פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לבצלאל פאר, 17/10/16 7:55)

http://www.faz.co.il/thread?rep=176989
רוצים שלום ובוחרים את מי שנגד פשרה
דוד סיון (יום שני, 17/10/2016 שעה 10:43)
בתשובה לבצלאל פאר

אין לי ספק שהישראלים רוצים שלום אבל מעשית על פי תוצאות הבחירות בעשרות השנים האחרונות הם לא.
הציבור הישראלי עשה מעט מאד נגד הכיבוש הזוחל שמתרחש בשטח מהשנים הראשונות לאחר מלחמת ששת הימים. הרי האסטרטגיה של המקורית של גוש אמונים היא קו מנחה לממשלות ישראל.

העובדות בשטח הן עדות בוהקת שפשרה היא דיבור בעלמא.
גם הטענה ש'הליכוד קיבל...' היא דיבור בעלמא על רקע עובדות המציאות.

הסיפור מאד דומה בצד השני - ההתנהלות של מנהיגי הפלשתינאים והציבור הפלשתינאי האסטרטגיה שלהם דומה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177001
רוצים שלום ובוחרים את מי שנגד פשרה
בצלאל פאר (יום ראשון, 23/10/2016 שעה 18:39)
בתשובה לדוד סיון

כנראה שפרשנות השלום שלך אינה מקובלת על רוב הישראלים. להערכתי רוב הישראלים מכירים בעובדה שרוב הערבים לא רוצים שלום עם ישראל אלא נצחון על ישראל. ערביי השטחים הנקראים פלסטינים פשוט מבינים שבמשא ומתן סדור הם לא יקבלו את כל דרישותיהם ולכן פנו למסלול עוקף ולוחץ על ישראל דרך צדדים שלישיים.

חלקו של הציבור לא מגדיר את כיבוש 67 ככיבוש בלתי לגיטימי. הם רואים בתביעות ישראל לטריטוריה ביו״ש (ובעזה) התביעות לגיטימיות. כל עוד יש להם בציבור הישראלי הם רק התחזקו וגדלו. היום הם במצב שאין ממשלה בישראל שתוכל להורידם כליל לפי תביעות הפלסטינים. מכאן שהפתרון הזה של פינוי כל המתנחלים למען ריצוי הפלסטינים בלתי אפשרי יותר. על כן נגזר עלינו למצוא פתרונות חלופיים, כמו ״שתי מדינות לשני עמים עם מיעוטים של אלה במדינת אלה״. האם הפלסטינים יסכימו? אני מעריך שלא משום שמטרתם המרכזית המלכדת אותם היא ביטול קיומה של מדינה יהודים במזרח התיכון. ולכן הפשרה הזאת תסכל את מטרתם לתמיד. מכאן שנגזר עלינו להמשיך ולהילחם. ומאחר שזאת נקודת המוצא, נדרשת מנהיגות ישראלית אמיצה שתכריע על הבקעת ושינוי פרופיל הסכסוך בכוח ולתמיד. ולדעתי הפתרון הנכון והראוי מכל הוא בהיפתח אינתיפאדה חדשה פשוט להרוס את תשתיות הטרור ביו״ש גם במחיר פגיעה אנושה באזרחים. עלינו להראות לפלסטינים נחישות במלחמה, פגיעה במטרות מחבלים ובכל נושא נשק. יצירת לחץ על הציבור הערבי והנעים לברוח מזרחה לעבר הירדן כדרך שהעיראקים וסורים בורחים בשנים האחרות אל מחוץ למדינותיהם. לאחר שיברחו רובם או כולם לייצב קו גבול לאורך הירדן ולהכריז שפנינו לשלום כאשר הפלסטינים יפרקו את ארגוני הטרור שלהם, יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ויחתור לחתום על שלום עם ישראל. עד אז ישראל תספח את יו״ש ותשקע את הבנייה כמחוז בתחום הריבוני של המדינה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177004
הישראלים רוצים שלום ובוחרים את מי שנגד פשרה
דוד סיון (יום שני, 24/10/2016 שעה 0:05)
בתשובה לבצלאל פאר

בקיצור לפי דבריך אתה נגד פשרה.
לכן הכתיבה שלך על פשרה היא דיבור בעלמא.
כמו שטענתי קודם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177007
אתה צודק
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 6:34)
בתשובה לדוד סיון

אני נגד פשרה לאחר שהבנתי שאין סיכוי לפשרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177013
אז קח את העמדה הזאת עוד צעד
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 8:56)
בתשובה לבצלאל פאר

מהרגע שהחלטת שאין סיכוי לפשרה
העלאת עניין הפשרה מיותר...
הטענה זה 'הוא' אשם כבר לא רלוונטית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177017
אז קח את העמדה הזאת עוד צעד
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 9:09)
בתשובה לדוד סיון

עניין הפשרה בלתי אפשרי לא בגללנו ולכן עלינו להבין שהיא בעצם לא רלוונטית. אין כאן עניין של אשם או לא, אלא רק אי רלוונטיות.

עניין ׳האשם׳ רלוונטי למי ולמה הביאו אותנו הלום ללא-שלום ומי נקט בדרכי רמייה לשם כך. אבל זה בויכוח אחר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177024
אז קח את העמדה הזאת עוד צעד
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 12:14)
בתשובה לבצלאל פאר

אתה שוב טועה.
בשני הצדדים חוסמים את הפשרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177029
אז קח את העמדה הזאת עוד צעד
בצלאל פאר (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 15:55)
בתשובה לדוד סיון

לצערי אתה מנותק מהמציאות. הצד הפלסטיני מעולם לא רצה שלום, מעולם לא הכיר בזכות קיומה של מדינה יהודית. כל הדיבורים על שלום הם עורבא פרח, כי רק הפלסטינים לא רוצים שלום. המינימום שרוצים הפלסטינים לא מתיישב עם המינימום שרוצים השמאל בישראל. לכן אנחנו תקועים במצב של לא לכאן לא לשם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=177030
המציאות: בשני הצדדים חוסמים את הפשרה!
דוד סיון (יום שלישי, 25/10/2016 שעה 16:58)
בתשובה לבצלאל פאר

השפה הבוטה שלך איננה עדות שאתה מחובר למציאות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.