פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=60871
ויש האומרים אדמוני
עמיש (יום שני, 20/06/2005 שעה 13:33)

עקוב מדם.
לפחות כך למדו אותי בבית הספר

http://www.faz.co.il/thread?rep=60873
דוד המלך אינו קשור לעניין
יאיר ש (יום שני, 20/06/2005 שעה 14:07)
בתשובה לעמיש

ודרך אגב, לא ברור לי מדוע הוא נחשב דמות כה דגולה לאור מעשיו. אבל זה לא העניין עמיש, אני מבין שגם אצלך הצבע הכתום מעורר פרנויה, הלא כן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=60883
את הגדולה תמצא בכך
עמיש (יום שני, 20/06/2005 שעה 16:54)
בתשובה ליאיר ש

שגם מעשיו הפחות יפים כתובים ללא כחל ושרק.
ואם כבר התעניינת, אני מתפעל מן המהפכה הכתומה, הלואי וכל מאבק ציבורי היה מתנהל בצורה כה מקורית ויפה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60885
אני שמח לשמוע שאתה מתפעל
יאיר ש (יום שני, 20/06/2005 שעה 18:29)
בתשובה לעמיש

מה לעשות, ואני ''קצת פחות'' מתפעל מדרך פעולתו של דון-שרונה, אם לדבר באנדרסטייטמנט פראי:


http://www.faz.co.il/thread?rep=60903
ויש האומרים אדמוני
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 11:18)
בתשובה לעמיש

אדמוני מלשון אדם קדמון חסר השכלה שכמוך

http://www.faz.co.il/thread?rep=60915
החסר מהנדסים אני כי הבאתם את זה עלי?
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 15:08)
בתשובה למהנדס אזרחי

והוא אדמוני עם יפה עינים
''וישלח ויביאהו והוא אדמוני עם יפה עינים וטוב ראי ויאמר ה' קום משחהו כי זה הוא''.
לפני שנעמוד על המשמעות של תיאור משולש זה, נתייחס לעצם היסוסו של שמואל שהמקרא כורך אותה אחר תיאורו זה של דוד. כריכה זו מהווה נקודת מפתח ראשונה בפסוקים המצביעה על איזו סיבה ביחס המנוכר אל דוד - לפחות מבחינתו של שמואל. בלשון זו מתואר דוד בשלושה תיאורים: אדמוני יפה עיניים, טוב רואי - (יפה תואר).

ביחס לביטוי אדמוני, ביטוי זה נזכר ביחס לאדם אחד נוסף בכל המקרא כולו - עשיו. ''ויצא הראשון אדמוני כלו כאדרת שער ויקראו שמו עשו'' 49 . 50
• בלעדיותו של תיאור זה ביחס לעשיו, וכן הזכרת מראה זה כרקע להיסוסו של שמואל, יש בה בכדי להעיד על כוונת המקרא לתאר דבר משמעותי ביחס לאישיותו של דוד.
''אדמוני אמר ר' אבא בר כהנא כולו שופך דמים , וכיון שראה שמואל את דוד אדמוני דכתיב וישלח ויביאהו והוא אדמוני נתירא, אמר אף זה שופך דמים, אמר לו הקב''ה עם יפה עינים'' 51 .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.