פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה, 17/10/10 11:18)

http://www.faz.co.il/thread?rep=154508
אינני מסכים עם רבים כאן .
ע.צופיה (יום שני, 25/10/2010 שעה 7:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אין למילה ''יהודית'' ולשיוויון כל קשר. היהדות אינה נגד שיויון והשיויון אינו סותר את היהדות.
''יהודית'' הוא תיאור אופייה של המדינה.
הטיבה, לאחרונה, קנצלרית גרמניה להגדיר, בפנייתה לאזרחי גרמניה המוסלמים, כי בהחליטם לחיות בגרמניה ולקבלת את ''עול'' אזרחותה, עליהם לקבל את אורח החיים הגרמני, את תרבותה שמבוססת על מקורות נוצריים ויהודיים וכמובן את החוק הגרמני. אין מקום בגרמניה לחוקי ''השריעה''.
זה נכון גם לגבי מדינת ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154548
אינני מסכים עם רבים כאן .
(יום שלישי, 26/10/2010 שעה 5:49)
בתשובה לע.צופיה

מה זה ''אופי'' יהודי?
או שהמדינה היא יהודית
או שהמשמעות שיש בה רוב של יהודים ( אפילו אם הם לא שומרי מצוות, רפורמים, נוצריים, ושחקני כדורגל...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=154558
אינני מסכים עם רבים כאן .
ע.צופיה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 15:14)
בתשובה לspinner013@gmail.com

''אופי'' יהודי משמעו שהמדינה היא מדינה יהודית, כפי שצרפת היא מדינה צרפתית למרות שיש בה 6 מיליון מוסלמים.
מדינה יהודית זה ,קודם כל, סמלים יהודיים בכל דבר רשמי שמיצג את המדינה (הימנון, דגל, סמלים),שנית העדפה של צרכי הדת מבלי לפגוע בזכויות בעלי דתות אחרות.עברית- שפה רשמית ראשית ועןד כהנה וכהנה.
בכדי שאופי המדינה יהיה יהודי דרוש רוב גדול, לטעמי מעל 75%. אם הרוב קטן יותר יש בהחלט צדק בדרישות המיעוט לשינוי מסוים באופי המדינה.
אגב, שמירת מצוות היא בין אדם לבוראו ואין בה כל ענין לצורך ניהול המדינה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154560
אינני מסכים עם רבים כאן .
(יום שלישי, 26/10/2010 שעה 16:51)
בתשובה לע.צופיה

אם ביום אחד 50% מהצרפתים הקתולים יהפכו לפרוטסטנטים והחצי השני למוסלמים - צרפת עדין תהיה מדינה צרפתית?
ומה יקרה עם היהודים בארץ ישראל יתנצרו וחלקם יתאסלמו - זו עדין תהיה מדינה יהודית?

http://www.faz.co.il/thread?rep=154562
אינני מסכים עם רבים כאן .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 17:35)
בתשובה לspinner013@gmail.com

שינוי גורר שינוי .
כמה שינוי נדרש בהרכב האוכלוסיה כדי שיחולו גם שינויים בחוקים ובאופי המדינה זה כבר נושא אחר ומסובך .

לידיעתך אני גרתי בצרפת בעיר PAU ממנה הגיע המלך אנרי הרביעי שהחליף את דתו כמה פעמים לפי הצרכים הפוליטיים שלו .

גרמניה שהייתה כולה קתולית נעשתה חצי-לותראנית אחרי שמרטין לותר מרד בותיקן .
אנגליה גם היא נעשתה אנגליקנית אחרי הנרי השמיני וביתו אליזבת הראשונה . בכל זאת עדין יש גרעין קתולי גדול באנגליה . טוני בלייר שהיה אנגליקני עבר לדת הקתולית לפני שנה או שנתיים .

מה זה אומר על המדינות הללו ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=154564
אינני מסכים עם רבים כאן .
(יום שלישי, 26/10/2010 שעה 18:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

כלומר,
אם נמשיך את דבריך מתבקש לומר שלמרות שינויי הדת אנגליה היתה ונשארה אנגלית וכנ''ל צרפת.
אתה מתאר לעצמך את מדינת ישראל כמדינה יהודית אם אזרחיה הופכים לנוצרים או מוסלמים או כל תערובת אחרת של דתות?

יש פה ענין שרבים בינינו לא מסוגלים להכיל אותו והוא -
שיהודי הוא הרבה יותר מהשילוב של מרכיבי הדת+לאום שעליהם כל אחד מרבה לדבר.
והמשמעות של הדבר הזה היא אחת:
עם לבדד ישכון

לא עזר ליהודים להיות קומוניסטים ולנהל בשביל הרוסים את המהפכה הבולשביקית. הם סולקו ונרצחו כבוגדים, גם בגרורות

לא עזר ליהודים לנהל את גרמניה ולהריץ את תרבותה אל עבר הליבראליזם, האתאיזם, התרבותיזם והנאוריזם ומה לא. הם נרצחו ונמעכו כמו ג'וקים

אבל אנחנו פה לא לומדים ועדין רוצים להיות ''ככל הגויים''
והנה מגיע אחמדינג'אד והג'יהד......ומבדיל אותנו
כי לנו אין כוונה, כוחות נפש לעשות זאת

http://www.faz.co.il/thread?rep=154567
אינני מסכים עם רבים כאן .
ע.צופיה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 19:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה טועה בדבר אחד.
יהדות זו גם דת וגם לאום.
אנגלים, צרפתים, גרמנית,שודים ואחרים -זה רק לאום, הדת היא נושא נפרד.
יהדות אינה יכולה להיות דת בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154566
אינני מסכים עם רבים כאן .
ע.צופיה (יום שלישי, 26/10/2010 שעה 19:13)
בתשובה לspinner013@gmail.com

אתה שואל שאלות שכבר עניתי לך עליהם.
כתבתי שבכדי שמדינת ישראל תהיה בעלת אופי יהודי צריך להיות בארץ רוב יהודי ניכר, לדעתי, לפחות 70-75%.
זה נכון גם לגבי צרפת.
אגב, בעבר, כאשר לא היו כמעט יהודים בארץ, הארץ לא נשאה אופי יהודי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.