פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאליצור סגל, 05/09/02 21:52)

http://www.faz.co.il/thread?rep=10060
לאליצור: יפה ומעודד
שני אלוש (יום שישי, 06/09/2002 שעה 1:11)
בתשובה לאליצור סגל

למצוא בימינו ובמקומותינו דעות כגון אלו של הרב קפאח. כמעט בלתי נתפס. מתוך סקרנות, האם ידוע לך עד כמה השקפות כאלו מצויות כיום בקרב הציבור הדתי והרבנים בארץ? ואם כן בידי מי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=10063
שני, לא במקום אליצור אני כותב אבל
נסים ישעיהו (יום שישי, 06/09/2002 שעה 1:37)
בתשובה לשני אלוש

הנושא הזה ככלל - סבוך עד כדי כאב. אמנם, למיטב ידיעתי, הדרדעים לקחו את העניין הכי רחוק שאפשר בכיוון השלילה אבל מצד שני יש רבים הנמצאים בקצה השני של הקשת הזאת, ועוסקים בכך ללא כל עכבות.

הנכון הוא שכבר בתנ''ך מוצאים שימוש בסגולות וזה נמשך לאורך כל הדורות ועד ימינו על ידי צדיקי אמת. די לציין את המלח של אלישע אשר המתיק וריפא את המעיין ועד ''המים הקדושים'' של הבבא סאלי זצ''ל.

לצערנו, יש כיום רבים אשר מתייחסים לעניין בצורה שרלטנית כדי להפיק מכך תועלת כלכלית ואחרת וזה מצליח להם. התוצאה היא שהאיש הפשוט מתבלבל וכבר לא ברור מה אמת ומה שקר.

כדאי לציין שמצב זה נחזה מראש במקורותינו והוא אחד מסימני ''עקבתא דמשיחא''.

אז שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה במתיקות של אמת.
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10103
מה אומר ומה אדבר - לשני אלוש
אליצור סגל (יום שישי, 06/09/2002 שעה 12:18)
בתשובה לשני אלוש

לק''י
לשני אלוש, מה אומר ומה אדבר? אין מחליפים למורי יוסף קפאח. אנו שקועים בחשכה מאז שהוא נפטר. אבל כמובן שדרך רוחנית אינה תלויה באדם אחד גדול ככל שיהיה. אם את מתענינית הרי הרב רצון ערוסי הרב של קרית אונו וד''ר למשפטים באוניברסיטת בר אילן הוא אחד התלמידים המובהקים של מורי. יש ברשת לפחות שלושה אתרים לזכרו שפתחו תלמידיו - הרב עצמו לא השתמש כלל במחשב למרות שהבין היטב את דרך פעולתו ולמד עליו. הוא לא ניסה לבנות מזה אידיאולוגיה - בראיון שהזכרתי עם חגי סגל ששאל אותו הוא אמר שפשוט התרגל מילדותו אחרת. כבר כתבתי שאני עצמי אינני דרדעי ''נקי'' לגמרי אלא מושפע מדברים נוספים כפי שרמז לכך נסים ישעיהו. הרב הקרוב ביותר לדרדעיות נקיה לגמרי הוא הרב אהרון קפאח מרמת גן.
יש עוד הרבה מה לכתוב אבל בינתיים שנה טובה וגמר חתימה טובה לך ולכל ישראל
אליצור

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.