פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריק פ., 08/02/08 18:33)

http://www.faz.co.il/thread?rep=111702
כל אחד והאמת שלו .
אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 19:03)
בתשובה לאריק פ.

אין לי מושג למה נועדו היהודים . ואילו אתה יודע למה הם לא נועדו . זו שאלה שמתאימה לחוג לפילוסופיה אבל אני לא אכנס לטיפשות שבהצהרה זו .
גם הצהרתך שיש לך אמת אחת היא הצהרה מפוקפקת .

מה שנשאר זו דעתך שיש לחזור לגבולות 67 . זו דעה שלך .
לדעתי יש לפנות את ארץ ישראל מערבים ולהפוך את כולה למדינת ישראל . זו דעתי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=111706
הצהרתך, מר עירן, לא פחות מפוקפקת ואולי יותר
דוד סיון (יום שישי, 08/02/2008 שעה 19:33)
בתשובה לאריה עירן


http://www.faz.co.il/thread?rep=111709
הצהרתך, מר עירן, לא פחות מפוקפקת ואולי יותר
אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 20:02)
בתשובה לדוד סיון

למה אתה קופץ ?
עניתי לאריך פ. לא לך .

http://www.faz.co.il/thread?rep=111721
עוד הצהרה מפוקפקת של מר עירן
דוד סיון (יום שישי, 08/02/2008 שעה 22:07)
בתשובה לאריה עירן


http://www.faz.co.il/thread?rep=111832
[•] עוד הצהרה מפוקפקת של מר עירן
לחמניה חמה (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 14:04)
בתשובה לדוד סיון

רק לך מותר (-:

http://www.faz.co.il/thread?rep=111711
כל אחד והאמת שלו?
יוסלה  (יום שישי, 08/02/2008 שעה 20:13)
בתשובה לאריה עירן

פורסטר כותב:

''היהודים לא נועדו לשלוט בעם אחר...''

ועל כך עונה אריה עירן:

''אין לי מושג למה נועדו היהודים . ואילו אתה יודע למה הם לא נועדו . זו שאלה שמתאימה לחוג לפילוסופיה אבל אני לא אכנס לטיפשות שבהצהרה זו .''

וברור מתגובה זו של עירן
שאין לו מושג (יוסלה יכול ל'התחכם' בשיטת עירן
ולצטט את עירן כאומר, ''אין לי מושג...'')
מהן הבעיות המוסריות שעמדתו מעלה,
או שכפי שהעיד על עצמו אין ספור פעמים - אינו מרגיש
כלום בעניין ההיבט המוסרי.

ברור שההתחכמות הזאת לא מצליחה באמת לעקוף
את הבעיה: ההיבט המוסרי של המשך הכיבוש, או
במילים אחרות, הניוון והרקבון המערכתי-מוסרי שהשליטה
המתמשכת בעם אחר גורמת לישראל.

עירן עובר עכשיו מעין טירונות וויכוחים מתקדמת, ובהתאם
מנסה כוחו בטענות שונות הקשורות לכיבוש - טענות
שנשמעו באתר בעבר הלא כל-כך רחוק:

הנסיון לטעון שאין כיבוש. נסיון נואל היות והמונח נמצא
בשימוש נרחב בימין ובשמאל כאחד, ומכאן שיש לו מובן.

כך גם הנסיון לטעון מעמדת הקורבן הנצחית - עשו לנו ולכן
נעשה לאחרים - עמדה שאין בה לא הגיון ולא טעם, בייחוד
בגלל שעמדת הקורבן רק מעלה ביתר חריפות את הצורך
בקריטריונים אתיים-מדיניים ובלמידת לקח מפשעים נגד
האנושות.

פורסטר מבטא עמדה מוסרית ברורה העומדת בקנה אחד
עם המסורת היהודית הארוכה של קידוש השם: למען האמונה
ואחדות הנפש מוכן היהודי לוותר על קיומו בעולם הגשמי - אין
לו ברירה, כי היהודי מוגדר ככזה על ידי האמונה ואחדות הנפש.

היהודי מוכן להקריב כל קורבן למען ערכיו ואמונתו - כי בכך קיומו.
עירן ודומיו מקריבים בהתלהבות רבה את ערכיהם ואמונתם למען
הקיום הביולוגי, ובכך משמיטים את הבסיס ליהדות.

עבור מי בדיוק עירן רוצה לקיים מדינה יהודית במזרח התיכון?
האם עבור 'יהודים' כמוהו - יהודים שבמקרה יצא גורלם להוולד לאם
יהודיה אך שבמעשיהם הם הורסים את כל שהוא יהודי?
מה הטעם? הרי יהודים אמיתיים לא יהיו במדינה שכזו מלכתחילה,
רק 'רפליקות' דמויות-יהודי שימשיכו להרוס מכל הבא ליד בשם הריבוי
הטבעי וקיום הגזע.

בכל חברה הגונה, לעירן ושכמותו - אלה שגס ליבם במוסר האנושי -
יש רק תוחלת אחת: הם נדחים על ידי הגוף הבריא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111713
ח ח ח ח ח ח ח . לא זכור לי שנכנסת לויכוח על מוסר .
אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 21:02)
בתשובה ליוסלה 


http://www.faz.co.il/thread?rep=111724
המסכנות של הגזלן
יוסלה  (יום שישי, 08/02/2008 שעה 22:26)
בתשובה לאריה עירן

וכרגיל,
לעירן אין מה לומר עניינית
בתגובה לטענות מסודרות.

אך הוא מגיב בכל-זאת,
ובלבד שלא יווצר הרושם,
חס וחלילה שחסר-אונים הוא.

הפחד הגדול של בריוני כל הזמנים:
אובדן כוח והשפעה - פגיעה ב'כוח'
לא ב'מוח' - אך את ימיו מבלה עירן
בחיפוש נואש אחר רוחניות, או לפחות
אחר הצדקה כלשהי לנוכחות הרוחנית
המזערית שהוא מצליח לקיים כאן
באתר, עם 'צדק' בתור רוח גבית,
ו'בצקת חמה' בתור שומר ראש.

אפילו כאן, באתר ווירטואלי, עירן נלחם
מלחמת כיבוש לשליטה על הטריטוריה.
הפה אומר 'אין כיבוש' אך המקלדת אומרת
'ללא הכיבוש אין לנו חיים'. ההזדהות הזאת
עם המעמד ה'קלגסי' של ישראל בסופו של דבר
חורצת את גורל ה'עירנים' למיניהם - דנים הם
את עצמם לחיי גלות מוסרית בתוך עמם, אך גלות
שאין עימה כבוד, רק הקלון של חסרי התואר,
עובדי האלילים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111735
יוסלה חסר המוסר , חסר ההגיון , ללא התחלה וקשקשן מרכזי .
אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 6:44)
בתשובה ליוסלה 


http://www.faz.co.il/thread?rep=111747
יוסלה חסר המוסר , חסר ההגיון , ללא התחלה וקשקשן מרכזי .
יוסלה  (שבת, 09/02/2008 שעה 9:33)
בתשובה לאריה עירן

עוד תגובה חסרת מובן.

אחר-כך עירן יטען שהוא 'ניצח' בוויכוח,
כאשר איננו מסוגל כלל לענות לעניין.

חזות הכל אצלו מושגי המלחמה וההישרדות.
מה שנשכח בדרך זו העובדה הפשוטה שמלחמות
ישראל בשנים האחרונות אינן מלחמות הישרדות,
והקונפליקט עם הפלסטינים הוא על כברת אדמה
שאיננה חיונית לקיום ישראל.

עד היום התגובה היחידה של עירן לאפשרות לדון
בהיבט המוסרי של המצב הנוכחי היתה:
''הערבים רוצחים''.

התחושה היא שעירן פשוט חסר את הכלים לדיון בבעיה,
ומתוך תסכול זורק ביטויים מקטינים ללא אבחנה.

אם עירן יקח עצמו בידיים
וקצת יתאמץ, אולי יצליח לתפוס
את קצה זנבו סוף סוף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111748
יוסלה המסכן . כל דבריך נגועים בחוסר מוסר יסודי .
אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 9:51)
בתשובה ליוסלה 

לא קיים אצלך הצעד הראשון של הגישה המוסרית .
''דין אחד לכולם'' .

באשר לקיום ישראל , אינך רואה מעבר לקצה אפך .
אפילו העבר חסר אצלך .
אין לך כלים להתמודד עם המוטיב החשוב ביותר בהישרדות .
ילודה מספקת .

אתה סתם לחצן מקשים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=111766
כמו לכתוב על מים
יוסלה  (שבת, 09/02/2008 שעה 16:27)
בתשובה לאריה עירן

פורסטר כותב:
''היהודים לא נועדו לשלוט בעם אחר...''

ועל כך עונה אריה עירן:
''אין לי מושג למה נועדו היהודים . ואילו אתה יודע למה הם לא נועדו .
זו שאלה שמתאימה לחוג לפילוסופיה אבל אני לא אכנס לטיפשות
שבהצהרה זו .''

וברור מתגובה זו של עירן
שאין לו מושג (יוסלה יכול ל'התחכם' בשיטת עירן
ולצטט את עירן כאומר, ''אין לי מושג...'')
מהן הבעיות המוסריות שעמדתו מעלה,
או שכפי שהעיד על עצמו אין ספור פעמים - אינו מרגיש
כלום בעניין ההיבט המוסרי.

ברור שההתחכמות הזאת לא מצליחה באמת לעקוף
את הבעיה: ההיבט המוסרי של המשך הכיבוש, או
במילים אחרות, הניוון והרקבון המערכתי-מוסרי שהשליטה
המתמשכת בעם אחר גורמת לישראל.

עירן עובר עכשיו מעין טירונות וויכוחים מתקדמת, ובהתאם
מנסה כוחו בטענות שונות הקשורות לכיבוש - טענות
שנשמעו באתר בעבר הלא כל-כך רחוק:

הנסיון לטעון שאין כיבוש. נסיון נואל היות והמונח נמצא
בשימוש נרחב בימין ובשמאל כאחד, ומכאן שיש לו מובן.

כך גם הנסיון לטעון מעמדת הקורבן הנצחית - עשו לנו ולכן
נעשה לאחרים - עמדה שאין בה לא הגיון ולא טעם, בייחוד
בגלל שעמדת הקורבן רק מעלה ביתר חריפות את הצורך
בקריטריונים אתיים-מדיניים ובלמידת לקח מפשעים נגד
האנושות.

פורסטר מבטא עמדה מוסרית ברורה העומדת בקנה אחד
עם המסורת היהודית הארוכה של קידוש השם: למען האמונה
ואחדות הנפש מוכן היהודי לוותר על קיומו בעולם הגשמי - אין
לו ברירה, כי היהודי מוגדר ככזה על ידי האמונה ואחדות הנפש.

היהודי מוכן להקריב כל קורבן למען ערכיו ואמונתו - כי בכך קיומו.
עירן ודומיו מקריבים בהתלהבות רבה את ערכיהם ואמונתם למען
הקיום הביולוגי, ובכך משמיטים את הבסיס ליהדות.

עבור מי בדיוק עירן רוצה לקיים מדינה יהודית במזרח התיכון?
האם עבור 'יהודים' כמוהו - יהודים שבמקרה יצא גורלם להוולד לאם
יהודיה אך שבמעשיהם הם הורסים את כל שהוא יהודי?
מה הטעם? הרי יהודים אמיתיים לא יהיו במדינה שכזו מלכתחילה,
רק 'רפליקות' דמויות-יהודי שימשיכו להרוס מכל הבא ליד בשם הריבוי
הטבעי וקיום הגזע.

בכל חברה הגונה, לעירן ושכמותו - אלה שגס ליבם במוסר האנושי -
יש רק תוחלת אחת: הם נדחים על ידי הגוף הבריא.

'יוסלה המסכן' וכו',
רק תגובה אחת עניינית עדיין לא קיבלנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111715
כל אחד והאמת שלו .
אריק פ. (יום שישי, 08/02/2008 שעה 21:24)
בתשובה לאריה עירן

אריה עירן כותב: ''גם הצהרתך שיש לך אמת אחת היא הצהרה מפוקפקת''.

אם תצליח למצוא בארכיבי האתר דיון אחד בו ויתרתי על החזרה לגבולות 1967 או שבו הסכמתי שה' בחר בנו לרדות בעם אחר, אסכים איתך שהאמת האחת שלי היא, כדבריך, ''הצהרה מפוקפקת.''

כמובן שלא תמצא דבר. שיטת הויכוח שלך, בה אתה יוצר דחלילי קש פרי דימיונך כדי שתוכל יותר מאוחר לנתץ אותם, מביאה אותך כל פעם למבוא סתום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111716
כל אחד והאמת שלו .
אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 21:28)
בתשובה לאריק פ.

אני לא מטיל ספק בזה שלדעתך יש לך אמת אחת .

אני מטיל ספק בזה שזו ''אמת'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=111717
כל אחד והאמת שלו .
אריק פ. (יום שישי, 08/02/2008 שעה 21:34)
בתשובה לאריה עירן

לו היית קורא ולומד את נביאי ישראל היית מבין את הגדולה הרוחנית של המוסר היהודי, מוסר שלא קיים יותר בקרב מתנחלי ישראל והקולוניסטים למיניהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111722
כל אחד והאמת שלו .
אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 22:09)
בתשובה לאריק פ.

אתה רוצה ''להרוג אותי באמצעות סוכן'' . זה מאד פשוט .
נביאי ישראל טעו מאד .

http://www.faz.co.il/thread?rep=111831
[•] כל אחד והאמת שלו .
לחמניה חמה (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 14:03)
בתשובה לאריק פ.

אריק, על תדבר מקליפורניה על הרוחניות של המוסר היהודי לפי נביאי ישראל.
בכל מקרה, זה הרי הדבר האחרון שעושה לך משהו בלב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=111855
[•] כמוך מכיר אותי ואת ידיעותי והשכלתי .
אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 18:33)
בתשובה לאריק פ.

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

ישעיהו –
אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, עָרֵיכֶם שְׂרֻפוֹת אֵשׁ; אַדְמַתְכֶם, לְנֶגְדְּכֶם זָרִים אֹכְלִים אֹתָהּ, וּשְׁמָמָה, כְּמַהְפֵּכַת זָרִים. א,ח וְנוֹתְרָה בַת-צִיּוֹן, כְּסֻכָּה בְכָרֶם; כִּמְלוּנָה בְמִקְשָׁה, כְּעִיר נְצוּרָה. א,ט לוּלֵי יְהוָה צְבָאוֹת, הוֹתִיר לָנוּ שָׂרִיד כִּמְעָט .

רַחֲצוּ, הִזַּכּוּ--הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם, מִנֶּגֶד עֵינָי: חִדְלוּ, הָרֵעַ. א,יז לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט, אַשְּׁרוּ חָמוֹץ; שִׁפְטוּ יָתוֹם, רִיבוּ אַלְמָנָה. {ס}

גִּבּוֹר, וְאִישׁ מִלְחָמָה; שׁוֹפֵט וְנָבִיא, וְקֹסֵם וְזָקֵן. ג,ג שַׂר-חֲמִשִּׁים, וּנְשׂוּא פָנִים; וְיוֹעֵץ וַחֲכַם חֲרָשִׁים, וּנְבוֹן לָחַשׁ. ג,ד וְנָתַתִּי נְעָרִים, שָׂרֵיהֶם; וְתַעֲלוּלִים, יִמְשְׁלוּ-בָם.

לֹא-אֶהְיֶה חֹבֵשׁ, וּבְבֵיתִי, אֵין לֶחֶם וְאֵין שִׂמְלָה; לֹא תְשִׂימֻנִי, קְצִין עָם.

וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם, גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם. ג,טו מלכם (מַה-לָּכֶם) תְּדַכְּאוּ עַמִּי, וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ:

וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח, לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה. {פ}

עמוס
כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי עַזָּה, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי-צֹר, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

יא כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי אֱדוֹם, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ

יג כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי בְנֵי-עַמּוֹן, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

א כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי מוֹאָב, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

ו כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם. ז הַשֹּׁאֲפִים עַל-עֲפַר-אֶרֶץ בְּרֹאשׁ דַּלִּים, וְדֶרֶךְ עֲנָוִים יַטּוּ;

וזה מיוחד בשבילך:

טו וְהִכֵּיתִי בֵית-הַחֹרֶף, עַל-בֵּית הַקָּיִץ; וְאָבְדוּ בָּתֵּי הַשֵּׁן, וְסָפוּ בָּתִּים רַבִּים--נְאֻם-יְהוָה. {ס}

http://www.faz.co.il/thread?rep=111882
[•] כמוך מכיר אותי ואת ידיעותי והשכלתי .
אריק פ. (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 22:44)
בתשובה לאריה עירן

תודה על העתקת הכתוב. עתה קרא זאת, ונסה להבין את כוונת הנביא.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.