פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למכאל מ. שרון, 25/11/02 5:58)

http://www.faz.co.il/thread?rep=18605
מיכאל: נסה נא להבהיר את מחשבותיך הכופרות
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 10:28)
בתשובה למכאל מ. שרון

בסוגייה זו פעם נוספת, היות וגם אני לא ירדתי לסוף דעתך בהיגד אחרון זה.

אני כמובן מודה לך על ברכתך החמה לרגל חידוש הטור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18650
לאלכס: רצוי גם לשים לב למה שנעשה מתחת לאפינו
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 18:24)
בתשובה לאלכסנדר מאן

שכן העובדה שקיימים נאונאצים לא צריכה להסיח את שימת ליבנו מביקורת עצמית.
כך, הייתי מדרג בעיות גם מבחינת חשיבות למציאות הקיומית האקטואלית עבורנו כפרטים קונקרטיים במציאות קונקרטית. זאת הגם שאיני בא להמעיט ממשקל בעיות אנושיות פחות רלוונטיות מבחינה קיומית, אך שהשלכותיהן עשויות להיות נרחבות וקשות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18651
עקרון מצב הבעיה הקונקרטי
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 18:46)
בתשובה למיכאל מ. שרון

עלינו להתמקד בבעיות קונקרטיות בעלי משקל ניזקי *מיידי*, בראש וראשונה. הברבריות עשוייה להרים ראש באופנים רבים. הנאציזם היתה דרך אחת, קטלנית וברברית במיוחד, אבל לא היחידה.

הנאציזם, בגלל בולטותה וקטלניותה של הברבריות הטמונה בו, נבלם עד כלות. צורותיו העכשויות הם ממותנות בהרבה, וגם כנגדם ננקטים אמצעים חריפים ובדריכות מירבית.

לכן, מוטב להתמקד בבעיות ממשיות, ולא בבעיות הנושאות זכרון היסטורי קשה, אך שבהווה אינן מהוות עוד את הבעייה חריפה שנשאו בצורותיהם המקוריות ההיסטוריות הספציפיות. דמיון לתופעה אינו התופעה עצמה וחשוב להדגיש זאת.

כישראלי, אני חש כי במדה רבה מצביעים על בעייה שמקומה בהיסטוריה ולא באקטואליה, מצד חוגים המנסים להשתיק ביקורת קשה כלפי מעשיהם, בעלי הנזקיות הברברית המעוגנת באקטואליה והמהווה מצב בעייה קונקרטי ומוחשי ביותר מבחינה קיומית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18672
אופרציונליזם וניטור ניזקיות מול
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 6:15)
בתשובה למיכאל מ. שרון

תועמלנות ניזקית: למה לחפש מתחת לשטיח ''בעלי נטיות אנטישמיות''
אם אתה יכול לאתר ביטויי ומעשי אנטישמיות בפועל?

מדוע לחפש בעלי פוטנציאל לפגיעה ביהודים, אם הדבר בא על חשבון איתור פגיעות אקטואליות ממשיות וכואבות?

מדוע לחפש בנרות אנשים בעלי *פוטנציאל* לפגוע, כשיש פגיעות ממשיות מצד אנשים מוגדרים?

מדוע לחפש עמים או קבוצות אתניות בעייתיות ''באופן כולל'' כשיש בידך מבחנים פסיכולוגיים ואחרים לאיתור נקודתי של אנשים בעייתים?

אם מישהו פגע בך אנושות תוך תפעול ''הרצחת וגם ירשת'', האם לגיטימי מצד הפוגע לעשות המהלכים הבאים:

1) קבוצתנו פגעה בו וליסתמה אותו באופן שרירותי וביזרי משהו, בניגוד לכל המקובל בחברה אנושית כלשהי, ואף בחברת שודדים.

2) לכן, תגובתו של אדם סביר היא לשנוא את הפוגעים. פגענו בו, ולכן הנ''ל *בוודאי* שונא אותנו.

3) היי, אנו יהודים. הנ''ל שונא אותנו בוודאות, ומכאן שהנ''ל שונא יהודים (זה שגם הוא יהודי הינו עניין ''זניח'' לצורך העניין ובעלי העניין).

מדוע לתפעל תעמולה והסתה במקום לתפעל את דיני נזיקין?

מדוע לביים סכסוך ולהרחיב על דרך ההפלגה את תחולתו, כדרך להתחמק מתשלום פיצוי הולם וגם לקפל ולהשניא את שפגעתו בו.
גאונות? לא, סאוב מתפשט באפקט דומינו.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.