פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאורי מילשטיין, 14/09/02 6:45)

http://www.faz.co.il/thread?rep=10999
אורי: ניכוס טריטוריות אינו מטרה לאומית
קובי מיכאל (שבת, 14/09/2002 שעה 16:33)
בתשובה לאורי מילשטיין

אחד מהטיעונים המרכזיים לביסוס משנתך נפקד מהמאמר והוא הגדרת המטרות הלאומיות. ממשלת ישראל נמנעת באופן שיטתי (לכל הפחות מאז מלחמת ששת הימים) מלהגדיר את המטרות הלאומיות. ניכוס טריטוריות אינו בחזקת מטרה לאומית, כי אם אמצעי למימוש מטרות לאומיות (שלא הוגדרו).
בהעדר הגדרות ברורות בנוגע למטרות הלאומיות, לא תוכל מערכת ביטחונית, משוכללת ומצויינת ככל שרק ניתן, להושיע. היה זה הרכבי כמדומני, שכתב כי את האסטרטגיה-רבתי הכושלת לא תוכל להושיע האסטרטגיה המוצלחת ביותר.
אחריותו של הדרג המדיני לכשליה של המערכת הביטחונית-צבאית עולה על אחריות הדרג הצבאי. במקום בו מאמץ הדרג הצבאי את האחריות, תוך שהוא פוטר את הדרג המדיני מלעשות כן, נקבל התערבות פוליטית של הצבא, וזה מה שקורה הרבה פעמים (אולי יותר מדי פעמים) גם אצלנו. פעמים רבות, הדרג המדיני הוא זה המבקש לבנות את המיתוס הצבאי ולמנוע מחקר אמפירי נטול פניות, כדי להבטיח את שרידותו. כנראה ששרון אינו יוצא דופן מבחינה זו - ראה מאמרו של אמיר אורן בגיליון יום שישי האחרון של ''הארץ'', אודות הסיבות לגניזת המחקר אודות מלחמת יום הכיפורים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=11005
לאברהם אבינו ארץ ישראל היתה מטרה לאומית,
אורי מילשטיין (שבת, 14/09/2002 שעה 17:34)
בתשובה לקובי מיכאל

למשה רבינו ארץ ישראל היתה מטרה לאומית, אלפיים שנה ארץ ישראל היתה מטרה לאומית, ועבור למעלה ממחצית האוכלוסיה היהודית בישראל ארץ ישראל השלמה היא מטרה לאומית. עכשיו בא אל''מ מיל' דוקטורנט קובי מיכאל וקובע ששליטה יהודית על טריטוריות בארץ ישראל איננה מטרה לאומית.

הצחקת אותי, או נכון יותר הבהרת לי טוב יותר את צורת החשיבה של אנשים שעברו סוציליזציה בצה''ל. זה הטעם, בין היתר, שצה''ל [מתפקד] בצורה כה גרועה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=11024
אורי: איזו מצווה
קובי מיכאל (שבת, 14/09/2002 שעה 21:52)
בתשובה לאורי מילשטיין

לא בכל יום נופלת בידי שכמותי הזכות להעלות בת שחוק על פני המיוסרים, הנושאים על גבם עולו של עולם.
אם הצלחתי להצחיק אותך, מה טוב. אלא שכדרכך, ההולכת ומתבררת מאורכם של הפתילים, אתה, גדול מבקרי הממסד וסגירותו, אינך מסוגל לשאת קול ביקורת, ולכשנשמע כזה, אתה מעדיף לנהוג כדרך הממסד שאותו אתה מבקר, אלא שלהבדיל מהממסד - אתה רואה עצמך משוחרר מהצורך להתנסח בנימוס ולהקפיד שלא להיראות מזלזל.
בהתייחסותך הסיסמתית לא התייחסת ואפילו לא לרבע טיעון שהעליתי. גיוסם של אברהם ומשה, לא רק שאינה ממין העניין, אלא שאין בה אפילו להעמיד קצה קצהה של הפרכה או סתירה ביחס לטיעון בדבר ניכוס טריטוריות כאמצעי למימוש מטרות לאומיות.
מטרות לאומיות אינן בחזקת תורת משה מסיני וראוי להן תמיד להיבחן לאורו של הקשר - ואכן אליבא דאורי מילשטיין, ההקשר של תקופות אברהם ומשה, שפעלו בצו אלוהי (שאינו ממין עניינה של האסטרטגיה והשיח המתנהל בפתיל זה), הוא ההקשר העכשווי, ואחרת לא היה מגייס אותם כטיעון המנצח לניסוח המזלזל של תשובה בלתי רצינית בעליל.
''הפוסל במומו פוסל'' ואין בסגירותך ובקנאותך אלא כדי להוכיח תקפותה של המימרה לגביך. צר לי שזו דרכך, והיום יותר מתמיד, ברור לי שלא אתה איש שבאמת יכול לחולל שינוי. אתה מיטיב לפעול ברוח הפתגם העממי: ''אג'א יכחילהא - עמאהא'' - בא לאפרה ועיוור אותה, או בלשון מקורותינו אנו - ''בא לברך ויצא מקלל''.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.