פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 13/08/11 8:15)

http://www.faz.co.il/thread?rep=163006
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
ע.צופיה (שבת, 13/08/2011 שעה 9:14)
בתשובה לדוד סיון

חבל שאתה מנסה לתת לי ציונים.
איני נגד העלאת תביעות, הפגנות, מחאות וכדומה. אין פירושו של דבר שהתביעות ההפגנות והמחאות צודקות.
תביעות או מחאות ספציפיות ניתן להתמודד עימן בחיי היומיום. תביעות ערכיות מקומן בהתמודדות בקלפי.
בבחירות האחרונות הציבור הכריע בעד ''מיקס'' של ערכים.זו הכרעת הציבור.אם רוצים לשנות את ה''מיקס'' הזה יש לקרוא או לגרום להפלת הממשלה והליכה לבחירות חדשות. המחאה נמנעת מצד ''כמו מאש'' ואני יכול להבין למה. כי הציבור הרחב אינו חפץ בהחלפת הממשלה ותביעה כזו תחסל את ''המחאה''.
המסמך שהצגתי מכיל סיסמאות נבובות אם בענייך הן ערכיות, זה בסדר מבחינתי.
כחסיד של דברים מבוססים ומקושרים חבל שאתה כותב משהו שאינך יכול ''לקשר'' ושולח אותי לחפש את המוצר התחליפי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=163023
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
דוד סיון (שבת, 13/08/2011 שעה 11:15)
בתשובה לע.צופיה

כאשר אני חושב שבן אדם טועה אני נוטה לומר זאת.
בדמוקרטיה תביעות ערכיות מקומן בקלפי וגם במקומות ובזמנים אחרים.

אני לא בטוח ש''הציבור הרחב'' אינו חפץ...

לא שלחתי אותך לחפש שום דבר זאת פשוט היתה צורת התבטאות שמביעה את דעתי שקיים מוצר כזה. בשבועות האחרונים עברו אצלי במייל מספר השוואות של מחירים שמראות מאפיינים כפי שתיארתי.

אני חושב שכאשר העיתונות מדווחת שהרווח של תנובה הוא כ-‏8%, שיש עוד מוצרים שמחיריהם משאירים שולי רווח גבוהים בחלק מהזמן או בכל הזמן. כמובן שישנם גם מוצרים בהם שולי הרווח נמוכים מ-‏8%.

http://www.faz.co.il/thread?rep=163029
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
המסביר לצרחן (שבת, 13/08/2011 שעה 11:40)
בתשובה לדוד סיון

משהו בסיסי רקוב בשרשרת השיווק.

''ראיתי שמפו שנמכר ברשת שיווק במבצע ב-‏25 שקל'', סיפר שמחון. ''הלכתי ליצרן ושאלתי אותו בכמה הוא מוכר לרשת וכמה הוא מרוויח. הוא אמר לי שהוא מוכר לרשת ב-‏10 שקלים ומרוויח 1-2 שקלים. גם קילו תפוחים, שנמכר ברשת ב-‏13 שקל, נמכר לה ב-‏2 שקלים. זה מראה שפערי התיווך בין הספק לצרכן אינם הגיוניים''. http://www.themarker.com/consumer/prices/1.671324 .

אם ננקה את עלות ההובלה, שכבר נכללת בדרך כלל במחיר המוצר מהיצרן למשווק (אם כי אנחנו רואים כיצד רשתות השיווק סוחטות יצרנים), נראה שהן מרוויחות מאות אחוזים מהרווח היחסי המקובל. לדוגמה השמפו שלאחר הוזלה נרכש ב-‏12 ש''ח ורשת השיווק מרוויחה עליו 13 ש''ח בתנאים 'הקשים' ביותר מבחינתה.כלומר, במקום להרוויח על המוצר 2 ש''ח או 5 ש''ח, וגם אז להרוויח, הם מגדילים את הרווח במאות אחוזים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=163051
לא סיסמאות נבובות אלא עובדות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/08/2011 שעה 12:55)
בתשובה להמסביר לצרחן

אני קונה בשר , ירקות ופירות בשוק תלפיות שבחיפה .
בעלי הדוכנים הם קימעונאיים שמרוויחים מצוין .

לידי יש חנות גדולה של שופרסל .
חברת שופרסל רוכשת מוצרים בשדה מחקלאים בעזרת חברת רכישה בבעלותה . לכן מחירי הרכישה שלה נמוכים יותר .
מצד שני
ממוצע המחירים של מוצרים אלה אצלה גבוהים ב60% בערך מאלה שבשוק תלפיות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=163062
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
ע.צופיה (שבת, 13/08/2011 שעה 13:39)
בתשובה להמסביר לצרחן

רק הערה קטנה: היצרן מרוויח, רווח גולמי, על שמפו במחיר עלות של 10 שקלים, לפחות, 8 שקלים.
אולי הרווח הנקי שלו הוא 1-2 שקלים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.