פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=175339
מצטער בצערך מר גדעון ספירו
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:12)

בהנחה שאתה צודק ושלישראל יש נשק גרעיני, הרי שהיא לא עושה בו שימוש פוליטי, אינה מאיימת בהשמדת אוייבותיה, ולא מאיימת על חצי עולם. ישראל לא עושה בו שימוש כלל, גם לא פוליטי וגם לא תעמולתי. דווקא אתה מתעמלן את ישראל טוב מכולם ובחינם. לכן אתה כלי הרתעה פרו-ישראלי מן המעלה הראשונה, ואתה אפילו לא ידעת.

* לעניין גרמניה:– גרמניה תספק לישראל 6 צוללות מתקדמות ללא שום מערכת נשק עליה, לא קונבנציונלית ולא לא-קונבנציונלית. אכן 5 צוללות כבר הגיעו וצפויה להגיע בעתיד עוד אחת. ישראל היא שקובעת ומתקינה את מערכות הנשק על הצוללת, ואם אתה אומר שיותקנו על הצוללת טילים גרעיניים, אז שיהיה כך. מה רע בכך שסוף סוף יהודים יוכלו להגן על עצמם מפני זבי חוטם משיחיסטיים, טוטליטריסטים, היטלרים מוסלמים שבאים והולכים לאחר ששפכו את צואתם על סביבותיהם?
שתבין, בהתנהלות בינ''ל לא מדובר על צדק אבסולוטי, אלא רק על אינטרסים וצדק יחסי. אם היה קיים צדק אבסולוטי בעולם אז כל דיקטטור עם שפם היה שווה במעמדו לראש ממשלה שמן עם ושערות לבנות, עייפות ומדובללות.

אבל מה לעשות שאני נגד דיקטטורים עם שפם ולא רק ב-‏1 במאי? מה לעשות שהמוסר שלי סלקטיבי?

למה הדבר דומה? כשאיש תמים הולך ברחוב חשוך ומותקף ע''י כנופיית ביריונים. אני תמיד ארצה שלמותקף התמים יהיה אקדח ולביריונים לא תהיה אפילו רוגטקה. ואם אפשר, שיהיה לאיש התמים אפילו מקלעון. זה הצדק היחסי!

החרמת ישראל?
===============

ביהמ''ש העליון קיבל החלטה נבונה וצודקת יחסית בעניין החרם. יש מספק אלמנטים שעלינו לבדוק. אלמנט אחד הוא: חיפוש האמת. השני: חיפוש הצדק היחסי. השלישי: מבחן הרציונליות הפוליטית.

האמת והצדק: כשצעיר התאכזב מבילוי במועדון הוא ביטא את כעסו בהשמצת המועדון ובקריאה להחרימו. לפי דין השמאל, הרי שזוהי זכותו של הצעיר בלי תלות בעובדות. אלא שבית המשפט החליט להרשיע את הצעיר ולחייבו בפיצויים של 30 אלף ₪. http://www.lawguide.co.il/articles/4211/18015/ אין ספק שתעמולה פוליטית נגד ישראל, לפי כל מבחן רציונלי, מבוסס על פירוש מוטה בכוונה תחילה של עובדות, שמטופחות על מצע נרחב של שקרים. שהרי בפוליטיקה אינך מחוייב להסתובב עם פוליגרף ציבורי, כל אימת שאתה פותח את הפה. לכן אנחנו, השומעים, צריכים להפעיל את הפוליגרף הציבורי ולהעביר בבדיקה מסודרת את דברי מפיצי השיטנה. כידוע לגדעון ספירו, הפוליגרף הציבורי משתולל ושורק כשהוא לופת את מקלדתו.

...........

אז קודם כל, הרש''פ וישראל חתומים על פרוטוקול פריס שמגדיר את יחסי המסחר בין השתיים כפתוחים וחופשיים ואוסרים על הטלת מגבלות או חרמות ואפילו לא קריאה לחרם של צד אחד. הרש''פ פתח בקמפיין בקרב סוחריו להפסיק את המסחר עם ישראל. מכאן שהרש''פ הפר את ההסכם וישראל זכאית לדרוש פיצויים או לחילופין להעניש כלכלית את הרש''פ, כמתחייב מההסכם. מכאן יוצא שאפילו הפלסטינים מנויים מלהחרים את תוצרתה של ישראל, גם את אלה שמההתנחלויות. בעוד שממשלת אבו מאזן עושה קולות של חרם, הרי רוב הפלסטינים אדישים וברור שהחרם הזה הוא מן השפה לחוץ, דבר שהפלסטינים עצמם לא יכולים לעמוד בו.

אבל הלוחמים למען האפרטהייד האסלאמי כנראה שלא חסים כלל על הערבים עצמם, שישלמו את מחיר מלחמת האפרטהיידיסטים מבין המדרש של השלום העולמי.

חרם יפגע מעט בישראל והרבה בפלסטינים
======================================

תארו לכם שישראל בתגובה לחרם עליה, מחרימה את הרש''פ, עוצרת תנועת כסף וסחורות מהרש''פ החוצה ופנימה. מה שנאמר, ''אנחנו מלווים חלק ממחיר החרם לחשבון הפלסטינים שיצרו אותו''. מחר אין רש''פ. הרש''פ אינו אורגן כלכלי יצרני וריווחי, אלא תלוי בהזרמת כספים מתמידה מהחוץ. ערביי יו''ש הולכים ונעשים עניים ורעבים יותר. ההגירה הערבית מיו''ש החוצה מתרחבת (להזכירכם שמאז 2001 הולכת ומתגברת ההגירה מיו''ש לאירופה ולשתי האמריקות) ובהתקיים חרם - ההגירה תמשיך ותצמח לרקיע.

• ספירו מציע מנגד ''מיליון סכינים''. ואז? הרי ספירו נותן עילה לישראל להגיב בעוצמה ולהכריע את ''מיליון הסכינאים'' במלחמה ובריחת הנותרים לעבר הירדן.

• אבל כמו שראינו בחרם נגד איראן שהוא חרם חלקי בלבד. שהרי מדובר בשני משתנים חשובים: מה מחרימים, ומי המחרימים אותה. מה: החרם על איראן היה בעיקר חרם על עסקאות מסחריות עמה ואי קניית נפט איראני. אין לאיראן מוצר שהוא הכרחי לרכישה בחו''ל. מי: המחרימים היו בגדול העולם המערבי בלבד. בפועל אנחנו יודעים שחברות עסקיות אירופאיות ואמריקאיות המשיכו לרכוש ולמכור באיראן דרך צד שלישי. החרם על הנפט הצליח מעט יותר רק משום שמדובר במוצר גדול וכבד שחייב להיות מובל במיכליות ענק ולכן גם קל להתחקות אחריו ולאכוף אותו. יחד עם זאת, מעט נפט איראני הגיע גם לאירופה, אבל מחירו היה זול במיוחד, בגלל שהאיראנים נאלצו למכור אותו למתווך במחיר נמוך, העיקר למכור משהו. בשל כך ובגלל שסעודיה והמפרציות הגבירו את הפקת הנפט, מחירי הנפט בעולם ירדו בצורה יוצאת דופן בגלל החרם. כשהחרם התחיל להתפוגג, המחירים שוב צומחים.

• חרם על ישראל גם הוא נידון לכשלון מראש משום שחלקים גדולים בתוצרתה של ישראל הם ייחודיים ונחוצים לרבים בעולם וגם העובדה שבעצם אי אפשר לאכוף אותו בפועל. חלק גדול מהיצוא הישראלי הוא מידע ושירותי אינטרנט, מוצרי חומרה ותוכנה שמהווים חלק חיוני בעולם האינטרנט, תקשורת, טלפוניה והסייבר (בחלק מהתחומים ישראל היא המובילה בהמצאות, פיתוחים וייצור). מרכזי הפיתוח ועיקר מרכזי היצור של חברות ההיי-טק המובילות בעולם נמצאים בישראל – חברות אמריקאיות מובילות: Intel, Microsoft, Google, Sisco, Amdocs, Motorola, Dell, Oracle, HP, IBM, OTI, חברות אירופאיות מובילות: SAP, ECI, Siemens, הן רק חלק קטן מעשרות החברות המובילות. אלביט, אלתא, צ'ק-פוינט, נס טכנולוגיות, ראד תקשורת, מלם תים, NICE, מטריקס הן חברות ישראליות המובילות בעולם בתחומן.

ישראל מייצאת חלק גדול מהתרופות שבשימוש בעולם, למשל, שישית מהתרופות בבריטניה. וכך אפשר לפרט בהרבה תחומים בהם לישראל תרומה אדימה מעבר לגודלה המספרי. היום כל בנדיט ב-BDS חייב להשתמש בחומרה ובתוכנה ישראלית כדי לשרוד ולפעול כמחרים ישראל. אז זו עזות מצח מצד הקורא לחרם על ישראל בעוד שהוא עושה את זה באמצעות ציוד שהומצא, פותח או יוצר בישראל. לכן קריאה לחרם על ישראל היא שיא עזות המצח, השקר והחרפה. בודאי לאלה שחיים בישראל ונזקקים לשירותיה ולמוצריה.

• הפלסטינים אדישים לעניין החרם. כלומר, לא משתפים פעולה עם קריאתו של אבו מאזן, שנעשתה יותר לתעמולה פוליטית מאשר לביצוע בשטח. אם עזה זקוקה למוצרים ישראלים כדי לחיות, הרי שתיאורטית הרש''פ יכול להסתדר בלעדיהם תמורת הוספת עלות למחייה. כמובן שחברה ענייה יחסית לא יכולה להרשות לעצמה להעלות עלויות מוצרי צריכה יום יומיים שרובם מגיעים מישראל http://www.middlen.co.il/2015/04/%D7%94%D7%A4%D7%9C%...

• אבל הקוראים לחרם על ישראל רק משום אי הסכמה אידיאולוגית עם התנהלותה, מכשירה את החרם על מחרימיה. למה שאנחנו לא נחרים את קוראי החרם על ישראל שבישראל ונבטל להם כמה זכויות אזרחיות וכלכליות? שהרי אם הללו מפירים חוק נגדנו, למה שאנחנו לא נפר חוק נגדם?

• לגבי המחרימים בחו''ל, בהעדר יכולות למנוע מהם לרכוש מוצרים ישראליים שהם נאלצים לקנות כדי להתקיים כקבוצה, אנחנו יכולים למפות ולראות קשרים כלכליים בינם לבין קבוצותיהם השונות וחיבורים לחברות כלכליות, ולנהל מאבק נגד תומכיהם הכלכליים. בחלק מהמקומות מדובר על ממשלות תומכות, ומולן עלינו לצמצם את היבוא מהן ככל הניתן. ישנן מדינות שנכון שישראל תפעל נגדן בדרך שהן פועלות נגדנו. למשל, אם בריטניה תממן גורמי שמאל חתרניים בישראל ישראל תגיב בתמיכה מורלית וכספית ב-IRA הצפון אירי, יעודדם לחדש את מאבקם לעצמאות מבריטניה, תשבח את עוז רוחם בהפגנות אלימות, תקים רשתות חברתיות המשפיצות דברי שקר ושיטנה נגד בריטניה ומדיניות האפרטהייד שלה בצפון אירלנד, תפעיל אנשי תקשורת, עורכי דין ופוליטיקאים נגד ממשלת בריטניה. כמובן שהמודל הזה מתאים גם לעניין סקוטלנד, וויילס, איי מלבינאס, גיברלטר ושאר שיטחי הכיבוש הבריטיים.

אפשר לאתר טייקונים (למשל הגזען האנטישמי ג'ורג' סורוס) שתומכים בתעלול הפלסטיני ולפגוע בהם כלכלית ע''י חרם, חקיקה מקומית, חקיקה במקומות תפזורתם בעולם, פגיעה בעיסקיהם, חשיפה אישית שלילית ומכפישה.
הגיע הזמן להשיב לחרצופים האלה כדרכם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175340
עניין הפליטים, אפריקה, אירופה, ישראל
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:14)
בתשובה לבצלאל פאר

השימוש הנלוז שעושה ספירו בשואה כמעט בכל רשימה שלו הוא מסטיק לעוס ומסריח שפג קיסמו. אני יודע שהאשמות השקר של ספירו משמשות נשק בידי האנטישמים עצמם (''תיראו, תיראו, אפילו היהודי הזה מודה שהיהודים גזענים''). הדבר רק מעיד שאינטרס של ספירו בהכפשת ישראל כל כך גבוה עד שהוא מוכן אפילו להוזיל ולהזנות את השואה ולהופכה לכלי תעמולתי רדוד ושקוף בתורת הפצת דיברי דיבתו ברבים. לא אתפלא אם ידיו הסריחו ממישוש שטרות איירו מוכתמות בשאריות ניגובם של שיפתי משלמי ממונו.

אין עניין מהגרי העבודה מאפריקה דומה למצב היהודים שלפני מלחמת העולם השניה (ובודאי לא ממצבם במהלך המלחמה). ספירו פליט מגרמניה שלא על דעתו, אלא בזכות הוריו שנאלצו לברוח. אני משער שאילו ספירו היה בוגר, הוא היה דבק בדרכו ונשאר בגרמניה, שהרי היא מבחינתו über alles. גינתר גראס בודאי היה מסכים.

מהגרי אפריקה אינם עוברים שואה. 99% מהם מחליטים להגר לעולם הישן כדי לחפש חיים חדשים, כמו שבמאה ה-‏19 הרבה אירופאים עשו זאת תחת מעטפת השלום העולמי. אירופה של רוב המאה ה-‏19 תחילת המאה ה-‏20 היתה אי של שלום ויציבות יחסית למה שהיה לפני נפוליאון הראשון ובודאי לפני ''אביב העמים''. הוקמו מדינות חדשות כמו איטליה, גרמניה, יוון, סרביה. זו היתה תקופה של צמיחה כלכלית באירופה ופריחה תרבותית של סופרים, ציירים, מלחינים, מדענים, אנשי רוח, אבל גם תקופה שייצרה את שיא שיאי ההגירה מאירופה לאמריקה. 1910 היתה השנה הפוריה ביותר בייצור ההגירה וגם השנה של תחושת ביטחון, יציבות ושלום באירופה. מלחמות היום רחוקות, וכמעט לא השפיעו על הבית. רק מעטים ממאות אלפי המהגרים לאמריקה כל שנה נרדפו ע''י השלטונות האירופאיים, בעיקר על רקע אידיאולוגי. גם היהודים הרגישו יותר משוחררים כשהדלת לחברות המקומיות נפתחת בפניהם קמעא. יחד עם זאת היו עוד יהודים שנאלצו להתנצר פורמלית כדי לזכות במשרה רמה (חלקם המשיכו להגדיר עצמם כיהודים ואת ההתנצרות כתהליך שולי שנכפה עליהם בניגוד לרצונם). היטיב לבטא את התקופה אליעזר ליפמאן זילברמאן, מייסד ועורך ראשון של עיתון ''המגיד'' http://web.nli.org.il/sites/NLI/Hebrew/Education/Les... מ-‏28 למרץ 1860: ''אור חדש מתחיל להאיר על ישראל באייראפא. בכל מקום נראה, תתענג נפשנו אם רב או מעט''. דרך אגב, המונח ''שואה'' מופיע בכתבה אבל במובנה המצומצם והמקורי שמתאים יותר לפעילותם של מכפישי ישראל בשקר האפרטהייד המבקשים להמיט אסון על היהודים, ככתוב:– ''... ומשנאי ישראל אשר תחת שואה יתגלגלו, לפעמים עוד ישאו ראש להצמיד מרמה, וקולם כנחש ילך לתת שם ישראל לשמצה; ע''ן נשיב להם אמרינו: הן אמנם כן הוא, אבל אם אותות הזמן לא יכזבו, למה הדבר דומה? לנר נדעך, טרם יכבה עוד חילים יגבר, ושרידי תעצומותיו אליו יאסוף, רגע יחלקה ומשנהו נכבה, אפס אורו לנצח''. כמה קולע גם לימינו! ועוד מלפני 155 שנים!!!!!.

[דרך אגב, העיתון העברי הזה ועוד כמה עיתונים יצאו הרבה לפני ''תחיית השפה העברית'', עוד קלישאה שמבטאת אספקט מצומצם של מצבה של השפה העברית אצל יהודי התפוצות בתקופה שלפני אליעזר בן יהודה].

אפריקה אינה אירופה של אז, אבל אפריקה ממשיכה להתעורר ולעצב את עצמה בפיתוח אדיר (בעיקר בהשקעות של מדינות זרות במחצבים המקומיים ובתשתיות הכבישים, המים והחשמל) מצד אחד ובמלחמות מקומיות מועטות יחסית לעבר מצד שני. אוכלוסיות משנעות את עצמן כדי להתרחק ממוקדי הקרבות, כמו באירופה של המאה ה-‏19. הרבה צעירים שחורים מפנים עורף לחברותיהם בחפשם חיים חדשים במערב. שהרי אם היה מדובר בפליטים, הם היו בוחרים למלט את עצמם מהסכנה מיד, בכל דרך שהיא, והדרך המהירה האפשרית ממזרח אפריקה היא לברוח להודו, על אחת מעשרות הספינות שעושות את דרכן יום יום לשם, בשל הכלכלה המעוררת. פליט אמיתי לא היה מסכן עצמו ועובר הרבה מדינות בתווך ובשלמונים נוספים, בדרך הקשה למצרים וללוב, המבוא לעולם הישן. משם לעבור לישראל היום זה קשה עד בלתי אפשרי, אירופה מחכה להם מעבר לים, והם נוהרים אליה. בתגובה אערופה מתחילה להתעורר ולחפש תשובות הולמות כנגד מפירי ריבונותה בפרהסיה. ספירו מאשר לנו שמדובר במהגרי עבודה שכן הוא קובע שיהודים ''מיד לאחר הצפירה לזכר הנספים ממשיכים בסחר עבדים''. אבל כשממשלת ישראל מצאה דרך לשחרר את ''העבדים'' האלה ולהחזירם לאפריקה, הוא קורא חמס.

היהודים היו האירופאים האמיתיים, שכן הלאומיות האירופאית הגדירה את עצמה לפי עממיה ורק היהודים היו עם נפרד לא-שייך לארץ אחת אלא לכל מקום באירופה. היהודים היו נאמנים לארצותיהם באירופה יותר מכל בן לאום אחר. תרומת היהודים למדינותיהם באירופה היתה גבוהה ביותר ביחס למספרם. יהודים היו מובילי תרבות ודעת ושאפו להתמזג אל תוך חברותיהם, בין ''היה יהודי בביתך וגרמני בצאתך'' ואפילו היו כאלה שדגלו בהתנצרות כדי להשלים את התמזגותם בסביבה.

פליטי אפריקה הם אפריקאים החיים בחברותיהם, אין קולקטיב של עם פליטים אפריקאי, כמו קולקטיב הפליטים היהודים באירופה ובמדינות ערב. מדובר בתופעה סוציו-תרבותית שמעודדת הגירה אנושית ממקומות קשי יום למקומות מבטיחי תקווה. כמו שהאירופאי של העולם הישן חלם על חיים חדשים בעולם החדש, ככה מבחינת האפריקאי, העולם הישן, אירופה / אמריקה, הוא העולם החדש שלו. ההבדל הוא שהאדם הלבן בא מיבשה תרבותית ומתקדמת [נכון לתקופתה] ונחת ליבשת חלשה מעוטת אוכלוסיה ואת האינדיאנים המעטים שם הם השמידו או בייתו לשמורות מיוחדות; ואילו פליטי אפריקה באים מארצות נחשלות אל יבשת מאוכלסת, רבת ממון וחזקה. בעוד שהאדם הלבן עיצב מראשית את הקולוניות האמריקאיות שלו, המהגרים האפריקאים נתקלים בחברות אירופאיות מגובשות ומבוססות. ההתנגשות בין שני הפכים ציוויליזציוניים יוצר מתיחות בלתי נמנעת שעתידה להתפוצץ על אירופה באחד הימים. ישראל היא רק השתקפות קטנה ושולית של התופעה ההתנגשות הזאת.
האם נכון מבחינה היסטורית להניח להגירת המוני שחורים לעולם הישן להמשיך ובכך לבנות חברות עניות בפרברי ערים של החברות המקומיות המבוססות ולדלל את אפריקה מאוכלוסייה בעלת פוטנציאל טוב לשיקומה ולפריחתה?

מי שנותן ידו לתופעה הפסולה של הגירת המוני מחפשי עבודה, מאפיל על בעיית הפליטים ומבקשי המקלט האמיתיים וגורם לאינפלציה שמוזילה את מעמדם. יותר מכך, אלה שפועלים להניח למבקשי עבודה מסיגי גבול להיקלט במדינות אליהם הסתננו, נותנים יד לקריסתה של אפריקה ובכך הם פוגעים במיליוני האפריקאים שנשארים במקומותיהם.
הדרך היחידה לטפל במצב ההגירה הזאת הוא שהמדינות המפותחות יטו שכם ויסייעו הרבה יותר למדינות אפריקה להאיץ את בניית המסגרות הפוליטיות הדמוקרטיות שם, להאיץ את בניית התעשיות והצמיחה הכלכלית [ולא לשדוד את אוצרות הטבע של אפריקה שתמורה לשלמונים], לבנות ולאייש אוניברסיטאות עם תשתיות אקדמאיות מתוחכמות. צריך ליצור הגירה יזומה של אקדמאים, בעלי מקצוע מהעולם הישן לאפריקה כדי להניח יסודות חדשים לאפריקה, שתוכל להשתלב במאה ה-‏21 כשווה בין שווים. צריך להפוך את אפריקה ל''עולם החדש''. מבחינה היסטורית זה הפתרון הנכון, גם לאפריקאים וגם לעולם המפותח.

• • • ולסיום אני רוצה לברך את גדעון ספירו בהגיעו לגבורות שימשיך לכתוב ולעצבן אותנו עד 120. מה שנקרא, העיקר הבריאות. בשאר הדברים ההיסטוריה תטפל. אני מקווה שהפעם, כלקח היסטורי מהשואה, ההיסטוריה תהיה הרבה יותר טובה ליהודים. ושגדעון ספירו יזכה לראות את תקוותי מתגשמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175347
חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (שבת, 02/05/2015 שעה 20:25)
בתשובה לבצלאל פאר

א. השופט העליון מלצר לא קיבל החלטה צודקת אלא החלטה מובססת על הבנתו את חוקי מדינת ישראל.

ב. החוק הוא אנטי דמוקרטי שלמיטב הבנתי אין כמוהו במדינות דמוקרטיות.

ג. הצעיר לא חוייב בפיצויים של 30 אלף שקל על קיראתו לחרם אלא על השמצה, לשון הרע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175359
חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
בצלאל פאר (שבת, 09/05/2015 שעה 23:24)
בתשובה לדוד סיון

א. שאלה של פרשנות. עניין הצדק הוא יחסי וניתן להטייה.

ב. חוק נגד העושים חרם נגד ישראל הוא לגיטימי. שהרי אם מחרימים אותך, לך מותר להחרים אותם. ראוי שיהיה חוק שיגדיר מה זה חרם ומי מחרים. למשל, מחאה אישית של בן אדם יכולה להיות לגיטימית, חרם של ממשלה זה לא, כי מדובר בהליך מדיני עם משמעויות רחבות לשני הצדדים. חברה זרה מחרימה את ישראל, למה שלא נוכל להחרים אותה בישראל על פי חוק ולקרוא לארגונים פרו-ישראל ואוהדי ישראל להחרים אותה בחו''ל?

ג. קריאה לחרם תמיד מבוססת על לשון הרע והשמצה. במקרה הזה מדובר על מהות אחת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175362
חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (יום ראשון, 10/05/2015 שעה 4:14)
בתשובה לבצלאל פאר

א. הפרשנות שלך לא נכונה בעיקר בגלל דרך השימוש במושג צדק.

ב. חוק החרם הוא אנטי דמוקרטי.

ג. טענתך מופרכת בעליל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175373
חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
בצלאל פאר (שבת, 16/05/2015 שעה 12:18)
בתשובה לדוד סיון

א. הפרשנות שלי 'לא טובה' כשלך ... או טובה כשלך. כל אחד יבחר לו את פרשנותו.

ב. לפי דבריך שום חוק הוא לא דמוקרטי כי הוא מחרים או מצמצם זכויות טיבעיות של בני אדם. אבל לפי הנהוג, חוק החרם הוא דמוקרטי כי הוא מופעל נגד המחרימים שפועלים באופן לא דמוקרטי (אלא רק לפי הדמוקרטיה שהם עצמם הכריזו לעצמם).

ג. כטענתך. בכל מקרה אתה לא הוכחת דבר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175381
חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (שבת, 16/05/2015 שעה 18:15)
בתשובה לבצלאל פאר

א. הפרשנות שלך נותרה מופרכת.

ב. טענתך מופרכת בעליל. חוק הוא אנטי דמוקרטי כאשר הוא מגביל זכויות של מיעוטים פוליטיים לפעול נגד דעותיו של רוב פוליטי. זהו בדיוק אופיו של חוק החרם, שבין השאר פוגע בחופש הביטוי של המיעוט הפוליטי ועוד (ראה למשל: http://www.faz.co.il/story?id=6793&base=&New...),

כדאי שתבדוק מה היתה דעתו של הנשיא כאשר היה יו''ר הכנסת, לגבי חוק החרם ומטרותיו. הנה קטע מדבריו בנדון: ''הינני עומד בוש ונכלם בפני מורי זאב ז'בוטינסקי, על שלא עלה בידי להגן על אותו היחיד, האינדיווידואל, אותו הוא דימה למלך, מפני אגרופיו הפרלמנטריים של הרוב'' (http://www.haaretz.co.il/misc/1.1180495).

ג. טענתך הקודמת מופרכת וכרגיל לא הוכחת דבר.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.