פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 20/01/03 20:33)

http://www.faz.co.il/thread?rep=23805
אני מסתפק ב''מורה נבוכים''
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 0:10)
בתשובה לנסים ישעיהו


http://www.faz.co.il/thread?rep=23829
אז בבקשה תודה -אני מהנבוכים וצריך מורה יום יום
קלייר (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 9:45)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"


http://www.faz.co.il/thread?rep=23876
מורה נבוכים נועד לנבוכים. לא ליודעי כל כמוך למשל.
נסים ישעיהו (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 19:43)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"


http://www.faz.co.il/thread?rep=23902
''מורה נבוכים'' נועד לנבוכים בימי הביניים
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 23:55)
בתשובה לנסים ישעיהו

היום הוא ספר יסוד בהגות היהודית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=24136
הגות זה יופי, אבל מה עם המעשה היומיומי?
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 22:18)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"

על כך כתב הרמב''ם במשנה תורה וזהו חיבורו העיקרי גם על פי השקפתו.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=24009
תלמיד: לפני שתדבר גבוהה, חשוב על משה: 10 הדיברות
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 7:58)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"

למשל.
האדם הינו יצור ממשי הפועל וחי במציאות ולא בועה או אד מתמר. אולי ימינו הינם כ''צל עובר'' אך לא פעולותינו - אלו מוסיפות לעלמא. לכן ריכז וקיטלג הרמב''ם את רכיבי העשייה ב''משנה תורה''.
מאידך, העדפת ה''דיבור הגבוה'' אך העילג הינו ענינם של העצלים והשרלטנים.

למד מהרמב''ם שהיה איש המחשבה בצד הטירחה בפרטים עד לקטן שבהם (תוך מיונם הרציונאלי), הרמב''ם שהיה איש עמל מאד - גם רופא מהמעולים שבדורו, שכתב גם סיפרי רפואה, וידע לרפא את הגוף ואת הנפש העייפה. לרמב''ם נהרו סטודנטים לרפואה מצרפת ושאר מדינות אירופה ללמוד ולהתפתח.

ואילו דבריך - מה הם אם לא רוח כבדה ונוטלת חיים, פרי העצלות של כותבם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=24141
מיכאל, כבר אמרו חז''ל: המעשה הוא העיקר.
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 22:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון

הערתך נכונה מאד. הרמב''ם היה גם פילוסוף גדול אבל הדגש הוא על ''גם''.

הרמב''ם הוא מורה נבוכים מאז ועד בכלל בזכות היותו דמות מופת בתחום המעשה ולא בזכות הפילוסופיה שלו.

בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.