פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לחכם ציון, 25/12/10 12:23)

http://www.faz.co.il/thread?rep=156976
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
ימני גאה (שבת, 25/12/2010 שעה 14:29)
בתשובה לחכם ציון

יש לנו בעיית יחסי עבודה בין משרד החינוך לבין המורים.

משרד החינוך ''תקוע'' עם אחוז ניכר של מורים שאינם מתאימים לעידן המחשבים.

יותר מחצי זמן הלימוד מוקדש עדיין לשינון חומר, במקום להבין חומר.

מי שמחפש היום בגוגל,
מבין עד כמה השינון חסר חשיבות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=156978
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
חכם ציון (שבת, 25/12/2010 שעה 14:45)
בתשובה לימני גאה

לכן צריכים להכפיל ולשלש את שכר המורים. זו הדרך המהירה והטובה ביותר לרענן את הרכב המורים הקיים ולהתאימו לדרישות ולמשימות החינוך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=156981
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
ימני גאה (שבת, 25/12/2010 שעה 15:02)
בתשובה לחכם ציון

חכם ציון,

קודם יש לפטר מורים שאינם מתאימים לעידן המחשב.

אחרי זה ראוי להוסיף לשכר המורים שכן מתאימים
(יתפנו תקציבים מהמורים שיפוטרו).

http://www.faz.co.il/thread?rep=156985
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
חכם ציון (שבת, 25/12/2010 שעה 15:21)
בתשובה לימני גאה

אפשר קודם כל לפטר את כל המורים. למה רק את מורי המחשב?

אח''כ מיתן לכל ילדי ישראל חופש גדול אחד לשנה שנתיים, ורק כשנגייס את כל המורים החדשים אפשר יהיה לחזור וללמד את התלמידים.
לא ככה?

וברצינות, הסטופר שלך תקוע במחשב, תעשה Del ואח''כ Retry.... צריכים לפטר מורים גרועים כל הזמן אבל לא את כל המורים. צריך להתחיל לגייס מורים חדשים ורק אז בתהליך מקביל וארוך לזרז את יציאת המורים הפחות מוערכים החוצה, בתנאים סבירים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=156994
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
ימני גאה (שבת, 25/12/2010 שעה 22:35)
בתשובה לחכם ציון

כנראה שלא הבנתה אותי...

דוקא את מורי המחשב צריך להישאר.

לפטר מורים שאינם מסתדרים עם מחשבים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=156997
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 26/12/2010 שעה 5:49)
בתשובה לימני גאה

יש הבדל בין שינון חומר לימוד לבין ידיעתו .
השינון הוא למידה-על-פה . זה מיותר , אך לימוד החומר עד כדי ידיעתו הוא מעשה לימודי נחוץ . לא יעלה על הדעת כי אדם במהלך שיחה או עבודה יפנה ללא הפסק לספרים או מחשב לצורך ידיעת כל עובדה בה הוא עושה שימוש . ידע רב ורחב הוא חלק נחוץ לכל אדם . יצירת בסיס הידע הוא אחד התפקידים החשובים במערכת ההשכלה . גם לחשוב צריך לדעת , אך הניסיון מראה שרוב בני האדם ברוב במצבים אינם חושבים אלא מעלים מהזיכרון .

http://www.faz.co.il/thread?rep=157004
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
ימני גאה (יום ראשון, 26/12/2010 שעה 7:06)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

תפקיד המורה לכוון את התלמיד מה לקרוא.

תפקיד המורה אינו ''להקריא'' לתלמיד מה שכבר כתוב.
תפקידו להסבר את מה שלא מובן במה שכתוב, ולקשר את מה שכתוב למה שכתוב במקום אחר.

זו בדיוק הנקודה.

מערכת החינוך אינה יוצאת מנקודת הנחה זו, וזה חבל כי היא מבזבזת משאבים במקום הלא נכון...

חזי

http://www.faz.co.il/thread?rep=157013
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 26/12/2010 שעה 17:50)
בתשובה לימני גאה

כנראה שאין לך מושג עד כמה נעשים התלמידים מטומטמים וחסרי הבנה כשהם ''תלמידים'' . אפילו כשהם מבוגרים או פרופסורים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=157022
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך
ימני גאה (יום שני, 27/12/2010 שעה 1:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

מה התכוונתה להגיד ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=157023
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 27/12/2010 שעה 6:03)
בתשובה לימני גאה

אתה כתבת שהתלמידים צריכים ללמוד לחשוב ולא רק לשנן . ואני אומר שכשמישהו נמצא במעמד של תלמיד הוא פתאום מפסיק לחשוב ורק שואל את המורה שאלות מטומטמות . זה נכון גם לגבי תלמידים שהם ילדים , גם לגבי תלמידים שהם מבוגרים וגם לגבי פרופסורים מכובדים שנמצאים בהרצאה והם באותה הרצאה ''תלמידים'' .
החשיבה מתפתחת כאשר האדם נמצא ביחידות ומעבד את החומר שלמד . הלמידה עצמה יכולה להיות על ידי חוויות או הקשבה או קריאה או הסתכלות . החלק הזה הוא קליטת עובדות .
לשם זכירת העובדות יש צורך לחזור עליהן במחשבה . אתה קורא לזה ''לשנן'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=157026
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
ימני גאה (יום שני, 27/12/2010 שעה 6:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אריה,

לשאול שאלות מטומטמות הוא תוצאה של חשיבה.
עדיף לשאול שאלות מטומטמות מאשר לא לשאול בכלל...

מה שפסול בגישה החינוכית הקיימת,
שאחרי סיום בית-הספר, אפשר כבר לא ללמוד...

העולם המשתנה בימינו, מחייב לפסול לחלוטין את הגישה הזו.

בית הספר חייב ללמד איך ללמוד לבד...

http://www.faz.co.il/thread?rep=157029
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 27/12/2010 שעה 6:33)
בתשובה לימני גאה

פעם למדתי בבית ספר מקצועי . בין השאר למדתי לנסר . פעולה שהיא כאילו פשוטה ביותר .
האם לדעתך מספיק שילמדו איך לקרוא בספר שמסביר את תהליך הניסור - בלי לתרגל ניסור ממש ?

התשובה היא ==> לא ! עם סימן קריאה !
גם לימוד מצריך ליווי כמו פעולות אחרות . את זה צריכים המורים לעשות . וכמו שיש מי שמנסרים כל חייהם כך יש כאלה שרק חוזרים על מה שלמדו בלי ללמוד הלאה .
לעומתם יש כאלה שמתפתחים ולומדים דברים נוספים - אבל אלה לא כולם .

http://www.faz.co.il/thread?rep=157042
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
מנקה בתי-משפט (יום שני, 27/12/2010 שעה 12:30)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה מערבב לימוד מחשבתי עם תרגול פיזי.

תרגול אינו לימוד.
זה שינון עבור הגוף...

http://www.faz.co.il/thread?rep=157044
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 28/12/2010 שעה 5:56)
בתשובה למנקה בתי-משפט

אתה כנראה בעל זיכרון משובח .
לא כולם כאלה .
רוב האנשים צריכים שינון כדי לזכור , יש הזקוקים להרבה שינון ויש כאלה הזקוקים למעט .

http://www.faz.co.il/thread?rep=157055
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
מנקה בתי-משפט (יום שלישי, 28/12/2010 שעה 9:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

המסקנה פשוטה:

שינון אינו לימוד.

לכן בשביל לשנן צריך גורם אחר ולא מורה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=157056
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך
מנקה בתי-משפט (יום שלישי, 28/12/2010 שעה 9:21)
בתשובה למנקה בתי-משפט

אגב,

באוניברסיטאות קוראים לזה ''מתרגל''...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.