פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=148850
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 4:11)

כותב צופיה רויטמן חד העין:

''הלוחמים הללו שמצטיינים בפחדנות יתרה מתנהגים כאזרחים, חיים בין אזרחים ולמעשה האזרחים הם המחסה שבו הם מסתרים בין מעשה נבלה אחד לשני. לכן הלוחמה בהם גוררת קורבנות רבים חפים מפשע. אך הברירה היא בין הרג בני עמך או הרג בני עמו של הנבל. ובברירה זו ההחלטה היא פשוטה.
בשנים האחרונות פיתחו המדינות הלוחמות בארגונים אלו שיטות לוחמה הפוגעות בנבל עצמו ומונעות הרבה פגיעות בחפים מפשע. אך מנקודת היבט מסוימת זה נראה כמו רצח בדם קר או הוצאה להורג ולכן זה מקומם צבורים מסוימים.''

זה מעניין,
שמצד אחד, צופיה
מתאר את אנשי ההתנגדות הפלסטינית
כפחדנים המסתתרים בינות לאזרחים
כאשר אינם פועלים בביצוע פיגועים,

ומצד שני מחפש צופיה הצדקות לפעולתם
של אנשי יחידות המסתרעבים הישראליות
אשר מתערבבים עם האוכלוסיה הפלסטינית
כדי להתקרב ל'מבוקשים' הפלסטינים.

הטעות הראשונה בגישה זו היא ההנחה
שכל פעיל פלסטיני וכול 'מבוקש' אכן הוא
'טרוריסט'. וטעות זו מבוססת על הנחה הקודמת
לה, שכל פלסטיני חבר אחד האירגונים בשטחים
הוא 'טרוריסט'. והנחה זו מבוססת על הדעה
הקדומה (שפסח רויטמן ביטא בעבר מספר פעמים)
שכל הפלסטינים הם תומכים ומסייעים ובני משפחה
של אנשי האירגונים - מה שלא מותיר אף אחד בציבור
הפלסטיני שאינו 'מקורב' לאירגונים, ולכן כולם בני מוות
לפי הקריטריונים של צופיה.

הבלבול הזה הוא תוצאה של הקושי להבין את ההבדל
בין 'מלחמה' לבין 'התקוממות עממית' או 'התנגדות', כפי שקוראים
לזה הפלסטינים.

צופיה ועירן ואחרים מניחים שזו מלחמה שיש לנצח בה באמצעים
צבאיים, אך כאן כמובן בעוכריהם שני דברים: א. החינוך הפילוסופי
המוגבל לו זכו כנראה בנעוריהם. ו-ב. התמצאותם בחיי הצבא ובחיילות
בכלל.

יודע הרי כל לוחם בצנחנים או בכל יחדיה נבחרת אחרת שהלחימה,
נועזת ומלאת תושיה ככל שתהיה נגד חוליות פרטיזניות או נגד לוחמים
בודדים המעורים היטב באוכלוסיה המעניקה להם תמיכה מלאה, שמלחמה
כזו יעילה רק למשך זמן קצר, ושאין בה משום פתרון צבאי (או מדיני) מניח
את הדעת. את זה יודעים כל מי שעשו ימים כלילות בפעולות רשמיות ורשמיות
פחות בתחילת שנות השבעים בשיא הפעילות של צה''ל נגד הפתח בבקעה
ובדרום לבנון. דווקא הלוחמים באותה התקופה ידעו שהפעילות שלהם, נועזת
ככל שתהיה, אינה יכולה לשמש בסיס לפתרון ארוך טווח, ושרק פתרון מדיני
כולל המבוסס על משא יביא רגיעה לאיזור.

המחשבה שניתן 'לנצח' את ה'טרור' באמצעים צבאיים,
היא מחשבת איוולת שטיפוסית לאנשים שלא שכבו מעולם
במארבים, ושלא ראו את התוצאות של הפגזה צבאית 'סטנדרטית'
על הגוף האנושי. כל אלה שרואים באמצעים הצבאיים (והמודיעניים)
של ישראל את התשובה היחידה למאבק הפלסטיני לשחרור מהשלטון
הצבאי הישראלי, הם פשוט קצת אבודים בנושא הזה (איני רוצה לומר
בפירוש שהם בורים).

בעת 'מלחמת' הנקם של ישראל נגד האוכלוסיה הפלסטינית ברצועת עזה
לפני למעלה משנה, התברר לי מתגובותיו של פסח רויטמן שאצלו המשוואה
ה'סבירה' היא הרג ללא הבחנה של תושבים פלסטינים, כצורה לגיטימית
של 'מלחמתה' של ישראל ב'טרור'.

גם עכשיו חוזר הגאון האיסטרטגי על אותה המתכונת שהביאה את ישראל
לסף בית המשפט הבינלאומי לפשעים בהאג:

''הלוחמים הללו שמצטיינים בפחדנות יתרה מתנהגים כאזרחים, חיים בין אזרחים ולמעשה האזרחים הם המחסה שבו הם מסתרים בין מעשה נבלה אחד לשני. לכן הלוחמה בהם גוררת קורבנות רבים חפים מפשע. אך הברירה היא בין הרג בני עמך או הרג בני עמו של הנבל. ובברירה זו ההחלטה היא פשוטה.''

ואת הדברים ניתן לייחס לנושא ה'חיסולים הממוקדים' ולנושא הטבח
של האוכלוסיה ברצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009. צופיה חוצה
כאן את הסף האתי-צבאי, את סף הקוד החיילי שבא לידי ביטוי גם במלחמה
כוללת, שיש למזער את הפגיעה באזרחים ככל הניתן, וכל פגיעה מכוונת
או ידועה מראש מהווה פשע מלחמה, ובמקרים מסוימים יכולה להתפרש
כפשע הומינטרי או פשע נגד האנושות.

במלחמת הענישה ברצועת עזה היה ברור לכל הנוגעים בדבר מראש שהקטל
האזרחי יהיה גבוה במיוחד. ולראיה, שיחות הטלפון הממוחשבות שצה''ל קיים
בימים הראשונים של המבצע לבתי עזה כדי להתריע על ההפגזות שצה''ל
תיכנן לעבר ריכוזי האוכלוסיה הצפופים של עזה, ג'באליא, ורפיח.

וההפתעה הגדולה היתה כאשר צה''ל והדרג המדיני אישרו את המבצע
במתכונתו הנפשעת, וכאשר תוך כדי ולאחר המבצע יצרו היהודים בישראל
וברחבי העולם 'חומת ברלין' של הדיפת כל אחריות יהודית-ישראלית על הטבח
שצבא ישראלי ערך באוכלוסיה שהיתה למעשה חסרת הגנה כמעט לחלוטין.

חציית הקווים האדומים באופן קולקטיבי הפעם, יצרה מעבר או תזוזה
לקטגוריה חדשה במזרח התיכון. אמנם אולמרט כבר החל 'להזיז' את הציבור
הישראלי בכיוון זה כאשר הרס חלקים שלמים של לבנון באמתלה ש'נמאס לו
מהחוצפה של החיזבאללה (על רקע התקיפה על סיור לאורך גדר הצפון).

עם ההתרחשויות בעזה, כל העולם געש בזעם. אך בישראל ובעולם היהודי,
אף לא ביטוי אחד של לקיחת אחריות למעשה הנפשע. זה כבר לא ענין של
הבעת חרטה או עשיית חשבון נפש: הפעם מדובר בקונצנזוס מבחיל של יהודים
'כשרים' ששכחו - וזה בא לידי ביטוי בכל פעם ש'חוגגים' את יום השואה -
שנשבענו כעם וכתרבות שלא לאפשר מעשים נפשעים מסוג זה בעל מקום וזמן
שהם.

ועלי להזכיר יהודי אחד יקר, השופט גולדסטון וחברי הוועדה שהאו''ם הורה
לו להקים וועדה לבדיקת עובדות ראשונית של אירועי עזה, שהראה לעולם כולו
שהיות יהודי הוא ערך בפני עצמו, שיש כבוד בהשתייכות לעם הזה. במדינה
מתוקנת - וכוונתי כאן למדינה מתוקנת מבחינה תרבותית ואתית - היו חוגגים את השופט גולדסטון דווקא ביום השואה, ומעניקים לו את פרס ישראל על פועלו
לשמירה על העקרונות שעליהם מבוססים חיינו כיהודים בכלל וחיינו כישראלים
בפרט: משפט שווה לכל, השמירה על הזכויות הפוליטיות (זכויות האדם) של
כל אזרח ותושב, והחיפוש המתמיד אחר הצדק והאמת.

פסח רויטמן גם אינו בקיא בפרטי פעולתם של חיילי שמשון ודובדבן.
אשר מזה שנים רבות עוסקים בפעילות מבצעית שהחשיכה והאפלה יאים לה,
היות וההנחיות שהם מקבלים למבצעיהם אינן יכולות להיכתב כמסמך רשמי
צבאי בשל אי החוקיות של הנחיות אלה. המקרים בהם נורו מבוקשים
פלסטיניים ובני משפחתם בעת 'מעצר' רבים, וחלק מהם מתועד בעיתונות.

ברור לכל שאופי הפעילות של יחידות אלה והקודמות לה בהסטוריה
הצבאית הישראלית אינה עולה בקנה אחד עם פקודות מטכ''ל או עם חוקי
המלחמה. וביחוד מודגש האופי הלא חוקי של פעולות יחידות החיסול של
צה''ל בשל העובדה שהן אינן פועלות בשטח מדינת אויב שהכריזה מלחמה
על ישראל אלא בשטחים הכבושים שישראל מקיימת בהם מזה עשרות שנים
שליטה צבאית, אווירית ומודיעינית מלאה. בשל ההתחייבויות הכתובות בחוקי
הכיבוש השונים המנוסחים באמנות הבינלאומיות, כל חיסול של מבוקש
שניתן היה לעצרו ולהביאו בבטחה למעצר ולבית המשפט, הוא לא רק בגדר
רצח רגיל אלא בגדר עברה של המדינה עצמה על החוק הבינלאומי המסדיר
יחסי כובש ונכבש.

אך את פסח רויטמן כל ה'דקויות' האלה אינן מעניינות. העיקר הוא כותב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148852
רק כאשר יודעים שאתה פלשתינאי מבינים את דבריך
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 6:15)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=148868
התגובה שלך היא מבישה
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 9:08)
בתשובה לע.צופיה

קבלת התייחסות רצינית (רצינית מדי לנוכח הרדידות והקלישות של דבריך) ואתה עונה כמו ילד קטן מבלי להתייחס לטענות הרציניות והראויות שמעלה הכותב.
נכון כי אינך מסוגל להתמודד אתו באיכות הכתיבה ובעומק הנימוקים אבל זה לא מצדיק התייחסות כה מטופשת ואינפנטילית

http://www.faz.co.il/thread?rep=148872
התגובה שלך היא מבישה
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 9:23)
בתשובה לעמיש

מאחר ואני יודע כי מדובר בכותב פלשתינאי שעוסק בתעמולה גרידא עבור שולחיו הרי אין שום משמעות לתוכן דבריו. הם אינם משקפים עמדה אישית,הם אינם מתיחסים לעובדות כהויתן, הם אינם מציגים או מתייחסים לעמדות ולמעשי שני הצדדים.
זו תעמולה פלשתינאית טהורה,סוג של יחסי ציבור שהדבר החשוב הוא עמדת מרשו ולא האמת העובדתית.
לכן לא רק שאיני מתייחס מהותית לכותב אלא אני מזהיר את שאר הכותבים מפני המלכודת הטמונה בדבריו.
זכותך להצטרף לתמימים שבפורום (פרלמן ועירן) שמנהלים איתו ויכוח אידיאולוגי ונותנים לו במה לתעמולתו הנלוזה.
אני כבר יצאתי מהסרט הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148884
התגובה שלך היא מבישה
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:13)
בתשובה לע.צופיה

התגובות של צופיה הלא הוא פסח רויטמן בנושא
זה אכן מבישות, או יותר נכון: מביישות את הכותב
לא את הנמען.

פסח טוען,
''מאחר ואני יודע כי מדובר בכותב פלשתינאי שעוסק בתעמולה גרידא עבור שולחיו הרי אין שום משמעות לתוכן דבריו.''

וכנראה שהאיש רציני בעניין זה, הוא אכן חושב
שיש למישהו ברשות הפלסטינית זמן ורצון לעסוק
בתעמולה פלסטינית בבלוגים ישראליים.

המחשבה הזאת כמעט כל כך מטומטמת כמו
ה'שמועה' שיש בישראל משרדי פירסום הכותבים
באופן שוטף תעמולה עבור השמאל. יכול להיות
שיש פה ושם מעין חצי עיתונאים שעוסקים גם
בפירסום אשר טבלו ידם בכתיבה פוליטית, ואז אכן
יש מקום להאשימם בכתיבה 'מטעם',

אך לבוא ולטעון שמשתתף די קבוע בפורום הזה
הוא ''תעמולן פלשתינאי' מטעם הרשות,
-זה מצריך דמיון פורה.

הבעיה היא שפסח העין טוען גם שכותב שורות
אלה עוסק בהונאת משתתפי הפורום בכך שהוא
כותב בעברית ו'מתחזה כיהודי'.

וכאן נכנס פסח רויטמן למים העמוקים יותר
של לשון הרע, היות ודבריו נוגעים למעמדו בציבור
של משתתף - בין אם הוא משתתף תחת כינוי או
לא אין הבדל לפי החוק - ודבריו של צופיה פוגעים
בשמו הטוב של כותב שורות אלה (telavivsanur).

המסורת של הכתיבה ב'שם עט' לא התחילה עם האינטרנט,
אלא קשורה לכתיבה העיתונאית והספרותית מזה מאות
ואלפי שנים. זכורים לי עדיין מאמרים שהופיעו בעיתונות
הישראלית בשמות ספרותיים היות ונכתבו על ידי אחד
מעורכי העיתון. ואילו היה מי מהמגיבים על מאמרים
אלה טוען להונאה ולמרמה המבוצעים על ידי הכותב,
ולהיות הכותב משרת את האינטרסים של אויבי המדינה,
הרי לעיתון היתה הזכות לתבוע את המפיצים לשון הרע
בבית המשפט.

כאשר מישהו טוען שמישהו אחר מבצע הונאה בציבור,
הרי עליו לעשות אחת משתיים: או להביא סימוכין לטענתו
בדבר ההונאה המתבצעת, או לחזור בו מדבריו, להתנצל ולאכול
את הכובע. אך פסח רויטמן טוב בלהעמיד פנים: אין בידיו מידע
המראה שכותב שורות אלה הוא אכן 'פלשתינאי', אך ממשיך הוא
לטעון כך ללא בושה וללא סייג.

אפילו אריה עירן שאינו הכלי המושחז ביותר כאן טוען: [•]...

לפחות אינו שוגה בהזיות על ה'פלשתינאי'
הגדול ',telavivsanur' המנופף בשברייה.

וכמובן, כפי שהערתי בעבר בנושא זה,
מדוע מוצא פסח זורקין חד העין פגם
בעובדה (עובדה לפי תפישתו) שהדברים
שכותב שורות אלה מעלה הם אכן הדברים
של 'פלשתינאי'. האם לא היה מועיל לפורום
הזה לשמוע ממקור ראשון מה מתרחש בשטחים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=148887
התגובה שלך היא מבישה
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:18)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

אני למשל סבור שאתה המצאה דמיונית
כמו הילד אל-דורה
ושאר המאורעות כפי שהם מוצגים
ע''י הפלסתינים
כל מה שאמתי הוא כפי הנראה
חשבון הבנק שלך
שאליו מכניסים הערבים ועושי דבריהם כסף

http://www.faz.co.il/thread?rep=148892
התגובה שלך היא מבישה
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:31)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

למה אתה דבק בזהות בדויה? אתה צריך להיות גאה בדעות שלך, אלא אם כן יש לך מה להסתיר. חשוף את עצמך ותן לדעותיך שם וכתובת.

אני מיכה שפר, נעים מאד. אין לי מה להסתיר.
מי זה תלאביב-שאנור? מי זה אלרגיה? מי זה עמיש? מה השטויות האלה? כמו ילדים בגן. פויה,גוגו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148897
התגובה שלך היא מבישה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:38)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

מה התמימות הזו .
תלאביבסנור שאוהב לקרוא לעצמו יוסלה מחזיק חזק את זהותו הסמויה .
לא ברור לך למה ?
הוא יודע מה ייקרה כאשר זהותו תיחשף .
כדי למנוע זאת הוא נוקט בשיטת הבוגד הפחדן . כשזה מצטרף לתגובותיו האישיות , העלבונות המוסווים בקוים גסים , טענות השקר , חוסר אמינות וחוסר יושר שלו , חולשתו הלוגית , מתקבלת תמונה שמאד לא מחמיאה לו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=148900
התגובה שלך היא מבישה
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אני תמים.
מה יקרה לו אם יחשף? תרביץ לו?
הגיע הזמן שתתחיל לכבד דיעות של אחרים - כמו שאני מכבד את דיעותיך.
אני באמת לא מבין מה עלול לקרות לו. איזה יתרון יש לך עלי שאתה יודע את זהותי?
איך אתה יודע שקוראים לו יוסלה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=148906
התגובה שלך היא מבישה
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:49)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

כנראה של''תלאביבסאנור'' יש יתרון גדול בהסתרת זהותו.
תנסה לנחש למה.
בתחלת דרכו בפורום הוא כינה את עצמו ''יוסלה'' שם יהודי אוטנטי שקצת לא מתאים לחדגוניות של דעותיו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148911
התגובה שלך היא מבישה
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:58)
בתשובה לע.צופיה

Enlighten me.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148918
התגובה שלך היא מבישה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:35)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

תלתאביבסנור קרא לעצמו ''יוסלה'' לפני זמן . איננו יודעים אם זה שמו האמיתי .
זכותו בדמוקרטיה שלנו להמשיך להסתיר את זהותו .
אבל ללא ספק יש לו סיבה חזקה לעשות את זה זמן רב כל כך . הסיבה נעוצה מצד אחד בחומרים שהוא כותב ומצד שני בהערכות שיש לו עצמו על התגובות כאשר דמותו האמיתית תיחשף .
אולי מעמדו בציבור , אולי תפקידו במקום כזה או אחר . אולי תיפגע פרנסתו , אנחנו לא יודעים .
דבר אחד ברור , הוא פוחד לחשוף את זהותו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=148951
שטויות מחורפשות
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 14:49)
בתשובה לע.צופיה

וגם לא רלוונטיות.
הטענה כי מישהו הוא ערבי אינה שייכת כלל לדיון, כל עוד הוא כותב בתבונה ובשנינות הוא ראוי לכל הכבוד וההתייחסות.
וכמובן שעצם הטענה שהוא ערבי היא דבר הבל שאין גדול ממנו אבל מאחר וזה לא קשור כלל לעניין אני לא רוא הטעם לעסוק בזאת.
האמת הפשוטה היא שאתה פשוט לא מסוגל להתמודד אתו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148957
[•] שטויות מחורפשות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 16:56)
בתשובה לעמיש

האמת הכתובה ברחבי הפורום היא שתלאביבסנור מפזר אמירות בנוסח -
פסח רויטמן המתווך
אריה עירן ממוצא גרמני
אריה שמשכים קום
בן למשפחת ניצולי שואה
דור שני לשואה שסובל מפראנויה
ןכך הלאה

תתקשה למצוא מסר[•]... הזה שאינו מכיל התייחסות אל גופו של הכותב במקום אל הכתוב . לכתוב ''הטענה כי מישהו הוא ערבי אינה שייכת כלל לדיון'' כלפי ע.צופיה ולא כלפי סנורגפרור זה עוול שאתה עושה .
[•]... הזה מדביק לכל מתנגדיו פסיכוזות שנלקחות ממרכז ביטנו .
אני אעשה את זה כלפיך ונראה כיצד תגיב .

http://www.faz.co.il/thread?rep=148962
אז מה?
עמיש (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

ואתה כמובן רשאי לעשות כטוב בעיניך, כולם יודעים היטב מי אתה ומה אתה וכל שתעשה כבר לא יכול לקלקל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148984
[•] אז מה?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 5:51)
בתשובה לעמיש

[•]...
התחושה הבלתי מוצדקת שאתה יודע יותר טוב מקורה בהזיות בלתי מוצדקות .
[•]...

הצביעות שבה קיבוצים נחשבים בעינכם מייטב היצירה החברתית והציונית כנגד התישבות של אחרים בארץ ישראל היא צביעות בלתי נשכחת .
ההתעמרות [•]... של ידידיך בנחשלים השונים בשם הסוציאליזם הוא חרפה לדורות .

לקלקל כבר קילקלת וכעת עלינו לתקן את שקילקלת . על אפך ועל חמתך .

http://www.faz.co.il/thread?rep=148965
שטויות מחורפשות
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:56)
בתשובה לעמיש

תטען אתה את הטענות שלו ואני ''אתמודד'' איתן.
עם תעמולתן מקצועי איני מבזבז את זמני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148886
רק כאשר יודעים שאתה פלשתינאי מבינים את דבריך
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:16)
בתשובה לע.צופיה

למה אסור לפלסטינאי להגיב למאמר שלך? תלאביב-שאנור לא אשם שהוא נולד פלסטינאי. הוא טרח והביא את נקודת מבטו של פלסטינאי מצוי לפורום.
זה פסול?
זה פורום ליהודים בלבד?

http://www.faz.co.il/thread?rep=148909
רק כאשר יודעים שאתה פלשתינאי מבינים את דבריך
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:56)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

אתה די חדש בפורום ואינך בקי בהשתלשלויות הענינים.
בתחילת דרכו הוא כינה את עצמו ''יוסלה'' ולא סתם.
אני מתוך מידע שהצלחתי להשיג הסתבר לי שכנראה מדובר בבחור ישראלי-ערבי שבקיאותו בעברית ראויה לשבח (ודאי למד באוניברסיטה זו או אחר)ומי שעוקב אחר הודעותיו מגיע למסקנה (אני,לפחות,כך חושב)שהבחור עוסק בתעמולה פלשתינאית פשוטה. אין כל איזכור למתאבדים, למעשי טירור, הצדיק את הקאסמים ועוד כהנה וכהנה ''פנינים'' שאף ישראלי, אפילו מקבוצת ספירו, גדעון לוי ואמירה הס אינו משתמש בהם.
אין לי בעיה להתווכח עם פלשתינאי, אדרבא, אשמח אם ישתתפו בפורום,זה רק יפרה את הויכוח,אך בגלוי ולא תחת מסוה של יהודי אוטנטי בשם ''יוסלה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148914
רק כאשר יודעים שאתה פלשתינאי מבינים את דבריך
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:13)
בתשובה לע.צופיה

תודה.

הייתי רוצה שיתיחסו לבקורת שלו ברצינות. אם כל אחד יפסול את השני בגלל מוצאו ויתבצר בבונקר דעותיו הרי אין טעם בקיום הפורום. תלאביב-שאנור לפעמים מחליא אותי, אבל על פי רוב מביע דעות אנטלגנטיות שאתגר להתמודד איתן. אין מקום לנדויו בגלל שהוא מיצג דיעה שונה קיצונית וקנאית, הרי המפלגה הענייה קיצוני לא פחות. אתה סבור שהמפלגה הענייה אינה אלא פרופגנדה של ליברמן? עם קנאים יש להתמודד ולא לפטור כתועמלנים.

בנוסף לכך אך בלי קשר יש טעם לפגם בפסאודונים שלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148917
אין סיכוי גם לביקורת עניינית
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:30)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

הנסיון מלמד שביקורת עניינית על הדברים שכותבים תועמלנים לא זוכה לתגובה באמת עניינית, שחפה מהזדקקות לתוויות מוכנות מראש.

זה לצערי הנסיון עם יוסלה.
כמו שמישהו אחר כבר כתב כאן, כמעט תמיד הפלשתינאים ''צדיקים''. המשמעות ברוב המקרים היא תועמלנות לטובת האינטרס הפלשתינאי

''המפלגה הענייה'' או בעברית אריה עירן לפחות הבהיר ומבהיר את מטרותיו ובדרך כלל מגיב עניינית (אם כי הוא שוגה בהרבה מקרים). נכון מדי פעם, כמו כולנו, הוא גם לא ענייני באמת וגם בזה בסופו של דבר הוא מודה. כתבת דברי ביקורת ביחס אליו והוא התייחס באופן ענייני.

זה הבדל גדול ביותר כך שההשואה היחידה שאולי רלוונטית כאן היא בעניין קיצוניות ההשקפה. אבל זה הבדל שלא מוביל את ההשוואה לשום מקום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148925
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:05)
בתשובה לדוד סיון

דוד סיון טועה ומטעה בעניין זה.

מהרהורי ליבו הוא דובר,
היות והוא מכליל מהנסיון האישי
שהיה לו בשיחות עם כותב שורות אלה,
-שיחות אשר בהן הראה דוד סיון
את הצד המתנצח שלו באופן לא מחמיא.

וגם אם מנסיונו האישי מעלה דוד סיון
רק הרהורים שליליים הנוגעים לכותב שורות
אלה,

הרי אין זה מן הראוי להכליל מהתנסות אישית
זו לכל מעשיו של הכותב.

במקום,
''זה לצערי הנסיון עם יוסלה.''
צריך להיות
(אני מציע זאת לדוד סיון):
'זה לצערי הנסיון שלי עם יוסלה'.

דבר תמיד בשמך, דוד,
ועוד יקראו רחוב בשדה בוקר
על שמך.

אך אם תמשיך לחלום בהקיץ על גדולה
הנובעת מתפישת עצמך כאומניפותנטי
וכל יכול, הרי שגם ההישגים שהשגת
בחייך יתיבשו ויפלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148926
אין סיכוי גם לביקורת עניינית
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:08)
בתשובה לדוד סיון

הבנתי, תודה.

למד לכבד את דעות הזולת - אחרת עלולים להדביק גם לך תוית של בוגד ופלסטינאי ומוסלמי ומה לא.

אנשים משתמשים בפורום לצורכי תעמולה, לא רק יוסלה. עדיין לא מצאתי בכך פסול. יוסלה אינו שונה מפוסט ציונים אחרים ואותם יהודים ספורים המצביעים חד''ש ומפגינים בבלעין. העובדה שיוסלה מייצג מעוט זעום מעודדת אותי. אל תסתמו לו את הפה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148931
אין סיכוי גם לביקורת עניינית
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:18)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

''יוסלה''בעבר ו''תלאביבסאנור'' בהוה מקבל,כמו כל אחד אחר, במה חופשית בפורום זה.אף אחד אינו מנסה ל''סתום את פיו''.מי שרוצה להתייחס ענינית לדבריו, ויש כאלה, שיבושם לו. אני הייתי כבר בסרט הזה ואיני חוזר שנית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148933
כרטיס הביקור של מיכה שפר
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:22)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

''עדיין לא מצאתי בכך פסול. יוסלה אינו שונה מפוסט ציונים אחרים ואותם יהודים ספורים המצביעים חד''ש ומפגינים בבלעין. העובדה שיוסלה מייצג מעוט זעום מעודדת אותי. אל תסתמו לו את הפה.''

אז ראשית אני רוצה להודות למיכה שפר
מקרב לב על שמוכן הוא לסבול את נוכחותי
בפורום.

מה הייתי עושה ללא התמיכה
החשובה הזאת של מי שרואה
את המפגינים בבילעין כקוריוז?

אנשים כמו מיכה שפר הם הדבק
שמחזיק אותנו ביחד. בלעדיו וללא
הסובלנות שהוא מגלה כלפי מי
שנאבקים עדיין בישראל על זכויות
האדם, היינו נידונים כולנו לחיי
בדידות ובורות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148943
כרטיס הביקור של מיכה שפר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 14:10)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

הבורות שלך היא אחד ממאפיניך .

http://www.faz.co.il/thread?rep=148936
אין סיכוי גם לביקורת עניינית
דוד סיון (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:38)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

צר לי מאד אבל כנראה שאינך רואה את המציאות כמו שהיא. הדבקת תוויות זה הפרקטיקה של יוסלה וזו הרי המשמעות של תועמלנות.

לרגע חשבתי שאצטרך להציג ולהבהיר לך למה התכוונתי. אבל כך מסתבר יוסלה עושה את המלאכה עבורי (http://www.faz.co.il/thread?rep=148925). הוא הרי אינו מתמודד עם הביקורת שלי אלא מתעסק בביקורת ''מומצאת'' כלפי. כך הוא נוהג עם כל ביקורת על דבריו - הוא מנסה להציג את העניין כבעיה של מבקריו. כדי שישרת את מטרותיו הוא לא בוחל להוסיף שקרים. הנה אחד מהם: ''... היות והוא מכליל מהנסיון האישי שהיה לו בשיחות עם כותב שורות אלה...''

התגובה הזאת שלו, כמו גם אחרות, הן האסמכתא שהביקורת שכתבתי כאן היא נכונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148927
רק כאשר יודעים שאתה פלשתינאי מבינים את דבריך
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:13)
בתשובה לmicha_shepher@yahoo.com

יש טעם להתוכח ולנסות לשכנע כאשר מדובר בדעותך האישיות,אך כאשר אתה שופר מקצועי זה חסר טעם.
''המפלגה'' מביע את דעותיו האישיות,הוא גם אינו מסתיר את שמו.
אני ואחרים מנהלים איתו מדי פעם ויכוחיים.לעיתים הוא ,אולי, משתכנע במשהו ולרוב עיקש בעמדתו,זכותו.אך אינו שופר מקצועי לדעות של ליברמן או מישהו אחר.
כאמור, תלאביבסאנור אינו קנאי,הוא שופר מקצועי למישהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148922
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 12:57)
בתשובה לע.צופיה

עדיין, על המאשים בהונאה לספק את
הסחורה.

וצופיה רויטמן נוהג כפחדן כאשר זורק הוא
האשמות אך אינו מסוגל לגבות אותן בעובדות.

אילו הטענה בעניין זה של רויטמן לא היתה
כה מצחיקה, בשל הצליל הגזעני שלה, ובשל
העובדות הנוגעות לסגנון כתיבתו של ה'פלשתינאי',
-סגנון המסגיר את מוצאו הייקי ישראלי ואת
עקבות החינוך הישראלי-ממלכתי,
-הרי שלא היה טעם כלל להתעסק עם רויטמן,

אך מרמת הפיספוס של רויטמן בעניין זהותו של
הכותב ניתן לשפוט את הבנתו בנושאים אחרים
וחשובים יותר. הטענה שכותב שורות אלה הוא
'תועמלן פלשתינאי', מקפלת בתוכה את שני האלמנטים
החוזרים שוב ושוב בכל מה שפסח העין כותב:
הגזענות הלטנטית והלא מודעת כלל,
והפשרנות הפוליטית שנובעת מעמדה של פחד
מתמיד מלקיחת אחריות, ובאה ליד ביטוי בקונפורמיזם
פוליטי מובהק.

השילוב הזה של קונפורמיזם פוליטי וגזענות לטנטית
הוא שילוב הרסני ביותר. הוא מביא את צופיה לתגובות
מרחיקות לכת ומעוררות תמיהה. בתגובתו להרג הידוע מראש
של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה במלחמה האחרונה
ניתן להבחין בשילוב הזה של דבקות בקונצנזוס הישראלי-יהודי
שבוחר להתעלם מהשאלה המוסרית ומלקיחת אחריות להרג,
עם הפריצה המפתיעה של הגזענות הלטנטית שבאה לידי ביטוי
בהצדקת הרג הילדים והנשים בשם בטחון ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148932
ההזעה לא תעזור לך.אני יודע בדיוק מי אתה
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:20)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

ודואג לפרסם זאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148934
[•]
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:24)
בתשובה לע.צופיה

הבעיה פשוטה, פסח:

אינך ''דואג לפרסם זאת,''
כפי שאתה טוען.

והיות ואתה ממשיך להסתיר
את המידע שאתה טוען שיש לך,
הרי אין מנוס מהמסקנה שאתה
[•]...,

-ואת זה בדיוק הוכחתי עכשיו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148938
הזעה,יוסוף,הזעה, תנגב אותה.
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 13:50)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=148966
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 17:58)
בתשובה לע.צופיה

צופיה כותב,

''אני יודע בדיוק מי אתה
ודואג לפרסם זאת.''

אך העובדה היא
שאין צופיה מפרסם
את ה'הוכחה' שלו.

והשאלה לכן היא,
מי עוסק כאן בהונאת
משתתפי הפורום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148979
שאלה טובה
ע.צופיה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 22:11)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

אתה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=148853
[•] מאמרך הארוך עם חזרה על תקליטך השבור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 7:15)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

לא שווה המאמץ להראות שכתיבתך לוקה בסתירות ולא שהיא חזרה בפעם הבלתי ספורה על אותו קישקוש . גם לא ניטרול הפוזה הפילוסופית שלך . דוקטור לבנת'ם יעני . . .

מה שעולה מתוך כל מה שכתבת כעת ובעבר הוא
אתה מעדיף לדאוג לזכויותיהם של הפלסטינים ולא לעתיד העם היהודי .

לכן ע.צופיה טוען שאתה פלסטיני[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=148869
[•] מאמרך הארוך עם חזרה על תקליטך השבור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/04/2010 שעה 9:12)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=148882
יוסלה - אז גם אתה בעד חיסול כל
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 10:07)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

להגיד שאי אפשר לגבור על הטרור באמצעים צבאיים -
זו התחסדות
האמריקנים גברו על הטירור היפאני והקמיקאזה
בשתי פצצות
עכשיו היפאנים עסוקים בטויוטא

http://www.faz.co.il/thread?rep=148901
יוסלה - אז גם אתה בעד חיסול כל
(יום רביעי, 14/04/2010 שעה 11:18)
בתשובה לspinner013@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=148980
אריה פרלמן (יום חמישי, 15/04/2010 שעה 0:40)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

''הַמַּחְשָׁבָה שֶׁנִּתָּן לְנַצֵּחַ אֶת הַ'טֶּרוֹר' בְּאֶמְצָעִים צְבָאִיִּים, הִיא מַחְשֶׁבֶת אִוֶּלֶת'']...[

מֵאַחַר שֶׁהַמִּלָּה 'טֶרוֹר' נְתוּנָה בְּמֵרְכָאוֹת, בָּרוּר מִכַּוָּנַת הַכּוֹתֵב שֶׁמְּדֻבָּר בְּהִתְקוֹמְמוּת עֲמָמִית, אוֹ מַאֲבָק לְשִׁחְרוּר, וְעַל כֵּן אֵין זוֹ אֶלָּא וַרְיַאצְיָה עַל הַהֶגֵּד הַנָּדוֹשׁ: ''אִי אֶפְשָׁר לְנַצֵּחַ עַם שֶׁלּוֹחֵם עַל חֵרוּתוֹ''.

בְּטֵלוּתוֹ שֶׁל הַהֶגֵּד הָאַקְסְיוֹמָטִי הַזֶּה הוּכְחָה פְּעָמִים אֵין סְפֹר, הֵן בְּאֹפֶן מָלֵא וּמַכְרִיעַ וְהֵן בְּאֹפֶן חֶלְקִי. אָמְנָם נָכוֹן שֶׁהָיוּ עַמִּים רַבִּים שֶׁנִּלְחֲמוּ עַל חֵרוּתָם וְזָכוּ בָּהּ, לְעִתִּים עַל אַפָּן וְעַל חֲמָתָן שֶׁל מַעֲצָמוֹת וְאִימְפֶּרְיוֹת, אוּלָם דַּי בְּדֻגְמָא אַחַת כְּדֵי לְהַפְרִיךְ אֶת הָאֹפִי הַדֶּטֶרְמִינִיסְטִי הַמִּשְׁתַּמֵּעַ מִנֻּסָּח הַהֶגֵּד, וְכָאָמוּר יֵשׁ כַּמָּה:

1) מִלְחֶמֶת הַשִּׁחְרוּר שֶׁל הַמַּחְתֶּרֶת הַבַּסְקִית מְדֻכֵּאת בְּהַצְלָחָה עַל-יְדֵי שִׁלְטוֹנוֹת הַבִּטָּחוֹן הַסְּפָרַדִּיִּים, וְהִיא נִשְׁמֶרֶת עַל אֵשׁ נְמוּכָה. נְמוּכָה מַסְפִּיק בִּשְׁבִיל לְהַרְחִיק אֶת סְפָרַד מֵהַתַּדְמִית שֶׁל ''מְדִינָה מֻכַּת טֶרוֹר'' כִּרְחוֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב (פִּגּוּעֵי הָאֶחָד עָשָׂר בְּמֶרְץ לֹא בֻּצְּעוּ עַל-יְדֵי הַמַּחְתֶּרֶת הַבַּסְקִית);

2) אִם מִישֶׁהוּ יָכוֹל לִמְצֹא מָתַי בַּפַּעַם הָאַחֲרוֹנָה יָרָה רוֹבֶה שִׁחְרוּר קוֹרְסִיקָנִי בְּצָרְפַת - יָרִים אֶת יָדוֹ;

3) הַנִּצָּחוֹן הַמֻּחְלָט וְהַמּוֹחֵץ שֶׁל שִׁלְטוֹנוֹת סְרִי-לַנְקָה עַל מוֹרְדֵי הַנְּמֵרִים הַטָּמִילִים, טָרִי עֲדַיִן יַחֲסִית מֵהַחֲדָשׁוֹת שֶׁל הֶחֳדָשִׁים הָאַחֲרוֹנִים;

4) וְחָבִיב אַךְ לֹא אַחֲרוֹן: הַטֶּרוֹר הָעֲרָבִי (הַ''פָלַשְׂתִּינִי'') בִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן דֻּכָּא כִּמְעַט כָּלִיל וְלַמַּעֲשֶׂה אֵינוֹ קַיָּם כְּגוֹרֵם מַשְׁפִּיעַ בַּזִּירָה הַמְּדִינִית, הַצְּבָאִית אוֹ בְּזִירָה כָּלְשֶׁהִי.

אוּלָם לַמְרוֹת שֶׁהַהֶגֵּד הַנָ''ל רָחוֹק מִלִּהְיוֹת נָכוֹן, הוּא דַּוְקָא צַעַד בַּכִּוּוּן הַנָּכוֹן, מִבְּחִינַת אֹפִי הַדִּיּוּן. עֲבוּר מִי שֶׁרוֹאֶה אֶת אַנְשֵׁי הַיָּמִין כַּעֲרֵמַת פָשִׁיסְטִים בְּשֶׁקֶל, חַסְרֵי כָּל חוּשׁ מוּסָרִי וְנֶעֶדְרֵי כָּל צֶלֶם אֱנוֹשׁ, אַךְ עִם זֹאת בַּעֲלֵי תְּבוּנָה מִינִימָלִית וְאֵיזֶה חוּשׁ פְּרַגְמָטִי עָמוּם - הַרְבֵּה יוֹתֵר חָכָם לְנַסּוֹת וּלְשַׁכְנֵעַ בְּנִמּוּקִים פְּרַגְמָטִיִּים. הַנִּסָּיוֹן לִטְעֹן שֶׁמִּבְּחִינָה מַעֲשִׂית בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי לְנַצֵּחַ אֶת עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, הוּא צַעַד בַּכִּוּוּן הַנָּכוֹן.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.