פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לישראל בר-ניר, 11/12/06 0:36)

http://www.faz.co.il/thread?rep=89261
הדוגמא שאתה מביא
לוי (יום שני, 11/12/2006 שעה 7:53)
בתשובה לישראל בר-ניר

ביחס לתפילין וכתבים אחרים. הסיפור על על זעקה גדולה מצד הרבנים ... אין לה שחר זהו משפט של איזה עתונאי או ארכיאולוג שאינו יודע במה מדובר .
ישנן דעות שונות ביחס לפרטים מסוימים בתפילין שינויים זעירים ביותר . קיימים למשל תפילין של רשי , של רבינו תם , של הרמבם וכו' לא למדתי את הנושא על בוריו לכן איני מפרט יותר . אף אחד לא תקף את ידין על ''העזתו'' לפסול את התפילין של היום . המסקנה היא שחילוקי הדעות אינן מהזמן האחרון אלא מקדמא דנה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=89268
יגאל ידין לא ''פסל'' שום דבר
ישראל בר-ניר (יום שני, 11/12/2006 שעה 8:39)
בתשובה ללוי

הוא פשוט הראה שבתקופת בית שני התפילין שהיו בשימוש היו שונים באופן מהותי (לא ''שינויים זעירים ביותר'' כדבריך) מהתפילין שבשימוש בימינו.

חוגי הרבנות ראו בזה כ''פסילה'', אבל זו כבר פרשנות שלהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=89270
יגאל ידין לא ''פסל'' שום דבר
לוי (יום שני, 11/12/2006 שעה 8:45)
בתשובה לישראל בר-ניר

לא נכון !!!!

מי זה חוגי הרכנות ? הסברתי לך שקימות כמה דעות הנוגעות לפרטים קטנים . התפילין שנמצאו תואמות לאחת הדעות .
הנני להדגיש שההבדלים בין הדעות הם קטנים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=89275
ההבדלים בין הדעות הם אולי קטנים
ישראל בר-ניר (יום שני, 11/12/2006 שעה 9:01)
בתשובה ללוי

אבל ההבדלים בין התפילין הם בכלל לא קטנים. בתפילין מימי בית שני הופיעו פסוקים שונים, וכן ההתייחסות לתפילין של ראש ותפילין של יד היתה שונה מזו של ימינו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=89308
ההבדלים בין הדעות הם אולי קטנים
א. פרקש (יום שני, 11/12/2006 שעה 13:56)
בתשובה לישראל בר-ניר

אין שום משמעות הילכתית לשינויים במידה וישנם בין תפילין בסוף בית שני לבין תפילין היום ובלבד שהם מקיימים את המצווה ואת הכתוב ''ארבע פרשיות כתובות על קלף''. מעבר לכך בתורה לא קיים תיאור מחייב כלשהו של צורת התפילין או מצווה מפורשת על הנחת תפילין או הכנת תפילין. כל אלה התגבשו לאורך ההיסטוריה באותו אופן שהתנ''ך, המשנה והגמרא קובצו ונחתמו.

מה לעשות שעם חי מתעדכן ומשתנה עם הזמנים, וזה מה שמעניים בעם היהודי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.