| אתה יודע שהכתוב לא ''מטייח''. אומרים דברים כהווייתם. ועוד, מזה היה במשכן שילה. סך כל שנות המשכן והמקדשים שבאו לאחריו הוא 479 שנה מבנין המשכן הראשון על ידי משה רבנו, 410 שנים של מקדש שלמה (שבעים שנה גלות בבל) 420 של בית שני מתחבר ל1309 שנים. התלמוד דוקא מעלה על נס את התנהגותם הטובה של הכהנים הגדולים או ההדיוטות (כלומר ''רגילים'') כשהם דאגו שלא יהיה הבשר נותר או נושאים אחרים שהיו קשורים בהנהגת העם. אגב, מקור השם אלכסנדר אצל היהודים ידוע לך? מה הקשר? תבדוק, תראה קשר. שנה טובה. בכל אופן,זה לא אומר שהשאלה שלך לא היתה במקומה. הנביא (ראה שם בתחילת שמואל א')קובל על כך שבני עלי היו נגועים במידה מסויימת של שחיתות. (''ותהי חטאת הנערים גדולה מאד את פני ה'...'')והם נענשו על זה.. ראה הכתוב עם עלי ושמואל) וגם כתוב שם:''אשר ישכבון את הנשים הצובאות פתח אוהל מועד'' שהכוונה היא לנשים שהיו באות להקריב קרבנות. שואלים המפרשים וכי יעלה על דעתך שיהיה להם עסק עם אשת איש? אלא מכיון שהם היו מתנהגים בשררה (כשהכתוב אומר בערך כך:''והכה בסיר או בפרור וכל אשר יעלה המזלג... ו''עתה תתן ואם לא לקחתיו בחזקה'') והיו מעכבים אותן עד למחרת היה נראה כך. ו''אשר ישכבון'' מתפרש שהנשים היו נאלצות להישאר במשך הלילה בסביבות המשכן עד אשר תוכלנה להקריב את הקרבן. וזה לא היה דוקא לנשים ,זה היה קורה גם לגברים רק שהנשים הרבה יותר חשובות בהקשר הזה (העדרות ממשק הבית,חינוך הילדים וכדו') |