פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לגדעון ספירו, 22/07/02 2:10)

http://www.faz.co.il/thread?rep=5960
אתה לא ''אין'' גידעון
ישראל בר-ניר (יום שני, 22/07/2002 שעה 4:45)
בתשובה לגדעון ספירו

היום אומרים ''סימפליסטי''. ''פרימיטיבי'' זו מילה שעבר עליה הכלח.
דוח''ות ''בצלם'' אינם שווים את הנייר עליו הם כתובים, ומידת האמת בהם אינה עולה על זו המצוייה בסמרטוט שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5976
הבעיות של ההסברה ....
נתן גפן (יום שני, 22/07/2002 שעה 9:30)
בתשובה לישראל בר-ניר

ישראל שלום.

אחד הבעיות של ההסברה ישראלית היא העובדה שממשלות כמו גם רוב הציבור והעיתונות בישראל משמשים במושג ''מלחמה'' רק בהיבט השימוש הנשק שבה.

מדינות שנמצאות במלחמה משתמשים גם בכלים כלכליים, מדיניים, תעמולתיים ואחרים.
במלחמת עולם השניה בצבאות הלוחמים היו יחידות שלמות שהתעסקו רק בלהפעיל אמצעים תעמולתיים על החיילים שכנגד. להזכירך, בעת ההתקפות של כוחות NATO בקוסובו אחד מהמטרות של ההפצצות היו תחנות טלוויזיה והרדיו של סרביה.

גם הערבים מפעילים תוכניות טלוויזיה ורדיו במטרה לפורר את רוחו של העם בישראל.
בישראל קיימות קבוצות גדולות של תעמלנים, שפועלים למען הצד הערבי על בסיס התנדבותי (גדעון ספירו בתוכם) כמו ''גוש שלום'', ''יש גבול'', קומוניסטים, כל המפלגות הערביות בישראל ועוד.
בפעולתם הם נותנים סיוע תעמולתי על מנת לעודד את אלה שבעיקר טובחים באזרחינו וגם לוחמים (מעט) בחיילנו.

אולי ימצא מישהו, שיבדוק האם דומה הכתיבה של גדעון והצהרות של דוברים אחרים של ארגונים, אותם הזכרתי לעיל, למה שלורד האו-האו היה אומר על בריטניה במלחמת העולם השניה.

נתן גפן

קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il

http://www.faz.co.il/thread?rep=6048
מעניין שד''וח של אמנסטי
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 2:21)
בתשובה לנתן גפן

שוודאי אינו ''זרוע של דובר צה''ל'' {אני נעזר כאן בהגדרה הספירומנית של המכון הבין תחומי בהרצליה), שהתפרסם לפני כשבוע, מאשש את מרבית המסקנות של הדו''ח של המכון מהרצליה.
אני בכוונה לא התייחסתי לדו''ח של אמנסטי במאמרי מהסיבה שזה אירגון עויין לישראל, ורמת האמינות של דיווחיו בדרך כלל אינה עולה על זו של דו''חות ''בצלם''. ואם פעם אחת במיקרה יצא להם מה שהוא נכון, זה לא שווה התייחסות.
''לא מעוקצו ולא מדיבשו''.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.