פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לבצלאל פאר, 01/04/13 19:59)

http://www.faz.co.il/thread?rep=170333
כמה הערות ענייניות
יוסף אליעז (יום שלישי, 02/04/2013 שעה 2:46)
בתשובה לבצלאל פאר

[• לפי כללי הפורום (http://www.faz.co.il/story_1510) אין דיונים על מדיניות המערכת.]

לבצלאל פאר,
להתווכח עם דוד סיון זו עבודה מיותרת. כל שכתבת לגביו - נכון. מה שאני כתבתי בתגובה על התגרויותיו, כולל ציון שכמה וכמה כותבים טובים חדלו מלכתוב בפורום זה בגללו [איווניר מוכר לך?]- [•]... ניחא. יש איזה פסוק שמתחיל במילים: ''אל תען...'' [•]... דברי.
לסיון [•]... יבושם לו.

הזכרתי כמה מ''שבעת העממים'' שגרו פה בראשית ההתנחלות בימי יהושע.
חלקם אכן הושמדו, לפי התנ''ך, כפי שהיה מקובל אז לגבי אויב שמתנגד לך, ראה פרשת עמלק ואגג מלכו בימי שאול ושמואל, וראה מלחמותיו האחרות של יהושע בן נון. פרשה מאוחרת בהרבה היא פרשת בני דן והעיר ליש.
ראה גם הטבח הנורא שנעשה ביהודים עם כיבוש ירושלים בידי הרומאים, טבח שהביא להתאבדות במצדה, משזו עמדה ליפול.

לפי המסורת גם בני-ישראל לא יצאו לבדם ממצרים ונלווה אליהם ''ערב-רב'', שהעם סבל ממנו ובגינו.

עממים אחרים חיו בצד בני-ישראל, או שהתבוללו בו, כמו משפחת רחב מיריחו, שבט הקיני שחי בין המדינים, או הגבעונים שנכנעו והשיגו זכות לקיים מסגרתם בתנאים מסוימים.

עמים עתיקים אלו נעלמו כי נטמעו אם בעם העברי ואם ברוב שחי כאן.
הכותים הובאו לארץ בידי האשורים, אשר הגלו מכאן את שבטי ישראל [אם גם יש להניח שלא כל תושבי ממלכת ישראל הוגלו].

הפלשתים פלשו [וכנראה זה מקור שמם] כנראה מן הים האגאי, ובני שבטים מתוכם היו משמר המלךך בימי דוד [הכרתי והפלטי].

היו בארץ מקרים רבים של גיור, גם גיור כפוי בימי ינאי המלך, או מחמת פחד [''גרי אריות''].
בימי שיבת ציון מבבל כבר היה מיעוט ערבי ניכר בארץ, והוא מוזכר בספרי עזרא ונחמיה.

הזכרתי את העממים הללו כי הם החליפו זהויות ודתות, לרוב בהתחשב בשלטון ששרר בארץ. הנגע פשה גם בעם ישראל, כפי שאנו מכירים את ההתיוונות תחת השלטון היווני-סורי, או ההתאסלמות בשל הרדיפות ןהמיסוי הקשה של אלו שאינם מוסלמים [מס גולגולת].

ערב רב זה קיים עדיין. היום רובו ככולו מגדיר עצמו ''ערבי'', כפי שמגדירים עצמם גם המצרים, הסודאנים או הלובים, אף שאף פעם לא חיו הם או אבותיהם בחצי האי ערב.

מקווה שעניתי לשאלתך.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.