פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למי שזוכר, 27/10/02 9:31)

http://www.faz.co.il/thread?rep=15733
מתי ישבת שם ?
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:12)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15734
בקיצור, כיום ניתן להתגבר על הבעייה הזו בקלי קלות.
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:17)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15735
לפני שלש שנים בערך
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:19)
בתשובה ליוסי

איך מתגברים על זה היום, האם הם מרשים לצלם קטעי עתונות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=15736
מה שקורה הוא...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:47)
בתשובה למי שזוכר

שהראש המרובע שלנו מוביל אותנו למחשבה שאסור לצלם בגלל בעיית זכויות יוצרים או משהו דומה.
פעם אחת - לאחר שגם לי נשבר מלהעתיק - שאלתי מדוע בעצם אסור לצלם.
ואז, למרבה התדהמה, הסבירו לי שהנחת הכרך על מכונת הצילום מקלקלת ומפרקת אותו (את הכרך).
למחרת הבאתי את המצלמה הדיגיטאלית שלי וצילמתי בטירוף את כל מה שבא לי (כולל את מה שהעתקתי לפני כן).
לפני הצילום הינחתי בצמוד לידיעה מן פתק קטן - סליפ כזה - ועליו רשמתי את שם העיתון ותאריך הידיעה, כך שאוכל לזהות בהמשך לאן הידיעה שייכת.
יתרון נוסף של השיטה הזו הוא בכך שבסוף ''יום צילומים'' מרוקנים את כל התכולה לתוך המחשב, ואז - בעזרת החלונות + התוכנה של המצלמה - אפשר לעבוד בכיף מול הקטעים שצילמת.
בכל מקרה, ניתן אח''כ לשמור (ולצרוב בדיסק) את כל מה שצילמת - על פי כל מיני חיתוכים לפי העניין - ואז יש לך ''ארכיון'' קומפקטי, זמין ונגיש.
הערה טכנית: כדי לא לבזבז בטריות לצורך צילום, רצוי לבצע את המלאכה ליד הקיר באזור השקעים - בעזרת הטרנספורמטור של המצלמה.
עוד הערה: לפני הצילומים יש לנטרל את הפלש של המצלמה (זה יוצא טוב גם בלי פלש), כי אחרי הכל הספרייה זה לא סטודיו לצילום.

בקיצור, כדאי לפעמים לשאול שאלה אחת כדי לא להעתיק ידנית כמו אהבל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15738
טוב לדעת, ובכל מקרה אז עוד לא היתה לי כזו מצלמה
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:53)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15743
אגב, אפשר לצלם גם בבית במקום...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:12)
בתשובה למי שזוכר

לשמור ערימות מצהיבות של עיתונים (ולריב עם האשה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=15747
אל תזלזל בריב עם האשה
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:18)
בתשובה ליוסי

כשאתה בסוף מוותר אתה נשאר עם היתרון המוסרי וגם זה משהו בחיים,

http://www.faz.co.il/thread?rep=15748
אחי, כעבור עשרות שנות נישואין, אתה לא מחפש...
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:22)
בתשובה למי שזוכר

יתרונות מוסריים ולא נעליים. אתה מחפש לשרוד ולהעביר את היום (והלילה) בלי שדופקים לך על הראש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15756
אני אף פעם לא זורק מציאה כשרה שנפלה לי ליד
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:45)
בתשובה ליוסי

אבל אני לא ממש מחפש

http://www.faz.co.il/thread?rep=15949
איזה דו-שיח! ממש מופת גברי!
אנה (יום שני, 28/10/2002 שעה 16:33)
בתשובה למי שזוכר

לא נעים לי להגיד לכם חברייייל'ך. אבל נראה שאתם ראויים לאישה המאיימת הזאת שלכם בדיוק כשם שהיא ראויה לכם. מוצא מין את מינו. כמו שנאמר.

תגידו. אתם לא במקרה שני הקשישים הנרגנים האלה מחבובות?

או שאולי אתם אותו אחד המפוצל לשניים. מין המפטי דמפטי כזה או משהו..?

http://www.faz.co.il/thread?rep=15963
אנושקה, לא יפה להציץ למכתבים של אחרים
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 19:48)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=15967
אנה, לא מדובר בכלל...
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 20:12)
בתשובה לאנה

באשה מאיימת.

ביידיש אומרים:
דער וולף האט נישט מוירע פארנ הינט, נאר אער כענט נישט לאידן זאנע שטיק.

ובעברית:
הזאב אינו פוחד מהכלב, אלא שהוא לא יכול לסבול את ה''שטיקים'' שלו.

ואידך זיל גמור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16040
יוסי, אני שוברת את הראש מה גרוע יותר
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:13)
בתשובה ליוסי

הדו-שיח המופתי אודות ה''נשים שאיתכם'' או הפתגמון היידישי שהבאת כאן.

ומה נמשל ומה הוא המשל? מי הזאב ומי הכלב. שתי האפשויות נוראות.

אוי אוי.. אוי לה לאישה שככה מדברים בה.

מין מוצא.. וגו' וראויים אלה לאלה.

יתברך שמו

http://www.faz.co.il/thread?rep=16055
אנה: Take it easy
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:33)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=16059
יוסי: אל תבהל
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:48)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15982
אנה, אל תתרגשי
שקד (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:14)
בתשובה לאנה

איפה עוד הם יוציאו קיטור?

מוכנה להתערב על זה שבבית הם ''שפוטים'' באושר...

(ולפחות אחד מהם העיד קבל עם ופורום שהוא מכין בכל בוקר את הקפה לאישתו...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=15983
שששששקדים שלנו
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:20)
בתשובה לשקד

לא זכור לי שסיפרתי על כך בפורום, אבל זה נכון...

http://www.faz.co.il/thread?rep=15985
סיפרת, סיפרת.
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:25)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15989
ותפסיק להיתמם. עובדה שידעת שהתכוונו אליך ולא אלי.
יוסי (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:29)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15992
להתממ? תמימ איז מי סקונד ניים
מי שזוכר (יום שני, 28/10/2002 שעה 21:38)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=16000
לשקדים יש זיכרון לא רע לפרטים לא חשובים
שקד (יום שני, 28/10/2002 שעה 22:01)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=16075
באמת נזכרתי שכתבתי על תעלומת הנסקפה...
מי שזוכר (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 8:29)
בתשובה לשקד


http://www.faz.co.il/thread?rep=16047
שקד. ברור שהם שפוטים
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:23)
בתשובה לשקד

על האושר אני לא יודעת.

הם עצמם העידו בדו-שיח המפואר שניהלו כאן על השפיטות שלהם. איך אמר ברק? הכל שפיט. סתם סתם..

שמעת על עניין ההחפצה? מסופר באחת חפציבה. אשת רוח נשגבה אשת חיל מי ידע.. סתם סתם...

הביטוי החפצה הוא כזה מין להיט עכשיו בענייני פמיניזם. מדובר בייחס של הגברים לנשים; מדובר גם בדרך שבה הם פונים אליה ובדרך שבה הם עוסקים בה ומדברים עליה. כחפץ. וזה הוא פשר הדיסקוס הקטן שניהלו כאן שני החבריייל'ך הנחמדים. הם מרשים זאת לעצמם כנראה מפני שהם אנונימיים. יש בזה משהו מביש. בעיקר כלפי ''האישה שאיתם''. תחשבי על הנשים שלהם. היית רוצה שככה אישך ידבר עלייך, אפילו בניק אנונימי? לא נראה לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16060
אנה, אין לי כל עניין...
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 0:50)
בתשובה לאנה

להציג כאן ''קבלות פמיניסטיות''.
אבל לא ברור לי למה צריך לדחוף את הנושא הזה בכל הזדמנות - גם אם אין לה מקום.
אינני יודע בת כמה את, אם את נשואה, אם את חולקת את חייך עם מישהו (או מישהי) וכמה זמן.
אבל לידיעתך, אשה (לפחות אשתי) היא שותפה שלי לחיים.
וכאשר חוצים יחדיו עשרות שנות נישואין - עניין השותפות הופך להיות הדומיננטי.
כלומר, שאם ישנם בינינו חילוקי דעות (או הסכמות) - הם נובעים מעצם השותפות ולא מהעובדה שאני האיש והיא האשה.
הלוואי והצלחתי להבהיר את עצמי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16177
למה אין לך עניין?
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:04)
בתשובה ליוסי

זה לא מספיק חשוב?

ומה ניסית להגיד? שחיי השיתוף הם העיקר בלי קשר לעובדה שאתה גבר והיא אישה?

אלוהים יודע מה מסתובב לאנשים בראש. במיוחד לאלה שמתקשים להביע את עצמם בכתב.

חשבתי שמשפטנים חייבים להיות בעלי יכולת ביטוי בכתב.

בכל אופן. לא מדובר *רק* בעניין פמיניסטי. יש פה *גם* עניין פמיניסטי. אם כי לא רק. קודם כל מדובר בוולגריות פשוטה. בחוסר כבוד מביש. אם במקום שותפה לחיים היית חולק את חייך עם גבר, גם אז הדו-שיח היה מעורר אי נעימות גדולה, מפני שהיה בו חוסר כבוד כלפי בן הזוג. אבל מאחר שזאת אישה, נוסף ההיבט הפמיניסטי.

כי כמו ששקד אמרה - אלה הם ''דיבורי בנים''. דיבורי בנים מאופיינים בהחפצת האישה. שקד צודקת שלא חסרה ארסיות בדיבורי הנשים. אבל, נקודת המבט והגישה לגבר מצד האישה, שונה. לא נעשית שם החפצה מהסוג שיש בייחס של הגבר כלפי האישה.

ומה כל הקישקוש הזה על ''לדחוף את הפמיניזם'' לכל מקום. לא שמעתי על זה. בקושי מדברים על זה.

אגב. מי שזוכר, לזכותו יאמר שהוא כנראה יודע מה הוא עושה, בניגוד אליך הוא לא מיתמם ולא מצטדק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16180
אנה, אני מאחל לך הרבה בריאות !
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:37)
בתשובה לאנה


http://www.faz.co.il/thread?rep=16067
אנה: לא חייבים ללכת רחוק
שקד (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 1:45)
בתשובה לאנה

זה נשמע לי סתם הומור של בנים.
גם לנו יש הומור משלנו - לא פחות ארסי...

אה, ואין לי ''אישי'' ככה שאני פתורה מלענות על השאלה :-)

http://www.faz.co.il/thread?rep=16179
שקד. תמיד צריך ללכת רחוק
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:09)
בתשובה לשקד

אם יש לך אישה או אם אין לך עדיין איש. אני בטוחה שבבוא היום לא תעלצי במיוחד כשתגלי שככה מדבר/ת עלייך בן או בת זוגך/תך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16195
אנה - את מבזבזת תחמושת על היעד הלא נכון
רפי גטניו (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 22:55)
בתשובה לאנה

וכדאי תמיד לזכור שתחמושת זה דבר מוגבל, גם אם אלה רק מילים.

במקום להתנפל על שני בדחנים אלה, הפני את מרצך וטפלי באלה הרואים באשה יצור נחות, ומביאים דוגמאות מדעיות לעניין. (יש כאלה גם בפורום - תשאלי את שקד, היא כבר נתקלה באקזמפלר כזה.)

טפלי באלה שבמערכת הערכים שלהם לאשה יש מקום ותפקיד מאד מוגדר, ואל לה לסטות ממנו ימינה או שמאלה.

טפלי במוקדי הכח בחברה המחזיקים את המפתחות לתקרת הזכוכית שאשה בד''כ לא יכולה לעבור אותה.

אלה הדברים החשובים, ואם יישאר לך עוד כח אח''כ, תתפני להתעסק בנימוסיהם של יוסי ושל מי שזוכר.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=16204
רפי. על איזה ''תחמושת'' אתה מדבר?
אנה (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 23:54)
בתשובה לרפי גטניו

אל תדאג, לא איבדתי כלום. ברוך השם!

נהניתי מכל רגע.

על כל פנים. תודה לך על העצה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16199
אנה - זו ממש קיצוניות
שקד (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 23:21)
בתשובה לאנה

לא קרה שישבת עם חברה או שתיים בבית הקפה והחלפתם ''רשמים''?

צודק רפי, יש מיקרים שאסור להיכנע, ובמקרים אחרים אפשר לגחך ולהמשיך הלאה.
לפעמים בדיחה היא סתם בדיחה.

ואגב, כאם לבת, יש להניח שכבר הייתי במערכת יחסים אחת או שתיים במהלך חיי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16073
מזכיר לי בדיחה
מי שזוכר (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 8:20)
בתשובה לאנה

אחד כל הזמן היה קורא לאשתו ''מותק'', בא אליו חבר שלו ואמר ''איזה יופי שאחרי 30 שנה אתה עוד קורא לה מותק''
ענה לו ''עזוב, אני פשוט לא זוכר איך קוראים לה בכלל''

(תחזיקו אותי שאני לא ימות מצחוק)

http://www.faz.co.il/thread?rep=16163
מי שזוכר, יש גירסה פחות נאיבית לבדיחה...
יוסי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 19:44)
בתשובה למי שזוכר

עפ''י הגירסה הזו, כששאלו אדם מדוע הוא קורא לאשתו מותק הוא הסביר כי יש לו כמה בחורות מהצד, וכדי שלא יתבלבל ביניהן לבין לבין אשתו - הוא קורא לכו-לן מותק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16264
מייל שוביניסט פיג
מי שזוכר (יום רביעי, 30/10/2002 שעה 20:42)
בתשובה ליוסי


http://www.faz.co.il/thread?rep=15737
גם לי זכור ביקור לא סימפטי
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:50)
בתשובה ליוסי

במסגרת ניסיון לחבב על הילדים את הקריאה, הגעתי לשם לפני מספר שנים עם כיתתה של בתי.
הספרניות היו מאוד לא נחמדות (בלשון המעטה), ומה שעניין אותן בעיקר היה השמירה על השקט.

אין ספק שבספריה רצוי לשמור על כללים ולא להפריע לקוראים, אבל כאשר מגיעה כיתה של 40 תלמידים, אי אפשר לצפות שיפסיקו לנשום...

קשה לי להאמין שמישהו מהילדים נרשם בעיקבות אותה חוויה לספריית בית אריאלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15739
ביקור בספרייה עם 40 ילדים הוא לא דוגמא לכלום.
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:57)
בתשובה לשקד


http://www.faz.co.il/thread?rep=15774
ביקור עם כיתה הוא לא דוגמה, אלא דוגמה רעה...
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 15:05)
בתשובה ליוסי

בית אריאלה מארח בכל שנה עשרות כיתות.
המטרה היא לעודד את הילדים לקרוא ולהירשם לספריה.

ומה מעודד קריאה יותר מיחס לא סימפטי..

http://www.faz.co.il/thread?rep=15777
שקד - מכל מה שאני קורא יתכן ויש בעיה ספציפית
רפי גטניו (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 15:16)
בתשובה לשקד

בבית אריאלה.

אצלנו בשכונה, מנוי לספריה העירווית עולה 30 ש''ח לשנה למנוי ילדים, וניתן לקחת 2 ספרים.
אני חושב שגם כאלה שאינם בעלי אמצעים, יכולים לעמוד בזה.

דרך אגב - גם המבוגרים אינם מקופחים, והמנוי עבור 2 ספרים הוא 60 ש''ח לשנה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=15803
רפי - יכול להיות שאתה צודק
שקד (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 20:14)
בתשובה לרפי גטניו

אל בית אריאלה, הסיפריה העירונית הגדולה בעיר, מגיעים רבים מהילדים.
הבעיה היא בגישה לילדים ולא בתשלום.
גם כאן התשלום לילד הוא נמוך (אם כי, אם אני זוכרת נכון, מבוגר ישלם סכום גדול בהרבה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=15740
כשאני הייתי ילד הספרניות היו מזה מגעילות...
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 10:59)
בתשובה לשקד

היית בא לאשנב כמו בבית סוהר והפולניה המחומצנת היתה נותנת לך ספר אחד,''מה שמתאים לגיל'' בלי לאפשר בכלל לבחור, זכור לי כמו דבר רע מאד אבל לא היו הרבה ברירות.
אני לא זוכר אם הילדים שלי היו מנויים בספריה אבל הם קראו הרבה ועד היום קוראים. אני מהטיפוסים השמרניים עם ספריה גדולה בסלון...

http://www.faz.co.il/thread?rep=15742
אם כך, אז גם אני שמרן ?
יוסי (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:04)
בתשובה למי שזוכר


http://www.faz.co.il/thread?rep=15744
כנראה...
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 11:14)
בתשובה ליוסי

לפני איזה שנתיים עשיתי שיפוצון בבית, לפני כן הבאנו איזה מעצבת מעצבנת בשביל לקבל קצת רעיונות.

אחרי איזה כמה דקות היא אומרת ''כבר לא עושים היום ככה, את כל זה כמובן נסלק מכאן ונשים קיר גבס דקורטיבי''...

אז הבנתי שחמצתי איזה טרנד בסצנה של הקטע החדש

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.