פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 05/12/09 15:44)

http://www.faz.co.il/thread?rep=142746
אתה ממציא דברים-פשוט משקר
rivka (שבת, 05/12/2009 שעה 21:37)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

יש לך החוצפה להגיד שאני כתבתי שלפלסטיני איןזכות להתלונן או שפגיעה בו היא אי נעימות.

 

http://www.faz.co.il/thread?rep=142754
(יום ראשון, 06/12/2009 שעה 7:04)
בתשובה לrivka

ובכן,

הנה תגובתי מלפני שבוע שבועיים
באותו העניין.

מפליא אותי שכ'הסטוריונית' זכרונך
כה קצר.


''איני שוללת את הזכויות המגיעות לערביי ישראל ולעם הפלסטיני.''

זה המוטו החוזר של רבקה ההסטוריונית,
וגם דוד סיון טוען להגנתה שזו אכן עמדתה.

אך מקריאת חלק מתגובותיה בחדשים האחרונים מצטיירת
תמונה שונה:

(יום שישי, 23/10/2009 שעה 16:59)
''לידיעתך, אני בעד פתרון של 2 מדינות ואיני מצדיקה התנהגות לא נאותה מצד חיילים. אבל, אני דוחה את ''זעקת הקוזק הנגזל''. פלסטינים המוכנים לרצוח אזרחים חפים מפשע בבתי קפה ואוטובוסים ולעשות לינץ בשני חיילי מילואים שטעו בדרכם, אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות.
זוהי זכותי לומר לחיילים לשמור על צלם אנוש- אך לא זכותם.''

מקטע זה מדבריה של ההסטוריונית
מתברר שאינה מצדיקה ''התנהגות לא נאותה מצד חיילים''.

ולהזכירכם שבמקרה שנדון באותו הקשר מדובר היה בהתעללות
קשה שגרמה לתושב הפלסטיני נזקים קשים.
וזה נופל אצל ההסטוריונית בקטגוריה של ''התנהגות לא נאותה מצד חיילים''.

בהמשך דוחה החוקרת את ''זעקת הקוזק הנגזל'' של התושב בו
התעללו חיילי צה''ל. אין צורך באינטיליגנציה גבוהה במיוחד כדי
להבחין בדפוס של דעה קדומה הבא לידי ביטוי באופן שבו החוקרת
מכלילה מעדותו של תושב פלסטיני אחד שהיה קורבן להתעללות קשה
מצד חיילי צה''ל לכלל הציבור הפלסטיני וזכותו להיות מוגן מהתעללויות
מצד חיילי צבא ההגנה לישראל.

רבקה טוענת למעשה שלאוכלוסיה הפלסטינית אין זכות להתלונן על
התעללויות מצד חיילי צה''ל (''זעקת הקוזק הנגזל'') בגלל שלפלסטינים
''המוכנים לרצוח אזרחים חפים מפשע בבתי קפה ואוטובוסים ולעשות לינץ בשני חיילי מילואים שטעו בדרכם, אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות.''

רבקה, כמו ישראלים רבים אחרים, מבלבלת בין הזכות של ישראל להתגונן
בפני הטרור הפלסטיני, לבין הפגיעה הגורפת והשיטתית של צה''ל ומוסדות
המדינה בזכויות הפוליטיות של האוכלוסיה הפלסטינית. כאשר חיילים מתעללים
באזרח פלסטיני ללא כל סיבה נראית לעין, אין בכך משום הגנה על חיי הציבור
הישראלי, אלא גילוי בוטה של אלימות שררה המבטאת במקרה הנדון את
הגזענות של החיילים ושולחיהם.

הדברים שרבקה כותבת במקרה הזה, והמלים בהן היא בוחרת להשתמש
בתיאור הנושא ובתיאור עמדתה, הם לרועץ לה, אם אכן היא מנסה לשכנענו
ש-''איני שוללת את הזכויות המגיעות לערביי ישראל ולעם הפלסטיני.''

זה פשוט לא משכנע, כי מה שעולה מהדברים שהיא כותבת, זה שעבורה
הפגיעה הבוטה בזכויות האדם של תושב פלסטיני אחד בו התעללו חיילי צה''ל
אינה פגיעה כלל, אלא 'אי נעימות'.

'אי נעימות' זה כשמישהו דורך לך על הרגל באוטובוס.
'אי נעימות' זה כאשר נקרעת השקית של המצרכים בדרך
הביתה מהסופר והמצרכים מתפזרים על המדרכה.

כאשר חיילים מתעללים בשיטתיות בתושב מן השורה,
אין בכך משום 'אי נעימות' - יש בכך משום פגיעה חמורה
בזכויות הפוליטיות הבסיסיות ביותר (וגם עברה על החוק כמובן).

בנוסף לכך, מי שמנסה להמעיט במשמעות הפגיעה למערכת המשפט
ולחוקי היסוד במקרה הנדון, חוטא בגזענות פשוטה וברורה, היות וההגדרה
הברורה ביותר ל'גזענות' היא 'הפגיעה או הרצון לפגוע בזכויות האדם של
אזרח בשל השתייכותו הלאומית או האתנית'.

וזה בדיוק מה שקרה במקרה הנדון,
ולתגובתה של ההסטוריונית שלנו, יש,
למרבה הצער, המאפיינים של גזענות
פשוטה.

לכן טענתי, ואני ממשיך לטעון, שהצהרתה של
ההסטוריונית רבקה:

''איני שוללת את הזכויות המגיעות לערביי ישראל ולעם הפלסטיני.''

פשוט אינה עומדת במבחן דבריה שלה.

הנסיון לשייך
תושב המתלונן על התעללות חיילים קשה בו,
לקטגורית ה'קוזק הנגזל' הוא מעשה
אומלל של הכותבת,
המבטא בברור את עמדתה האמיתית
בנושא זכויות האדם של התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל.

לזה הייתי קורא,
'אי-נעימות'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=142758
עוד גוש דביק וריחני של פלשתינאינו
ע.צופיה (יום ראשון, 06/12/2009 שעה 7:49)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

המתחיל את השבוע (או אולי מסיים אותו).

http://www.faz.co.il/thread?rep=142761
פסח רויטמן ממשיך לשחק בקקי
(יום ראשון, 06/12/2009 שעה 8:01)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=142763
הפוסל, יוסלה, במומו פוסל!
דוד סיון (יום ראשון, 06/12/2009 שעה 8:31)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=142819
[•]
(יום שני, 07/12/2009 שעה 7:13)
בתשובה לדוד סיון

[• אין כללי הפורום מתירים הערות על מדיניות המערכת]

דוד, תגיד למומו שירד מהעץ הגבוה עליו טיפס.

צופיה חזר שוב על הגידוף הרגיל שלו בדבר
היות דברי בגדר גוש חרה מהביל.

[•]...

תגובתי לצופיה היתה במסגרת החלון שפתח הלה
בעניין זה: קראתי לדבר בשמו - משחק בקקי.

קשה לי להבין מה מקומך בעניין זה לבד [•]...
וכיצד אתה מסביר את יישום
האימרה השגורה עליך 'הפוסל במומו פוסל' במקרה
זה.

הרושם שנוצר הוא לא רק של איפה ואיפה, אלא
של הצטרפותך לעליהום שאינו ענייני כלל, ומשרת
מטרות אישיות שכמובן אינן קשורות לנושאים
הנידונים בפורום.

מספיק עם הקלישאות, [•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=142821
ההסבר לשאלתך פשוט ביותר: קראתי לדבר בשמו!
דוד סיון (יום שני, 07/12/2009 שעה 7:49)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

אני חושב שאתה משחק משחק מכור וזה מאד דומה למשחק בקקי. אתה
גם מרבה לכתוב הערות אישיות שלפעמים אתה מנסה להסוות אותן
כהערות ענייניות אבל ללא הצלחה.

בעיני אתה מרבה לעסוק בתעמולה שלדעתי האישית לא כאן מקומה.

לכן בהחלט מתאים לכנות את דבריך ''הפוסל, יוסלה, במומו פוסל''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=142823
(יום שני, 07/12/2009 שעה 8:07)
בתשובה לדוד סיון

נראה לי שלא הבנת מה משמעות
הביטוי 'מספיק עם הקלישאות'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=142825
הבנתי נכון - הקלישאות והתוויות הן העיסוק שלך!
דוד סיון (יום שני, 07/12/2009 שעה 8:27)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=142996
פסח רויטמן ממשיך לשחק בקקי
ע.צופיה (יום רביעי, 09/12/2009 שעה 18:33)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

זה נכון. אני הרי משחק בך.
את החומר אתה מספק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=142768
הפרשנות שלך מעידה על מוח מעוות
rivka (יום ראשון, 06/12/2009 שעה 9:51)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

כל אדם הגון שיקרא את הדברים יבין שהכוונה לקשיים הנגרמים לפלסטינים בשל הביקורת במחסומים.

לא נאמר כך ולא הייתה כוונה להתעללות בפלסטינים שלזה אני מתנגדה בחריפות
אתה בן אדם רע וחושב רק רע על אנשים אחרים.אתה מעליל עלילות כדי להרגיש טוב עם עצמך.

אתה רוצה להרגיש טוב עם עצמך כשאתה רומס כבודם של אנשים אחרים.
נמאסת
אתה בן אדם מר נפש ורע וחושב שאם תראה שאנשים גרועים כמוך זה יהפוך אותך לטוב יותר.
מכירים את הטיפוסים האלה
נמאסת

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.