פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 04/06/16 5:08)

http://www.faz.co.il/thread?rep=176415
תודה על הבהרתך לנקודה השניה
אלברט שבות (יום ראשון, 05/06/2016 שעה 21:33)
בתשובה לדוד סיון

ובכל זאת אני לא מבין איך אפשר לעשות סלט ללא מלפפון! שכחת יא דוד שאנחנו במזרח התיכון ובסלט המזרח תיכוני המלפפון הוא אחד המרכיבים האינטגרלים? אבל לא נעשה מזה עניין כי סוף כל סוף מלפפון קטן אחד ביני לבינך מהו.

נעבור ברשותך לפסקה הבאה שבגינה מאמרי נכנס כהגדרתך לבעיה איתך. וזה לשון הפסקה הזו במקור:''ובניגוד לסיון וספירו שלדעתי טובת הארץ עומדת לנגד עיניהם, ישנה קבוצת אנשים שהשמאל הוא פרנסתם והמקצוע שלהם. כגון גדעון לוי שמנענע מידי יום את המצלצלים בכיסו... כמוהו כבנימין נתניהו בצד הימני של המפה שבשבילו ''השקפה'' היא כלי עבודה''. כמובן זאת דעתי האישית. אודה באם תבאיר לי כיצד דעתי האישית זו הגם ושגויה לטעמך- נכנסת לסל עמדותך והשקפותך ומסלפת אותם בעליל.

אמתין לכל תשובה והבהרה, רק אל תיגע לי בסלט המזרח תיכוני גם לי יש קווים אדומים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176416
אתה ממשיך לפספס את עיקרה של הביקורתודה השניה!
דוד סיון (יום שני, 06/06/2016 שעה 7:29)
בתשובה לאלברט שבות

המאמר שלך לא מתאר את עמדותי נכון ולא משנה מה תעשה
כעת. אם אלו לא עמדותי לא היה מקום להשתמש בשמי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176422
תודה על השתתפותך בדיון
אלברט שבות (יום שלישי, 07/06/2016 שעה 18:56)
בתשובה לדוד סיון

אני חושב שכבר הישגתי את המסקנה הנגזרת מהמאמר באמצעות ''הדיון'' שלי עם סיון. שמתי את הערך ''דיון'' במרכאות כי למעשה לא התקיים דיון ביני לסיון כי אם סוג של התחמקות מדיון, ובהתחמקות הזו טמונה המסקנה שהיוותה את הציר המרכזי של המאמר.

לדוד היה מה לומר על המאמר שנכתב בעטי הימני, וכפי שציינתי באחת ההודעות, הוא זיהה אותי כאיום שיש להדוף בכל הכוח, ולכן נתן פייט טוב ורוקן את כל תכולת המחסנית בתגובתו הראשונה, למרות ולא היה שום קשר בין זווית הייריה לבין המטרה אליה כיוון. הוא ירה על ריק- פשוט העלה בדמיונו מטרה מדומה וירה עליה, וכשהפנתי את שימת ליבו לזאת פעם ועוד פעם- ובניגוד למצופה ממנו הוא המשיך לירות וכאילו המטרה עודנה ניצבת באותה הזווית; שום דבר לא השתנה עבורו. להלן אסביר את הקשר בין זה למסקנה העולה מן המאמר.

אתחיל בשרידת המסקנה שהיוותה את הציר המרכזי של המאמר:

''סוד ההשקפה אינו טמון במיקום הנכון של בעל ההשקפה – אלא בבחירת האובייקט העומד למיקום''

כלומר ובכל הנוגע למולדת, אין ולא יכול להיות מקום להשקפה חיובית ואחרת שלילית, כי הרי לכל המשקיפים גורל משותף ומבקשים את טובת מולדתם. כאן מציע המאמר שאלה מרכזית: מה הביא איפא ליצירת שתי השקפות מנוגדות כאשר כל אחת היא שלילית ומנוכרת בעיני המשקיף שמנגד.

המסקנה שהמאמר הגיע אליה היא, כי נעלם מעיני אחד המשקיפים נתון שאמור להיות ברור ומובן מאליו: המולדת היא האובייקט שהשקפתנו תלויה במיקומו, ולפי המיקום שלו אנו אמורים לבנות את השקפתנו, אולם אחד המשקיפים תעה ובנה את השקפתו ע''פ מיקומו הוא בסולם הנטיות, ועל-כן הפיק ערכים נבדלים מהשקפתו.

ועדיין תלויה ועומדת השאלה: הכיצד יכול האדם לבלבל בין שני אובייקטים כה ברורים- בין המולדת לעצמותו.

בכדי לענות על זאת יש לשחזר סצינה אנושית, סצינה לכל דבר ועיקר. נדמיין קבוצה אנושית שעומדת על המרפסת ומשקיפה על המדינה למטה ברחוב. כל אחד מביע את דעתו כיצד לעצב את המדינה שלמטה, כיצד לשפץ אותה להשביח אותה, להעשיר אותה ולשכללה. הדעות רבות ומגוונות, כל אחד מנסה לשכנע ולהעלות את טיעוניו, וכמובן ההחלטה מתקבלת על-פי רוב קולות.

וכך מידי יום כל הדעתנים והידענים נאספים על המרפסת ומחליטים מה לעשות בענייני המדינה, עד שאחד הידענים גילה יום אחד את מתיקות הטעם האישי והיטה את החלטותיו על-פי הטעם שלו. לא עוד טובת הכלל הוא המנחה כי אם הטעם האישי הוא המנחה העיקרי ועל-פיו יישק דבר. וכך נוספו עוד ועוד אנשים שגילו את סוד הטעם האישי וטעמם לא תמיד הצטלב עם טובת הכלל.

מאותו יום נוצרו עוד מוטציות לנטייה הזו ולטעם האישי נוסף הרצון האישי, וההחלטות סטו מהדרך התמימה כאשר נוצר מהמוטציה הזו זן חדש בשם ''האינטרס האישי''. המוטציות כאמור התרבו, התערבבו זו בזו והקשו על הצופה לזהות מיהו הנוטה לטעמו או לאינטרס שלו, ועל-כן הוא קיבץ את כל המוטציות תחת קבוצת-אב אחת, וראה בה כקבוצה המייצגת את הנואלים בעם שהאינטרס שלהם הוא מצפנם ומצפונם, הגם ועל הקבוצה הזו מנויים מי שטעמם האישי ניווט את החלטתם – לאו דווקא האינטרס האישי גרידא.

המולדת היא האובייקט שהקבוצה האנושית משקיפה עליה מהמרפסת, ובכל הנוגע לענייני המולדת- מן הדין כי נבנה את השקפתנו ביחס למיקום המולדת הזו על סולם המציאות, ולא ביחס למיקום הטעם האישי של כל משקיף על סולם הטעמים שלו. הסטיה מן המבנה הזה הכניסה את הגורם האישי לזירת המולדת, והולידה אגף שלם בעמנו שאינו מצליח לראות ולכבד את שלט האין-כניסה לטעמו האישי אל זירת המולדת. דוד סיון הוא דוגמה יפה של אחד המנויים על האגף הזה, שעל אף בקיאותו בעברית לא הצליח להבין את אחד המשפטים הפשוטים המכוונים את באי זירת המולדת לשלטי האין-כניסה, כדוגמת השלט הזה:

''סוד ההשקפה אינו טמון במיקום הנכון של בעל ההשקפה – אלא בבחירת האובייקט העומד למיקום''

ולמרות הנסיונות החוזרות ונשנות להפנות את שימת ליבו לתוכן השלט בציר המרכזי של המאמר, הוא המשיך לירות את מטעמיו האישיים אל מטרה בלתי קיימת בעליל, כאשר חוזר ויורה ללא הרף את עמדותיו שזוייפו או סולפו או לא מצאו את מקומן במרחב המאמר. ניכר מקומו של הגורם האישי בציר המחשבה שלו, וניכר העדר סולם המולדת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176423
חבל שאתה ממשיך לסלף ומוסיף שקרים נבזיים
דוד סיון (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 5:02)
בתשובה לאלברט שבות

א. המשפט הראשון שכתבתי כאן היה (תגובה 176405):
''התיאורים במאמר שלך שמתייחסים אל עמדותי הם סילוף בוטה של המציאות הכתובה במאמרים שלי כאן בפורום''. זה קרה וקורה למרות שהוא טען שקרא את מאמרי.

ב. כעת אלברט אתה ממשיך בסילוף (פסקה שניה, פיסקה אחרונה) ומוסיף שקרים.

ג. אלברט ''על בקיאותו בעברית לא הצליח להבין את...'' העובדה הפשוטה שהסילופים הם, הם הנושא שלי; ''... לא הצליח להבין...'' שבמקרה כזה הנושא הראשי שלו משני וחסר חשיבות.

-----

השקר הגדול מכולם: ''הוא המשיך לירות אל מטרה בלתי קיימת''.

העובדה שגם כעת אתה ממשיך לפזר טענות מופרכות וסילופים בעניין עמדתי ובעניין 'מה הבנתי או לא' מעידה על בעיה חמורה בהבנת הנקרא, בניהול דו שיח.

הכי עצוב אלברט שגם בדיון המקביל (http://www.news1.co.il/Archive/003-D-112073-00.html) המשכת להגן על הסילופים שלך ושל אחרים. הרי כתבת ''אין לי אלא להסכים איתך בכל אות'', כאשר המשתתף פרלסמן כתב שאני מתעלם מן המציאות.

הדברים שכתבת בדיון המקביל (News1) וכאן כעת, מעידים שהמטרה שלך איננה כתובה בנושא המאמר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176424
הפעם היה לי דיון פורה איתך דוד
אלברט שבות (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 5:50)
בתשובה לדוד סיון

ואפילו אם לפי דבריך שיקרתי וסילפתי- היה כדאי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176425
כדאי שתשים לב שדוד סיוון אינו מציג עמדה מדינית .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 6:31)
בתשובה לאלברט שבות

הוא אינו מציג איזה דבר לביצוע אפשרי .
מה שהוא עושה זה ביקורת וויכוחים בסיגנון ''אתה אמרת''...''אתה לא צודק''...''זה לא נכון'' וכדומה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=176428
אריה הפעם אני כמעט מסכים איתך
דוד סיון (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 7:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אני נוטה להסכים עם מהותה של כותרת דבריך. אם היית כותב בכותרת 'כמעט אינו' זה היה לי קל יותר להסכים.

גם המשפט האחרון מתאר די נכון את המציאות. אבל זה כורח משום שאנשים, כמו אלברט, נוטים להמציא את מה שאין בעמדותי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=176426
צירפת עוד הוכחה שהשחרה וסילוף עמדות הוא המטרה שלך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 7:24)
בתשובה לאלברט שבות


http://www.faz.co.il/thread?rep=176427
עוד שקר: ''... ניכר העדר סולם המולדת''!!!
דוד סיון (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 7:36)
בתשובה לאלברט שבות


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.