פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=115137
[•] אתם הורגים אותי
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 22:04)

במקום לרדת על אריה עירן על כך שהוא עושה שימוש
בשואה כתירוץ ליהודים לבצע פשעים נגד עם אחר,

כנופיית האתר מתלכדת פעם נוספת כדי לתקוף את יוסלה:

אריה עירן מודה בפשטות,
''עמדתי המוסרית לא חשובה . היותי אדם מוסרי או לא , חסרת חשיבות .''

'יענקלה' מוסיף להשתכשך בדימויי משגל עסיסיים,

''כמובן שיוסלה אינו אלא פדופיל של שלום...ולאנוס אותנו...מנסים לבצע בשלום מעשי פדופיליה...וכו'.
'יענקלה' רק שכח ש'פדופיל של שלום' הוא המצאה של אריה עירן.
כך גם הכחשת הכיבוש.

ו'מיקי' כרגיל עובר את הגבול.

''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.''

זו פעם ראשונה שיוסלה נתקל בביטויים
המייחלים למותו באתר. זה תקדים מעניין.

ולבסוף 'יענקלה' ממהר להודיע,
''הרי האיש עצמו שנוי במחלוקת .''

אז קודם יענקלה ועירן הופכים את יוסלה לפדופיל,
ואז 'מיקי' ממית את יוסלה באמצעות שיר,
ולבסוף מודיעים שיוסלה האיש שנוי במחלוקת.

ואי אפשר בלי להזכיר את ה'מתבונן',
שמצטרף לחזק את דימוי הציפור-יוסלה
שהורגים אותה,

''אכן רצח מרהיב זה היה, בניתור אחד מהקרקע הוריד אותה במעופה, נשיכה אחת והיונה איננה. ומשרק התחיל החתול להנות משללו ניגשה אישה שעברה במקום והחלה לצעוק על החתול ולסלק אותו, השד יודע למה...''

אם עד עתה עוד היה ספק,
עכשיו האופי הכנופייתי של הפחדנים ה'פטריוטים'
באתר ברור עוד יותר: לא מצליחים לטעון למוסריות
של טענותיהם או למוסריות שלהם עצמם,
אז חוברים יחד כדי להרוג את יוסלה,
ורק סיון מפריע להילולה (''ומשרק התחיל החתול להנות
משללו ניגשה אישה שעברה במקום והחלה לצעוק על החתול
ולסלק אותו, השד יודע למה, חמלה לגופת הציפור גרידא או
שמא היא זאת שרצתה להנות מהשלל שהרי ללא צל של ספק
פינקה נפשה לא פעם ולא פעמיים בשניצל עוף.'')

ציון עשר על השימוש בצורת השיר והסיפור כדי להרוג את יוסלה.
אך איך הורגים דמות ספרותית כיוסלה? רק המחבר יכול להרוג
את יוסלה. לא סופרים אחרים.

ובמקרה הזה בכל אופן זה חיסול אחד המשתתפים
משפט כמו,

''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.''

יכול בקלות להתפרש כאיום.
במקרה הזה הוא גם מוכיח עם מי יש לנו עסק:
אנשי מוסר אחד אחד, מזדרזים
להטיל איש בתורו ובתיאום מפתיע
את האבן המסקלת.

חברי הכנופיה מדגימים בכך באופן מושלם,

ש- ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מה שעצוב זה שההתנהגות הכנופייתית הקטלנית
הזאת מקובלת כיום במקומותינו.
יהודים? שכח מזה, סתם 'גויים' לכל דבר.
ישראלים? בושה למדינה שאלה אזרחיה.
לקחי השואה? הצחקתני.

כניסה בעיניים עצומות לכל מלכודת ריטורית?
חשיפת המניעים והאישיות הלא מוסריים
של המשתתפים?
כן, כן, ועוד פעם כן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=115225
הפארנויה הורגת אותך
theWatcher (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 19:32)
בתשובה ליוסלה 

ואם היית בקיא באומנות השרשור היית מבין שהתגובה הייתה לאורי אבנרי במטרה להציב מראה כנגדו אפילו שהסיפור הוא אכן סיפור אמיתי. אבנרי כותב ''הפילוסוף עמנואל קאנט דרש שנתנהג כך, שתמצית מעשינו תוכל להפוך לחוק כללי. לזה הוא קרא ''צווי מוחלט''...אילו היו מוציאים את קנט מקברו ושואלים אותו על הפלסטינים, היה מן הסתם עונה קצרות ''תנו להם מה שאתם חושבים שצריכים לתת לכולם, ותפסיקו לבלבל את המוח!''

אילו הייתי שואל את אורי אבנרי (שאינו משתתף בדיון) מה לדעתך צריך לתת לפלסטינים היה אומר ודאי 2 דברים: 1. גבולות בני קיימא (בהם יכולה להתקיים מדינה עצמאית וריבונית), 2. אוכלוסיה הומוגנית (בלי יהודים). אז לפי העקרון של אבנרי עצמו (עקרון ההדדיות) מין הסתם צריך לתת לישראלים אותו דבר שצריך לתת לפלסטינים שזה 2 דברים: 1. גבולות בני קיימא (בהם יכולה להתקיים מדינה עצמאית וריבונית), 2. אוכלוסיה הומוגנית (בלי מוסלמים) אז השאלה היא האם אורי אבנרי עומד בעקרון שלו עצמו או שלא ובמלים אחרות האם הסנדלר הולך יחף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=115230
הפארנויה הורגת אותך
מיקי (יום שני, 14/04/2008 שעה 2:22)
בתשובה לtheWatcher

theWatcher
נאה דרשת, הפיסקה השניה הגונה וטובה.

לא נראה לי שמר אבנרי מעוניין בפתרון,
שהרי ''הבעייה'' היא תכלית עולמו,
אחרת הוא היה מגדיר במפורש מהו הפתרון,
ובהחלט העקרון של ההדדיות ישבש כל פתרון אליבא דאבנרי.

אכן תשובתך הגונה והוגנת.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.