פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לצדק, 06/02/06 23:25)

http://www.faz.co.il/thread?rep=73812
נכון, אל תסלף את ההיסטוריה
יובל רבינוביץ (יום שני, 06/02/2006 שעה 23:42)
בתשובה לצדק

חצי האי סיני היה בשליטת הממלוכים המצרים בשנים 1260-1518. בשנים 1518-1906 היה בשליטת האימפריה העותומנית ובשנת 1906 עבר לשליטת הבריטים, ששלטו גם במצרים. אז נקבע קו הגבול בין האימפריה הבריטית לאימפריה העותומנית, וזהו אותו קו גבול העובר היום בין ישראל למצרים. בשנת 1948 כבשה ישראל חלקים מחצי האי סיני בזמן מלחמת העצמאות. בהסכמי שביתת הנשק של 1949 נקבע שחצי האי סיני ורצועת עזה יהיו בשליטה מצרית.

פעמיים ניצלה מצרים את נוכחותה בחצי האי סיני לסגירת מיצרי טיראן ובכך להטיל מצור ימי על אילת: ב-‏1956 וב-‏1967. בשתי הפעמים היא איבדה את חצי האי סיני עד לנסיגתה של ישראל בעקבות לחצים דיפלומטיים (1956) והסכמים (1979). כל זה היה בתקופה רחוקה, בה נהגה ישראל להפעיל את הצבא כדי להגן על האינטרסים הבטחוניים שלה.

ראה גם:
מבחינת ההשכלה, לאחר שתזדהה נוכל להשוות. בינתיים אתה שווה ערך לעמיש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73814
נכון, אל תסלף את ההיסטוריה
צדק (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 0:02)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הממלוכים והברדקיסטים לא קובעים שום דבר.
מעולם לא היתה ריבונות מצרית מוכרת על חצי האי סיני.
כיבושים היו להרבה מדינות, זה לא הופך לריבונות אוטומטית.

לכן צבא מצרי בסיני הוא פלישה לשטח הפקר,
ומהווה איום, המתיר לישראל המאוימת להקדים
ולהסיר את האיום.

מבחינת ההשכלה הטענה היא רק לגביך,
אתה מופיע עם תואר, ומי שמופיע עם תואר צריך לכבד אותו.
ולא להמציא היסטוריה כאחרון התגרנים בשוק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73815
נכון, אל תסלף את ההיסטוריה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 0:18)
בתשובה לצדק

> „הממלוכים והברדקיסטים לא קובעים שום דבר.”
ודאי, רק יופיטר קובע.

הסכמי שביתת הנשק של 1949 לא מהווים הכרה?

בנושא ההשכלה, מעולם לא טרחתי להסתיר את זהותי, ובשום שלב בדיון הזה לא התהדרתי בתואר האקדמאי שלי. רק אתה טרחת להעלות את הנושא. השמצת אקדמאים היא עיסוק חביב על בורִים לאורך ההיסטוריה [לא שאני מצפה, חלילה, שתדע את זה].

http://www.faz.co.il/thread?rep=73816
הסכמי שביתת נשק אינם הכרה בריבונות
צדק (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 1:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הם הסכמי הפסקת אש בלבד, ולא גרוש אחד יותר !!

אני מעלה את הנושא, כי התארים הפכו לדבר לא רלוונטי באשמת מחזיקיהם.
במקום שיהיה כבוד לבעל השכלה יש זלזול בבעלי השכלה, ובאשמתם בלבד.

לא ניתן להבדיל בין בעל תואר לבין בעל השכלה ממוצע,
אין שום ערך מוסף לאדם משכיל.

לפי דעתי, זה גרוע מאד.
ולא מפליא שהציבור לא מעריך חכמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73817
הסכמי שביתת נשק אינם הכרה בריבונות
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 1:50)
בתשובה לצדק

> „התארים הפכו לדבר לא רלוונטי באשמת מחזיקיהם.”

התואר שלי הוא דוקטור לרפואה. זהו תואר מאד רלוונטי לעבודתי היומיומית והוא מטה לחמי.

היית רוצה שמי שיטפל בך לא יישא את התואר הזה?

בוא נדבר בכנות: מרגיז אותך שאני כותב דברים המנוגדים לדעתך. כאחד הריקים אתה נתלה בתואר הזה ומחלק גידופים, הרי אינך יכול לכתוב אחרת.

„והמשכיל בעת ההיא יידום”. עוד לא הגענו לזה, אבל לו זה היה תלוי בך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=73818
הסכמי שביתת נשק אינם הכרה בריבונות
צדק (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 2:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ

זה שהמשכיל אמור להיות מומחה בתחום הספציפי אותו הוא למד,
הוא דרישה מינימלית שאינה קשורה לנושא הנידון.

אני מדבר על השכלה אמיתית שאמורה להיות למי שלמד לתואר.
ולכאורה לפחות, אמור לדעת ללמוד ללבד, לנתח טקסטים ברמה גבוהה,
לדבוק בעקרונות מדעיים של תיאוריה והוכחה.
לדבר בהיגיון, לא לשקר ולסלף.......

-----------

לא הייתי רוצה להיות מטופל אצל דוקטור שמוכן לשקר
כדי להצדיק את דעתו.
אדם שהשקר הוא חלק מטיעוניו, הוא אדם מסוכן בכל תחום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73819
אדם שהשקר הוא עיקר טיעוניו
דוד סיון (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 6:01)
בתשובה לצדק

אין טעם לדיון או שיחה עם אדם שזהו עיקר טיעוניו. מה
שבכל זאת בולט בקטע הדיון כאן שיש אנשים שיודעים להמליץ
על התנהלות נכונה ולהטיף מוסר. אבל אינם מסוגלים או
רוצים לקיים את המלצותיהם הנכונות.

צדק: ''אדם שהשקר הוא חלק מטיעוניו, הוא אדם מסוכן בכל
תחום'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=73818). אבל אתה לא מסוכן כי אתה רק כותב
באינטרנט....

http://www.faz.co.il/thread?rep=73823
כתוב ''והמשכיל לעת ההיא ידום''
רמי נוי (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 7:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ

לא ''והאוויל לעת ההיא ידום''

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.