פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=169032
תקשורת עויינת הוא הסבר חלקי
דוד סיון (יום רביעי, 24/10/2012 שעה 7:56)

1. אני מקבל את הטיעון שלך ש''תקשורת עויינת'' היא גורם שמוביל לירידה בתפוצה. אני לא מקבל שזה הגורם המרכזי או היחידי. הדוגמה שלי היא מעריב שכבר מזמן הפך לימני ולתומך בפעולות הממשלה. אבל הנה הוא נפל וההערכה שלי שגם בגילגול הנוכחי (שלמה בן צבי) לא יפרח.
2. כמו שכתבת התקשורת המודפסת נמצאת בבעיה בכל העולם וגורם מרכזי לירידה בתפוצתה הוא התפתחות התקשורת הכתובה באינטרנט. נכון יש צרכני תקשורת מודפסת שלא מוותרים אבל רבים רבין ויתרו כבר מזמן על צריכת עיתונות מודפסת. ישנו גם הדור שגדל לאחר פריצת האינטרנט והביקוש לעיתונות כתובה בקירבם מההתחלה נמוך. אינני רואה את המצב בישראל שונה בהרבה ממה שתיארתי.
3. יש אנשים, והם הולכים ומתרבים, שלא היו קוראים עיתון מודפס אם הם היו צריכים ללכת לקנות אותם בקיוסק, בחנות או כמינוי.
4. גם תופעת ''ישראל היום'' וחינמונים אחרים גרמו וגורמים לירידה בתפוצה של העיתונים האחרים.
5. התפוצה של העיתונות החינמית לא ממש תלויה בצרכנים אלא בהחלטה מערכתית.

הטיעון ''תקשורת עויינת'' מסביר רק חלק מהתהליך של ירידה בתפוצת העיתונות הכתובה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=169036
תקשורת עויינת הוא הסבר חלקי
(יום רביעי, 24/10/2012 שעה 9:02)
בתשובה לדוד סיון

באופן עקרוני אני מסכים ,
.
כדי להבין תהליכים יש לראות את הזרמים מתחת לפני השטח
ברור קצר יראה לך כי הצעירים (15-30) אינם קוראים כמעט עיתונים מודפסים , ואם הינם קוראים זה כדרך אגב העברת הזמן עד ההגעה למשרד
מצד שני דורנו(היותר מבוגר)- הולך ןמצטמק
לכן תפוצת העיתונים המודפסים תרד ותפוצת הצהובונית תרד אף היא אך פחות
כדי למדוד השפעה של ההשתייכות הפוליטית של הקורא יש לבדוק את הנתונים בעיתונות האלקטרונית - למשל דה מרקר, ווי נט, NRG וכד'' אני לא בטוח שהתוצאות יראו כי הנטיה הפוליטית משפיעה על מרחב הקוראים

יום טוב
ושבוע טוב

http://www.faz.co.il/thread?rep=169037
תקשורת עויינת הוא הסבר חלקי
ע.צופיה (יום רביעי, 24/10/2012 שעה 9:03)
בתשובה לדוד סיון

1. איני קורא מעריב ואיני מכיר את ''הקו'' שלו. אך ידוע שהעיתונאי הראשי בעיתון, בן כספית, תוקף ''בפראות'' את ראש הממשלה.הוא גם מוציא שם רע לענף התקשורת.

2. נכון, אך אני חושב שלמרות כל מה שציינת שהוא אמת לאמיתה, עדיין התקשורת הכתובה לא תעלם.

3.בעירי (רמת-גן-גבעתיים) אני רואה אנשים הממתינים להגעת העיתון ''ישראל היום''. כך שהשקלים הבודדים שהיו צריכים לשלם עבור עיתון אחר ממש לא שינו להם.נכון שישנם אנשים הנוטלים אותו כי עברו במקרה בעת החלוקה ,אך זה אינו הגורם העיקרי לתפוצתו הגדולה.העיתון ערוך וכתוב לא פחות טוב מעיתונים אחרים שתפוצתם דומה.

הרי ציינתי בקטע האחרון של המאמר כי האינטרנט,הטוויטר, הטלויזיה והרדיו הם מתחרים קשים לעיתונות המודפסת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=169040
תקשורת עויינת הוא הסבר חלקי
דוד סיון (יום רביעי, 24/10/2012 שעה 10:26)
בתשובה לע.צופיה

בתמצית אני חושב שהעוינות של התקשורת איננו הגורם העיקרי. לדעתי דוקא הגורמים שתיארת כאן במשפט האחרון יותר חשובים ומשמעותיים.

עניין המחיר של עיתון ללקוח גם הוא חשוב. הוא גם משפיע על ההחלטה כמה העתקים להפיץ כל יום. לעומת זאת אצל בעל החינמון (מר אדלסון) במעט אין לשיקול הזה חשיבות כאשר נשקלת השאלה כמה להפיץ.

הביקוש לעיתונות מודפסת תלוי במחיר, בתהליך הנדרש כדי לקנות אותו וכו'. במקרה של החינמון הוא מופץ בערמות שצריך רק לבוא ולקחת, בלי תור ובלי התעסקות עם המוכר. גם למשתנים האלה יש השפעה.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.