פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לע.צופיה, 12/02/11 21:38)

http://www.faz.co.il/thread?rep=158046
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
דוד סיון (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 6:53)
בתשובה לע.צופיה

א. נניח שהיועץ הוא אכן סנגור של הממשלה. במקרה כזה אם הוא חושב שהוא לא יכול לייצג את הממשלה בנושא מסויים עליו ליידע את הממשלה. אם הסיבה היא שהממשלה ''אשמה'' הרי שראוי שיציין זאת. אם הוא חושב שמדובר בפעולה בלתי חוקית מן הראוי שיציין זאת.

לא חושב שמדובר בשיקול הדעת של היועץ אם ליצג או לא, אלא על קשיים בייצוג. זו הרי חובתו של סנגור להצביע על הקשיים הצפויים בניהול הסנגוריה.

כמובן לא חסרים מקרים שסנגורים פרשו מתהליך משפטי בגלל סיבות דומות.

ב. ''עבריין'' אולי זכאי להנות מהתיישנות המיועד למשרה ציבורית לא.

פרשת גלנט פורסמה על ידי הארץ לפני כ-‏5 שנים ולפני כשנתיים על ידי מעריב. כאשר התברר שגלנט מועמד מעריב ואחרים העלו את העניין מחדש. חלק מהעניין היה כמובן ''החשבון'' עם ברק, חלק ''החשבון'' עם גלנט עצמו וחלק, לדעתי החשוב יותר, בגלל שהנושא בתפקיד ציבורי צריך להיות נקי מרבב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=158047
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
ע.צופיה (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 7:02)
בתשובה לדוד סיון

נקודת המפתח היא האם היועץ עובד אצל הממשלה או שהוא ''הבוס'' שלה בעניני חוק ומשפט.
זכותו וחובתו להגיש ולהגיד את השגותיו בפני הממשלה. אך זה צריך להיות במסגרת פנימית וסמויה מעין הציבור.אם הוא עובד אצל הממשלה עליו לקבל את החלטותיה, אם הוא נמנע מלבצע, במקרים מסוימים, את החלטותיה הרי יש לנו בעיה מימשלית.
תמיד הוא זכאי להתפטר מתפקידו.
ב. החוק הוא שווה לבוזגלו ולגלנט. אם אתה מבדיל הרי ענה לך פרופ. כשר כי זו בעיה אתית ואין לה כל קשר ליועץ המשפטי או למבקר המדינה או לבג''צ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=158050
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
דוד סיון (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 7:50)
בתשובה לע.צופיה

א. אינני בטוח שהשגותיו של היועץ צריכות להיות סמויות מעין הציבור.
על היועץ לכבד את החלטות הממשלה אבל הוא אינו אמור להיות ''יס-מאן''. הוא אמור לנהוג במקצועיות וזה אומר שלעיתים אינו יכול לייצג את הממשלה בפני בתי המשפט (מאותן סיבות שציינתי קודם).

אם הממשלה לא מרוצה מתיפקודו היא יכולה לפטרו ולחילופין הוא יכול להתפטר.

ב. שוויון בפני החוק, במקרה הנדון[ משמעו שאם בוזגלו היה מועמד לתפקיד ציבורי יבחנו אותו באותם כלים כמו שבחנו את גלנט.

בעיות אתיות של מועמד לתפקיד ציבורי צריכות להישקל בתהליך בחירה לתפקיד ציבורי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=158054
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
ע.צופיה (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 8:25)
בתשובה לדוד סיון

אף אחד אינו נדרש להיות ''יסמאן'',אך עליו לקבל את ההחלטה הסופית ולפעול על פיה.התלבטות ציבורית פירושה חוסר הסכמה. לטעמי עליו להתפטר או לקבל.כל היתר זה סוג של חוסר רצון לוותר על מעמדו דבר המעיד על חולשה.
שוויון בפני החוק הוא שאם לגלנט האלמוני לא עשו כלום בגין פלישה לרשות הרבים או תצהיר שקר הרי גם לגלנט הציבורי אין סיבה ליעשות משהו. זה שיויון בפני החוק!

http://www.faz.co.il/thread?rep=158055
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
דוד סיון (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 9:01)
בתשובה לע.צופיה

האלמוני לא מבקש להתמנות למשרה ציבורית.
היו שנתבעו על מעשים שדומים לאלה של גלנט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=158056
גלנט כדבריך הוא הקורבן, אבל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 16:37)
בתשובה לדוד סיון

יש 60.000 בתים שנבנו ללא הייתר . הרבה פלישות לשטחים ציבוריים וגם פרטיים . רק חלק קטן מאלה הגיעו לשיפוט , עיקר התביעות הן של קבלנים נגד הפולשים . הציבור כמעט ואינו תובע פינוי !

http://www.faz.co.il/thread?rep=158057
בעמיקם היו שנתבעו!
דוד סיון (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 16:53)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה


http://www.faz.co.il/thread?rep=158060
בעמיקם היו שנתבעו!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 19:20)
בתשובה לדוד סיון

עמיקם או לא עמיקם .
גלנט יועד להיות רמטכל של ישראל , לא של עמיקם בלבד .

המדינה וחוקיה לא מתחילים ולא נקבעים ולא נגמרים בעמיקם .
במדינת ישראל יש 60.000 בתים שנבנו בניגוד לחוקי מדינת ישראל .
במדינת ישראל יש המוני פלישות לשטחים ציבורים . זה מונע בנית גני ילדים , גנים לבילוי וקייט , מרפאות , מתנסים ועוד .
במדינת ישראל יש הרבה שטחים ציבוריים שנעשו מזבלות לא חוקיות עם הרס הטבע .

מדינת ישראל או שהיא סלחנית , או שהיא וותרנית , או שהעונש מועט ומגוחך , או שאין בכלל אכיפה .

לא מדובר במושב עמיקם אלא במדינת ישראל .
מדינת חפיף , מדינת ''כאילו'' . ישראבלוף .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.