פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריק פורסטר, 06/04/09 3:33)

http://www.faz.co.il/thread?rep=130548
ובקשר לטלפון...
אריק פורסטר (יום שני, 06/04/2009 שעה 3:49)
בתשובה לאריק פורסטר

ב-‏1986 צלצלתי לחברה מסוימת בלוס אנג'לס איתה עמדתי בקשרים מסחריים שנים ספורות. ציפיתי שהטלפון יענה ע''י ברברה, מרכזנית החברה, אך במקומה שמעתי קול מוקלט שהסביר לי על איזה כפתור עלי ללחוץ כדי להגיע לפקיד לו נזקקתי.

כמו אריה פרלמן גם אני התפעלתי מהטכנולוגיה החדשה. אני לא מאמין שהקדשתי יותר ממספר שניות למחשבה על העתיד הלא בטוח של ברברה ומרכזניות אחרות כמוה. יותר מאוחר התקשרתי אל אשתי וביקשתי ממנה לצלצל את אותה חברה כדי שתתפעם בעצמה מהחידוש הגדול.

ואולם, היא לגמרי לא התפעלה. היא ראתה בחידוש זה אסון אקולוגי שבסופו של דבר יביא לפיטורים המוניים ויוריד את רמת השרות לצרכן. היום, 23 שנים יותר מאוחר, אני מודע לכך שהיא צדקה בדבריה. יש ''חידושים'' שהלוואי והממציא היה גונזם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130562
ובקשר לטלפון...
סתם אחד (יום שני, 06/04/2009 שעה 21:07)
בתשובה לאריק פורסטר

עברית שפה עשירה..... צרות של עשירים.

אם כי כמדומני שרחמים לא כלול ב-GRACE
בכל משמעויותיו העמוקות.

אפריים ס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130564
ובקשר לטלפון...
אריק פורסטר (יום שני, 06/04/2009 שעה 21:13)
בתשובה לסתם אחד

ל-Grace יש שני שימושים שונים: במגזר התיאולוגי-נוצרי ובמגזר החילוני. אתה צודק לגבי השימוש החילוני במילה, אך כשהיא מיוחסת לה' (God's grace) היא כוללת רחמים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130566
ובקשר לטלפון...
סתם אחד (יום שני, 06/04/2009 שעה 21:34)
בתשובה לאריק פורסטר

תודה,

אפריים ס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=132435
ובקשר לטלפון...
סתם אחד (יום רביעי, 20/05/2009 שעה 18:41)
בתשובה לאריק פורסטר

מעבר לגורלן של המרכזניות, עם התפשטות הטכנולוגיה הנוראה הזו, אף אחד לא בדק ולא חקר כמה זמן מבזבזים העובדים במקומות העבודה השונים בהקשה עקרה ואינסופית על מקשים, כאשר במרבית המקרים לא מגיעים אל היעד המבוקש, אלא נתקעים בסחרחרת של הקשות חוזרות עד שהקו ניתק, ונדרשים שוב ושוב לחיוגים חוזרים. בזאת, לא נכלל הזמן הנדרש להאזנה כפוייה חוזרת ומכבידה, על נפלאות התפריט היעיל חוסך מרכזנית, שבעקבותיו מגיעים לכל היותר לתא קולי, כי הפקידים נוהגים פשוט לא לענות לטלפון. בכל ביקור במשרד ציבורי אפשר להיווכח בטלפונים מצלצלים ואיש לא טורח לענות. פקידה, הרי איננה מרכזנית, על אחת כמה וכמה פקיד אינו מרכזנית. למה שיטרחו לענות לטלפון, שאולי לא מיועד להם?
מצד שני, ילידי שנות התשעים, שאינם יודעים מה זה אסימון, כנראה גם לא יודעים מה זה מרכזנית. והתגובה שלי כמו התגובה של אריק פורסטר עצמו, נועדה לקשישים בלבד.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.