http://www.faz.co.il/thread?rep=23805 | |
אני מסתפק ב''מורה נבוכים'' | |
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 0:10) בתשובה לנסים ישעיהו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23829 | |
אז בבקשה תודה -אני מהנבוכים וצריך מורה יום יום | |
קלייר (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 9:45) בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה" | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23876 | |
מורה נבוכים נועד לנבוכים. לא ליודעי כל כמוך למשל. | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 19:43) בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה" | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=23902 | |
''מורה נבוכים'' נועד לנבוכים בימי הביניים | |
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 23:55) בתשובה לנסים ישעיהו | |
היום הוא ספר יסוד בהגות היהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=24136 | |
הגות זה יופי, אבל מה עם המעשה היומיומי? | |
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 22:18) בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה" | |
על כך כתב הרמב''ם במשנה תורה וזהו חיבורו העיקרי גם על פי השקפתו. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=24009 | |
תלמיד: לפני שתדבר גבוהה, חשוב על משה: 10 הדיברות | |
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 7:58) בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה" | |
למשל. האדם הינו יצור ממשי הפועל וחי במציאות ולא בועה או אד מתמר. אולי ימינו הינם כ''צל עובר'' אך לא פעולותינו - אלו מוסיפות לעלמא. לכן ריכז וקיטלג הרמב''ם את רכיבי העשייה ב''משנה תורה''. מאידך, העדפת ה''דיבור הגבוה'' אך העילג הינו ענינם של העצלים והשרלטנים. למד מהרמב''ם שהיה איש המחשבה בצד הטירחה בפרטים עד לקטן שבהם (תוך מיונם הרציונאלי), הרמב''ם שהיה איש עמל מאד - גם רופא מהמעולים שבדורו, שכתב גם סיפרי רפואה, וידע לרפא את הגוף ואת הנפש העייפה. לרמב''ם נהרו סטודנטים לרפואה מצרפת ושאר מדינות אירופה ללמוד ולהתפתח. ואילו דבריך - מה הם אם לא רוח כבדה ונוטלת חיים, פרי העצלות של כותבם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=24141 | |
מיכאל, כבר אמרו חז''ל: המעשה הוא העיקר. | |
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 22:24) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
הערתך נכונה מאד. הרמב''ם היה גם פילוסוף גדול אבל הדגש הוא על ''גם''. הרמב''ם הוא מורה נבוכים מאז ועד בכלל בזכות היותו דמות מופת בתחום המעשה ולא בזכות הפילוסופיה שלו. בברכה, נסים. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |