פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עדתיות VS קהילתיות?
אלכסנדר מאן (יום שישי, 12/09/2008 שעה 14:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעבר לאפקט הפולמי שמצוי בקישור הבא ( http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1020607.html ), אשמח לשמוע את דעתו של כותב המאמר על הטענות המועלות שם לגבי רעיון העדתיות, וגם לשמוע אם בתחום זה אכן קיימים לשיטתו הבדלים בין מזרחים-דתיים לאשכנזים-דתיים.
_new_ הוספת תגובה



עדתיות VS קהילתיות?
אליצור סגל (יום שישי, 12/09/2008 שעה 16:49)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קראתי את הקישור אבל לא הבנתי על מה היית רוצה שאחוה את דעתי?
כותב הבלוג הזה מנסה לומרשכמו שיש ערבים ישראלים כך יש מזרחיים ישראלים.
זה שטות והבל - כאשר אני מדבר על תימנים אמריקאים צרפתים וכד' אני מדבר על *יהודים* תימנים אמריקאים צרפתים וכד'. כפי שבעבר עם ישראל התחלק לשבטים היום הוא נחלק לעדות. אבל זה אותו עם. הערבים אינם עוד עדה הם עם אחר הנסיון שלו לערבב דברים הוא נסיון אווילי.
השמאל המנסה לטשטש בין עולים השבים לארצם לבין מהגרים זרים רק מביא לסבל ויסורים לכל החיים כאן.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



עדתיות VS קהילתיות?
אליצור סגל (יום שישי, 12/09/2008 שעה 17:37)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני מעדיף לנהל את הדיון בשאלה שעוררת בבלוג של אורי קציר במאמר ''שובה של המפלגה החילונית'' או לחילופין בבלוג שלך .
הנושא הזה לא מתאים למאמר המסויים הזה שלי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



בני ציפר לא מפתיע אותי בכלל
חכם ציון (שבת, 13/09/2008 שעה 15:23)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה המקום בו הוא חושב נמצא למטה מהתמונה שבכתבה. הוא קובע שיהודי ערבי הוא ערבי כל עוד לא עבר 'תהליך של מודרניזציה'. בכך הוא מסמן בהתנשאותו את ה'ערביות' בגדרות תיל תרבותיים ומנסה לשַמר ולרכז אותם במחנה הראוי רק להם. מבחינתו בתרבות הערבית יש את ''האופי של השקרנות-הלגיטימית הזאת''.

בהחלט הבחנתו הפרטית של בני ציפר דווקא חושפת את צפונותיו. כמו ש''אצל שבטי הנוודים שפיתחו מנהגים של הכנסת אורחים לא מתוך זה שהם באמת אוהבים אורחים אלא מתוך תועלת פשוטה, ופיתחו מנהגים של התחנפות לשלטון, כל שלטון שלא יהיה, גם כן מתוך תועלת פשוטה.'' כך בני ציפר פיתח את עמדותיו האנטי ציוניות והנַסגָניוֹת לא מתוך שהוא מאמין במסגרת מדינית חדשה ואחרת, אלא מתוך שנאתו לערביות ולאורח חייה (''המשא הערבי-העדתי'') וכל רצונו קודם הוא להתנער ממנה ככל האפשר. עם המיעוט הערבי הגדול בישראל הקטנה הוא כבר חושב שהוא ימצא פתרון בעתיד, אבל קודם כל מבחינתו זה להיפטר מכמה שיותר 'ערבים בעלי מנהגים בלתי מודרנייים'. למיותר לציין שזו הגזענות והפאשיזם הממאירים בחברה הישראלית שנאמרים מעמדה של התנשאות חסרת בסיס ותוכן.

ראוי להזכיר לבני ציפר (שלצערי לא ידוע לי אם הוא מציף מדי פעם לפורום הזה) ולדומיו שהערבים הם בני אדם וכבודם במקומם מונח. המאבק שלנו איתם הוא מאבר קיומי, תרבותי, דתי. לפחות עם הקיצוניים שבהם, שכרגע מובילים את הציבור הערבי בארץ ישראל באף לעימות הרסני ומיותר.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי