פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאיתן אדיר, 16/10/10 9:58)

http://www.faz.co.il/thread?rep=154273
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן
ע.צופיה (שבת, 16/10/2010 שעה 10:18)
בתשובה לאיתן אדיר

ארץ ישראל, ומדינת ישראל היושבת על חלק מנו, היא רכושו של העם היהודי ככלל. פועל יוצא מזה שלכל יהודי כפרט יש חלק בארץ ישראל. לכן איני דוגל בשבועת אמונים של יהודים.
ברור שאני רואה בכל אדם שהוא יהודי כנאמן לארץ ישראל. מהו הפירוש המעשי של נאמנות זו? פה באה הפרשנות והיא אישית לכל יהודי ויהודי. דמוקרטית היא שיטת מימשל שאני, בהחלט, בעדו, אך איני מתכוון לכפות אותה על אף אחד. אם יחליטו רוב היהודים החיים בארץ ישראל להמיר את המשטר הדמוקרטי למשטר אחר, יבושם להם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154278
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן
איתן אדיר (שבת, 16/10/2010 שעה 11:14)
בתשובה לע.צופיה

חלקו של הפרט היהודי הוא לא מטריאלי, אינו מוגדר טריטוריאלית אלא רוחני, אמוני וכללי. הפרט מייצג את הכלל, ולכן יש משמעות להצהרת הנאמנות.

לכן אין זה חשוב כלל אם כל היהודים כפרטים מכירים בזכות היהודים למדינה לאומית בארץ ישראל או שיש חריגים, כי במקרה הזה דעת הרוב, הכלל קובעת.

יחד עם זאת אני מציע לך לשקול שנית את הצהרתך ש''ברור שאני רואה בכל אדם שהוא יהודי כנאמן לארץ ישראל''. אני מכיר כמה שטוענים שלישראל אין זכות קיום והיא לא מייצגת אותם, את דעתם ואת היותם יהודים. אני מאמין שגם אתה מכיר כמה כאלה, לפחות דרך האינטרנט.

כיום ישראל מגדירה את עצמה דמוקרטית וטוב שכך. ולכן הויכוח שלנו כיום הוא על הגדרתה כ''מדינה יהודית ודמוקרטית''. מה יקרה בעתיד? אף אחד לא יודע. אבל אם הכלל ירצה שינוי או יהיה חייב לעבור שינוי, אז יהיה מה שיהיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154280
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן
ע.צופיה (שבת, 16/10/2010 שעה 11:22)
בתשובה לאיתן אדיר

אולי זה בנאלי, אך אחזור שנית. יהדות היא גם דת וגם לאום. זה בלתי ניתן להפרדה.הלאום היהודי יכול לבוא לידי ביטוי אך ורק בארץ ישראל.נכון, ישנם ,כל הזמן, בכל הדורות, יהודים שמנסים להפריד בין הדברים (דת ולאום),זה לא צלח. מי ''שהלך עם זה עד הסוף'' הגיע לדת אחרת.לכן ברמה העקרונית, כל יהודי הוא נאמן לארץ ישראל. ברמה הפרטנית תמיד תמצא חריגים ויוצאי דופן.אך בסך הכול מדובר במספר זניח וחסר חשיבות מעשית.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.