פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 01/03/09 15:03)
2. מה אתה מתאמץ כל כך (בלי מראי מקום) כאשר יש 'פלסטינים' חשובים
ע.צופיה (יום ראשון, 01/03/2009 שעה 22:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברובו של הקטע הזה אתה חוזר על הטיעונים של פרלמן. הם לא שיכנעו אותי וגם טיעונך כנ''ל.לכן הענה על הדברים הנוספים שכתבת.
1.עצם זה,שכדבריך,יש כיום יותר מודעות ומובהקות בעמדת הפלשתינאים,אותי היא מספקת. איני מחפש את מה שקרה לפני מאה או שבעים או אפילו חמישים שנה.למרות שלדעתי גם אז הייתה מודעות ומובהקות.המציאות של היום היא זו הקובעת לגבי התנהלות העיניינים במתחם בין הים לנהר.
2.ציינתי במאמרי כי חלוקת המזה''ת,על ידי המעצמות,לאחר מלחמת העולם ה-‏1 לישויות מדיניות נפרדות,גרמה ליצירת יישויות לאומיות נפרדות. פתאום יש סורים ועירקים וסעודים ולבנונים וירדנים וכפועל יוצרא מזה,גם פלשתינאים. יתכן שאילו החלוקות המדיניות היו שונות היינו רואים גם ישויות לאומיות אחרות.אך המציאות של 1919 מכתיבה עד היום את המבנה המדיני במזה''ת ולא רק.
3.אילו היהודים לא היו זועקים כל יום את המשפט ''אם אשכחך ירושלים'' ,יתכן שהם היו היום גרמנים מדת יהודית וקנדים מדת יהודית וכדומה,אך מאחר והם זעקו במשך 2000 שנה את זיקתם הטריטוריאלית,הרי סוף סוף זכו בה,אך ורק בזכותם זעקתם וזיקתם זו. אז מדוע לזלזל בזיקה הטריטוריאלית של אנשים אחרים?
_new_ הוספת תגובה



2. מה אתה מתאמץ כל כך (בלי מראי מקום) כאשר יש 'פלסטינים' חשובים
סתם אחד (יום שני, 02/03/2009 שעה 0:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אני מסכים כמובן עם מרבית טיעוניו של פרלמן, אבל נידמה לי שהוספתי עוד כמה.

לכאורה הפתרון שאתה מציע לסכסוך אינו מביא השלמה ושלום אלא מחריף את הסכסוך.

2. קל לך לומר ''ישויות לאומיות נפרדות'' , אבל האם אתה מתכוון גם ל'עמים חדשים'? אם יש לנו סוריה, אז כל אזרח בה הוא סורי. האם כל הסורים הם בני אותו עם? אני מבטיח לך למשל שהרוב הסוני של סוריה לא מקבל את העלאווים או הדרוזים שם כחלק מאותו עם ערבי סורי.

תראה מה קרה לנו בעיראק.... המלחמה חשפה את הנתק בין הסונים, לשיעים ולכרודים. נתק שהיה ידוע מזמן ורק כוחו של סדאם מנע פיצוץ מוקדם. למרות הרגיעה בשנה האחרונה, לא נראה שכל שלושת המרכיבים העיקריים ב''עם העיראקי'' מגיעים להבנה ולחיים יחדיו. כל 'עם' בתוך ה'עם העיראקי' רוצה את חלקו בשלל על חשבון האחר. את הנוצרים הם כבר השמידו או גרשו מעיראק, שלא לומר גם את היהודים.

על לבנון שמעת? בעקרון כשאומרים היום לבנוני מתכוונים לאזרח מדינת לבנון ולא לבן העם הלבנוני.

3. אכן היהודים שלא זעקו ''אם אשכחך ירושלים'' באמת חלקם הגדול הפך לגרמני או קנדי. והיו כאלה. אתה רק מדגיש שהיהודים הם עם עתיק, דבר שהיסטוריונים חדשים מנסים להתכחש לו.

אבל האם מוסלמי או ערבי יזעק ''אם אשכחך ירושלים'' או יתפלל לכיוון ירושלים? לא. הם מפנים את ראשם ומשתחווים למכה, גם במקומות שישבנם מופנה לירושלים ולאל-אקצא. אל-אקצה נתקדשה למוסלמים רק משום שהר הבית היה קדוש ליהודים. אז אני לא מזלזל ב'זיקה הטריטוריאלית' אבל היא לבדה לא מגדירה עם. זיקתם של הערבים לארץ ישראל ולירושלים כזיקת הנוצרים, אלא שזיקתם של הנוצרים קצת הרבה יותר מובהקת משלהם. בכל מקרה זיקה זו אינה יכולה לבוא על ביטול זכותם של היהודים למולדתם.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



2. מה אתה מתאמץ כל כך (בלי מראי מקום) כאשר יש 'פלסטינים' חשובים
ע.צופיה (יום שני, 02/03/2009 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית:מהו הפתרון שאני מציע?
אתה מערב,לטעמי, מספר דברים ויוצר ''סלט''.
1.עמים שואפים לחיות ב''ישות מדינית נפרדת''. אך ההיסטוריה מוכיחה לנו ש''ישויות מדיניות נפרדות'' יוצאות במשך הזמן גם עמים חדשים ונפרדים. נכון,עם זיקה לעמים שכנים,אך בסופו של דבר,נפרדים.
2.יתכן שהסורים המוסלמים יאלצו,יום אחד, לתת אוטונומיה לעלווים ולדרוזים החיים במדינתם.
3.הבדל בין הסונים לשיעים הוא דתי ולא לאומי. אין בכוונתם ל''קרוע'' את עירק למדינות שונות. הכורדים ,עם בפני עצמו,לוחמים מזה זמן רב מאוד להשגת עצמאות מדינית מארבע ארצות, בינתיים ללא הצלחה.
זיקתם של הפלשתינאים לארצם אינה קשורה לדתם. בעבר ,רבים מהם היו נוצרים ולא מוסלמים וזה לא שינה את זיקתם הלאומית.
אף אחד לא מדבר על ביטול או הקטנת זיקתם של היהודים למלדתם,זה אינו נושא הדיון ואף אחד מהמשתתפים לא טען זאת.
_new_ הוספת תגובה



2. מה אתה מתאמץ כל כך (בלי מראי מקום) כאשר יש 'פלסטינים' חשובים
סתם אחד (שבת, 07/03/2009 שעה 11:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. מכאן, בו נחכה עד שערבים כלשהם יבנו 'עם פלסטיני' מהישות הפלסטינים שטרם קמה ממש, התעצבה והתייצבה (בימים אלה מדברים על קיפאון עמוק ברש''פ וחוסר יכולתו לשלוט בטח, החמאס שנבחר במנגנון דמוקרטי מתנהג בטוטליטריות כלפי מתנגדיו פנימה וכו'). השאלה למה לתת לניסיונות לא מבוקרים לשלוט על סדר היום הפוליטי והאסטרטגי שלני?
2. אינשאללה.
3. ההבדל הוא דתי-לאומי. השיעים משייכים עצמם לאסכולה נפרדת ועל אף שהם ערבים בעיראק הם קרובים יותר לאיראנים מאשר לסונים העיראקים. האמונה תמיד גוברת על הפוליטיקלי קורקט בזמני מבחן. ראה את המלחמות הפנימיות בעיראק שלעולם לא נגמרות, למרות שנכון להיום הן קצת דעכו בשל מדיניות אמריקאית טובה. המוטיבציה לסכסוך הוא קודם כל דתי והמפריד הדתי משפיע על הפיצול הפוליטי והמאבק המתמשך.
4. זיקתם של ערביי 'פלסתיין' לערביוּת היא בשל מוצאם האתני והשיוך הדתי. באסלאם הדת היא המובילה וללאומיות יש תפקיד מישני. ערבים שלא מתאימים את עצמם בצורה מלאה מבחינה דתית מביעים את זיקתם המשותפת גם באמצעות הלאומיות הערבית. אותה לאומיות קונקרטית ועליונה לכל ביטוי מדיני זניח וזמני של מסגרת מדינית כלשהי.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי