פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=17900
תביעות דיבה
ישראלי פזיז (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 9:59)

ההיסטוריון תאודור כ''ץ חויב בהוצ' פרסום התנצלות נובמבר 03 2002

סגנית הנשיא בבית משפט השלום בתל אביב, השופטת יהודית שבח, חייבה את תיאודור כ''ץ לשלם לבן ציון פרידן ולוחמים נוספים שהיו לוחמים בחטיבת אלכסנדרוני והשתתפו במלחמת העצמאות בקרב לכיבוש הכפר טנטורה, הוצאות פרסום מודעת התנצלות.

כ''ץ, שהנו היסטוריון, הגיש בחודש מארס 1998 את עבודת ה''מוסמך'' שלו. בעבודתו, ייחס כ''ץ ללוחמי אלכסנדרוני, התובעים, ביצוע פשעי מלחמה בקרב בטנטורה וטבח של כ- 200 תושבים ערביים בלתי חמושים מהכפרים בסביבה.

הלוחמים, הגישו נגד כ''ץ תביעה שעילתה פרסום לשון הרע. התביעה התבררה בפני שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, ד''ר דרורה פלפל ובין הצדדים הושגה פשרה, לפיה יפרסם כ''ץ תוך 7 ימים התנצלות בעיתונים מעריב והארץ, ובה יאמר כ''ץ כי אחרי ששב ובדק את הדברים התברר לו מעל לכל ספק כי אין יסוד לטענה שבטנטורה בוצע הרג של אנשים לאחר כניעת הכפר. הסכם הפשרה בין הצדדים קיבל תוקף של פסק דין.

הנתבע, כ''ץ, ביקש לחזור בו מהסכם הפשרה ומהתחייבותו לפרסם את מודעת ההתנצלות. הנושא הגיע עד לבית המשפט העליון שהפך את הסכם הפשרה לעובדה מוגמרת. גם אחרי החלטת בית המשפט העליון סרב כ''ץ לפרסם התנצלות, וכתוצאה מכך פרסמו התובעים, בעצמם ובמימונם, את מכתב ההתנצלות תחת הכותרת ''סופה של עלילת הדם''. במודעה פירטו התובעים את השתלשלות העניינים בבתי המשפט.

בתביעתם הנוכחית, ביקשו התובעים מבית המשפט לחייב את הנתבע להשיב להם את הכסף ששילמו עבור פרסום מודעת ההתנצלות.

השופטת שבח לא קיבלה את טענת התובע כי בפרסום ההתנצלות על ידי התובעים בוצעה פעולה של אכיפת הדין וקבעה כי מדובר בפעילות יזומה של התובעים, אשר נועדה להקטין את הנזק לאור סרובו הבוטה של הנתבע לקיים את פסק הדין. השופטת קבעה כי יש לחייב את הנתבע בהשבת ההוצאות בגין פרסום המודעה וקבעה כי בהחלטה זו ''ייעשה צדק ולא ימצא חוטא נשכר''.

א 131588/01 בן ציון פרידן ואח' נ' תאודור כ''ץ

החלטה בביהמ''ש העליון: ע''א 456/01 תאודור כץ נ' עמותת אלכסנדרוני ואח'

http://www.faz.co.il/thread?rep=17921
מעניין אם תיאודור האשם טרח לשלם את קנסו גם
אברהמי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 16:11)
בתשובה לישראלי פזיז

לאחר הפסיקה האחרונה ב- 2001.

http://www.faz.co.il/thread?rep=17941
הרוגי חברון הם הרוגי הפריימריז של פואד
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 22:58)
בתשובה לישראלי פזיז

עכשיו מותר לומר את זה בפה מלא, לאחר שעו''ד טליה ששון מהפרקליטות, הודיעה לפואד שלא תיפתח חקירה בגין הסתה/המרדה נגד עיתונאי ''הצופה'' חגי הוברמן - שכתב את הדברים, בצדק רב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=17962
אני מבין ששרון התנגד לפינוי חברון
מי שזוכר (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 12:28)
בתשובה לאריה פרלמן

ולכן זה לא קשור לפרימריס שלו

http://www.faz.co.il/thread?rep=18006
מי שזוכר: אתה צודק
אריה פרלמן (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 21:00)
בתשובה למי שזוכר

גם קורבנות ההבלגה וה''אחדות'' של שרון.

אבל רוב האשמה היא על פואד. לו זה בער הרבה יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=17975
אריה - הרוגי חברון הם הרוגי אלה ששוטפים לחיילים
רפי גטניו (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 14:53)
בתשובה לאריה פרלמן

את המוח, שהפלשתינאים מולם עומדים הם מחבלים ומתאבדים, ולא יריבים שראוי להתייחס אליהם כאל כאלה.

מי שמדבר על טבח חברון, הצליח לשכנע את החיילים ומפקדיהם שהג'יהאד האיסלמי אינם לוחמים. עד כדי כך הצליחו במלאכת התעמולה של הקטנת היריב, שחיילי צה''ל ומפקדיו, הפסיקו לחשוב כחיילים בצבא בזמן עימות, ונכנסו ולמלכודת שטמנו להם.

מי שמחנך כך את חייליו, אל יתפלא שהם נכנסים למלכודות כאלה.

על פי התחקיר פעמיים נכנסו לסימטת המוות כוחות, פעם בפיקוד המח''ט ופעם בפיקוד סגנו, ללא כל מחשבה צבאית איך לנצח בקרב.

הסיבה היחידה לכך, היא החינוך המעוות שהם קיבלו והפנימו שמולם לא עומדים לוחמים אלא תת אדם, מחבלים, ושאר סופרלטיבים.

ובעניין פריימריז. אילו פואד היה מציג עמדה נחרצת בדבר פינוי כל מתנחלי חברון, ויציאה מוחלטת מהעיר, ייתכן ונפילתם של החיילים היתה נמנעת. כמו שאם הייתה ישראל מציעה הסדר, מראה נכונות להגיע אליו, יתכן וחיי אדם רבים היו ניצלים.

המשך הדרך הזאת של לשבת במרכזי אוכלוסיה ערבית, גורמת להמשך החיכוך והסכסוך, וכנראה עוד דם רב יישפך, עד שנגיע למסקנה שאין לנו מה לחפש שם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18115
המתנחל נהרג, החייל נופל והקיבוצניק נרצח
מנשביק (יום חמישי, 21/11/2002 שעה 20:51)
בתשובה לרפי גטניו

לכל מי שלא מפרגן לאנשי חברון את המילה ''טבח'' מוקדש בפרגון הלינק הבא:


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.