|
דוד - קבלת החלטות ערכייות - מקורות ושימושים | |||
|
|||
כל תקציב בנוי ממקורות ושימושים. הפתרון לדעתי הוא תנועת מלקחיים של הגדלת המקורות והקטנת השימושים. בצד הקיצוץ, מערכת הביטחון צריכה לעבור דיאטה חריפה, ולא באחוזים בודדים, ועל כך הרחבתי כבר בעבר. מערכת זו משלמת משכורות לצבא פעייל ועוד 1.5 עד 2 צבאות בפנסיה. הקיצוץ בסעיף זה צריך להיות משמעותי. בקישור המצורף, רואים מי מקבל יותר, ושם יש לקצץ, ולהשוות את ההוצאה של תושב בשטחים לזה של תושב בתחומי המדנה. רצוי לעיין בטבלאות המופיעות בקישור, הנתונים שם ברורים. מתנחל מקבל מעל 8000 ש''ח יותר ממי שאינו מתנחל. בצד המקורות, ניתן להגדילם , והדרך הראויה לכך לדעתי היא חובת דווח כללית. חובה זו תביא להעמקת הגביה מחד, ומאידך תאפשר לשלם תשלומי העברה לפי מבחן הכנסה.(כאן יתאפשר לשלם יותר למי שבאמת צריך) אם יתבצעו מהלכים אלה, יתפנה סכום הגון לצורכי השקעה במשק, ולהקטנת חוב, שיביאו להקטנת תשלומי ריבית, ובכך יוכלו להניע את הצמיחה. גידול בצמיחה יאפשר חזרה למשק רחב יותר, ובנוי על יסודות בריאים יותר. למה זה לא יתבצע כנראה ? כי לצורך העניין יש לקבל הכרעות ערכיות, ולהערכתי, שום מפלגה שתנצח בבחירות הקרובות לא תהיה מסוגלת לעשות כן, כך שמצבנו הכלכלי צפוי להמשיך להידרדר אל עברי פי פחת, עד שתבוא לכאן ועדה קרואה לנהל את העניינם, כאשר המשק יגיע לסף ההתמוטטות. בברכה רפי קישורים: מי מקבל יתר, ואיפה לקצץ: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2391635,00.h... | |||
_new_ |
רפי, נתחיל בצד הטכני | |||
|
|||
קודם כל לא הבהרת כמה מיליארדי שקלים ניתן לפנות מאותם סעיפים (בטחון, תקציבי ההעברה). אותם שני מיליארד שכן הצגת הם ממש מעט מידי. רק תשלומי החובות בתקציב הנוכחי הם מעל 85 מיליארד שקלים. אני חושב שצריך למצוא בין 5 מיליארד ל- 10 בכדי שדברים יתחילו לזוז לכיוון נכון. | |||
_new_ |
לדוד ה 2 מיליארד, זה הכסף הזמין | |||
|
|||
הכסף הגדול הוא במערכת הבטחון, בצד השימושים, והעמקת הגביה בצד המקורות גם כתבתי איך ניתן להגייע לזה : *חובת דיווח כללית*. זה יתן עוד הקטנה של השימושים, אם תקציביי העברה ישולמו לפי מבחן הכנסה, ולא על פי הקרטריונים הנהוגים כיום. ולפני שתטען שזה מסובך, הסבר לי איך בארה''ב שהיא מדינה ''קצת'' יותר גדולה מישראל, ניתן לארגן את זה ושם ברור לכל אזרח שהוא חיייב לדווח על הכנסותיו. את המקור לתוספת התקציבית הזאת קשה לי להעריך, שכן הוא יכול להגע לשיעורי מס נורמלים מהכלכלה השחורה הקימת בארץ, שיש המעריכים את היקפה כהיקפה של הכלכלה הרגילה. אין לי נתונים בעניין, ואני לא בטוח שלמישהו יש. | |||
_new_ |
ההון השחור ימשיך להתחמק גם עם חובת הדיווח | |||
|
|||
הרעיון הזה של חובת הדיווח הוא טוב מאד גם אם לא תגבה אגורה נוסת בגינו. זה מטיל את האחריות על האזרח גם לצד החובות שלו כלפי המדינה. בארה''ב זה עובד בהחלט לא רע. למיטב זכרוני מרבית האזרחים עושים זאת בלי בעיה ויש אפילו לקראת היום האחרון לשכות סיוע של שלטונות המס. ממה שהבנתי לאחרונה בארץ זה מס ההכנסה שלא רוצה להתעסק בכל כך הרבה דוחות ולכן אין כאן חובת הדיווח. | |||
_new_ |
אתה הבנת נכון, ויותר מזה. אני לא אתפלא אם | |||
|
|||
האנטרסים של בעלי ההון השחור מיוצגיים בצורה לא רעה במיממסד. ואני אומר את זה בשיא הזהירות. אין שום הגיון כלכלי לא להפעיל את זה, ולאחר מכת ה''כופר'' הראשונה של אלה שירצו לחזור בתשובה, שעור העלמת המס הכללי יקטן. הנימוקים שנותניים השלטונות לאי הפעלה של חובת דווח - מגוחכים. | |||
_new_ |
גם בהון לבן יש יסודות שחורים | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |