פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 06/04/09 7:50)

http://www.faz.co.il/thread?rep=130571
מיעוט נבחר
סתם אחד (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 12:03)
בתשובה לאריה פרלמן

אריה פרלמן כבר עייף מלהסביר לפלסטינים שאין להם יישות,
ועכשיו, אחרי ספלי קפה אחדים הוא פונה לעובדי הקבלן המבוגרים
שאיבדו את מקום עבודתם כדי להסביר להם שהם מיותרים.

יש כאן חזרה על המוטיב המוכר של האשמת הקורבן:
לא די שישראל טבחה בתושבי עזה ללא הבחנה לאחרונה,
ובא האדון המתנשא פרלמן ומודיע לפלסטינים המבכים
את מתיהם שבכלל כל העניין הזה של זהות לאומית
פלסטינית הוא שטות שאין כדוגמתה. ואם אין פלסטינים,
אז ישראל עסקה כנראה ב'פעולת שיטור' שיצאה 'קצת' מכלל
שליטה? וגם החיסולים ה'ממוקדים' של פלסטינים ביהודה ושומרון
נועדו לדלל את האוכלוסיה המקומית לטובתה - הם הרי בכלל
לא פלסטינים. גם כיבוש ישראלי אין בשטחים, והמתנחלים הם
מפריחי השממה של גבעות השומרון ולא גנבים בלילה של אדמות
התושבים הפלסטיניים. והעיקר: הפלסטינים אשמים שישראל
מחסלת אותם וגונבת את רכושם. הרי כלל אינם קיימים, ואם היו
מסכימים שלא להתקיים במקום אחר, אז הבעיות הקיומיות שלהם
היו נפתרות בקלילות.

גם המבוגרים, עובדי חברת כוח האדם במצאו באוניברסיטה 'נישה'
לתעסוקה בכבוד, אם גם בצמצום רב, אשמים שהם קיימים. הם הרי
אינם מביאים תועלת למר פרלמן או לפחות לחזון שלו לארץ ישראל
חזקה וחסונה, ללא פלסטינים שמפריעים ליהודים להתנחל על אדמותיהם
וללא זקנים ומבוגרים המעזים להרוויח בדוחק שכר מינימום. הרי כל
בר-דעת היה מפטר אותם מיד: אותם הגאונים, כדוגמת הפריץ פרלמן,
מתנחל בזכות עצמו, שהשתן עלה להם לראש.

''אָכֵן מְרַגֵּשׁ עַד דְּמָעוֹת..''
אנחנו כבר יודעים שאין לצפות מפרלמן שיתרגש מסבל אנושי, ביחוד לא מגילויי
חולשה. הקורבן תמיד אשם אצלו. הקורבן, יהודי כפלסטיני צריך להגן על עצמו
מפני הבריונות וההתנשאות של יהודים חסרי מצפון, ואין טעם שיצפה למערכת
החברתית או המשפטית שתגן עליו - היא אמורה להגן רק על החזקים, כפי
שהמתנחלים בשטחים זוכים להגנת החוק הישראלי, אך התושבים הפלסטיניים
ֿחיים תחת החוקים לשעת חירום - תחת שלטון צבאי.

''אִם שַׂמְתָּ לֵב, בִּקַּרְתִּי בַּחֲרִיפוּת אָדָם שֶׁמְּסָרֵב לַעֲבֹד כִּי לֹא נוֹחַ לוֹ. לֹא יָרַקְתִּי
בְּפָנָיו שֶׁל מֻבְטָל.''

זו לא ביקורת, זו האשמת הקורבן - הפעם יהודי שבוודאי אינו אוייב העם.
הכחשת הכיבוש, היישות הפלסטינית, והטבח שישראל ביצעה בעזה מוצדקים
על ידי הפרלמן בכך שהפלסטינים (שאינם קיימים) הם אוייבי ישראל הקמים
עליה להשמידה - הדמון הנורא. אבל הפנסיונר שעובד באוניברסיטה בשכר
מינימום אינו אוייב ישראל, - וגם קשה יהיה לפרלמן להוכיח שהאיש אינו קיים.
נותרת רק סיבה אחת - השנאה לכל גילויי חולשה, שהופכת אצל פרלמן למסכת
של האשמת הקורבן שוב ושוב.

פרלמן לפי מאמריו השונים, הוא מעין סדיסט פובליציסט. על היעדר החן או
החמלה חבל לבזבז מלים. הווכחנות של פרלמן לא השתנתה במהלך השנים.
ווכחנות לשם ווכחנות. ההבדל היחיד הוא שבשנים האחרונות אנו מקבלים
גירסאות ממוחזרות של מאמרים ישנים, והפעם בניקוד מלא. הניקוד לא עוזר
כאשר הטענות שדופות: יש עם פלסטיני, שנלחם כבר ארבעים ושתיים שנה
לשיחרור מעולו של השלטון הישראלי ביהודה ושומרון. ויש אנשים טובים שעובדים
בשכר מינימום, ואין בכך משום פחיתות כבוד, ויש להם הזכות לנסות ולשמור
על תנאי תעסוקה סבירים.

עניין הסבירות שבדרישות הפלסטיניות מישראל, והדרישות של מפוטרי
האוניברסיטה, הוא המפתח. הנושא הוא זכויות אדם בסיסיות. אך עבור מתנחל
כפרלמן, אשר בעצם בחירתו לחיות בשטחים הוא פוגע בזכויות התושבים
הפלסטיניים, אין הפגיעה בזכויות האדם של התושבים הפלסטיניים של יהודה
ושומרון בעייתית. זה לחם חוקו. מדוע שיצא להגן על זכויות עובדי הקבלן
המבוגרים? הרי זכויות בסיסיות כאלה אפשר לבטל בהבל פה - או במאמר
כדוגמת המאמר בו טוען הפרלמן שאין יישות פלסטינית וגם אם אין פלסטינים
אז במאמר אחר הוא טוען שאפשר לגרשם.

עבור פרלמן זכויות האדם של מי שאינו יהודי חסון תושב עופרה ממש לא חשובות.
זכויות יש רק למי שלוקח אותן לעצמו, לא למי שזכאי להן מעצם היותו אדם וחבר
במערכת אזרחית מתוקנת. מה שפרלמן בעצם מטיף לו, אך כמובן לא בפירוש,
זה כינונה של מערכת אזרחית בישראל אשר תפעל להגנה על זכויותיו של
מיעוט נבחר של יהודים ציוניים שיודעים להשתמש בתכנת ניקוד (וששמם מתחיל
בא.). כל השאר בררה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130572
יוסוף- אין קאסמים, היה שווה!!
ע.צופיה (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 12:10)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=130573
יצא היוסלה מהשק הנקוב
סתם אחד (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 15:36)
בתשובה לסתם אחד

הווכחנות של יוסלה לא השתנתה במהלך השנים.
ווכחנות לשם ווכחנות. ההבדל היחיד הוא שבשנים האחרונות אנו מקבלים
גירסאות ממוחזרות של מאמרים ישנים, בלי ניקוד מלא.
הטענות שדופות: כי אין עם פלסטיני, יש שקר שתפס תאוצה עצמית של
שיחרור מעולו של הבית הלאומי היהודי בארץ ישראל
אין סבירות שבדרישות הפלסטיניות מישראל,טענת הכיבוש והיישות הפלסטינית,
ישראל לא ביצעה בעזה טבח אלא מהלכים מוצדקים
כל העניין הזה של זהות לאומית פלסטינית הוא שטות שאין כדוגמתה.
יש כאן חזרה על המוטיב המוכר של האשמת הקורבן:
לא די שהפלסטינים טבחו בתושבי ישראל ללא הבחנה שנים רבות,
ובא האדון המתנשא יוסלה ומודיע לישראלים המבכים
את מתיהם שבכלל כל העניין הזה של זהות לאומית
פלסטינית הוא נכון ולא שקר. ואם יש פלסטינים,
אז ישראל צריכה כנראה להסכים להקמת מדינה של פלסטינים ביהודה ושומרון
הם הרי בכלל לא פלסטינים.הם פולשים כמו פיראטים על אונית סוחר שטוענים כעת-שלי היא
גם כיבוש ישראלי אין בשטחים, והמתנחלים הם
מפריחי השממה של גבעות השומרון ולא גנבים בלילה של אדמות
התושבים הפלסטיניים.
והעיקר: השמאלנים אשמים שישראל לא מחסלת אותם ואם היו
מסכימים להתקיים במקום אחר, אז הבעיות הקיומיות שלהם
היו נפתרות בקלילות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130582
שׁוּבוֹ שֶׁל הַסְּתָם
אריה פרלמן (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 22:36)
בתשובה לסתם אחד

לְאַחַר שֶׁצָּלַל אֶל תְּהוֹמוֹת הַנְּשִׁיָּה, שָׁב הַסְּתָם כְּעוֹף הַחוֹל עַל-מְנַת לִתְקֹף שׁוּב - בְּטֶרֶם יִצְלֹל בַּשֵּׁנִית.

עִם כָּל נִסּוּחָיו הַנִּפְתָּלִים וּלְשׁוֹנוֹ הָעֲשִׁירָה (אִם כִּי הַבִּלְתִּי-מְנֻקֶּדֶת), לֹא הִצְלִיחַ לְהַסְבִּיר הָאָדוֹן הַגָּאוֹן מַדּוּעַ אָסוּר לְפַקְפֵּק בְּ''הַגְדָּרָה עַצְמִית'' ''לְאֻמִּית'', וְאָסוּר לְהַחְלִיט בִּשְׁבִיל ''עַם'' מַה הוּא וּמִי הוּא - אַךְ מֻתָּר בְּאוֹתָהּ הַנְּשִׁימָה לְהַחְלִיט עֲבוּר אָדָם אֶחָד (בְּמִקְרֶה זֶה הח''מ) מַה הֵן הַשְׁקָפוֹתָיו וּמַה הִיא הַגְדָּרָתוֹ הָעַצְמִית מִבְּחִינָה אִידֵאוֹלוֹגִית.

נִכָּר בַּכּוֹתֵב שֶׁבְּבֻלְמוּס הַלַּהַט הוּא כְּלָל אֵינוֹ טוֹרֵחַ לִקְרֹא אֶת הַתְּגוּבוֹת לִדְבָרָיו, כְּפִי שֶׁמִּסְתַּבֵּר מִשְּׁגִיאָה פְּשׁוּטָה שֶׁנִּכְשַׁל בָּהּ כַּאֲשֶׁר הֶחְלִיט כִּי:

''הַפָּרִיץ פֶּרֶלְמָן, מִתְנַחֵל בִּזְכוּת עַצְמוֹ'']...[ ''מִתְנַחֵל כְּפֶּרֶלְמָן, אֲשֶׁר בְּעֶצֶם בְּחִירָתוֹ לִחְיוֹת בַּשְּׁטָחִים וְגוֹ'''.

כַּאֲשֶׁר אָמַרְתִּי בִּמְפֹרָשׁ:

''בַּאֲשֶׁר לִמְקוֹם מְגוּרַי, הוּא כְּבָר לֹא מְעֻדְכָּן. בְּכָל אֹפֶן הוּא לֹא רֶלֶבַנְטִי[...]''

אֵין בְּכָךְ מִשּׁוּם הֶבְדֵּל גָּדוֹל. מְקוֹם מְגוּרַי כַּיּוֹם הוּא ''בִּתְחוּמֵי הַקַּו הַיָּרֹק'', וְאָכֵן כְּפִי שֶׁאָמַרְתִּי מִבְּחִינָה מַהוּתִית (אִם כִּי לֹא טֶכְנִית) אֲנִי רוֹאֶה עַצְמִי מִתְנַחֵל לְכָל דָּבָר.

אֶלָּא שֶׁהַסְּתָם לֹא טוֹרֵחַ לְהַקְפִּיד עַל הָעֻבְדּוֹת, כְּדֵי שֶׁלֹּא יְקַלְקְלוּ לוֹ אֶת הַתֵּאוֹרְיָה...

קַל מְאוֹד לָאָדוֹן הַסְּתָם לְלַהֵג עַל ''זְכוּת לְקִיּוּם בְּכָבוֹד'', כַּאֲשֶׁר זוֹ אֵינָהּ בָּאָה עַל חֶשְׁבּוֹנוֹ.

אֲנִי מַנִּיחַ שֶׁאִם הַסְּתָם יַעֲסִיק מְטַפֶּלֶת לִבְנוֹ בֵּן הַשָּׁנָה הוּא יַעֲנִיק לָהּ שָׂכָר מְכֻבָּד, תְּנָאִים סוֹצְיָאלִיִּים מַפְלִיגִים וּמַתָּנוֹת מַרְהִיבוֹת בְּכָל פֶּסַח וְרֹאשׁ הַשָּׁנָה. וְהַגַּנָּן שֶׁמַּר הַסְּתָם יַעֲסִיק בְּגִנּוּן חֲצֵרוֹ הַפּוֹרַחַת יִהְיֶה בְּוַדַּאי הַגַּנָּן הַמְּאֻשָּׁר עֲלֵי אֲדָמוֹת. אֵין סָפֵק שֶׁאוֹתָם הַתְּנָאִים יָחוּלוּ עַל מוֹרֵהוּ הַפְּרָטִי שֶׁל אָדוֹן הַסְּתָם לְלִמּוּדֵי צָרְפָתִית.

אוּלָם מַה יִקְרֶה כַּאֲשֶׁר בְּנוֹ הַקָּטָן יַחְגֹּג בְּרֹב שִׂמְחָה יוֹם הֻלֶּדֶת 15? וְהַסְּתָם עִם מִשְׁפַּחְתּוֹ יַעַבְרוּ דִּירָה לְפֶּנְטְהָאוּז לְלֹא סמ''ר אֶחָד שֶׁל אֲדָמָה וַעֲרוּגָה לִרְפוּאָה? וּמַה יִקְרֶה כַּאֲשֶׁר רָמָתוֹ שֶׁל הַסְּתָם בְּצָרְפָתִית תַּעֲלֶה עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁמּוֹרֵהוּ כְּבָר לֹא יוּכַל לְקַדְּמוֹ עוֹד?

מַה שֶׁיִּקְרֶה הוּא אֶחָד מֵהַשְּׁנַיִם:

־ אוֹ שֶׁהָאָדוֹן הַצַּדִּיק וּמָגֵן הַחַלָּשִׁים יַמְשִׁיךְ לְשַׁלֵּם לִשְׁלֹשֶׁת הָעוֹבְדִים הַלָּלוּ שָׂכָר מָלֵא וּתְנָאִים סוֹצְיָאלִיִּים מַפְלִיגִים - שֶׁהֲרֵי ''אֵין דָּבָר כָּזֶה עוֹבְדִים מְיֻתָּרִים'', וְאִם כְּבָר עוֹבְדִים - אָז לֹא בִּתְנָאֵי ''עֹשֶׁק'', אֶלָּא ''קִיּוּם בְּכָבוֹד'', לֹא כֵן?

־ אוֹ שֶׁהָאָדוֹן הַצַּדִּיק וּמָגֵן הַחַלָּשִׁים יִשְׁלַח אַחַר כָּבוֹד אֶת שְׁלֹשֶׁת עוֹבְדָיו הַבַּיְתָה, אָמְנָם עִם הַמְלָצָה חַמָּה וּפִצּוּיִים נְדִיבִים - אַךְ הַבַּיְתָה, וְאָז יִתְלֶה אֶת עֶקְרוֹנוֹתָיו הַנַּעֲלִים עַל מַסְמֵר חָלוּד בַּבּוֹיְדֶעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=130653
פרלמן, כמה עולה תוכנת ניקוד ''דגש''?
סתם אחד (יום שישי, 10/04/2009 שעה 3:50)
בתשובה לסתם אחד

''כינונה של מערכת אזרחית בישראל אשר תפעל להגנה על זכויותיו של מיעוט נבחר של יהודים ציוניים שיודעים להשתמש בתכנת ניקוד (וששמם מתחיל
בא.)''.

סליחה שאני מנדנד לאדוני, אבל בפעם הקודמת כתבת כאן לשאלתי, שמדובר ב''דגש''. אבל השארת אותי מאז במצב של תהייה והתחבטות, כמה זה עולה. תראה, גם העלות זו שאלה חשובה, אני לדוגמא התרשמתי עמוקות מהאפקט החזק של תשובות מנוקדות לקוראים המקשים קושיות מיותרות בנושא המובטלים הזקנים והרעבים ובעניין צדקת הניפנוף הכה הכרחי של הערבושים הפולשים שמפריעים לבנות וילות על הנדל''ן המשובח עליו הם יושבים בחוצפתם. ''שנאת יהודים באשר הם יהודים'' מצד יורדי הנדל''ן הערביים - נראה אחרת לגמרי, כאשר זה מנוקד למהדרין.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.