פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 11/03/10 22:36)

http://www.faz.co.il/thread?rep=147273
(יום שישי, 12/03/2010 שעה 1:40)
בתשובה לאריה פרלמן

ממש לא לעניין.

בן דרור ימיני מייחס לפלסטינים
סרוב להצעה ישראלית כביכול למדינה
פלסטינית ב-‏1967.

הוא כותב,
''שלושה לאווים עם כל מדינות ערב ב-‏1967''.

העובדה הפשוטה היא
(בהסתמך על ספרו של אריה נאור
אם אינני טועה אשר היה מזכיר הממשלה
באותה התקופה) שההצעה הישראלית
שנדונה עם האמריקאים,
התייחסה לשטחים תמורת שלום עם
סוריה ומצרים. ירדן לא היתה כלולה
בהצעה זו, ולכן שלושת הלאווים של חרטום
לא יכלו להיות בגדר סרוב להסכם פלסטיני-ישראלי
בכל צורה שהיא.

כבר אז ראו דיין ואלון ולוי אשכול בגדה המערבית
שטח אשר לא יוחזר במלואו בכל מקרה, בשל העירוב
של סנטימנטים למקומות הקדושים והחזרה אליהם
ומה שנחשב אז לאיסטרטגיית העומק הטריטוריאלי
בגבול המזרחי. ו'תעשיית ההתנחלויות' פרחה כבר אז
בגדה, ביחוד בגב ההר מערבה מהירדן.

עם יש לך עניין נוסף במידע המפורט,
ניתן למצוא אותו בחילופי הדברים שלי
עם רבקה ההסטוריונית שהעלתה את
אותה הטענה השגויה תוך ציטוט כנראה
מהזכרון מהמאמר של ימיני.

אין לי כל כוונה חזור על החיפוש
בנושא זה בכל פעם שהטענה מופיעה
בכתובים, כי כאלה שהתרגלו לראות רק
את הנתונים הנוחים לתפישתם הפוליטית
יש רבים ולי אין עניין להתעסק עימם
בכל שעות הפנאי שלי.

ואשר להסכם אוסלו:
בעיניך אולי אין חשיבות להסכם השלום
הראשון שנחתם בין ישראל לפלסטינים,
אך עבורנו כישראלים היתה להסכם השפעה
מדהימה שאין איש שחי בארץ באותה התקופה
יכול להכחישה. ולא לחינם קיבלו שמעון פרס
ויאסר עראפת את פרס נובל לשלום באותה שנה
כסימן לחשיבות שקהיליית המדינות ראתה גם
היא בהסכם.

אי מימושו של ההסכם, שנועד להיות השלב הראשון
בדרך להסכם הקבע, זה כבר סיפור אחר. היה בכך
אולי קצת יושר אינטלקטואלי מצידך ומצד שאר
ההסטוריונים לעת מצוא בפורום, אם הייתם מעריכים
את תרומתו של ההסכם לחיינו במזרח התיכון לאור
ההתפתחות המזוויעה של רצח רבין, עליית נתניהו
לשלטון זמן קצר לאחר הרצח, ופעילותו העיקבית (ושל
שרון בהמשך) להריסת ההישגים וההבנות שנלוו
להסכם אוסלו. ההקשר הוא הכל כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147291
הפלסטינים לא רוצים שלום .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 7:25)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

ביום חתימת הסכמי אוסלו (13 בספטמבר 1993), בנאום מוקלט מראש ששודר בטלוויזיה הירדנית הודיע ערפאת לעם הפלסטיני כי ''הצהרת העקרונות'' אינה אלא חלק מיישום ''אסטרטגית השלבים'' של אש''ף. בנאומים פומביים השווה ערפאת את הסכמי אוסלו להסכם חודיבייה מספר פעמים (ביוהנסבורג ב-‏94 ובקהיר ב-‏95), כמו כן בנאום סטוקהולם ב-‏1996, אמר לשגרירי מדינות ערב: ''אנחנו מתכננים לסלק את מדינת ישראל וליסד מדינה פלסטינית טהורה. אנחנו נמאיס את החיים על היהודים בלוחמה פסיכולוגית ובהתפוצצות אוכלוסין. יהודים לא ירצו לחיות בקרבנו, הערבים''.
על פי הסטטיסטיקה, בארבע השנים שלאחר הסכמי אוסלו, (93-96), היו 256 נרצחים ישראלים בפעילות טרור, לעומת 97 בארבעת השנים שקדמו להן (89-92).

הפלסטינים לא רוצים מדינה נפרדת ולא רוצים יהודים כאן .
הם לא מצליחים אפילו לממש שלום זמני עם ישראל במסגרת ''תוכנית השלבים'' שלהם .

דבריך הם פיטפוטים ושלל תירוצים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147314
אריה פרלמן (יום שישי, 12/03/2010 שעה 20:56)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

מִבְּחִינָה 'טֶכְנִית', אָכֵן לֹא הֻצְּעָה עַל־יְדֵי מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' ב-‏19 בְּיוּנִי 1967, אוּלָם זוֹהִי הִתְפַּלְפְּלוּת סֶמַנְטִית הַמַּחְטִיאָה לַחֲלוּטִין אֶת הַמַּהוּת: בְּאוֹתָהּ הַתְּקוּפָה, סַרְבָנוּתָם שֶׁל הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' לְכָל סוּג שֶׁל הֶסְדֵּר עִם יִשְׂרָאֵל הָיְתָה בְּשִׂיאָהּ, כֵּיוָן שֶׁלְּהַזְכִּירְךָ חָלָה הַחְמָרָה בְּעֶמְדָּתָם ב-‏1968 לְעֻמַּת 1964, כָּךְ שֶׁכָּל הַצָּעָה יִשְׂרְאֵלִית לֹא הָיְתָה יְכוֹלָה לִהְיוֹת רֶלֶבַנְטִית גַּם לוּ הֻצְּעָה.

אֲבָל לֹא אַלְמָן יִשְׂרָאֵל, וְלֹא אַלְמָן יְמִינִי...

לֹא חֲסֵרוֹת דֻּגְמָאוֹת לַסַּרְבָנוּת הַ''פָלַשְׂתִּינִית'': אֶת תָּכְנִית הָאוֹטוֹנוֹמְיָה שֶׁל בֶּגִין-סַדָּאת-קַארְטֵר דָּחוּ בְּאַף וּבְחֵמָה (כָּרָגִיל).

לְגַבֵּי הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ,
זֶהוּ אָכֵן אֵרוּעַ הִיסְטוֹרִי בְּמוּבָן מְסֻיָּם. לְמַה הַדָּבָר דּוֹמֶה? לְאָדָם שֶׁחוֹלֶה בְּמַחֲלָה מְסֻיֶּמֶת, וּמְסָרֵב לָקַחַת תְּרוּפָה מִכָּל סוּג שֶׁהוּא. וְהִנֵּה בָּא הַיּוֹם, וְהוּא שׁוֹלֵף מֵהַמַּדָּף תְּרוּפָה ''כָּלְשֶׁהִי'', בּוֹלֵעַ אוֹתָהּ, וְזֹאת עַל-מְנַת לְהוֹכִיחַ שֶׁהוּא עוֹשֶׂה ''מַשֶּׁהוּ'' נֶגֶד הַמַּחֲלָה...

בְּמוּבָן מְסֻיָּם זֶהוּ אֵרוּעַ ''הִיסְטוֹרִי''. הָאִישׁ סוֹף-סוֹף לָקַח תְּרוּפָה. אֵיזוֹ? לֹא חָשׁוּב. הוּא לָקַח, הוּא בָּלַע. וְזֶהוּ אָכֵן מַעֲשֶׂה חֲסַר-תַּקְדִּים...

אֲבָל עוֹד מַעֲשֶׂה כָּזֶה וְאָבַדְנוּ.

אָכֵן, אֵין לְהַכְחִישׁ אֶת הַהַשְׁפָּעָה הָעֲצוּמָה שֶׁהָיְתָה לְהֶסְכֵּם זֶה עַל חַיֵּינוּ: הַחְדָּרָתָם שֶׁל עַשְׂרוֹת אַלְפֵי מְחַבְּלִים מְיֻמָּנִים אַרְצָה, אִמּוּנָם, מִמּוּנָם, עֲטִיפָתָם בַּחֲסִינוּת דִּיפְּלוֹמָטִית וּצְבָאִית, הֲפִיכַת הַלֶּגִיטִימַצְיָה הַזּוֹחֶלֶת וְהַצּוֹלַעַת וְהַחֶלְקִית שֶׁלָּה זָכוּ בָּעוֹלָם לְמָטָר סוֹחֵף שֶׁל כָּבוֹד וִיקָר דִּיפְּלוֹמָטִיִּים וְכַלְכָּלִיִּים; הַחְלָשַׁת הַפִּקּוּחַ עַל נְהִירַת ''פָלַשְׂתִּינִים'' אֶל גְּבוּלוֹת הָאָרֶץ -

כָּל אֵלֶּה אָכֵן הֵבִיאוּ לְהַשְׁפָּעָה עֲצוּמָה עַל חַיֵּינוּ... בְּעִקָּר עַל חַיֵּיהֶם שֶׁל אַלְפֵי יְהוּדִים שֶׁהָפְכוּ לְמָוֶת פִּשּׁוּטוֹ כְּמַשְׁמָעוֹ, וְעַל חַיֵּי עֶשְׂרוֹת אֲלָפִים שֶׁהָפְכוּ לִפְצוּעִים וְנָכִים בְּגוּף וּבְנֶפֶשׁ; וְעַל חַיֵּי כְּלָל הַצִּבּוּר שֶׁלָּמַד לַחְשֹׁב שֶׁבַע פְּעָמִים טֶרֶם יְצִיאָה מֵהַבַּיִת אֶל הָעֲבוֹדָה אוֹ אֶל מָקוֹם אַחֵר, שֶׁלֹּא לְצֹרֶךְ חִיּוּנִי, וְלָמַד לְשַׁנֵּן בְּעַל-פֶּה אֶת 'תְּפִלַּת הַדֶּרֶךְ' וְאֶת 'בִּרְכַּת הַגּוֹמֵל'...

הַשְׁפָּעָה עֲצוּמָה עַל חַיֵּינוּ אָכֵן, עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁהָפַכְנוּ לְאַסְקֻפָּה נִדְרֶסֶת בְּעֵינֵי הָעַמִּים. אֵיךְ אָמַר הַשַּׂר לְעִנְיְנֵי תְּפוּצוֹת וִירָקוֹת מִיכָאֵל מֶלְכִּיאוֹר בְּסוֹף שְׁנַת 2000? ''גַּל הָאַנְטִישֵׁמִיּוּת הֶחָמוּר בְּיוֹתֵר מֵאָז הַמִּלְחָמָה הַהִיא''... וְלֹא מְדֻבָּר בְּאַחַד הַיְּמָנִיִּים אוֹ הַמִּתְלַהֲמִים הַ'מִּקְצוֹעִיִּים'.

הַשְׁפָּעָה עֲצוּמָה לְדֵרָאוֹן עוֹלָם.

וְאֵין לְכָךְ שׁוּם קֶשֶׁר לִנְתַנְיָהוּ, יִגְאַל עָמִיר אוֹ אֲרִיאֵל שָׁרוֹן.

לֹא הֵם הִמְצִיאוּ, אֶלָּא מַנְהִיג הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'' בִּקְלוֹנוֹ וּבְעַצְמוֹ, הִסְבִּיר בְּמוֹ-פִּיו, בְּמַהֲלָךְ חֹדֶשׁ סֶפְּטֶמְבֶּר 1993 בִּלְבַד, בִּמְמֻצָּע אַחַת לִשְׁלוֹשָׁה יָמִים (לְפָחוֹת), שֶׁהֶסְכֵּם זֶה אֵינוֹ אֶלָּא שָׁלָב בַּדֶּרֶךְ לְהַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל.

וְזֶהוּ הַמָּקוֹר לַ'הַשְׁפָּעָה הָעֲצוּמָה' שֶׁל הַהֶסְכֵּם עַל חַיֵּינוּ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147315
(שבת, 13/03/2010 שעה 0:30)
בתשובה לאריה פרלמן

העובדה בעינה עומדת
ולא רק במובן ה'טכני'
(ההתפלפלות הסמנטית
כולה שלך),

שב-‏1967 לא נכללה
ירדן בהצעה הלא רשמית
והפניה היתה רק למצרים
ולסוריה.

להביא מרקחת דמיונית זו
כ'עובדה' כביכול המוכיחה
שהפלסטינים 'מאז ומעולם'
סירבו להצעות מעשיות לפתרון
מצוקתם,

זו הונאה עיתונאית פשוטה.
וזו דרכם של בן-דרור ימיני
ובעקבותיו ההסטוריונית רבקה
שאף היא השתמשה בטיעון הלא
מבוסס הזה ובאותה כאילו עובדה
בפורום הזה.

ואשר להסכם אוסלו.
הנימוקים בהם הינך משתמש כדי
לנסות ולהוכיח שההסכם היה רע
מלכתחילה (הַחְדָּרָתָם שֶׁל עַשְׂרוֹת אַלְפֵי מְחַבְּלִים מְיֻמָּנִים אַרְצָה,
הַחְלָשַׁת הַפִּקּוּחַ עַל נְהִירַת ''פָלַשְׂתִּינִים'' אֶל גְּבוּלוֹת הָאָרֶץ,
הָפַכְנוּ לְאַסְקֻפָּה נִדְרֶסֶת בְּעֵינֵי הָעַמִּים, שָׁלָב בַּדֶּרֶךְ לְהַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל'')
אינם ראויים לתואר 'נימוקים',
והדברים מדברים בעד עצמם.

הטענה הכפולה:
1. רצח רבין בידי יגאל עמיר
וההסתה מימין שקדמה לרצח
לא שיחקו תפקיד בהתדרדרות
שחלה לאחר ההסכם,
2. הפלסטינים מאז ומעולם
סירבו להסכמי שלום, וגם כאשר
הסכימו באוסלו ראו בכך רק שלב
בדרך לחיסול ישראל,

-טענה כפולה זו אין לה על מה
להתבסס, בעיקר בשל השימוש
השגוי שהיא עושה באירוע המרכזי
שמופיע בשני חלקיה: הסכם אוסלו.

זה מוזר עד חולני לבוא ולטעון שהסכם השלום
הרשמי בין ישראל לפלסטינים - הסכם שכל העולם
הנאור חגג בהתלהבות, כולל רוב הישראלים ורוב היהודים
- שהסכם זה הוא האחראי למצבי השפל שקדמו לו
ושבאו אחריו.

אפשר להבין, מתוך עיון חוזר בהסתה המתמדת מימין
נגד כל משא ומתן עם הפלסטינים, אז והיום, שההסכם עצמו
היווה אז והיום איום מכריע עבור עצם הקיום של ימין לאומני
פשיסטי וגזעני בישראל. וככל מיעוט מאויים, גם המיעוט היהודי
הזה עשה ככל יכולתו 'להתגבר' - ראה רצח רבין וראה ההסתה
הנמשכת כלפי יהודים ופלסטינים שוחרי שלום וזכויות האדם
בפורום הזה והכל אתר ואתר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147319
אתה משקר במצח נחושה !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/03/2010 שעה 6:57)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

במקום לנסות בחוסר הצלחה להראות שדברינו שגויים ושאנחנו מקלקלים את ''תהליך השלום'' תעשה דבר פשוט -

צטט במדוייק הכרזה רשמית של עראפת או אבו מאזן או הנייה או משעל שהם מסכימים לעשות שלום = סולח' עם ישראל .

לא תהליך שלום , לא מדינה בדרך ולא תחליפים הנשמעים כמו שלום אך אינם שלום .

וזכור - כל שהוא כמו ביצה , ביצה טובה ממנו !

http://www.faz.co.il/thread?rep=147320
אתה משקר במצח נחושה !
ע.צופיה (שבת, 13/03/2010 שעה 7:10)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה ממש תמים.
הרי כתבתי לך שהוא עוסק בתעמולה פלשתינאית טהורה. אז מה ציפית? שיעשה עמך ויכוח על אמיתות ועובדות?
אתה כל פעם מצחיק אותו מחדש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147323
אתה משקר במצח נחושה !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/03/2010 שעה 10:35)
בתשובה לע.צופיה

ברור לי מה שהוא עושה .
אבל נדמה לי שאת הטענות שהוא מעלה צריך לסתור לא פחות בהתמדה .
אני גם לא מסכים איתך שהוא פלסטיני . זה רק מחמיר את הדיעה שלי עליו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147324
אריה פרלמן (שבת, 13/03/2010 שעה 11:03)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

אֶפְשָׁר לוֹמַר שֶׁהֵבַנְתָּ אֶת הַטַּעֲנָה, וְזֶהוּ כְּבָר צַעַד קָטָן לָאָדָם...

שׁוּרַת הַהֲפָרוֹת הַבּוֹטוֹת וְהַגַּסּוֹת שֶׁל הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ עַל-יְדֵי הַצַּד הַ''פָלַשְׂתִּינִי'', יְכוֹלָה לְמַלֵּא סֵפֶר שָׁלֵם. אוּלָם אֶת הַשּׁוּרָה הָאֲרֻכָּה הַזּוֹ שׁוֹטֵף מִיָּד נַחְשׁוֹל שֶׁל דִּמְעוֹת תַּנִּין וּמַפָּל גּוֹעֵשׁ שֶׁל הַכָּאוֹת עַל הֶחָזֶה בְּנֻסַּח: ''אֲבָל אֲנַחְנוּ הִרְחַבְנוּ אֶת הַהִתְנַחֲלֻיּוֹת''....

אָז כְּדֵי לְהִמָּנַע מִלִּפֹּל לְתוֹךְ בִּצָּה עֲכוּרָה זוֹ שֶׁל פִּנְקְסָנוּת וּפִנְקְסָנוּת-נֶגֶד, הִתְמַקַּדְתִּי בְּחֹדֶשׁ סֶפְּטֶמְבֶּר 1993 לְבַדּוֹ, אֲשֶׁר חֶצְיוֹ חָלַף אַף לִפְנֵי שֶׁהָיָה סִפֵּק בִּידֵי הַצְּדָדִים לַחְתֹּם עַל הַהֶסְכֵּם קֳבָל עַם וְעוֹלָם בְּווֹשִׁינְגְּטוֹן.

וּבְכֵן, בְּחֹדֶשׁ זֶה לְבַדּוֹ, ''יוֹתֵר מִתְּרֵיסָר פְּעָמִים'', כְּפִי שֶׁכּוֹתֵב פְּרוֹפֶסוֹר אֶפְרַיִם קַארְש בְּמֶחְקָרוֹ, הִסְבִּיר עַ עֲרָפַאת בְּאֹפֶן אִישִׁי לְמִי שֶׁהִתְקַשָּׁה לְהָבִין, שֶׁהֶסְכֵּם זֶה הוּא שָׁלָב בַּדֶּרֶךְ לְהַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל עַל-פִּי תָּכְנִית הַשְּׁלַבִּים מ-‏1974, וּבְכָךְ אִשֵּׁר בְּאָלֶ''ף רַבָּתִי אֶת הַסֵּיפָא שֶׁל טַעֲנָה מס' 2, כְּפִי שֶׁכָּתַבְתָּ.

לְעִנְיָן הִתְלַהֲבוּתוֹ שֶׁל הָעוֹלָם הַנָּאוֹר וְחֵלֶק נִכָּר מֵהַצִּבּוּר הַיְּהוּדִי - הָיִיתִי נִמְנָע מִלִּרְאוֹת בְּכָךְ רְאָיָה לִנְכוֹנוּת כָּלְשֶׁהִי.

- הָעוֹלָם הַנָּאוֹר הִתְלַהֵב מִסִּיּוּם מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הָרִאשׁוֹנָה (''הַמִּלְחָמָה הַגְּדוֹלָה'') וְהֶחְלִיט שֶׁזּוֹהִי הַמִּלְחָמָה הָאַחֲרוֹנָה;

- הָעוֹלָם הַנָּאוֹר הִתְלַהֵב מֵהֶסְכֵּמֵי מִינְכֶן 1938, וְרָאָה בְּכָךְ ''שָׁלוֹם בְּיָמֵינוּ'' וַחֲסַל סֵדֶר אִיּוּם הַמִּלְחָמָה בְּאֵירוֹפָּה;

- עַד סוֹף שְׁנוֹת הַשִּׁבְעִים הָעוֹלָם הַנָּאוֹר חָרַד וְרָעַד מִפְּנֵי הִתְקָרְרוּת גְּלוֹבָּלִית;

- הָחֵל מַתְחִילַת שְׁנוֹת הַשְּׁמוֹנִים הָעוֹלָם הַנָּאוֹר הִתְלַהֵב (וְהִתְלַהֵט) מֵרֹב הִתְחַמְּמוּת גְּלוֹבָּלִית....

- בֵּין הַשָּׁנִים 1967 ל-‏1973 רֹב הַצִּבּוּר הַיְּהוּדִי הִתְלַהֵב מִשִּׁיבָתָם שֶׁל הַיְּהוּדִים אֶל מְחוֹזוֹת מוֹלֶדֶת וּמוֹרֶשֶׁת...

הִתְלַהֲבוּתָם שֶׁל רַבִּים, שֶׁל הֲמוֹנִים, וְאַף שֶׁל רֹב גָּדוֹל מְאוֹד, אֵינֶנָּה אֲמוּרָה לְעַוֵּר אֶת עֵינָיו שֶׁל שׁוֹחֵר הַצֶּדֶק וְהָאֱמֶת, גַּם אִם הוּא נִמְצָא בְּמִעוּט, וְאֶת הַתּוֹבָנָה הַבְּסִיסִית הַזּוֹ אֲנִי מְצַפֶּה דַּוְקָא מִמְּךָ,כְּמִי שֶׁדֵּעוֹתָיו הָיוּ בְּמִעוּט זָנִיחַ בָּאָרֶץ וּבָעוֹלָם בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים - לְהַפְנִים לִפְנֵי כֻּלָּם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147328
[•]
(שבת, 13/03/2010 שעה 12:55)
בתשובה לאריה פרלמן

כלל אין זה מפתיע לראות
את הדמיון בין צורת הטיעון שלך
לבין זו של הגברת ההסטוריונית
רבקה.

שניכם מחפשים מזה שנים את
המטבע מתחת לפנס, וכאשר
אינכם מוצאים אותו אתם זורקים
כמה מטבעות כדי שתוכלו
סוף סוף למצוא משהו.

הטיעונים הקשורים להסכם אוסלו
הם תעודת עניות לשקדנות בה הימין
בישראל מנסה להוכיח מזה שנים
שאין עם מי לדבר. ולמקרא הדברים
אני חושב לעצמי לרגע שאולי כלל לא
חוויתי את התקופה בה מדובר על גופי.
השיח המטורלל הזה יגרום גם לאדם
שפוי לחשוב שמדובר במקום אחר
ובזמן אחר.

אולי אם תעזור לרבקה 'להוכיח'
ש''טבריה היתה עיר יהודית כל הזמן...''
היא תעזור לך 'להוכיח' שלוי אשכול הציע
לפלסטינים מדינה ב-‏1967, או לחילופין
תעזור לך להראות שאין עם פלסטיני.
זה יפתור הרבה בעיות לשניכם.

[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=147329
[•]
אריה פרלמן (שבת, 13/03/2010 שעה 14:10)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

הִנֵּה שׁוּב, בַּפַּעַם הַמִּי-יוֹדֵעַ-כַּמָּה, אֲנִי ''מְאֻכְזָב'' וּבְעִקָּר ''מֻפְתָּע'', מֵרָמַת הַדִּיּוּן שֶׁאַנְשֵׁי שְׂמֹאל מְסֻגָּלִים לְהַגִּיעַ אֵלֶיהָ. טִעוּנִים שֶׁאֵינָם נִרְאִים לָהֶם הֵם ''מוּזָרִים עַד חוֹלָנִיִּים'', שִׂיחַ שֶׁאֵינוֹ מֻסְכָּם עֲלֵיהֶם הוּא ''שִׂיחַ מְטֻרְלָל'', וּבִכְלָל, אָדָם שֶׁאֵינוֹ עוֹנֶה אָמֵן אַחֲרֵיהֶם אֵינֶנּוּ שָׁפוּי וְזָקוּק לִנְטִילַת תְּרוּפוֹת...

שִׁיטָה נוֹסֶפֶת שֶׁאַתָּה נוֹקֵט בָּהּ הִיא לְהַדְבִּיק לִי חֲטוֹטָרוֹת וְגִבְּנוֹת, וְאָז לִטְעֹן שֶׁאֲנִי צוֹלֵעַ... בַּתְּחִלָּה נִסִּיתָ לְשַׁיֵּךְ לִי עֶמְדָּה לְפִיהָּ ''אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הֻבְטְחָה לַיְּהוּדִים'', אַחַר-כָּךְ נִתְלֵיתָ כְּמוֹצֵא שָׁלַל רָב בָּ'עֻבְדָּה' (הַמְּיֻשֶּׁנֶת מִזֶּה שָׁנִים) שֶׁאֲנִי מִתְנַחֵל, וְכָעֵת אַתָּה מְנַסֶּה לְעַרְבֵּב בֵּינִי לְבֵין ד''ר שְׁפָּק לִיסָק, שֶׁלֹּא רַק שֶׁאֵינֶנִּי מְיַצֵּג אוֹתָהּ, אֶלָּא אֲנִי אַף חוֹלֵק נִמְרָצוֹת עַל עִקָּר הַשְׁקָפָתָהּ בְּנוֹגֵעַ לַסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי-עֲרָבִי.

אַךְ הַמַּטְרִיד מִכָּל זוֹ הָעֻבְדָּה שֶׁאַתָּה מִתְיַחֵס בְּבוּז תְּהוֹמִי לַטַּעֲנָה שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' רָאוּ בְּהֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ שָׁלָב בַּדֶּרֶךְ לְהַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל, לַמְרוֹת שֶׁהַדְּבָרִים נֶאֶמְרוּ בִּמְפֹרָשׁ, בִּזְמַן אֱמֶת, בְּפֻמְבֵּי וּפְעָמִים רַבּוֹת עַל-יְדֵי הַמַּנְהִיג הַדָּגוּל בְּמוֹ פִּיו.

וּמַה הַמַּסְקָנָה הָעֲצוּבָה שֶׁלִּי מִכָּל זֶה?

מַסְקָנָתִי הָעֲצוּבָה הִיא שֶׁמְּדֻבָּר בְּעוֹד גִּלּוּי (נָדוֹשׁ, לְצַעֲרִי) שֶׁל גִּזְעָנוּת וְזִלְזוּל בּוֹטֶה כְּלַפֵּי הָעֲרָבִים, בְּנֻסָּח: 'יְפַטְפְּטוּ הָבַּרְבָּרִים הַלָּלוּ מַה שֶׁיֶּחְפְּצוּ.... הֲרֵי אֵין לְהִתְיַחֵס לְהַבְלֵיהֶם בִּרְצִינוּת... אָנוּ אַנְשֵׁי הָאוֹר וְהַקִּדְמָה, בּוֹחֲנֵי כְּלָיוֹת וָלֵב, יוֹדְעִים טוֹב יוֹתֵר מֵהֶם מַהִי עֶמְדָּתָם'...

http://www.faz.co.il/thread?rep=147331
זו גישה של רבים
דוד סיון (שבת, 13/03/2010 שעה 14:42)
בתשובה לאריה פרלמן

אתה '''מְאֻכְזָב' וּבְעִקָּר 'מֻפְתָּע', מֵרָמַת הַדִּיּוּן שֶׁאַנְשֵׁי שְׂמֹאל מְסֻגָּלִים לְהַגִּיעַ אֵלֶיהָ''.

אבל מנסיוני נראה לי שבשבילי הפורומים זו גישתם של רבים מדי. זו גישתם של רבים, מהימין ומהשמאל כאשר מעדיפים תעמולה על פני דיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147333
זו גישה של רבים
אריה פרלמן (שבת, 13/03/2010 שעה 14:51)
בתשובה לדוד סיון

הַבְּעָיָה קַיֶּמֶת בִּשְׁנֵי הַמַּחֲנוֹת, אֲבָל חֲמוּרָה שִׁבְעָתַיִם בַּשְּׂמֹאל. אַנְשֵׁי שְׂמֹאל רַבִּים רוֹאִים אֶת עַצְמָם וְאֶת הַמַּחֲנֶה שֶׁהֵם מְיַצְּגִים כְּהִתְגַּלְּמוּת הַנְּאוֹרוּת, הַפְּתִיחוּת, הַדֶּמוֹקְרַטְיָה וְהַתַּרְבּוּת לְעֻמַּת הַקַּנָּאוּת הַחֲשׁוּכָה וְהַפְּרִימִיטִיבִית שֶׁמְּיַצֵּג הַיָּמִין.

לְפִיכָךְ הִתְנַהֲגוּת פְּרִימִיטִיבִית וַחֲשׁוּכָה שֶׁל אַנְשֵׁי שְׂמֹאל הִיא גַּם צְבוּעָה, בְּנוֹסָף לַכֹּל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147335
גם הניקוד משפיע על רמת הדיון
אריק פורסטר (שבת, 13/03/2010 שעה 17:22)
בתשובה לאריה פרלמן

והרושם המתקבל הוא שלדעתך אתה מתנצח כאן עם ילדים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147345
גם הניקוד משפיע על רמת הדיון
אריה פרלמן (שבת, 13/03/2010 שעה 20:51)
בתשובה לאריק פורסטר

הַנִּקּוּד הוּא בְּעֵינֵי הַמִּתְבּוֹנֵן.

לֹא רַק טֶקְסְטִים לִילָדִים מְנֻקָּדִים, אֶלָּא גַּם טֶקְסְטִים שֶׁל גְּדוֹלֵי הַמְּשׁוֹרְרִים הַזְּקֵנִים מִכָּל זִקְנָה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147352
גם הניקוד משפיע על רמת הדיון
יענקלה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 9:43)
בתשובה לאריק פורסטר

גם לי יש לפעמים את הרושם שאתה עודך יֵלֶד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147336
כפי שכתבתי אתה טועה!
דוד סיון (שבת, 13/03/2010 שעה 17:22)
בתשובה לאריה פרלמן

נקודת המוצא שלך לא מבוססת ולכן כל הטיעון לא רציני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147415
תגובתך ממש לא רלוונטית
איתן אדיר (יום שני, 15/03/2010 שעה 8:48)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=147339
איפה ההצהרות של הפלסטינים שרוצים שלום ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/03/2010 שעה 18:56)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

הצהרות שהם רוצים לזרוק אותנו לים , או להשמיד אותנו יש הרבה . גם יש הרבה הצהרות שלהם על תורת השלבים ועל שלום קורייש .

איפה ההצהרות של הפלסטינים שרוצים שלום ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=147370
כלל לא זכור לי כי
עמיש (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 20:01)
בתשובה לאריה פרלמן

'' בֵּין הַשָּׁנִים 1967 ל-‏1973 רֹב הַצִּבּוּר הַיְּהוּדִי הִתְלַהֵב מִשִּׁיבָתָם שֶׁל הַיְּהוּדִים אֶל מְחוֹזוֹת מוֹלֶדֶת וּמוֹרֶשֶׁת...''
בהחלט זכור לי כי כמעט אף אחד לא העלהנ בדעתו כי נשאר שם במשך ארבעים שנה ואולי אף יותר

http://www.faz.co.il/thread?rep=147372
כלל לא זכור לי כי
אריה פרלמן (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 20:30)
בתשובה לעמיש

זוֹ הָיְתָה הַעֲרָכָה מַמְעִיטָה וּמְסֻיֶּגֶת. יוֹתֵר נָכוֹן לוֹמַר שֶׁהָרֹב נוֹתַר אֵיתָן לְפָחוֹת עַד 1977, כְּלוֹמַר 10 שָׁנִים. נָכוֹן שֶׁלֹּא כֻּלָּם רָצוּ לְהַחְזִיק בְּכָל הַשְּׁטָחִים כָּל הַזְּמַן, אֲבָל בְּאוֹתָהּ הַתְּקוּפָה (וְלַמַּעֲשֶׂה עַד הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ) רַק מִעוּט קָטָן הֶחְזִיק בַּדֵּעָה שֶׁיֵּשׁ לָסֶגֶת מִכָּל הַשְּׁטָחִים נְסִיגָה מְלֵאָה וּמֻחְלֶטֶת, וַאֲפִלּוּ חֵלֶק מֵאֵלּוּ שֶׁדָּגְלוּ בִּנְסִיגָה מֻחְלֶטֶת הֶעֱדִיפוּ לִמְסֹר אֶת הַשְּׁטָחִים לְיַרְדֵּן, וְלֹא לַהֲפֹךְ אוֹתָם לִ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית''.

בְּכָל פַּעַם שֶׁקָּם אֵיזֶה שְׂמֹאלָן תּוֹרָן וְתוֹבֵעַ מֵאַנְשֵׁי הַיָּמִין לִתְמֹךְ בְּעֶמְדוֹתָיו בְּשֵׁם 'הִצְטָרְפוּת לְדַעַת רֹב הַצִּבּוּר', אֲנִי מְגַחֵךְ קִמְעָא... הֲרֵי מֵעוֹלָם לֹא עָלָה עַל דַּעְתּוֹ שֶׁל אוֹתוֹ שְׂמֹאלָן תּוֹרָן לִדְגֹּל בִּשְׁלִילָה גּוֹרֶפֶת שֶׁל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' ו/אוֹ מַשָּׂא וּמַתָּן עִם אַשַּׁ''ף ו/אוֹ חֲלֻקַּת יְרוּשָׁלַיִם כְּשֶׁאֵלֶּה הָיוּ עֶמְדוֹתָיו שֶׁל רֹב הַצִּבּוּר. מִסְתַּבֵּר שֶׁרָאוּי וּמוּסָרִי לְהִצְטָרֵף לָרֹב כְּשֶׁהוּא לְצִדְּךָ, וּמִצַּד שֵׁנִי רָאוּי וּמוּסָרִי לְהִתְנַגֵּד לַ'סַּחַף הַגִּזְעָנִי', אוֹ לְ'שִׁכְרוֹן הַחוּשִׁים הַלְּאֻמָּנִי' כְּשֶׁהָרֹב הוּא נֶגְדְּךָ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147374
מכל מקום
עמיש (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 21:23)
בתשובה לאריה פרלמן

זה עלה לנו בתבוסה במלחמה, באלפי הרוגים, בהרס כלכלי ובשבר חברתי קשה עד שתפסנו שאנחנו לא יכולים להחזיק את השטחים הכבושים.
ואולי היה רק מיעוט שחשב על נסיגה מלאה ומוחלטת כדבריך אבל הרוב הבין שהשטחים הם מעין פקדון שיוחזר תמורת שלום.
ומיעוט קטן הרבה יותר, אך אלים ותוקפני לאין שיעור יותר, חשב כי יש לספח את השטחים למדינת ישראל או לפחות לא לצאת מהם לעולם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147385
מכל מקום
אריה פרלמן (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 23:15)
בתשובה לעמיש

אוּלַי הַשְּׁלִיטָה בַּשְּׁטָחִים הִיא הָאָסוֹן הַמַּחְרִיד בְּיוֹתֵר בְּתוֹלְדוֹת אֱנוֹשׁ... אֲבָל זֶה לֹא הַנּוֹשֵׂא. כָּל הַנְּקֻדָּה שֶׁרָצִיתִי לְהַבְהִיר הִיא שֶׁאַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַגֵּר... הַיּוֹם אַתָּה רֹב וּמָחָר אַתָּה מִעוּט... לָבוֹא וְלִטְעֹן שֶׁעֶמְדוֹתֶיךָ נְכוֹנוֹת רַק בִּגְלַל שֶׁרֹב הַצִּבּוּר לְצִדְּךָ כָּרֶגַע... זֶה פָּשׁוּט לֹא רְצִינִי, בִּלְשׁוֹן הַמְעָטָה מֻפְלֶגֶת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147400
מכל מקום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:29)
בתשובה לעמיש

השימוש במילים מכוון על ידי המחשבה אך גם מכוון את המחשבה .

אין בעיה להחזיק שטחים כבושים .
יש בעיה להחזיק אוכלוסיה כבושה .

זה הבדל עצום .

משה דיין עצר את הבריחה הגדולה שהייתה אחרי המלחמה וכך נשארה בשטחים אוכלוסיה גדולה .
זה מקור הצרות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147414
Ï אבא שלי סיפר לי שב-‏1967 אף אחד בכלל לא דיבר על מדינה פלסטינית
איתן אדיר (יום שני, 15/03/2010 שעה 8:36)
בתשובה לאריה פרלמן

ÿ כי האורגניזם המטריאליסטי הזה קם הרבה זמן מאוחר יותר. ואני החלטתי לבדוק בכתובים ואכן בהחלטות או\\'ם שדיברו על הכיבוש לא מוזכרים בכלל פלסטינים ולא מוזכרים \\'זכויות\\' של פלסטינים. אני משער שאם האו\\'ם היה יודע שקיימים פלסטינים הוא היה כותב על זה משהו כדי לנגח את ישראל חזק יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147446
סיפורי ''אבא מייסה''
אריק פורסטר (יום שני, 15/03/2010 שעה 18:53)
בתשובה לאיתן אדיר

הפלסטינים החלו לדרוש את זכויותיהם לאחר שהמלך חוסיין הודיע שהוא מוותר על החזרת הגדה המערבית לירדן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147451
סיפורי ''אבא מייסה''
דוד סיון (יום שני, 15/03/2010 שעה 19:31)
בתשובה לאריק פורסטר

הם התחילו כבר בראשית המאה ה-‏20, אם לא קודם!

http://www.faz.co.il/thread?rep=147389
£ אריה נאור לא היה מזכיר הממשלה
איתן אדיר (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 23:35)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

של לוי אשכול ב-‏1967,
אלא של מנחם בגין ב-‏1977.

וגם בכל היתר אתה מרבה לטעות. אולי רק ⅛ אצלך נכון.
אולי !

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.