פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 29/08/03 8:06)

http://www.faz.co.il/thread?rep=34263
ההבדל בין ערפאת והיטלר
ראובן גרפיט (יום שישי, 29/08/2003 שעה 21:56)
בתשובה לדוד סיון

אני רוצה להדגיש ולהבחין בין שני דברים: הריגת יהודים לוחמים במסגרת מאבקם מזה 100 שנה לערך בהגירת היהודים לארץ פלשתין, שמחינתם , על פי הקודקס המוסלמי, הכל מותר . גם אילו לא היו לי טענות כלפיו לגבי מעשים אלה (אני מתכוון לגבי מעשי רצח מכוונים כנגד ילדים /נשים אזרחים חסרי מגן על מנת להפחיד ולהבריח אותנו מכאן) הרי יש לי טענות לאורי אבנרי. אבנרי אשר נלחם במלחמת השחרור, בשלב מסוים של חייו חבר לאוייב, לעראפת. לשאלתך: כדאי שתקרא את עלילות הגבורה שמופיעים במסגרת האוטוביוגרפיה שלו שבה הוא מתפאר לגבי ילדותו בירושלים ובמלחמותיו באוייב הציוני. מלחמה זו אין בה פגם מוסרי כי היא שקולה למלחמתנו בו ובפלשתינאים. אך מעבר לפגיעה בנו, התפרסמו לגבי עראפת לא מעט חומר בירדן על מעלליו שם, אשר הובילו לספטמבר השחור ואשר בהם מסבירים הירדנים מדוע ולמה היה כורח המציאות לרצץ את ראשו של הנחש. גם לבנון ובסוריה יצאו במערכת פרסומים כנגד עראפת ובו תוארו מעלליו בלבנון הכוללים מעשי רצח, אונס קטינים (הוא מואשם בהומוסקסואליות , דבר האסור באיסלם ובהעדפת קטינים), סחר בסמים, גביית דמי חסות, חטיפת נשים, הברחת נשק, הפעלת לחץ על פוליטקאים ועוד. כל זאת על פי המקורות הערבים. מדובר בארכי פושע מהסוג המגעיל והמכוער ביותר שידעה האנושות.
שלא נדבר על הוראותיו לחטוף מטוסים ולפוצץ אותם וכן לפגוע באזרחים חפים מפשע שלא מבני עמינו. משום מה , אבנרי,המתימר להיות לוחם צדק ושומר על חותם המוסר, נמנע מגינוי ממעשי הזועה של ידידו עראפת .
אולי אף אבנרי רואה מעשים אלה כמעשים מוצדקים, במסגרת מלחמת השחרור הלאומי של העם הפלשתינאי (המטרה שלהם כנראה מקדשת את האמצעים, אך לא שלנו) - כי אחרת איני מסוגל להבין ולקבל, כיצד במהלך מלחמתנו בלבנון,מלחמת של''ג ,כנגד כוחות עראפת, בזמן שחיילנו נפגעו בקרבות אלה, יצא אבנרי לבירות לחבק ולהתנשק עימו ולעודדו. עראפת סידר לו את אישורי הכניסה, הטיסה , הלינה והאירוח. מאז היום, יש תלות הדדית בין השנים.
עם כל הכבוד - אני לא אשכח לו זאת ולא אסלח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34266
ההבדל בין ערפאת והיטלר
ערן בילינסקי (שבת, 30/08/2003 שעה 1:51)
בתשובה לראובן גרפיט

הכל טוב ויפה, והאמת היא שגם אני לא ממש סובל (בלשון המעטה) את האיש עם השערות על הפנים, ואני גם חושב שמר אבנרי צבוע במידה שלא תיאמן, אבל דוד סיון שאל שאלה פשוטה וקיבל תשובה מסובכת. לטובת העניין אני אחזור עליה ואחדד: את מי הרג ערפאת באופן עצמאי וישיר[1]? הריגה תו''כ קרב לדעתי לא נחשבת לצורך זה. גם היטלר לחם במלחה''ע הראשונה, וסביר להניח שקטל מישהו תו''כ קרב.

[1] לא שהתשובה ''אף אחד'' תהפוך אותו לצדיק הדור או אפילו לכשר בעיני, אבל אני חושב שלא מזיק שנדע את האמת העובדתית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34267
ההבדל בין ערפאת והיטלר (2)
דוד סיון (שבת, 30/08/2003 שעה 6:04)
בתשובה לראובן גרפיט

ראובן, הקטע שלך היה: ''...גדול אויבי מדינת ישראל מאז היטלר (היטלר בניגוד לעראפת לא הרג במו מידיו יהודים, לא אנס ילדים ולא לקח שוחד).''

לפי דבריך ערפאת הוא גדול אויבי ישראל מאז היטלר אבל טענתך ''היטלר בניגוד לערפאת לא הרג במו ידיו יהודים,...'' נשארה סתומה. אם טענתך נכונה יכול להשתמע ממנה שערפאת הוא איוב יותר נורא מהיטלר.........!

נחדד את שאלותי:
1. האם ערפאת הרג יהודי או יהודים במו דיו?
2. האם ערפאת הוא אויב יותר נורא מהיטלר?

אבל בבקשה תשאיר את אבנרי מחוץ לדיון כי הוא לא ממש שייך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34306
ההבדל בין ערפאת והיטלר (2)
ראובן (יום שני, 01/09/2003 שעה 12:03)
בתשובה לדוד סיון

אני מתפלא על השאלה: צינתי ''מאז היטלר'' קרי לאחר תקופתו.
שנית, עראפת הרג יהודים/בקרב כרמה למשל , לטענתו לפחות, כפי שאני הרגתי ערבים, על זה איני מגנה אותו.אני מגנה על הפגיעה הסיסטמטית /האידאולוגית באזרחים יהודים על מנת להבריח אותם מהארץ.
אני כועס על אבנרי לא על עראפת שבו אני רואה אוייב כי כפי שלא הייתי מוכן לקבל שעיתונאי או כל אזרח יהודי יחבור להיטלר ויצדיק את מעשיו וינהל תעמולה להאדרת שמו בעולם, והיו כאלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34311
ההבדל בין ערפאת והיטלר (2)
ערן בילינסקי (יום שני, 01/09/2003 שעה 12:27)
בתשובה לראובן


http://www.faz.co.il/thread?rep=34314
ההבדל בין ערפאת והיטלר ....
דוד סיון (יום שני, 01/09/2003 שעה 13:04)
בתשובה לראובן

האמירה שלך היטלר בניגוד לעראפת לא הרג במו מידיו יהודים, לא אנס ילדים,...'' עדין נשארת סתומה.

האם ערפאת כן עשה דברים כאלו(מחוץ לשדה הקרב)?

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.