פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=25140
סקירה מעניינת.
אריה פרלמן (שבת, 08/02/2003 שעה 11:45)

יש לי כמה שאלות.

1) מה זה הסיפור הזה על מלחמת טרויה? האם זו אגדה או מציאות?

2) על איזו תקופת חושך של לפחות 400 שנה ביוון אתה מדבר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=25143
על פי העדויות האכיאולוגיות התרבות העירונית
אלי אשד (שבת, 08/02/2003 שעה 14:47)
בתשובה לאריה פרלמן

ביוון חרבה במאה ה- 12 לפה''ס והתאוששה רק במאה ה-שמינית לפה''ס . ואם אתה מתכוון להראות לי שלא היה חורבן כפי שטוען וליקובסקי אלא שהארכיאולוגים התבלבלו ב- 400 שנה , אני יכול לתת לך קישור למאמר על וליקובסקי שהוא מקום המתאים לדון בזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=25158
מה אתה קופץ?
אריה פרלמן (שבת, 08/02/2003 שעה 21:30)
בתשובה לאלי אשד

אני שואל א' ואתה עונה ד'...

האם מלחמת טרויה זו אגדה או לא, ואם כן - מתי התרחשה?

איזו תשובה אקבל עכשיו? שדוד המלך לא היה ג'ינג'י?

אז ליתר ביטחון אשאל שוב:

1) האם מלחמת טרויה היא אמת או אגדה?

2) אם היא אמת - מתי התרחשה?

שבוע טוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=25167
הייתה מלחמת טרויה
אלי אשד (שבת, 08/02/2003 שעה 22:05)
בתשובה לאריה פרלמן

והיא התנהלה בסביבות 1200 לפני הספירה .וזאת העובדה היחידה שידועה עליה .
אבל למה אתה שואל שאלות שאתה יודע עליהם את התשובה בדיוק כמוני ? יש לך משהו לאמר תאמר אותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=25170
לפני שאני אומר משהו,
אריה פרלמן (שבת, 08/02/2003 שעה 22:14)
בתשובה לאלי אשד

אני צריך לדעת על מה אני מדבר ועם מי אני מדבר.

אני צריך לוודא אצל בן השיח שלי על איזה בסיס הוא עומד, ומאיזו נקודת מוצא הוא בא.

אחרת אני מכלה את זמני לריק.

תאר לעצמך שאני רואה אדם מזוקן עם כובע, ומשקיע שעתיים וחצי בניסיון לשכנע אותו שאין אלוהים בעולם.
והנה הוא מסיר את הכובע ואומר שהוא כופר יותר גדול ממני, וכי הכובע איננו מכסה על כיפה ואיננו תחליף לכיפה - אלא אביזר אופנתי בלבד, ואילו הזקן הוא סמל להערצתו כלפי הרצל הכופר.

הייתי חוסך לעצמי זמן רב אילו הייתי מוודא, ראשית חכמה, מהי עמדתו התיאולוגית.

כעת, לאחר שהוברר העניין, אחדד את השאלה.

האם כל מה שידוע על מלחמת טרויה הוא עצם קיומה?
מהיכן נובע המידע? אילו פרטים ידועים, אם בכלל?

http://www.faz.co.il/thread?rep=25171
אריה חביבי
מי שזוכר (שבת, 08/02/2003 שעה 22:18)
בתשובה לאריה פרלמן

המקור למלחמת טרויה הוא בשירת הומרוס, גם היא לא חוברה אלא כ 400 שנים אחר כך ועוד כ 200 שנה עברו עד שהועלתה על הכתב.

העדויות הפיזיות השונות, חפירות וכיוצא באלו מעולם לא הוכיחו חד משמעית את הסיפור, שכמותו אגב היו מאות רבות, ורק אחד מהם נשאר אתנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=25208
מלחמת טרויה
אלי אשד (יום ראשון, 09/02/2003 שעה 19:58)
בתשובה לאריה פרלמן

כל מה שידוע מהחפירות הארכיאולוגיות הוא כאמור שטרויה נכבשה בידי אוייב (כנראה יוונים אכאיים ) בשנת 1200 פלוס מינוס לפה''ס . איננו יודעים יותר שכן אין מקורות כתובים על העניין מהתקופה .
כל הסיפורים של הומרוס הם כאמור מאות שנים לאחר העניין ומי יודע אילו אגדות חדרו אליהם .
ואגב אני ממליץ לקוראים לקרוא את ספרו של מוזס פינלי ''עולמו של אודיסאוס '' שתורגם לעברית לפני כמה שנים שדן בחוסר הקשר של סיפורי הומרוס למציאות
ההיסטורית האמיתית שאותה הוא כביכול מתאר.
ומדוע אי אפשר לסמוך על הומרוס ?אולי דוגמה מקבילה תסביר זאת .
חוקרים הישוו את שירי האפוסים היוונים קדומים שהושרו בידי משוררים נודדים כמו הומרוס לשירי אפוסים ששהושרו עד לעשורים האחרונים בידי משוררים נודדים בסרביה וככל הנראה בצורה מקבילה.
המשוררים האלה בדרך כלל שרו על אירועי הקרב הגדול בקוסובו במאה ה- 15 שלאחריו איבדה סרביה את עצמאותה לתורכים . כלומר 400 -500 שנה לפני זמנם ,בדומה למלחמת טרויה שהייתה כ- 400 שנה לפני הומרוס .
אלא שבניגוד למלחמת טרויה יש לנו מקורות כתובים מהזמן על הקרב בקוסובו ,והם מציגים תמונה שונה עד להדהים מאלה של האפוסים המושרים .
הגיבור של האפוסים שבעל פה זה שמוצג כגיבור המפליא את מכותיו בתורכים היה לאמיתו של דבר ,בוגד ששיתף פעולה עם התורכים ,בעוד שהאיש שמוצג באפוסים כבוגד עלוב ופחדן היה לאמיתו של דבר האיש שנלחם בתורכים באומץ לב יותר מכולם ..וזאת רק ההתחלה של ההבדלים בין האפוסים והמציאותה היסטורית כפי שידועה לנו מהתעודות של הזמן .
ובכן לכל הפחות אנחנו יודעים שהיה קרב חשוב בקוסובו על פי האפוסים ואולי כמה שמות של אנשים אבל לגבי פרטים מדוייקים יותר אי אפשר לסמוך עליהם כלל .
וכנ''ל מן הסתם לגבי הומרוס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=25214
תודה, אלי אשד, רשמתי לפני.
אריה פרלמן (יום ראשון, 09/02/2003 שעה 21:05)
בתשובה לאלי אשד


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.