![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30114 | |
לספירו: מספר הסתייגויות | |
דוד פלד (יום שני, 19/05/2003 שעה 2:23) | |
גדעון ידידי תתפלא, אבל עקרונית אני מסכים עם רעיונותיך, מדינה פלסטינית, הגדרת לוקלית של גבורה, דמוקרטיה. אבל... הן חיכית ל''אבל'' הזה והריהו לפניך. נתחיל עם מכובדך, השי'ח ראיד סאלאח. אם אינני טועה הבחור כופר ברעיון המרכזי עליו נשענים דבריך - דמוקרטיה. עד כמה שאני יודע, יש לתנועה המפוארת הזאת שני פלגים, הצפוני והדרומי. שניהם מאמינים במדינה מוסלמית בכל השטח שניתן זמנית לריבונותה של ישראל. הפלג הדרומי קרוב יותר לחזון הביתרי. זו שלנו וזו גם כן, אך הפרקטיקה מכתיבה אחרת. עד שיבוא מוחמד הדרומיים רואים עצמם כחלק מהקהילה הרב תרבותית הישראלית ואין להם כל כוונה מוצהרת לוותר עליה, למרות היותם בה אזרחים סוג חעו''מ (חוטבי עצים ושואבי מים). הפלג הצפוני מנסה להכתיב למוחמד את הלו''ז של השי'ח. כפי שוודאי ידוע לך מההיסטוריה, משיח עכשיו שלום עכשיו מוחמד עכשיו סללו למלאך את דרכו בין שורה אינסופית של קברים ולא קיצרו את התהליכים ההיסטוריים גם באינץ' אחד. החסיד המוסלמי הזה עושה הרבה מעשים טובים לבני משפחתו ולבני עמו בניכר הפלסתיני (לטענת סגנו באספת ההזדהות הם העבירו תרומות בסך 52 מיליון דולר). כל הכבוד לצדיק שחוסך מעניי עירו ומעביר כסותו לבני עיר אחרת. איך אמרו חז''ל: צדקה תציל ממוות. בכך הוא הולך בעקבות השיעה בעקבות החמס בעקבות ''אל המעיין'' ואפילו בעקבות סאדם, אללה ירחמו, שדאג ליתומי השוהאדה. הדמוקרט המהולל הזה נאחז בנכס האלקטורלי הממריץ ביותר בעולם המוסלמי, הגנה על חארם אל שריף מפני השתלטות היאהוד. הכל בדרכי נועם כדי שמוחמד יראה ויזדרז לגרש את הקופים האלה מפה כדי שסוף סוף ניתן יהיה להחזיר עטרה ליושנה, הפעם לשם שינוי לא נוסח ספרד אלא נוסח אייאטולה כלשהו. ובכן, ידידי גדעון, נניח שמישהו במשטרה זכר את אירועי אוקטובר בקריה המעטירה של אום אל פאחם והחליט לא לקחת שום סיכון. אתה יודע, וועדת אור ב' ואולי גם ג'. איזה ג'וליאני ישראלי העתיק את המודל. מה זה אומר על הדמוקרטיה? בעצם על הדמוקרטיה של מי שמכחיש כל קשר אליה מול מי מנסה לפחות להציג חזות דמוקרטית? בקיצור, לא הבנתי את הטיעון שלך. האם אסרו מישהו שלא יוגש כתב אישום נגדו (לך לאבו-כביר ותראה כמה מאות יהודים כאלה) או על כך שהנעצרים זכו לליווי ממלכתי כפי שלא ניתן אף לראשי מדינה? או אולי שי'ח ראאד, לו היה מגשים את מטרותיו היה נוהג בצורה יותר הומנית וחוסך את כספי משלם המיסים לממשלתו דוגמת הדרך בה נהג הקרוב שלו במוקטעה? אני סבור שהשי'ח סומך על הדמוקרטיה הישראלית הרבה יותר ממך. בקיצור, יש לי הרגשה שהפעם טיפסת דווקא על העץ הלא נכון. אני מסכים אתך שלא זו הדרך להתמודד עם הפונדמטליזם, אך האם מישהו בעולם מכיר דרך כלשהי להתמודד עם התופעה הזאת מחוץ לאיראן ולסעודיה? על גיבורים ועל מיתוסים ---------------------- אני מסכים אתך שפורנוגרפיה היא ענין של גיאוגרפיה, אבל אנחנו לא נמצאים באוקינווה. מי שגיבור בעיני עמו הוא טרוריסט מסוכן לאחר. אני מוכן להסכים עם הפלסטינים שימשיכו לטפח את גבורתם הרבה של השוהאדה, ואפילו אסיר את כובעי מול נחישותם. אבל... רק כאשר אהיה באוקינווה. כאשר הם גיבורים על חשבון ילדי, אתמוך בפלאשט ואפילו בפלישתים שידאגו להכניס אותם לתוך המיתוס. כאשר המלחמה הזאת תיגמר (הרי כל המלחמות נגמרות מתישהו) ונעביר את מקטרת השלום ליד המדורה השיבטית, אשמח לשמוע את האגדות, הצ'יזבאטים ומה לא. אתה רואה, ס''ה אנחנו די מסכימים על כל העקרונות. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |