פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 13/08/11 11:15)

http://www.faz.co.il/thread?rep=163029
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
המסביר לצרחן (שבת, 13/08/2011 שעה 11:40)
בתשובה לדוד סיון

משהו בסיסי רקוב בשרשרת השיווק.

''ראיתי שמפו שנמכר ברשת שיווק במבצע ב-‏25 שקל'', סיפר שמחון. ''הלכתי ליצרן ושאלתי אותו בכמה הוא מוכר לרשת וכמה הוא מרוויח. הוא אמר לי שהוא מוכר לרשת ב-‏10 שקלים ומרוויח 1-2 שקלים. גם קילו תפוחים, שנמכר ברשת ב-‏13 שקל, נמכר לה ב-‏2 שקלים. זה מראה שפערי התיווך בין הספק לצרכן אינם הגיוניים''. http://www.themarker.com/consumer/prices/1.671324 .

אם ננקה את עלות ההובלה, שכבר נכללת בדרך כלל במחיר המוצר מהיצרן למשווק (אם כי אנחנו רואים כיצד רשתות השיווק סוחטות יצרנים), נראה שהן מרוויחות מאות אחוזים מהרווח היחסי המקובל. לדוגמה השמפו שלאחר הוזלה נרכש ב-‏12 ש''ח ורשת השיווק מרוויחה עליו 13 ש''ח בתנאים 'הקשים' ביותר מבחינתה.כלומר, במקום להרוויח על המוצר 2 ש''ח או 5 ש''ח, וגם אז להרוויח, הם מגדילים את הרווח במאות אחוזים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=163051
לא סיסמאות נבובות אלא עובדות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/08/2011 שעה 12:55)
בתשובה להמסביר לצרחן

אני קונה בשר , ירקות ופירות בשוק תלפיות שבחיפה .
בעלי הדוכנים הם קימעונאיים שמרוויחים מצוין .

לידי יש חנות גדולה של שופרסל .
חברת שופרסל רוכשת מוצרים בשדה מחקלאים בעזרת חברת רכישה בבעלותה . לכן מחירי הרכישה שלה נמוכים יותר .
מצד שני
ממוצע המחירים של מוצרים אלה אצלה גבוהים ב60% בערך מאלה שבשוק תלפיות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=163062
לא סיסמאות נבובות אלא ערכים
ע.צופיה (שבת, 13/08/2011 שעה 13:39)
בתשובה להמסביר לצרחן

רק הערה קטנה: היצרן מרוויח, רווח גולמי, על שמפו במחיר עלות של 10 שקלים, לפחות, 8 שקלים.
אולי הרווח הנקי שלו הוא 1-2 שקלים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.