פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=105552
מהו סוד הקורבן?
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 21/10/2007 שעה 9:41)

פרשת השבוע מפרש רמב''ן על פסוק
וירא ה' אל אברם ויאמר לזרעך אתן את הארץ הזאת ויבן שם מזבח לה' הנראה אליו''

ופירוש רמב''ן

וטעם לה' הנראה אליו - כי הודה אברהם לשם הנכבד וזבח לו זבח תודה על שנראה אליו, כי עד הנה לא נראה אליו השם ולא נתוודע אליו במראה ולא במחזה , אבל נאמר לו לך לך מארצך ברוח הקודש , או בחלום הלילה. וממשיך רמב''ן ''ויתכן שירמוז הנראה אליו '' על סוד הקרבן? ( עיין רקנאטי כא ב ) והמשכיל יבין.

מהו סוד הקרבן ?
מה זאת אומרת שהקורבן הוא העלאת מ''ן?

האם תפילה היא איננה העלאת מ''ן?

מדוע אם אנו הורגים בעל חיים ולוקחים לו את חייו כיצד זה מקרב אותנו להשם?

אני מבין שבית המקדש היה מעיין ''עולם קטן'' ושם היו זובחים להשם ובכל זאת אין אקט זה נראה יפה בעיני

מבקש הבהרה

http://www.faz.co.il/thread?rep=105580
מהו סוד הקורבן?
נסים ישעיהו (יום ראשון, 21/10/2007 שעה 20:47)
בתשובה למהנדס אזרחי

בס''ד.

בזוהר כתוב שסוד הקרבן עולה עד סוד האין סוף...

מה שבעיניך או בעיני נראה יפה או לא, אינו קובע דבר. מה שקובע זה מה מוצא חן בעיני האין סוף, ומה שמוצא חן בעיניו זה שנמלא את הוראותיו הכתובות בתורה שבכתב ושבע''פ.

כבר בזמן ביהמ''ק נאסר להקריב קרבנות בחוץ, ולאחר החורבן אין קרבנות בכלל. כלומר, אין אכילת בשר של המזבח. מה שיש זה אכילת בשר של אנשים. ואם אוכלים נכון, זה יכול לעשות את עבודת הקרבנות שהיתה בבית המקדש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=105588
מהו סוד הקורבן?
מהנדס אזרחי (יום שני, 22/10/2007 שעה 7:49)
בתשובה לנסים ישעיהו

תודה

בכל זאת סוד הקורבן לא מובן לי.

כשבזוהר משתמשים במילה כמו ''עולה'' הכוונה על הזדככות

רצונות הקבלה לעצמנו, על עביות שהיא קטנה יותר מקודמתה.

לכן כיצד העלאת קורבן יכולה לזכח את עוביות הגוף?

http://www.faz.co.il/thread?rep=105623
מהו סוד הקורבן?
נסים ישעיהו (יום שני, 22/10/2007 שעה 21:19)
בתשובה למהנדס אזרחי

בס''ד.

הנה כמה התייחסויות מן העבר שלי ושל אחרים: http://www.faz.co.il/story_1300

וגם כאן: http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-2321-00.html?tag=...

http://www.faz.co.il/thread?rep=105638
מהו סוד הקורבן?
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 23/10/2007 שעה 7:58)
בתשובה לנסים ישעיהו

קראתי את המאמר המקושר ואכן כתבת :''...אָדָם כִּי-יַקְרִיב מִכֶּם, אומר שהאדם מקריב מעצמו לה'; את עצמו, את נטיותיו הטבעיות הוא כופה, ומבטל את רצונו לרצון ה'...''

עד לפה הכל יפה.

כלומר הפירוש הוא שאדם יקריב את רצונותיו הטבעיים

וישתמש בהם לצורך השפעה להשם.

עד כאן אני מבין.

אולם עצם הקרבת בעלי-חיים על המזבח איננו תואם את

הפירוש הנ''ל. ולכן לא מובן לי עינין הקורבן.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.