודי אחראי להן. (הייתי מנחשת שרוב היהודים בגרמניה, אין להם שום קשר לפשעי מלחמה, ככל הנראה. רוב משרתי המילואים בישראל דווקא יש להם קשר וכל משלמי המסים בישראל יש להם אחריות.) | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18577 | |
שאלה מרתקת, אלכסנדר | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 0:06) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
יש הבדל בין ביקורת פנימית, עצמית, ואפילו חריפה - לבין עויינות חיצונית. אם היה קם 'איש רוח' גרמני, נניח מהימין הקיצוני, ומכריז ש''צה''ל הוא צבא נאצי''. האם לא היה מדובר בהכרזה אנטישמית? האם הכרזה מעין זו איננה אנטישמית, רק בגלל שאחד בשם י. ליבוביץ' אמר אותה? האם לא תיתכן תופעה של אוטו-אנטישמיות, גם בישראל עצמה, ובעברית צחה? אינני אומר שכל ביקורת חיצונית היא בהכרח אנטישמית. בהחלט לא. אבל חלק מההתקפות האנטישמיות, כוללות בתוכן (ולו כתופעות לוואי) - גם דברי ביקורת. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=18603 | |
אריה: ''אמור לי מי אמר דברי ביקורת על | |
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 10:05) בתשובה לאריה פרלמן | |
ישראל, ואומר לך אם הוא אנטישמי או לא''. זהו שם המשחק, וברור כי לפי כללים אלו ושיטה זו לא יכולים בני אדם כי. ליבוביץ המנוח, י. שחק המנוח, מ. הירש מנתורי קרתא או מי מכותבי הפורום השמאלניים להחשב כ''אנטישמים'', ממש כפי שפובליציסטיים ימניים ואנשי הימין הקיצוני הישראלי אינם יכולים להחשב כ''גזענים''. הסיבה: היותם הם עצמם יהודים, לכאורה. השיטה הרווחת בישראל גורסת כי יהדותם מחסנת אותם מהגררות לגראביטציית מושגים אלו. במילים אחרות: הנוהג הרווח בישראל אשר במסגרתו מכנה הימני את השמאלני ''אנטישמי'' והשמאלני את הימני ''גזען'' הנו חסר כל חשיבות, היות והוא כלול במעין ז'רגון פנימי מקובל במסגרת התנצחות ישראלית טיפוסית, ככל הנראה. כל נסיון לייצא עולם ערכים זה אל מחוץ לגבולות ישראל נראה תמוה משהו - דבר אותו ימניים ושמאלניים ישראלים אינם מבינים במידה שווה. צורת ההתבטאות בחו''ל אינה מאפשרת שימוש בלתי מבוקר במונחים אלו לצרכי ניגוח פנימי - סיבה נוספת לבילבול הרב ולאי הנעימות כשדברים ממחנה הימין או השמאל בישראל מתורגמים לשפה זרה. זו גם הסיבה שהתבטאויות קשות ונוקבות של יהודים שאינם ישראלים אינם נשמעות ונחשבות כ''אנטישמיות'' או ''גזעניות''. השואה, לפי הלך הרוח הרווח במערב, ''חיסנה'' לכאורה את היהודים מגזענות ומאנטישמיות. זוהי פחות או יותר ועל רגל אחת ''תיאולוגיית האנטישמיות'' ביחסי יהודים/גויים לאחר מלחמת העולם השנייה וקום מדינת ישראל . | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |