פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לשקד, 30/09/02 13:25)

http://www.faz.co.il/thread?rep=12515
שקד, דרישתך לסימטריה (לעניין לבוש חילוניים באזור
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 13:38)
בתשובה לשקד

דתי ולבוש דתיים באזור חילוני) - רדודה משהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12516
תגובה שנתקלתי בה בynet
איריס ארנסט (יום שני, 30/09/2002 שעה 13:45)
בתשובה ליוסי

אם בכפר ערבי היו מבקשים ממנה להתכסות , אז בעתונות היו כועסים עליה איך שהיא אטומה לרגשות דתיים
מסקנה :
ערבי יש לו יותר זכויות בעתונות הישראלית .

ובאמת נשאלת השאלה האם זה היה קורה בכפר ערבי ולא באיזור חרדי האם זה היה מגיע לעיתון?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12518
ואם היו מבקשים מחרדי לרדת מרכבת חילונית
עם הארץ בץ (יום שני, 30/09/2002 שעה 13:55)
בתשובה לאיריס ארנסט

בשל היותו מפגע תברואתי היית צווחת אנטישמיות

http://www.faz.co.il/thread?rep=12562
כן, עם הארץ. כי זוהי כבר אנטישמיות
אבנר בן בסט (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:01)
בתשובה לעם הארץ בץ


http://www.faz.co.il/thread?rep=12626
והתנהגותם של החרדים כלפי אותה עלמה היא פילושמיות
עם הארץ בץ (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 8:50)
בתשובה לאבנר בן בסט


http://www.faz.co.il/thread?rep=12631
לא. למה אתה שואל?
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:05)
בתשובה לעם הארץ בץ


http://www.faz.co.il/thread?rep=12638
כי אני מבין שהנך בר סמכא בנושא
עם הארץ בץ (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:33)
בתשובה לאבנר בן בסט

ויש לך יכולת לדעת מתי התנהגות אנושית היא אנטישמית ומתי היא איננה כזו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12711
אז קיבלת את תשובתי
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 22:18)
בתשובה לעם הארץ בץ


http://www.faz.co.il/thread?rep=12770
אכן קיבלתי תשובה לא מנומקת
עם הארץ בץ (יום רביעי, 02/10/2002 שעה 13:35)
בתשובה לאבנר בן בסט


http://www.faz.co.il/thread?rep=12520
יש שם גם תגובות אחרות...
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 13:59)
בתשובה לאיריס ארנסט

אם מותר לרגע להיות עניניים:
כשנוסעים לכפר ערבי, הודי או טיבטי, זו בדרך כלל נסיעה מיוחדת. כאן, כמו בכניסה למסגד, יש טעם לדרוש התחשבות ברגשות ''בעל הבית''.

בתחבורה הציבורית, לעומת זאת, נוסעים מרבית האנשים לעבודה או לסידורים יומיומיים.
הרחוב והאוטובוס אינו שייך לדתיים או חילוניים.
הבקשה (שבישראל הופכת חיש קל לדרישה) להתחשב ברגשות האחרים (שהם תמיד החרדים, משום מה) בכל יציאה מהבית, גובלת בקרבה מדאיגה לחשיבה בסגנון השלטון אירני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12522
לא ביקשו ממך בכל יציאה מהבית אלא רק באיזור
איריס ארנסט (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:17)
בתשובה לשקד

חרדי

http://www.faz.co.il/thread?rep=12523
מה זה איזור חרדי?
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:26)
בתשובה לאיריס ארנסט

במרכז ת''א, לדוגמה, גרים חילוניים וחרדים.
אז איזה איזור זה בדיוק?
(סתם, שאדע איך להתלבש כשאצא מהבית)

חוץ מזה, הבחורה לא נסעה לאזור חרדי, היא בסה''כ עלתה על אוטובוס שחוצה גם שכונה דתית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12526
שקד, כלומר שעל העיקרון את מסכימה, וכל מה שנותר
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:42)
בתשובה לשקד

עתה הוא להגדיר מהו אזור חרדי ומה לא.
לעניין זה ניתן ללכת לחוקי איסור מכירת חמץ ואיסור נחירת חזיר - שם קובע החוק את הפרופורציות לצורך ההגדרות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12530
יוסי: תקרא שוב. אתה ממש לא בכיוון
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:57)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=12532
שקד, אם את מתווכחת מהו אזור חרדי ומה לא - הסכמת
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:59)
בתשובה לשקד

על העיקרון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12536
זו הייתה תגובה צינית
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 15:07)
בתשובה ליוסי

מבחינתי ביום בו אדרש להתלבש בשכונתי, בעירי או ארצי עפ''י ''תקן'', זה באמת יהיה הסוף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12542
שקד, זה בדיוק העניין. את לא צריכה ''להידרש''. את
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 15:33)
בתשובה לשקד

צריכה להרגיש מבפנים כיצד ראוי להתלבש - או להתנהג - בכל מקום.
כאשר אני רואה אדם דתי ולידו בחורה/נערה עם חולצת בטן, טבעת בפופיק ושדיים שמאיימות בכל רגע להישפך מהחולצה - אני עצמי בא במבוכה גדולה.

אז מה אם זה רשות הרבים ? הכל חוק ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12548
הוא נהנה ואתה במבוכה...
מי שזוכר (יום שני, 30/09/2002 שעה 16:27)
בתשובה ליוסי

למה אתה מתבטל בפני הדתיים?
יש להם בעיה? שלא יצאו לרחוב, השקפת העולם החילונית אינה נופלת בשום דבר מזו הדתית, ובוודאי שלא בזכויות של המחזיקים בה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12557
מי זוכר, השקפת עולם חילונית, כפי...
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 17:44)
בתשובה למי שזוכר

שאני מבין אותה וחי אותה, היא גם - ואולי קודם כל - לכבד את רגשות הזולת, ובודאי שלא לפגוע בהם.

אם לזה אתה קורא התבטלות בפני הדתיים - אז אני גאה להתבטל בפני הדתיים (ובפני כל יחיד וציבור - יהודים, מוסלמים, נוצרים וכיוב' - שאני מכבד את רגשותיו).

אלא שאתה ושכמותך מבינים, כנראה, חילוניות כחרות לרמוס את רגשות הזולת - אם הם שונים ממה שאתה ''מאמין'' בו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12561
יוסי: נהפוך הוא
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:00)
בתשובה ליוסי

אני (וכמותי מרבית החילוניים) מנסים לחיות את חיינו, בלי לעורר ויכוחים ופרובוקציות.
פשוט לחיות בדרך המתאימה לנו.

הטענה על אי כיבוד ריגשות הזולת מתחילה (ומסתיימת) במי שכופים עלינו - החילונים - להוולד, לחיות, לאכול, להנשא, להקבר, ולנהוג בכמותם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12575
שקד, אני מקבל בהחלט את עמדתך, אלא שיש..
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:41)
בתשובה לשקד

כמה חילונים - מיעוט קטן או גדול - שדווקא מחפש את הפרובוקציה. אלה לא חילוניים בעיני.

אשר לטענתך כנגד הכפייה הדתית - נדמה לי שזה לא רלוונטי. את הרי לא מתכוונת לכך שראוי להציב רקדנית בטן לנגד עיניו של אדם חרדי - כפעולת תגמול על הכפייה הדתית. הלא כן ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12579
אבל כאזרח שומר חוק, ראוי גם לגנות
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 19:20)
בתשובה ליוסי

התנהגות בלתי הולמת ומכוערת של חרדים שתוקפים בחורה באוטובוס.
(אחרי הכל לא מדובר ברקדנית בטן או פרובוקציה)

http://www.faz.co.il/thread?rep=12582
כמה מהר אתה נוטה לסטראוטיפים בנאליים...
מי שזוכר (יום שני, 30/09/2002 שעה 19:33)
בתשובה ליוסי

אני ושכמותי...

http://www.faz.co.il/thread?rep=12587
מי שזוכר, כאשר אתה אומר ''הוא נהנה'', שהיא אמירה
יוסי (יום שני, 30/09/2002 שעה 20:27)
בתשובה למי שזוכר

עלובה מכל בחינה - מעניין מי הוא זה שחוטא כאן בסטריאוטיפיות.
הרי האמירה ''הוא נהנה'' - גם אם נאמרה בציניות - היא סופר סטריאוטיפית.
הערך המרכזי שכל חילוני - אמיתי - חייב להאמין בו הוא כבוד האדם באשר הוא (גם כבוד האדם החרדי).
הגישה שלך (כן, ושכמותך - אתה לא לבד לצערי) לכל אחד שהוא אינו אתה - רוויית שינאה מפעפעת.
אינך אלא חילוני מזוייף שנושא את דגל החילוניות לשווא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12546
הגברת שקד: נכון,זה יהיה הסוף. אבל סוף ההבנה !
מוטקה צביאלי (יום שני, 30/09/2002 שעה 16:18)
בתשובה לשקד

של חברה בריאה ומבינה. לא הכל מותר בכל מקום מכל סיבה רק בגלל שבא למישהו ללבוש,לדבר,לרקוד.
המשנה במסכת דרך ארץ אומרת:
''לא יהא עומד בין היושבים,ולא יושב בין העומדים''
זה לא עניין של חוק או חופש הפרט. זה עניין של טאקט של חברה סובלנית.
איך אמר השופט העליון ב''יונייטד סטייטס''. ''זכותך לנופף באגרופך מסתיימת במקום בו אפו של הזולת מתחיל''. גם זה לא בדיוק כי יש לאדם את ה''ארבע אמות'' שלו, (ויש גם כאלו עם אף ארוך),אבל העיקרון מובן.
במבט לאחור זה קצת פשטני אבל כמו שלא יעלה על הדעת להכנס לקונצרט הפילהרמונית בגי'נס (אולי בארץ זה יכול להיות) או ,לקפה שבקומה העליונה של מגדל התאומים (זכרונם לברכה) או כל מקום אחר שמכבד את עצמו,בלי ג'קט. ואם זה כן קרה,כמו שקרה לי, בא אלי מלצר ונתן לי ג'קט לערב. (תגידי זה לא דומה כי אף אחד לא כופה עלי להכנס לקונצרט או לבית קפה יוקרתי ו''זותי'' רצתה רק להשתמש בתחבורה ציבורית,) אולי לא בדיוק אבל העיקרון דומה. צדק יוסי כאן כשהוא אמר שאי אפשר להסתובב בחברה מעורבת בצורה שלא הולמת,כי בכל זאת אוטובוס זה מקום ציבורי, בגלל ש''בא לי'' ולהרגיש כאילו כלום לא קרה. הרי אי אפשר לומר שלבוש פרובוקאטיבי, עם כל זאת שהצעירה נחמדה,מנומסת,יעלת חן וכלילת מעלות ויופי, כאילו זה טבעי ונורמאלי לחלוטין. ולא צריך להיות חומייניסטי להבין את זה.
וכשאני אומר פרובוקאטיבי,אני לא אומר שהיא לבשה את החולצה או מה שהיא לבשה שם כדי לגרום לתגובה ו''הנה אני הולכת להרגיז את החרדים'' (כמו אכילת חמץ בפסח במסעדה בנצרת,או במסעדה בליל תשעה באב בירושלים,או חברת כנסת עם שמלה קצרצרה שישבה במתכוון ליד חבר כנסת דתי שנאלץ לומר לה ''עופי מכאן'' לא לפני שה''מעמד'' הונצח בעיתונות, למשל) וגם לא היו לה כוונות זדוניות אלא,בת ישראל נעימת הליכות שמזג האויר כנראה הכתיב לה את סגנון הלבוש באותו היום. טוב, עוד יש מה לומר אבל כבר מאוחר. יום נעים. לא נורא..עוד נשב על קפה פעם. אבל כבר אמרו גששינו
''NOT IN FRONT OF THE YELED!!!''

http://www.faz.co.il/thread?rep=12551
מוטקה - לא דומה המשל לנמשל, וכבר בעצמך אמרת
רפי גטניו (יום שני, 30/09/2002 שעה 16:36)
בתשובה למוטקה צביאלי

שאף אחד לא מחייב אותך ללכת לקונצרט או לבית קפה.
לעומת זאת, אוטובוס ציבורי הוא כורח לאדם הצריך לעבוד ממקום למקום אם אין לו מכונית.

זה מתחיל בהגבלות על לבוש לפי הטעם של קבוצה זו או אחרת, אח''כ ימדדו את אורכם של השרוולים, ואח''כ יחייבו ללבוש גרביונים.

אין לזה סוף.

כשאלך לרומא, אנהג כרומאי. כשאני בארצי , אנהג כישראלי, וכאן, יש לי את זכות ההגדרה העצמית של מה זה ישראלי.

איני כופר בזכותו של החרדי להגדיר את עצמו כרצונו, להתלבש כרצונו.

מה שבלתי נסבל, זו ההידחפות הקבועה הזאת של קבוצות מסויימות להכתיב לי איך להתלבש, מה לאכול, איפה , ומתי.

כאשר נכנעים לזה, מתוך ''התחשבות'' ו''סובלנות'', רק מגבירים את תיאבונם להמשיך ולהגדיר עוד ועוד איסורים, והם לא יירגעו עד שכולנו נלך עם שטריימלים וקפוטות.

אז הנה מוטקה, עוד דוגמא למצב לא סימטרי, בו אלה שאני מכיר בכל זכויותיהם, מצרים את זכויותי, וזורקים את ''אחותי'' מהאוטובוס.

איזה פתרון יצירתי יש לך לזה ?

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=12564
אין פה כלל ענין של כורח, אלא של רשות הציבור.
אבנר בן בסט (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:06)
בתשובה לרפי גטניו

וברשות הציבור האחד מתחשב בשני ומוותר לשני. לכן בקווים מסויימים בבני ברק ישנה הפרדה בין גברים לנשים, וזה צריך לתת מענה לדתיים ולחילוניים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12568
כמו שאמרתי, ברומא אנהג כרומאי, ובבני ברק בריכוז
רפי גטניו (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:21)
בתשובה לאבנר בן בסט

חרדי בו יש אוטבוסים נפרדים, לא אעלה לאוטובוס של נשים.

אבל ברשות הציבור המשותפת, אנהג כדרכי, והם ינהגו כדרכם.

ואם אין דרך לחיות ביחד, אין סוף להפרדת שאפשר לעשות.

אתה לא מדבר על התחשבות אלא על התבטלות, זה לא בא בחשבון.

ואם לא מתבטלים, זוכים לגידופים חרפות וקללות.

מתי תבין שגם לחילוניים מותר לנשום בארץ הזאת, מבלי שימצאו ישר איזהו פסוק המגדיר מהי דרך הנשימה הנכונה ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12570
רפי גטניו,למי מכוונים דבריך?
מוטקה צביאלי (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:23)
בתשובה לרפי גטניו

רק שתדע שהבנה לא חסרה לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12573
מוטקה-תשובה זו מיועדת לאבנר. לך השבתי 2 שורות מעל
רפי גטניו (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:39)
בתשובה למוטקה צביאלי

בלא דומה המשל לנמשל.

וכאן אתערב בקפה בענייני הקפה שלך ושל שקד .

אשמח אם נוכל לשתות קפה ביחד, אפשר גם בירה או כל משקה אחר, ואם אתה מתעקש על בד''ץ , אלך עד קצה הארץ (אבל לא בשטחים) אם יש צורך, על מנת לארגן לך כזה. כי זו דרכי, לכבד את אמונתו של האחר.

אבל כל זה בתנאי, שלא תפריע לי ליד הבירה, או כוס יין (לא לקידוש) לנשנש צלחת קטנה של שרימפס או של קלמרס מטוגנים.
a la salud

אולי עוד ניפגש ....... רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=12604
אינני מבין את טיעוניך
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 0:44)
בתשובה לרפי גטניו

אני מדבר שיש לנהוג כמנהג המקום. גברים בקידמת האוטובוס ונשים מאחור, ללא הגבלות מוזרות ומיותרות. היכן כאן ההתבטלות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12606
ומי קבע שזה מנהג המקום ?
רפי גטניו (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 0:53)
בתשובה לאבנר בן בסט

כאשר קו האוטובוס הוא פנימי באזורי החרדים, והחברה המסיעה קבעה שזה יהיה מנהג המקום, ונתנה לכך פמבי, אין שום בעיה לכבד את המנהג.

לא זה המקרה המדובר.

לא כל קו אוטובוס שעולים עליו 2.5 חרדים או אפילו ריכוז גדול יותר, הופך באופן אוטומטי לאוטובוס מחולק לגברים ונשים. והדרישה לכך היא התבטלות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12634
מה לא ברור לך?
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:11)
בתשובה לרפי גטניו

יש קווים בני ברקיים פנימיים ויש לנהוג בהם כמנהג המקום.

בקווים החוצים את בני ברק, המנהג הוא כמנהג כל יתר קווי אגד ודן. כלומר, כל אחד נוהג כרצונו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12647
האם זה הולך גם הפוך?
רועי בלום (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 11:03)
בתשובה לאבנר בן בסט

האם הוא מחוייב בקו של חילוניים לנהוג כבני המקום.

או שרק מנהגי המקום שלו קובעים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12712
זה הדדי
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 22:21)
בתשובה לרועי בלום

ולכן הדתי יכול לסוע בתחבורה ציבורית באזור חילוני עם ירמולקה וכיפה ואפילו לנענע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12728
ובמידה
רועי בלום (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 23:57)
בתשובה לאבנר בן בסט

והציבור החילוני יבקש הוא יוריד את הכיפה או ירד מהאוטובוס?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12653
אבנר - לי הכל ברור. במקרה שלפנינו הקו אינו בני-
רפי גטניו (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 11:40)
בתשובה לאבנר בן בסט

ברקי פנימי, ולכן יש להוקיע את התנהגותם של החרדים, את התנהגותו של הנהג, ואת תגובתם הרופסת משהו של חברת האוטובוסים ומשרד התחבורה, ולא לדבר על התחשבות וסובלנות.
זה מה שהייתי מצפה מכל אדם הגון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12713
וזה בדיוק מה שאני טוען כבר איזה 5 הודעות
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 22:23)
בתשובה לרפי גטניו

ואתה טורח לחזור ולהודיע לי שאני לא מתחשב ולא סובלני ולא ............ .

http://www.faz.co.il/thread?rep=12572
ואיפה ההתחשבות בחילונים
רועי בלום (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:34)
בתשובה לאבנר בן בסט


http://www.faz.co.il/thread?rep=12605
אם שאלת אותי, אז
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 0:50)
בתשובה לרועי בלום

ישנה התחשבות הדדית. ישנם קווים מסויימים בבני ברק שבהם ישנה הפרדה בין גברים לנשים. החילונים צריכים לקיים הפרדה זו, מתוך כבוד לאחר. אין כאן כל התבטלות, אלא אצילות הנפש וכבוד לאחר.

יחד עם זאת, כמו שעלה בתחילת הדיון, אין לפגוע באישה חילונית אם לבושה אינה נראה לנהג או לאחד הנוסעים. זכותה של האישה להתלבש כרצונה וחובת הציבור להתחשב בה.

דומה הדבר לכך שגבר חילוני העולה לאוטובוס אינו חייב לחבוש כיפה. כי בפעולה זו יש כפיה במקום ציבורי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12611
שמת לב ש
רועי בלום (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 1:17)
בתשובה לאבנר בן בסט

בעוד שהחילוני לא מחייב אותך לדבר ולא חושב לעשות כך, הדתי מוותר לו בזה שהוא אינו מחייב אותו לשים כיפה על הראש. (דבר שללא קשר אין הוא כלל חובה אבל למה להכנס לקטנות)

אתה לא מחייב את החילוני לשים כיפה אבל את החילונית חייבו לא ללכת חשוף: כמובן שניתן לשאול מה זה חשוף? האם לראות את החזה זה חשוף? את הכתף? כפות הידיים?
מי מחליט החילוני או הדתי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12633
לכן אמרתי שאין לכפות על אישה חילונית את מלבושה
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:09)
בתשובה לרועי בלום

גם אם היא נוסעת בקו בני ברקי פנימי. אין להתיר לחרדים להכתיב לחילונים מה שאינם רשאים להכתיב.

ושוב אני חוזר ואומר, בשטח ציבורי זכות כל הצדדים לנהוג לפי ראות עינהם ללא התערבות האחר. בשטח פרטי, ולעניין זה אני כולל גם בתי כנסת, על הפרט לנהוג ע''פ כללי המקום.

למשל, בבי''כ לחבןש כיפה ולבוא בלבוש צנוע ובכניסה למסגד לחלוץ נעליים.

מה פא לא ברור? למה לסבך עניינים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12644
אולי
רועי בלום (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:53)
בתשובה לאבנר בן בסט

אנחנו מסכימים.
נשאלת כמובן השאלה מה הוא מקום ציבורי? האם אוטובוס הוא מקום ציבורי? האם הספריה עירונית היא מקום שכזה?
האם מקום ציברי הוא מקום שממומן על ידי הציבור או על ידיד המדינה ועל כן שייך לציבור? ואם כן האם גם בית הכנסת הוא מקום ציבורי?

שאלה נוספת היא מי הוא הקובע את כללי ההתנהגות האמורים להיות במקום ציבורי, ומה צריך לעשות לאדם העובר על אותם חוקי מקום? וכמובן מי יכול או ראשי לשנות את החוקיים הללו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12714
אין כללים קבועים ויש מקובלות המוכרות ומוסכמות
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 22:36)
בתשובה לרועי בלום

לכל. בית כנסת הוא מקום ציבורי, אבל אני מניח שגם אתה חושב שהגעת בחורה עם ביקיני היא טעם רע, לכל הדעות. ובחורה עם חצאית יכולה לעלות לאוטובוס ציבורי, גם אם הוא מסתובב בבני ברק (לפחות ישנה שם הפרדה בין גברים לנשים).

ישנם מקומות ''חילוניים'' בהם לא יתנו לך להיכנס עם מכנסיים קצרות וסנדלים. למה? לא יודע. אולי גם כאן מדובר בהתערבות גסה בזכויות הפרט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12729
מקום ציבורי
רועי בלום (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 23:59)
בתשובה לאבנר בן בסט

עד שחברת דן לא תחליט על כללי לבוש באוטובוסים שלה ואז הציבור יהיה רשאי להחליט אם להשתמש בהם מבחינתי שתבוא בחורה לאוטובוס גם אם חוטיני.

במקום בו מוגדר כלל כמו למשל באופרה שבו מגיעים בלבוש הולם, שם לא תבוא אותה בחורה עם החוטיני.
להבדיל מקו אוטובוס בו אין הגדרה ושם תבוא כרצונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12775
רק הפרובינציאליות הישראלית
מנשביק (יום רביעי, 02/10/2002 שעה 14:01)
בתשובה לרפי גטניו

מסוגלת להאדיר את לבוש הפרחות המקומיות לדרגה של ''ביטוי דמוקרטי והגדרה עצמית''. במתוקנות שבמדינות העולם לא מקובל לחשוף את הגוף במרחב העירוני הציבורי, אלא רק בחופי הים, במיתקני הספורט ובמועדוני הלילה. הדבר נכון גם לגבי גברים (לא תראו שם נהג אוטובוס במכנסיים קצרים וכפכפים), גם לגבי נשים (לא תראו שם באוניברסיטה סטודנטיות בחולצות בטן), וגם לגבי כאלה שעדיין לא החליטו מה הם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12558
מוטקה: ביום שבו
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 17:47)
בתשובה למוטקה צביאלי

אתה ואני נשב לקפה יהיה באמת אחרית הימים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=12567
שקד: הנה במו דבריך בנית עוד חומה..
מוטקה צביאלי (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:17)
בתשובה לשקד

ולא התכוונת? חזון אחרית הימים? הקפה מעבר לפינה כמו כל דבר אחר רק שאת הפניה הזאת לא פונים. כי לא רואים. מה רע עם קפה? בגלל שיש בו השגחה של הבד''ץ?הגזמת לגמרי...גבירתי היקרה.
לא חזון ולא בטיח..רק הבנה.
כמה סוכר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12576
קפה לא בריא
רועי בלום (יום שני, 30/09/2002 שעה 18:44)
בתשובה למוטקה צביאלי

מומלץ תה אם כבר.
בכל מקרה השאלה היא האם ההתחשבות של החרדי שווה להתחשבות שלי.
כך מסעדה אני מוכן לאכול גם במסעדה כשרה (ללא תעודה) האם יסכים החרדי לאכול במסעדה כשרה כזו? האם בכלל יחייב אותי בבד''ץ כאשר אני אוכל איתו?
אגב התשובה היא :לא הוא לא יסכים לכבד אותי, ולא הוא לא יאכל אם אין בד''ץ.
איפה הכיבוד וההתחשבות כלפי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=12580
מוטקה: בעית ההבנה מקובלת
שקד (יום שני, 30/09/2002 שעה 19:25)
בתשובה למוטקה צביאלי

אני לא מצפה שתבין את אורח חיי, וגם לא מתיימרת להבין את שלך, רק שתקבל שזכותי לחיות אחרת ממה שמתאים לך.

חוץ מזה הבעיה האמיתית היא בפניה ל''גברת''...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.