פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליובל רבינוביץ, 23/03/04 14:37)

http://www.faz.co.il/thread?rep=43234
אסביר.
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אני מוכן להלחם וגם נלחמתי במלחמות הרבה, אם היעד הוא , כפי שמקובל על כל אדם שפוי בישראל - הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו.

פנחס טוען ש''שפוי'' הוא רק מי שמוכן להלחם על קיומו ללא קץ
ואני טוען שמי שאין לו יעד של שלום ושלווה - איננו שפוי.

בעיני פנחס - והוא חזר על כך פעמים הרבה , השאיפה לשלום היא ליקוי פסיכיאטרי חמור שהלוקים בו מסתכנים בכך שצאציהם ''כבר לא יהיו יהודים''

ואני טוען שההתנגדות לשלום היא הלקות הנפשית.

איתך יובל, יש לי ויכוח עמוק מאד , אך מבוסס על כנראה שאיפה רציונלית לשלום , שאתה טוען שצריך להיות מושג בדרך אחרת.

ביני ובין פנחס שממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים'' ושרוי לא בעולם הזוי של מותר היהודי על שאר האדם, הנלחם לו ללא קץ בכל העולם, פעורה תהום שלא ניתן לגשר עליה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43235
אסביר.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:00)
בתשובה לרמי נוידרפר

הבנתי.
אתה לא מגיב לטיעונים אלא לאדם שמאחוריהם. פנחס דיבר על ''מלחמה על הקיום'' ואתה מוכן להילחם על ''החיים בשלום''. ההבדל בין חיים לבין קיום לא מובן לי.

אבל אתה בא ומסביר לי שכשפנחס מדבר על ''קיום'' הוא מתכוון ל''קיום יהודי''. הוא אמנם לא כתב את זה בתגובה שאליה אתה מתייחס, אבל אולי כתב זאת בהזדמנות אחרת, וכבר אמרתי שאתה ממילא אינך מגיב לטיעון אלא לאדם שמאחוריו.

אתה באמת לא רואה חשיבות מיוחדת ב''קיום יהודי''? אני לא בטוח. יש לי מתכון לשלום עבורך. אתה רשאי להתאסלם ואני מבטיח לך שלא תיפול שערה משערות ראשך. הנה לך פתרון שאינו אלים להוציא את עצמך ואת בני ביתך מקו האש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43237
אם אתה מנסה חזק לא להבין
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אז בסדר

היהדות חשובה לי מאד.
הטיעון שמי שחותר למען השלום איננו יהודי וצאצאיו ''לא יהיו יהודים'' - הוא נקלה בעיני.

גם הצעתך שאתאסלם נקלית בעיני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43261
מורה נבוכים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 22:31)
בתשובה לרמי נוידרפר

נסכם את הנאמר עד כה. לדעתי יש לאחד מהמתדיינים כאן כשל לוגי.

פנחס: רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי.

רמי: מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ איננו שפוי בעיני. אני אינני מוכן להלחם על קיומי ללא קץ. אלא אם כן המלחמה על קיומי כוללת אופציות לקחת את היקרים לי מכאן אם חלילה תכלה הרעה.

יובל: על מה אתה כן מוכן להילחם?

רמי: על הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו. פנחס ממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים''.

יובל: מה ההבדל בין חיים לבין קיום? אם קיום יהודי לא חשוב לך מדוע לא להאסלם?

רמי: היהדות חשובה לי מאד. הצעתך היא נקלית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43245
הרוצה שלום יכון למלחמה. חוכמה עתיקה
מיכאל שרון (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 16:05)
בתשובה לרמי נוידרפר

הרי ברור לאויב שרבים כאן רוצים שלום. משום כך הוא מפר את השלום בכל דרך, כיוון שאיתר אצלך חולשה. לאחר שהיקריבו כל כך הרבה לא סביר שיסתפק ובחמישית מאדמתם. זה היה זמין להם גם קודם.
אבל אנו טוחנים מים.

רק שבמצב של יריבות קשה עליך לקחת בחשבון את התרחיש הניזקי ביותר עבורך, שיכול האויב לעולל לך.

ניתן להציג את חוסר הסימטריה במאוויים כדלקמן: אנו רוצים שקט לשבת על כ-‏80% מאדמת פלשתין. האויב רוצה את האדמה הזאת, ולכן ישאף בכל כוחותיו לא לתת לך לשקוט על אדמתו. זבוטינסקי היציע קיר ברזל, על מנת שהאויב יתייאש מתוחלתו. אתה מציע מרגרינה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=43303
מחרחר מלחמה שכמוך. איפה הערך לחיי הבנים שלנו ?
יעקב (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 15:39)
בתשובה למיכאל שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=43307
הוא מלכך מלחמה
איציק (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 16:41)
בתשובה ליעקב

כנראה שגם מרוויח ממנה עוד כמה שורות במאמר.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.