פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15621
אלי - החינוך מתחיל בבית
רפי גטניו (שבת, 26/10/2002 שעה 14:27)

וגם בתחום הספרות.

בשכונת מגוריי בעיר סמוכה לתל לביב - הספרייה העירונית שוקקת ילדים בני נוער ומבוגרים , הבאים להחליף ספרים. זה תלוי רק בנו בהורים. אם לוקחים את הילדים מגיל צעיר לספריה, לוקחים ספרים עבורם גם בגילאים בהם אינם יודעים לקרוא ומספרים להם, ולא משאירים את התפקיד הזה לגננת בלבד, חושפים אותם למדיה הזאת והם לא יוותרו עליה בהמשך וישלבו אותה בין שאר עיסוקיהם.

הרדידות שאתה מציין יתכן וקיימת, אך איני חושב שהיא תופעה כללית.

נסיון ממוסד לייצר תרבות, ברמת מדינה , נדון לדעתי לכישלון בגלל השונות הגדולה בחברה שלנו. יתכן וניתן ליישם זאת ברמת קהילות שהן יותר הומוגניות.

מה שכן , על המדינה להעמיד את האמצעים והמשאבים לטובת העניין, וזה אומר הרבה ספריות טובות, ובמחירים עממיים. הייתה תקופה בה הייתה תקנה שלרשות מקומית אסור לגבות דמי קריאה בספריות העירוניות. אולם הרשויות הצליחו לעקוף זאת על אף בג''צ שהוגש בעניין. עם כל זה , מדייה זו עדיין זולה בצורה משמעותית ממדיות אחרות, ועדיין נגישה לאוכלוסייה המעוניינת בה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15655
אלי לא ברור לי
אליצור סגל (שבת, 26/10/2002 שעה 21:39)
בתשובה לרפי גטניו

לק''י
אלי, לא ברור לי איזה תרבות אתה רוצה להקים כאן. קודם כל הקשר בין אדם לאדמתו - למה דוקא כאן? והאם ניתן להמיר את הקשר הזה תמורת שלום או משהו אחר כמו סיוע כלכלי?

והתרבות- מי מעונין ללמוד תנ''ך הכתוב בעברית או משנה שהיא טכטסס משפטי שגם היא כתובה בעברית? ויתר דברי חז''ל כתובים בארמית מי ירצה ללמוד את השפה הזו היום?

אני מסכים שנושא האקולוגיה הוא הכי חשוב וסביבו ניתן לגבש תודעה לאומית אבל בלי הרצף לעבר זה חסר סיכוי. האם לדעתך מאמרי תורמים במשהו או שהם סתם מהווים שעשוע לקוראים?
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=15667
לא ברור לי אליצור
מי שזוכר (שבת, 26/10/2002 שעה 22:40)
בתשובה לאליצור סגל

למה לא ללמוד תנך? מה פשר השאלה?

מאמריך בחלקם מעניינים, בחלקם חשובים ובחלקם...(לדעתי כמובן)

http://www.faz.co.il/thread?rep=15716
לאליצור אני חושב שמאמריך הם בהחלט בעלי עניין
אלי אשד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 6:29)
בתשובה לאליצור סגל

אני מוצא שהרעיונות שלך על הברית האברהמית והאפשרות לשלב בתוכה מספר גדול יותר של אנשים מכלל האומות היא בהחלט רעיון מעניין. כמובן שאת האנשים האלה יש למשוך באמצעות רעיונות שיציעו להם דברים שהנצרות והאיסלאם אינן יכולות להציע להם, רעיונות שיתאימו למצבו המשתנה של העולם. .

http://www.faz.co.il/thread?rep=15761
עוד הערה בענין בני נוח
אליצור סגל (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:13)
בתשובה לאלי אשד

לק''י
מענין שהרמב''ם שסבר שהנצרות היא עבודה זרה ציין שמותר לנהל איתה דו שיח דתי משום שיש בסיס משותף לדיון והוא התנ''ך לעומת זאת אין טעם להדין עם המוסלמים כיון שאין איתם שום בסיס משותף. ובאשר לקביעתו של הרמב''ם שהנצרות היא עבודה זרה הרי מאז חלו בה שינויים מרחיקי לכת.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=15680
צודק, אבל...
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 0:01)
בתשובה לרפי גטניו

יש מידה לא קטנה של תמימות, ואולי אפילו צביעות, בטענות אל בני הנוער, במדינה שבסדר העדיפויות שלה נושאים כמו חינוך, איכות הסביבה ותרבות נמצאים אי-שם בתחתית הרשימה והתקציב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15688
שקד - אני מניח שבנושא תקציבים אין ביננו מחלוקת
רפי גטניו (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 0:26)
בתשובה לשקד

לאן צריך ללכת הכסף.

אבל גם אם הוא הולך לאן שהוא לא צריך ללכת, עדיין אפשר וצריך גם באמצעים מצומצמים לחנך לקריאה. בשביל זה צריך הכרה וסבלנות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15692
רפי: לא כל הילדים בורכו
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 0:43)
בתשובה לרפי גטניו

בהורים בעלי מודעות, ידע ואמצעים.

התגובה להיתממות, לא התייחסה אליך, אלא לכותב המאמר.
אני מניחה שדעותינו לא חלוקות בנושא.

מעבר לזה, אני ממש לא אוהבת משפטים בסגנון ''הולך ופוחת הדור'', שמצביעים לדעתי בעיקר על שמרנות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15728
מאחר והדורות הולכים ופוחתים מאז תחילת הדורות
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 9:14)
בתשובה לשקד

והסנה איננו אכל, אז אולי נגיד משהו כמו ''הולך ושונה הדור''

http://www.faz.co.il/thread?rep=15741
הרבה יותר מדוייק
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:01)
בתשובה למי שזוכר

עפ''י תיאוריית ''הולך ופוחת הדור'' כבר היינו אמורים למצוא את עצמנו חזרה בתקופת האבן.

גם עלינו אמרו שאנחנו קוראים פחות. זה כנראה גם נכון (בהכללה).
האלטרנטיבות של תרבות הפנאי הולכות ומתרחבות,
וקריאה, היום, הינה רק אחת מהאפשרויות.

לדעתי, בדברים מסויימים, הדור אפילו הולך ומשתבח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15746
ובינינו, אפשר לחשוב שכל היום קראנו דוסטויבסקי
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:15)
בתשובה לשקד

וביאליק...

http://www.faz.co.il/thread?rep=15775
אל תקלקל את הנוער... אצלנו קראו פושקין (בגורן)
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 15:07)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15807
פושקין בגורן הבנתי, אבל איפה הצתרפתתם?
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 20:17)
בתשובה לשקד


http://www.faz.co.il/thread?rep=15850
אצלנו רק ספרות רוסית וריקודי הורה...
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 22:54)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15884
אה, סיפרו לי על העידן הזה
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 8:17)
בתשובה לשקד

נכון שהיו שם גם חסידות שהביאו חבילה דרך הארובה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=15923
אצלנו הם גדלו בכרובים - אבל העיקרון דומה ...
שקד (יום שני, 28/10/2002 שעה 13:15)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15718
כל דור מקונן על ירידת הדור הצעיר
אלי אשד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 6:35)
בתשובה לשקד

כל אופן הקינות שלי הן ספציפיות ,על התמעטות הקריאה (וזה אינו קשור לתקציבים ממשלתיים) ועל ההתמעטות של העניין במדעי הרוח באופן כללי ,וגם זה אינו קשור באמת במחסור בתקציבים ממשלתים ( אם כי אלה חסרים ועוד איך).
בבירור מדעי הרוח שוב אינם נראים כרלבנטיים ,דבר שהוא לדעתי שגוי ומסוכן לטווח הארוך.
אם כבר יש גם דיווחים על התמעטות העניין גם במדעי הטבע והרפואה בארצות המערב דבר שאין הערוך להשלכות השליליות שיכולות להיות לו .
יש העדפות ברורות אצל הדור הצעיר של מגזרי העסקים ,עריכת הדין וכו' . עד כדי כך שמדינות מערביות שונות כמו אנגליה (!) נאלצות למשוך מדענים ורופאים מארצות אחרות ולפעמים אף מארצות העולם השלישי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15719
בוא נדבר על ספריות...
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 6:37)
בתשובה לרפי גטניו

...אני גרה בעיירה קטנטנה. 8200 איש. הספרייה היא אחד המרכזים העירוניים ומספר המנויים הפעילים בה 7800 (בפעם האחרונה שבדקתי). הספריה מציעה גישה חופשית חינם לאינטרנט, 6 ימי שירות מהבוקר עד הערב, היצע גדול ומתחדש של ספרי קריאה ועיון, סיוע בשיעורי בית לילדים, תמיכה בגני הילדים ועוד.

הכל מהתקציב המקומי - הספריה לא מקבלת כסף פדרלי או מדינתי. לא גובים תשלום מהקוראים (כלום. אפס.)

כשחייתי בתל-אביב נהגתי לבקר בספריית בית אריאלה אחת לשבוע, בערך. מצאתי ספרים שעניינו את בני, אבל במדור המבוגרים לא היה מבחר מספיק. התשלום היה בערך 240 ש''ח לשנה, 40 לילד.

היחס מצד הספרניות היה מחפיר: אם הגעת ורצית לשלם, להאריך מנוי וכדומה, היה עליך לעמוד בתור שלוש פעמים. התחושה היתה שהמקום *מנסה* להשניא על אנשים את הקריאה (ולא מצליח, איתי... ...אבל זה לא בגלל שלא ניסו.) יותר מפעם אחת היה לספרניות מה להעיר לי -- דברים שאינם ממין העניין -- והן נהגו לעבוד לאט-לאט-לאאאאאט ולהתחלף במקומותיהן מדי פעם על אף תור ארוווווווווווווך של קוראים שעומד ומחכה להן. אחרי שנה וחצי של ביקורים שם, נמאס לי והפסקתי. בלי עזרתי, בני ויתר על התענוג שם. כאן - הוא דאג להכיר את מערכת המחשוב של הספריה, הוא למד להכיר את כל הספרניות (והן התעקשו להכיר אותו בשמו, הקשה לביטוי באנגלית...).

אני לא יודעת מה גורם להבדל. קשה לי להאמין שזה רק התקציב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15729
תיאוריך את בית אריאלה אינם מוכרים לי. בשנים...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 9:15)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא

האחרונות אני מרבה להיזקק למקום הזה על מחלקותיו השונות. אני זוכה שם לייחס אדיב מעל ומעבר (במיוחד במחלקת העיתונות).
לא זכור לי - אפילו לא מקרה אחד - שבו התייחסו אלי באופן המתואר בדבריך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15730
אני השקעתי שם יומיים בקריאת עתונים של חודש
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 9:31)
בתשובה ליוסי

אוקטובר 1995, לא נתנו לי לצלם קטעים אלא רק להעתיק בכתב יד וזה די עצבן אותי.

אבל לפחות הבהרתי לעצמי שאני זוכר היטב מה קרה באותו חודש, מי רצח ומי נרצח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15733
מתי ישבת שם ?
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:12)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15734
בקיצור, כיום ניתן להתגבר על הבעייה הזו בקלי קלות.
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:17)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15735
לפני שלש שנים בערך
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:19)
בתשובה ליוסי

איך מתגברים על זה היום, האם הם מרשים לצלם קטעי עתונות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=15736
מה שקורה הוא...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:47)
בתשובה למי שזוכר

שהראש המרובע שלנו מוביל אותנו למחשבה שאסור לצלם בגלל בעיית זכויות יוצרים או משהו דומה.
פעם אחת - לאחר שגם לי נשבר מלהעתיק - שאלתי מדוע בעצם אסור לצלם.
ואז, למרבה התדהמה, הסבירו לי שהנחת הכרך על מכונת הצילום מקלקלת ומפרקת אותו (את הכרך).
למחרת הבאתי את המצלמה הדיגיטאלית שלי וצילמתי בטירוף את כל מה שבא לי (כולל את מה שהעתקתי לפני כן).
לפני הצילום הינחתי בצמוד לידיעה מן פתק קטן - סליפ כזה - ועליו רשמתי את שם העיתון ותאריך הידיעה, כך שאוכל לזהות בהמשך לאן הידיעה שייכת.
יתרון נוסף של השיטה הזו הוא בכך שבסוף ''יום צילומים'' מרוקנים את כל התכולה לתוך המחשב, ואז - בעזרת החלונות + התוכנה של המצלמה - אפשר לעבוד בכיף מול הקטעים שצילמת.
בכל מקרה, ניתן אח''כ לשמור (ולצרוב בדיסק) את כל מה שצילמת - על פי כל מיני חיתוכים לפי העניין - ואז יש לך ''ארכיון'' קומפקטי, זמין ונגיש.
הערה טכנית: כדי לא לבזבז בטריות לצורך צילום, רצוי לבצע את המלאכה ליד הקיר באזור השקעים - בעזרת הטרנספורמטור של המצלמה.
עוד הערה: לפני הצילומים יש לנטרל את הפלש של המצלמה (זה יוצא טוב גם בלי פלש), כי אחרי הכל הספרייה זה לא סטודיו לצילום.

בקיצור, כדאי לפעמים לשאול שאלה אחת כדי לא להעתיק ידנית כמו אהבל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15738
טוב לדעת, ובכל מקרה אז עוד לא היתה לי כזו מצלמה
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:53)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15743
אגב, אפשר לצלם גם בבית במקום...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:12)
בתשובה למי שזוכר

לשמור ערימות מצהיבות של עיתונים (ולריב עם האשה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=15747
אל תזלזל בריב עם האשה
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:18)
בתשובה ליוסי

כשאתה בסוף מוותר אתה נשאר עם היתרון המוסרי וגם זה משהו בחיים,

http://www.faz.co.il/thread?rep=15748
אחי, כעבור עשרות שנות נישואין, אתה לא מחפש...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:22)
בתשובה למי שזוכר

יתרונות מוסריים ולא נעליים. אתה מחפש לשרוד ולהעביר את היום (והלילה) בלי שדופקים לך על הראש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15756
אני אף פעם לא זורק מציאה כשרה שנפלה לי ליד
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:45)
בתשובה ליוסי

אבל אני לא ממש מחפש

http://www.faz.co.il/thread?rep=15949
איזה דו-שיח! ממש מופת גברי!
אנה (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:33)
בתשובה למי שזוכר

לא נעים לי להגיד לכם חברייייל'ך. אבל נראה שאתם ראויים לאישה המאיימת הזאת שלכם בדיוק כשם שהיא ראויה לכם. מוצא מין את מינו. כמו שנאמר.

תגידו. אתם לא במקרה שני הקשישים הנרגנים האלה מחבובות?

או שאולי אתם אותו אחד המפוצל לשניים. מין המפטי דמפטי כזה או משהו..?

http://www.faz.co.il/thread?rep=15963
אנושקה, לא יפה להציץ למכתבים של אחרים
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 19:48)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=15967
אנה, לא מדובר בכלל...
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 20:12)
בתשובה לאנה

באשה מאיימת.

ביידיש אומרים:
דער וולף האט נישט מוירע פארנ הינט, נאר אער כענט נישט לאידן זאנע שטיק.

ובעברית:
הזאב אינו פוחד מהכלב, אלא שהוא לא יכול לסבול את ה''שטיקים'' שלו.

ואידך זיל גמור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16040
יוסי, אני שוברת את הראש מה גרוע יותר
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:13)
בתשובה ליוסי

הדו-שיח המופתי אודות ה''נשים שאיתכם'' או הפתגמון היידישי שהבאת כאן.

ומה נמשל ומה הוא המשל? מי הזאב ומי הכלב. שתי האפשויות נוראות.

אוי אוי.. אוי לה לאישה שככה מדברים בה.

מין מוצא.. וגו' וראויים אלה לאלה.

יתברך שמו

http://www.faz.co.il/thread?rep=16055
אנה: Take it easy
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:33)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=16059
יוסי: אל תבהל
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:48)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15982
אנה, אל תתרגשי
שקד (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:14)
בתשובה לאנה

איפה עוד הם יוציאו קיטור?

מוכנה להתערב על זה שבבית הם ''שפוטים'' באושר...

(ולפחות אחד מהם העיד קבל עם ופורום שהוא מכין בכל בוקר את הקפה לאישתו...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=15983
שששששקדים שלנו
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:20)
בתשובה לשקד

לא זכור לי שסיפרתי על כך בפורום, אבל זה נכון...

http://www.faz.co.il/thread?rep=15985
סיפרת, סיפרת.
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:25)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15989
ותפסיק להיתמם. עובדה שידעת שהתכוונו אליך ולא אלי.
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:29)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15992
להתממ? תמימ איז מי סקונד ניים
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:38)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=16000
לשקדים יש זיכרון לא רע לפרטים לא חשובים
שקד (יום שני, 28/10/2002 שעה 22:01)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=16075
באמת נזכרתי שכתבתי על תעלומת הנסקפה...
מי שזוכר (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 8:29)
בתשובה לשקד


http://www.faz.co.il/thread?rep=16047
שקד. ברור שהם שפוטים
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:23)
בתשובה לשקד

על האושר אני לא יודעת.

הם עצמם העידו בדו-שיח המפואר שניהלו כאן על השפיטות שלהם. איך אמר ברק? הכל שפיט. סתם סתם..

שמעת על עניין ההחפצה? מסופר באחת חפציבה. אשת רוח נשגבה אשת חיל מי ידע.. סתם סתם...

הביטוי החפצה הוא כזה מין להיט עכשיו בענייני פמיניזם. מדובר בייחס של הגברים לנשים; מדובר גם בדרך שבה הם פונים אליה ובדרך שבה הם עוסקים בה ומדברים עליה. כחפץ. וזה הוא פשר הדיסקוס הקטן שניהלו כאן שני החבריייל'ך הנחמדים. הם מרשים זאת לעצמם כנראה מפני שהם אנונימיים. יש בזה משהו מביש. בעיקר כלפי ''האישה שאיתם''. תחשבי על הנשים שלהם. היית רוצה שככה אישך ידבר עלייך, אפילו בניק אנונימי? לא נראה לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16060
אנה, אין לי כל עניין...
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:50)
בתשובה לאנה

להציג כאן ''קבלות פמיניסטיות''.
אבל לא ברור לי למה צריך לדחוף את הנושא הזה בכל הזדמנות - גם אם אין לה מקום.
אינני יודע בת כמה את, אם את נשואה, אם את חולקת את חייך עם מישהו (או מישהי) וכמה זמן.
אבל לידיעתך, אשה (לפחות אשתי) היא שותפה שלי לחיים.
וכאשר חוצים יחדיו עשרות שנות נישואין - עניין השותפות הופך להיות הדומיננטי.
כלומר, שאם ישנם בינינו חילוקי דעות (או הסכמות) - הם נובעים מעצם השותפות ולא מהעובדה שאני האיש והיא האשה.
הלוואי והצלחתי להבהיר את עצמי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16177
למה אין לך עניין?
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:04)
בתשובה ליוסי

זה לא מספיק חשוב?

ומה ניסית להגיד? שחיי השיתוף הם העיקר בלי קשר לעובדה שאתה גבר והיא אישה?

אלוהים יודע מה מסתובב לאנשים בראש. במיוחד לאלה שמתקשים להביע את עצמם בכתב.

חשבתי שמשפטנים חייבים להיות בעלי יכולת ביטוי בכתב.

בכל אופן. לא מדובר *רק* בעניין פמיניסטי. יש פה *גם* עניין פמיניסטי. אם כי לא רק. קודם כל מדובר בוולגריות פשוטה. בחוסר כבוד מביש. אם במקום שותפה לחיים היית חולק את חייך עם גבר, גם אז הדו-שיח היה מעורר אי נעימות גדולה, מפני שהיה בו חוסר כבוד כלפי בן הזוג. אבל מאחר שזאת אישה, נוסף ההיבט הפמיניסטי.

כי כמו ששקד אמרה - אלה הם ''דיבורי בנים''. דיבורי בנים מאופיינים בהחפצת האישה. שקד צודקת שלא חסרה ארסיות בדיבורי הנשים. אבל, נקודת המבט והגישה לגבר מצד האישה, שונה. לא נעשית שם החפצה מהסוג שיש בייחס של הגבר כלפי האישה.

ומה כל הקישקוש הזה על ''לדחוף את הפמיניזם'' לכל מקום. לא שמעתי על זה. בקושי מדברים על זה.

אגב. מי שזוכר, לזכותו יאמר שהוא כנראה יודע מה הוא עושה, בניגוד אליך הוא לא מיתמם ולא מצטדק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16180
אנה, אני מאחל לך הרבה בריאות !
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:37)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=16067
אנה: לא חייבים ללכת רחוק
שקד (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 1:45)
בתשובה לאנה

זה נשמע לי סתם הומור של בנים.
גם לנו יש הומור משלנו - לא פחות ארסי...

אה, ואין לי ''אישי'' ככה שאני פתורה מלענות על השאלה :-)

http://www.faz.co.il/thread?rep=16179
שקד. תמיד צריך ללכת רחוק
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:09)
בתשובה לשקד

אם יש לך אישה או אם אין לך עדיין איש. אני בטוחה שבבוא היום לא תעלצי במיוחד כשתגלי שככה מדבר/ת עלייך בן או בת זוגך/תך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16195
אנה - את מבזבזת תחמושת על היעד הלא נכון
רפי גטניו (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 22:55)
בתשובה לאנה

וכדאי תמיד לזכור שתחמושת זה דבר מוגבל, גם אם אלה רק מילים.

במקום להתנפל על שני בדחנים אלה, הפני את מרצך וטפלי באלה הרואים באשה יצור נחות, ומביאים דוגמאות מדעיות לעניין. (יש כאלה גם בפורום - תשאלי את שקד, היא כבר נתקלה באקזמפלר כזה.)

טפלי באלה שבמערכת הערכים שלהם לאשה יש מקום ותפקיד מאד מוגדר, ואל לה לסטות ממנו ימינה או שמאלה.

טפלי במוקדי הכח בחברה המחזיקים את המפתחות לתקרת הזכוכית שאשה בד''כ לא יכולה לעבור אותה.

אלה הדברים החשובים, ואם יישאר לך עוד כח אח''כ, תתפני להתעסק בנימוסיהם של יוסי ושל מי שזוכר.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=16204
רפי. על איזה ''תחמושת'' אתה מדבר?
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 23:54)
בתשובה לרפי גטניו

אל תדאג, לא איבדתי כלום. ברוך השם!

נהניתי מכל רגע.

על כל פנים. תודה לך על העצה.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.