פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לרפי גטניו, 30/09/02 10:43)

http://www.faz.co.il/thread?rep=12527
פילוסוף בריטי
אליצור סגל (יום שני, 30/09/2002 שעה 14:46)
בתשובה לרפי גטניו

לק''י
הדיון כאן מזכיר לי את דבריו של פילוסוף בריטי ששכחתי את שמו ואולי מישהו מחברי הפורום יוכל לתת שם ומראה מקום ואת הפתגם במקורו האנגלי - בריטניה היא מדינת חוק דמוקרטית, גם העני הכי גדול וגם העשיר הכי גדול אם ימצאו אותם ישנים ברחוב ישליכו אותם כלא ויתנו להם קנס!
כך גם כאן - אין שום פסול לא דמוקרטי ולא מוסרי ולא אחר ביצירת הבדל בין יהודים הנמצאים בארצם היחידה על פני הגלובוס לבין הערבים שלהם עשרים ושתים מדינות ערביות ועוד עשרים וחמש מדינות מוסלמיות.
לכן, כל ערבי שמעורב באיזה פעולת חבלה דינו להיות מגורש לאחת מארצותיו ואילו יהודי יצטרך לבלות בכלא כאן כיון שזו ארצו היחידה.
כמו כן יש להבחין בין אזרחים שעשו פעולות שמטרתן להשמיד את המדינה היהודית לבין אזרחים שניסו ''לעזור'' למדינה למלא את חובתה. דוקא עיורון הצבעים הזה הוא הוא הלא דמוקרטי הלא מוסרי והלא אנושי.
ולסיום, סיפור מגמרא סנהדרין - כאשר אליעזר עבד אברהם הגיע לסדום לביקור קבלו אותו שם כמה נערים בהשלכת אבנים ופצעו אותו. אליעזר לא התבלבל תפס אחד והביא אותו לפני בית המשפט הסדומי. אמר השופט לאליעזר - הקזת דם טובה לבריאות שלם לנער שפצע אותך! לא התבלבל אליעזר תפס את האבן שפגעה בו והשליך בפרצופו של השופט. התמלא פרצופו של השופט דם. אמר אליעזר לשופט: הקזת דם טובה לבריאות, את הכסף שאתה חייב לי שלם לנער הזה.
לפי המשך הסיפור כנראה שהשופט התבייש להפעיל את משמר בתי המשפט נגד אליעזר בנסיבות האלו.
המצב במדינת ישראל מתקדם בצעדי ענק לעבר צורת המשפט הסדומית ואולי כבר עברנו אותה.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=12537
כן, אבל מי בכלל הזכיר גירוש???
נסים ישעיהו (יום שני, 30/09/2002 שעה 15:11)
בתשובה לאליצור סגל

קראתי שוב את כל המאמר; חשבתי שאולי נשתרבבה מלה לא מתוכננת, שום כלום. לא יודע מאיפה הבנתם גירוש; לא הצענו גירוש ואנחנו גם לא מציעים.
בקיצור נמרץ, אלה עיקרי ההצעה:
הפלשתינים יבחרו אחת מבין שלוש האופציות:
1. לחיות עימנו בשלום; במקרה כזה, יחתמו על התחייבות אישית לקיים את שבע מצוות בני נח (שזה אומר לקיים את חוקי המדינה) ויהנו מהאפשרות לחיות כאן בביטחון ולהתפרנס בכבוד. מצוות אלו כוללות הימנעות מרצח ומגזל.

2. להמשיך בלחימה נגדנו; מי שיבחרו בכך, ייתקלו במלחמה על פי הכללים שלהם. לא עוד ''משחק הוגן'' שלנו מול ''הכה כפי יכולתך'' שלהם.

3. להגר למקומות אחרים; אנו נסייע כמידת יכולתנו לכל מי שיבחר בדרך זו.

כל זה לעתיד. בנוגע לעבר, רוצחים שעדיין לא נשפטו יישפטו עפ''י החוקה החדשה-ישנה, חוקת התורה. מי שכבר נשפטו, ירצו את עונשם ולא יישפטו שוב אם לא יחטאו שוב.

לא נאמר שום דבר על פשיעה של יהודים כי לא זה נושא המאמר. כשיגיע הזמן נכתוב גם בנושא זה, בע''ה. דבר אחד ברור: ליהודים לא יהיו ''הנחות''. החמרה בענישה תהיה תקפה לגבי כולם.

בברכה, נסים ישעיהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12541
ומי מגדיר את טובת המדינה?
מי שזוכר (יום שני, 30/09/2002 שעה 15:22)
בתשובה לאליצור סגל

מי מגדיר מה יועיל יותר לקיום המדינה?

מה על כל מאות אלפי האזרחים במדינה הסבורים כי יש לצאת מן השטחים הכבושים וכי גורל המדינה תלוי בכך?

מה יקרה אם הם יקחו את החוק לידיים ויפעלו כלפי המתנחלים כאל אוייבים מסוכנים?

לא יזיק לחשוב קצת על ההשלכות המסוכנות של דברים מהסוג שכתבת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12543
שכחת כבר מה שכתבתי.
נסים ישעיהו (יום שני, 30/09/2002 שעה 15:41)
בתשובה למי שזוכר

מדובר על החלפת החוקים הקיימים בדרכים דמוקרטיות.

לקחת את החוק לידיים כך עשו ועושים אלה שניהלו ומנהלים ''משא ומתן'' עם אויבינו לא ברשות ולא בסמכות הממשלה ובכך מעודדים את רצחנותם.
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12549
על מי אתה מדבר?
מי שזוכר (יום שני, 30/09/2002 שעה 16:28)
בתשובה לנסים ישעיהו


http://www.faz.co.il/thread?rep=12608
צריך להמתין בסבלנות לבחירות. הן שקובעות
אבנר בן בסט (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 1:13)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=12625
הבחירות אינן קובעות מהי טובת המדינה
מי שזוכר (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 8:40)
בתשובה לאבנר בן בסט

אלא מי ינהל אותה עד הבחירות הבאות.

עקרונות יסוד דמוקרטיים אינם משתנים עם שינוי השלטון.

אלו היו דבריך נכונים, הרי שבזמן שלטון מפלגה התומכת ביציאה מהשטחים היו המתנחלים הופכים לבוגדים, ואלו בזמן שלטון מפלגה המתנגדת ליציאה מהשטחים הכבושים, הרי אנשי השמאל היו הופכים לבוגדים.

ובשני המקרים אין הדברים נכונים.

הבחירות קובעות רק מי ינהל את המדינה ומי ישב אחר כבוד באופוזיציה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12602
לא פילוסוף ולא בריטי
Doron Arazi (יום שני, 30/09/2002 שעה 23:59)
בתשובה לאליצור סגל

אלא סופר צרפתי אמר זאת: אנאטול פראנס
(Anatole France,שם העט של ז'אק אנאטול תיבו Jacques Anatole Thibault) חתן פרס נובל לספרות ב- 1921 בביקורתו על הרפובליקה השלישית.
והאימרה המקורית: ברפובליקה כולם שווים לפני החוק - גם העשיר וגם העני חופשיים לישון תחת הגשר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=12637
תודה רבה דורון!
אליצור סגל (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 10:33)
בתשובה לDoron Arazi


http://www.faz.co.il/thread?rep=12655
לאליצור
Doron Arazi (יום שלישי, 01/10/2002 שעה 11:44)
בתשובה לאליצור סגל

על לא דבר. אגב, אני חייב לך עדיין תשובה בנושא
הצופיות מן הדיון על האיסלם, אבל לא יצא לי מסיבות טכניות ואתך הסליחה. בהזדמנות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.