פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=26790
רק ההיסטוריה תוכיח אם כ''צלבנים'' היינו
שמעון מנדס (יום חמישי, 06/03/2003 שעה 13:40)

לפני ארבעים שנה, אמר לי סטודנט ערבי באוניברסיטה
העברית: ''אתם חכיתם 2000 שנה, אנחנו אולי נחכה
200''. הדברים נאמרו בשעת וויכוח על הנןשא החם: ארץ
ישראל. אני צחקתי עליו אז, אבל לצערי בקצב ובצורה
שהעניינים מתפתחים - חוששני שהוא יצדק. כדי להראות
שטענתו חזקה משלי, אזכיר לך את מה שאמר השיח' אחמד
יאסין: אתם אבדתם את הרצון להלחם למען המדינה שלכם
אל תצפו שיעשו לכם הנחות.

בדברים אלה אינני מתכוון לחיילים הצעירים העושים
מלאכתם נאמנה בימים אלה. אלא לדור שצריך לתת להם את הגיבוי. אלה שכבר לא מאמינים בצדקת הדרך. איך
הסביר יצחק רבין ז''ל את המפנה בראייה הפוליטית שלו
כלפי הסכסוך שלנו עם הפלסטינים ? הוא אמר: אני
ראיתי את העייפות של העם מן המלחמה.

תסתכל על הפלסטינים. הם חיים ממש בזבל, יש להם רעב
חולי וכל המררעין בישין שאדם יכול לסבול. הם אינם
מאשימים את מנהיגותם, אלא את ישראל. המנהיגות
הערבית אצלנו גם כן תומכים בדעה שלהם.

הפן האחר לנושא שלך הוא ההתיחסות. אתה אומר שאנחנו
לא כדוגמת הצלבנים, ואילו הערבים רואים בנו את
הצלבנים החדשים. הדעה שלך לא תשנה את התפישה שלהם.
למה דבר דומה? לאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים, אמר
מנחם בגין כי ההסכם עם מצרים לא י ה ו ו ה
תקדים לגבי גזרות אחרות; ואילו סאדאת הצהיר: אני
קורא לכל מדינות ערב ללכת בעקבותי ולחתום על הסכם
שלום כמו זה שאני חתמתי. אז בגין שחתם עם סאדאת
לא רצה לסגת מן הגולן, אבל אסד אומר אני רוצה בדיוק
מה שקבל סאדאת. נשאלת השאלה אם יעמוד לנו הכח שלא
להכנע לדרישה זו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26805
למנדס: תפיסה זאת נועדה לגייס כנגדנו את האיסלאם
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 06/03/2003 שעה 19:03)
בתשובה לשמעון מנדס

כולו. מיהם אלה המשנעים אותה באופן פעיל בצד הערבי לתוך תודעת הקונפליקט ומדיניות החוץ הערבית?

מדובר בנארטיב ערבי די שגור שהועצם וקיבל גוון ותנופה מדיניים המשולבים לתוך מדיניות החוץ על ידי חאפז אסאד.

זה תלה בלישכתו את מפת ''שאיפות ההתפשטות הציוניות'' (והיציגה בפני כל מבקר זר) וראה עצמו באופן מוצהר ומובלט בתיקשורת כצלאח א-דין מודרני, שנועד לבלום את ה''התפשטות הצלבנית-יהודית החדשה'' ואת סורייה כראש החלוץ של המאבק המוסלמי בפולש מאירופה.

אסאד אף טען שאין לאום יהודי, אלא שאנו במידה מכרעת צאצאי עם אירופאי - הכוזרים.

לאחרונה מובלט מיתוס זה שוב באופן מועצם על ידי אוסמה בין-לאדן, בפרט בהודעותיו בארבעת החדשים האחרונים, בהן דיבר על כך שהאיסלאם בהיתנגדותו הביא את ה''צלבנים החדשים'' להכיר בגבולות התפשטותם, וחזר וקרא להמשיך בעוצמה ובאופן טוטלי במאבק בהם.

המעניין והמוזר הוא שאנו ''נענינו'' לנארטיב תועמלני-בעיקרו זה, על המורבידיות המובלטת בו כלפי גורל מפעלינו הציוני, מצד יוצרים כנתן זך, עמוס עוז ורבים אחרים באקדמיה ובתרבות הקנוניים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26808
שרון, המטרה של התפיסה אינה סותרת את
שמעון מנדס (יום חמישי, 06/03/2003 שעה 21:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון

העובדה, שזו התפיסה השלטת ברחוב הערבי. אני איני
דואג לתפיסה, אלא חושש שכוחנו לא יעמוד לנו - אם
לא נדע להתמודד עם הקשיים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26869
הבועה: בסבך האנלוגיות המטעות ופיברוק ההיסטורייה -
מיכאל מ. שרון (שבת, 08/03/2003 שעה 20:48)
בתשובה לשמעון מנדס

לאן עכשו ומה עושים ? Quo Vadis
*********************************

אכן לא חסרו אלה שניסחו עבורינו והדהימונו - תכופות גם החמיאו לנו - ניסחו עבורנו אנלוגיות (כגון: הגזירה השווה עם הצלבנים; או עם הקולוניאליזם בדרום אפריקה ורודזיה; השואה-הנכבה הערבית; וכד' ), אנלוגיות המוצגות בכישרון רטורי. דהיינו, אנלוגיות ומטפורות היסטוריות כאלו שהתדהמה והססגוניות התאורית מסיחות את הקשב מלראות את מופרכותן על ידי עובדות זמינות ונגישות; ואת היותן חד-קוויות-להתל ברוח הפתוס, ובכובד הרצינות ההיסטורית.

ההיסטוריה פוברקה תכופות, או שהובלטו קווים שוליים שלה ונאכף עוורון ביחס לקווים מהותיים.

הוכנסנו לבועה על ידי מניפולציות כלפי ההכרה, מניפולציות מונעות בחלקן דווקא על ידי הוויות רומנטיות בעיקרן, שניסו באופן סיזיפי הולך וגובר, מופרך יותר ויותר, להנציח מציאות של מבנה חברתי/כלכלי אוליגרכי מסויים, בעייתי מאד באופן היסטורי, תוך הקלעות הכרחית להרמטיות והינעלות מאחורי אוטיזם חבורתי הולכים וגדלים.

הדרך לצאת מהבועה - אולי, גם, אינדיוידואליזם הכרתי -

אך בעיקר צניעות בפני טבע הדברים -

עלינו לשנן חזור ושנון: יש עולם אובייקטיבי; המציאות הינה מורכבת, אך בנוייה לתוך טבע תבונתנו האנושית כיד לכפפה (ועלינו להיות נאמנים למרומם שבנו, כראוי לאדם בן מינו - כשאופק שכיח הינה הגלישה וההסתאבות הקבוצתית או האישית);
ויש, ככל שניתן לחוש בעימקי הוויתנו ואמונתנו/תקוותנו הכמוסה והאינטימית ביותר, כן, יש כווניות בהתפתחות הציויליזציה שקיצבה תלוי בנו (שכן יש גם רופפות, חבורתיות בוזזת ורגרסיה).

וההולך איתה, עם כיווניות זאת - (אותה ניתן אולי לחוש, אך ניסוחיה לעולם אינם ממוצים) , עוזר בפוטנציה לטווח הקצר אך גם הבינוני והארוך לעצמו ולכלל, ומביא לחוסן השומר על הריקמה החברתית ועל רקמות הגוף ורוחו מכיליון (או הכפפה לרצון זר, או השמדה).

אבל אין ''הדרך'' בה' הידיעה, יש רק ערנות ומאמצים נימשכים.

ונאמר: I know you by deed - הדעת פורצת-הבועה נבנית מהמעשה המושכל - זה של המאמץ והאומץ ב*עשייה* - את הדבר הנכון והקולע ברגע הנכון נדע רק באמצעותם.

שום מנהיג לא ייתן לנו את מה שלא יהיה לנו, דהיינו במרבית המקרים כל אומה מקבלת במצב הכרה/חברה נתון את המנהיג שלו היא ראוייה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26810
''אין סוף לסכסוך הזה'' אמר אחמד ...
אודי (יום חמישי, 06/03/2003 שעה 22:15)
בתשובה למיכאל מ. שרון

...לכתב הערוץ הראשון מג'די חלבי בראיון שערך איתו בעזה ב- 21.10.02 . חלבי הסתובב בעזה וברמאללה כדי לנסות ולמצוא ערבי אחד שיסכים לפשרה בנוסח-''שתי מדינות לשני עמים'' וראה זה פלא,הוא לא מצא אף ערבי אחד (חילוני או דתי) שיהיה מוכן לקבל את שיבתו של עם ישראל לארצו כעובדה מוגמרת,לא לאורך זמן בכל אופן.''שני העמים תובעים בעלות על אותה האדמה ואף אחד לא יוותר עליה לעולם'' הוסיף אחמד ''המוסלמים רואים בזכותם על אדמת פלסטין זכות דתית כפי שכתוב בחדית' (דברי הנביא מוחמד) 'ארץ אל ריבאט' בהתיחסם בכך לבילאד אלשאם - סוריה הגדולה (סוריה לבנון ירדן ופלסטין)''. בתקופת החליף עומר בן אלחטאב הוכרז על פלסטין כאדמת ''וואקף''-הקדש,שלא ניתן למכור או להחכיר אותה או לבצע בה דבר שיגרום לאובדן יעודה הדתי שניתן לה מכוח הדת והשריעה. כל שהערבים מוכנים לו הוא הסכם ה''הודנה'' המאפשר להם להתפשר זמנית עד שיחושו שיש בידם להשיב לידיהם בכוח את האדמה הקדושה. דברים אלה גלויים וידועים לכל וכל ילד פלסיטני יאמר לך שהם לא יוותרו לעולם על ''זכותם'' לשוב לחיפה,יפו,לוד,עכו וכמובן (איך לא)ירושלים.רק אצלנו יש עדיין פתאים המאמינים שיום אחד יהיה שלום עם הערבים והם ישכחו את מוחמד ואת הקוראן וירקדו איתנו הורה צנון והורה גזר. הקיצו משנתכם נרדמים,המציאות אינה חלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26816
אודי: תאור שיבת היהודים למולדתם ההיסטורית
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 06/03/2003 שעה 23:21)
בתשובה לאודי

בה תרמו תרומת ענק רוחנית/מוסרית/אמונתית להתקדמות הציויליזיציה, תאור שיבה זאת כ''פלישת הזר הצלבני''
משקף אכן מגמה לסלקנו מכאן ''בחזרה'' לים (במקרה הטוב) במסגרת הכרזת מלחמת דת כלל-איסלאמית, בדומה למאבקם בנצרות הפולשת. אל לנו לשתף פעולה עם מגמה כזו ולהפנים אותה, גם אם ההשוואה לצלבנים מחמיאה לרבים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26835
למיכאל שלום - ודאי לא נעלמה מעיניך...
אודי (יום שישי, 07/03/2003 שעה 13:46)
בתשובה למיכאל מ. שרון

...העובדה שאני אדם דתי המאמין בתורת משה וישראל וככזה אנני ניזון ובודאי שאנני מסתמך על ידיעות ממקורות 'חיצוניים'. עבורי ועבור כל יהודי ירא שמיים המקור היחיד, המהימן והעדכני ביותר הוא התנ'ך. נאמר שבורא עולם ''הסתכל באורייתא וברא עלמא'' כלומר התורה היא ה'תוכנית' של העולם לפיה הוא נברא. ''הפוך בה והפוך בה-דכולא בה'',כל מה שהיה,ישנו ויהיה בעולם כתוב או רמוז בתורה. הצלבנים,המוסלמים,הנוצרים,ההינדים וגם שבט המאנדוגלידים בפפואה עילית הם חלקים השייכים לפאזל עולמי שהולך ומתמלא.רוב בני האדם דורכים על הפאזל ובשל קירבתם הרבה אליו אינם מסוגלים לראות את התמונה הכוללת ולשם כך יש צורך 'להתרומם' עד לגובה שממנו אפשר לקבל מושג מה תהיה צורתו הסופית. את ה'גובה' הזה מעניקה התורה והיא פתוחה לכל המעוניין לגלות מה תכליתו של כל חלק וחלק בפאזל.שבת שלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26847
אודי היקר. כאן, במקום הזה, באקלים הזה, ליד הים
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 07/03/2003 שעה 22:22)
בתשובה לאודי

הטהור הזה, בערים ובהרים כאן, נאמרו דבריהם הכבירים של הנביאים והציויליזציה היהודית היגיעה לשיאה. כאן גם צמחה ממנה הנצרות, במקום זה ממש.

תושבי הארץ שנשארו כאן אינם עמלק, שכן בתקופת בית שני הדמוגרפיה מתקופת יהושע בן נון כבר מזמן חלפה מהעולם. אלה בעיקר, לפי מידת הסבירות בני עמנו הקדומים שנשארו כאן, אלא מי?

אלה קיבלו עליהם את הדת שנוצרה במכה ומדינה הרחוקות מהאיזור, מאות שנים לאחר החורבן, בעקבות כיבושי שליטי חצי האי ערב המרוחק והתנופה הדתית שעוררו. גם דת מכה ומדינה נוצרה על ידי הנביא בעקבות מגעו עם היהודים - שכן מאיפוא היה יכול להכיר את מסורת נביאי ה'?

הנביא הגדול הזה אמנם כועס בסופו של דבר על היהודים, אבל, אינני יודע, לעיתים נראה שעם כל קדושתו של איש-אלוהים, האם אין הוא עשוי גם לרגעים להכנע לחולשות אנוש ככל אדם וכמו נביאים כבירים אחרים? ניתן גם כאן לראות מעין כוונה סמוייה של האל, אם תרצה. והרי ניתן לסבור בפשטות שהיהודים, שדתם קדמונית מדתו, אינם נוטים לקבל את מרות הנביא שהושפע מהם, להבנתם.

שהרי לעיתים יקרה ואדם המגיע לכוח פוליטי רב ינהג כמנהג הקיסר, אפילו יהיה נביא - ומוחמד הוא הנביא הגדול היחיד שהיגיע לעוצמה ומנהיגות פוליטית ושליטה על מיליונים רבים, תוך מסע כיבושים ענק. לא משה, לא ישעיהו וירמיהו, לא אברהם, ובוודאי שלא ישוע.

וכבר נאמר, גם במקורותינו במשל יותם וגם במקום אחר: ''תן לאלוהים את אשר לאלוהים ולקיסר את אשר לקיסר''.

שתי מלכויות ניפרדות. כך, לעיתים עשוי אף הנביא המגיע למעלת קיסר רב עוצמה לגלות זעם כלפי מקור רוחני ממנו הושפע בדברים רבים, וזו חולשה אנושית, שכבר עלתה לעם היהודי ביוקר בהיסטוריה. לפחות האפיפיור הנוכחי תקן עוול היסטורי בשנת 2000 בהגדירו את היהדות כ''אחותנו הבכירה''.

אנו עוסקים הרי בהיסטוריה עם אנשים וקיסרויות ומלכויות הקיסר (בניגוד ל''מלכות השם והקודש'' או ל''מלכות שמים''), ולא ישירות עם האל עצמו, בתהפוכות ותהליכים היסטוריים.

האם יש מקום למלחמת דת כאן? תושבי האיזור - הרי באופן היסטורי ומבחינת הוויתם, הנצרות והיהדות הרי קרובות להם מבחינת הגנאולוגיה. אין סיבה שיתכחשו למקום ולהוויה הקדושה ממנה עולות היהדות והנצרות -מקומם הרוחני שלהם עצמם. ירושליים, בית אל נצרת, בית לחם, חברון. הרי הנצרות והיהדות צמחו מהם, מרוחם, בקרבה אליהם, משל אולי למומרים, במובן מה. הם המקור הקדוש, גם למה שהתחולל במכה ומדינה ובחצי האי ערב 600 שנה מאוחר יותר.

וגם האיסלאם עצמו, סובלני.

וכמובן התנ''ך. עולה ממנו מסר קדום ומדהים:

''ויגוע וימת אברהם בשיבה טובה זקן ושבע ויאסף אל עמיו.

ויקברו אתו יצחק וישמעאל בניו אל-מערת המכפלה אל-שדה עפרן בן צחר החתי אשר על-פני ממרא''.

מסר מדהים, שכן הוא מנוגד ברוחו לכאורא למה שדומה שנאמר קודם. זהו פסוק המהווה אמירת-תפנית אלוקית -תפנית ביחס למה שבני אנוש עשויים לחשוב, יהיו קדושים ככל שיהיו.

האל עצמו, דומה, פונה אלינו מעבר לדורות ונותן בידינו את האפשרות לנתץ לרסיסים את מאבק הדת בין שני בני אברהם, שבבחינת פסיקה סופית ומוחלטת - הינם במעמד שווה בטריטורייה הזו. מסר קדום החצוב בהווית האל עצמו, מסר חריג לכאורה ומעורר פרשנות אנושית רבה -

ברם, התורה שבכתב קודמת.

איני פוסק, אני בעיקרי איש פשוט, בעל תבונת מה, וראה מקור התבונה בספר איוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26857
מיכאל אין שנה בהיסטוריה מאז המאה החמישית
אלי אשד (שבת, 08/03/2003 שעה 8:31)
בתשובה למיכאל מ. שרון

לפני הספירה ואילך שלגביה לא טענו כי היא מתאימה בדיוק ל''פאזל '' המוצג בנבואות אפוקליפיות אלה או אחרות . קרא את כתבי המקובלים השונים מימי הביניים הם כולם מזהים את הספרדים של ימיהם ואחר כך את הביזנטים של ימיהם ואחר כך את הגרמנים של ימיהם ולאחר מכן את הערבים של ימיהם ולאחר מכן את הערבים של ימיהם עם כוחות גוג ומגוג , ומסבירים בכל פעם ופעם כיצד הנבואות מתאימות בדיקנות אבל בדיקנות לתקופה הספציפית שלהם .
ואותו הדבר בימינו : קרא ספרים של אפוקליפטיקנים שונים מארה''ב כמו האל לינדסי שזיהה בספריו בשנות השישים את כוחות גוג ומגוג עם ברית המועצות הסובייטית והסביר שהיא גוג ומגוג מנבואות יחזקאל .זה שברית המועצות נפלה בנתיים לא הפריעה לו כלל וכלל בספריו המאוחרים הוא הסביר שהייתה כאן רק טעות קטנה ולא חשובה בפיתרון ''הפאזל''.
אחר כך היחוס עבר לסין ואחר כך לערבים .
מי זה יהיה עוד חמישים או מאה שנים תמהני ? הסינים שוב ? הפולינזים ? איזו שהיא מדינה שתקום באפריקה ?
הסכנה שיש בנבואות אלה היא בכך שהמנבאים ינסו בטירופם להגשים אותם בבחינת ''נבואה המגשימה את עצמה ''.
ואגב מאמר מעניין של עמנואל סיוון בעיתון אתמול הראה שלערבים בניגוד למקובל לחשוב אין כלל תפיסות אפוקליפטיות , הם אינם שואפים לחורבן העולם אלא רק לשינוי השליטה בו . השאיפה לחורבנו של העולם נמצאת רק אצל כתות קטנות ונידחות ביהדות ובנצרות שהמימסד בדתות אלה במתייחס אליהם בתיעוב ובזילזול .אלה יתכן בהחלט שהן יפעלו למען מטרה זאת .
ראה בעניין הזה :

קישורים:
היום שלאחר האפוקליפסה: http://stage.co.il/Stories/121166

http://www.faz.co.il/thread?rep=26858
אכן אלי, השאת שרלטנים. אלה נוקטים ב''גמביט השרלטן''
מיכאל מ. שרון (שבת, 08/03/2003 שעה 9:17)
בתשובה לאלי אשד

אותו תיארתי במקום אחר (ראה קישור למטה), דהיינו מתחייבים לנסיבות ספציפיות (''הרי ברור כשמש צהריים כיום - מלכות רוסיה הרשעה'' וכד') באופן מפורט ביותר.

הגמביט - כוחו בפרוט ספציפי מאד הממפה באופן מובנה כל ארוע וארוע הניתפס כמשמעותי בהיסטוריה בהצמדה לנבואות ופסוקים מכתבי הקודש. דבר זה מחולל אפקט גבוה של השאה כלפי תודעת השומע, ומכפיף לחלוטין את רצונו לתשוקת הכוח (ולעיתים בנוסף, גם לחמדת הבצע ותאוות-הבשרים) של השרלטן.

על גבי מגמות אמת בהתפתחות האנושות ותודעתה הרוחנית, ובסמיכות לאנשי מעלה ואמת חדורי רוח גדולה, צצים גם עדות טפילים רוחניים ועשבים שוטים -שרלטני ו''נביאי'' השקר למיניהם. סממן היכר חשוב של אלה הינו תכופות חיי פריצות השטופה בתאוות בשרים עזה, ה''מוצדקת'' באמירות ברוח כומר הזימה והכוח גרגורי יפימוביץ רספוטין (1872-1916) ויעקב פרנק, ממשיך השבתאות, אודות ההיטהרות והקדושה הטמונות בפריצות וברגרסיה האורגיאסטית שבאובדן-צלם (סתירה בדומה ל''מלחמה היא שלום'' נוסח הדו-חושב המתואר ב- 1984 של ג'ורג' אורוול).

לדעתי, סוד קיסמם ומשיכתם הינו נטייתם של אנשים הנמצאים תכופות בשולי החיים וחייהם אפורים הגם ששבעים - מזכירות משועממות, בני מעמד בינוני בעלי מאחז על איזה עסק קטן ומכניס וכיוצא בזה - לחוש שהם הם במרכז ההיסטוריה למעשה ועושים היסטוריה, ועוד איזו היסטוריה, הם ולא האחרים בעלי הכוח הפוליטי הממשי להשפיע על ההיסטוריה.

לעיתים גם, הגמביט בגוונו המשיחי ניזון מתשוקת ''השבעים והמשועממים'' או ''יתומי הארץ'' לגרות את עצביהם שכהו, ולצקת בעצמם תחושת חיוניות מחודשת נוכח ''תמורות הענק העומדות בפתח ממש''.

זאת באמצעות האמונה שתוך זמן קצר תתחולל התפנית ההיסטורית/קוסמית האולטימטיבית.

כמובן, הם, הנמוכים, יגיעו אז למעלת עליונים, בבחינת בני אור.
ואחרים - העולים עליהם לתפיסתם הראשונית מכל בחינה באופן המבליט תחושת נמיכות עצמית טורדנית מאד - הם הם שיישפלו, ופניהם האמיתיות בבחינת שנואי-היקום ובני חושך -יתגלו.

קישורים:
שיכור ולא מיין: גמביט השרלטן.: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=48793&...

http://www.faz.co.il/thread?rep=26877
למיכאל - הבנת הנקרא.
אודי (שבת, 08/03/2003 שעה 21:40)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מיכאל,לדעתי אתה קורא את הספרים הלא נכונים ומהספר הנכון אתה מסיק את המסקנות הלא נכונות (זוהי דעתי האישית כמובן ואתה רשאי לא להסכים לה). איך אתה מפרש את הפסוק הבא שבו אומר הקב'ה לאברהם - '' קח לך את ב-נ-ך את י-ח-י-ד-ך את י-צ-ח-ק...'' והלא היה לאברהם בן נוסף ,ישמעאל?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26899
אודי: איני יודע. במעמד הקבורה הסופי -מעמד שווה.
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 2:50)
בתשובה לאודי


http://www.faz.co.il/thread?rep=26900
אודי, הבנת הנקרא - ואיך אתה מפרש: ויקברו אותו
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 2:55)
בתשובה למיכאל מ. שרון

י צ ח ק ו י ש מ ע א ל
ב נ י ו
*********

וזו הקביעה הסופית בפרשת חיי אברהם. נקודה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26907
למיכאל - נסיון הבהרה.
אודי (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 10:42)
בתשובה למיכאל מ. שרון

לאב עשיר אחד היו שני בנים, האחד מלא אחר כל הוראות אביו והשני לא במיוחד (בלשון המעטה).לימים נפטר האב ונקבר ע'י בניו, בפתחם את הצוואה גילו שאת רוב עושרו הוא הוריש לבן הצייתן ורק חלק קטן לבן הסורר. מצוות המילה מקנה זכות על ארץ ישראל, בני ישראל (יעקב) מקיימים את במצווה כהילכתה,כלומר - לאחר שמונה ימים גם ברית וגם פריעה,בדיוק כפי שציווה בורא עולם.המוסלמים מקיימים את הברית לאחר 13 שנה וללא פריעה, לכן הם שלטו על הארץ,לסירוגין,כשהיא שוממה (כפי שבריתם ריקה מתוכן) במשך זמן מוגבל,13 מאות שנה כנגד 13 שנים לברית. זכותם על הארץ עומדת לפוג (הזמן המדויק אינו ידוע) אולם קודם לכן הם עוד ישלטו 9 חודשים בארץ. פיקניק זה לא יהיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26912
מרחב היקום האלוהי. אודי: זו הוראת ה' ועמדת אברהם
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 12:57)
בתשובה לאודי

אודי: זוהי הוראת ה' ועמדת אברהם אינה מעלה ואינה מורידה.
זה רצון האל. מדוע? כי זה רצון האל. מעמד שווה.

לא בסדר? לא צודק? אנו מקיימים את הברית והם לא, אנו בקפדנות והם מפשלים?

זה רצון האל. זו הוראת האל. חד משמעית.
בסיום מסכת חיי אברהם. עם מותו.
המילה האחרונה היא של ה' ולאחר מות אברהם.
רצון אברהם בתקופת חייו, העדפותיו - בנקודה כלשהיא בזמן; או העדפה ואהבה רבה יותר, ממושכת יחסית בזמן ל''יחידו אשר אהב''- כל אלה אינם מוסיפים ואינם מורידים.

והכתוב גם מדגיש חד משמעית בתשובה לתהיותיך, מהי משמעותה האמיתית של בירכת בשר-ודם כזו או אחרת. ומדגיש גם זאת שבתקופת חיי בשר-ודם (כולל אברהם) יש התחייבויות וסנטימנטים מסויימים ברגע נתון, ואחרים - ברגע אחר בחייו.

לא איש אל ויכזב ובן-אדם ויתנחם.

ההוא [בשר ודם] אמר ולא יעשה
ודיבר ולא יקימנה.

הנה ברך - (ו)לקחתי [בשר ודם ברך, ואני ה' איפסתי/הישבתי ברכה זו. מ.ש.]

וברך ולא אשיבנה [פעמים אחרת יש שאדם מברך, ואני ה' איני משיב/מאפס את בירכתו, וזו מתקיימת. מ.ש.]

במדבר, כג', יט'-כ'

מקומם? לא צודק? מוזר, נעלם ומיסתורי?

הכתוב אומר, מיסתורין על גבי מיסתורין, בפי הנביא בלעם, מעט לאחר מכן, במדבר, כד', יז':

אראנו ולא עתה [איך אפשר לראות מישהו או משהו, כאשר הוא נמצא בזמן אחר?]
אשורנו, ולא קרוב [אשורנו: אראה ואבחן אותו בחדות ובהירות. אשורנו - משורש ישר, שור. ראייה בהירה, ''ישרה'' ולא מוטה ומעוותת. אבל כיצד ניתן לראות אובייקט באופן חד ובהיר ו''מיושר'' אם אינך קרוב אליו?]

הדבר מהדהד כמו בחינת אובייקט הנמצא במרחק אלפי או מיליוני שנות אור מאיתנו: ''אראנו ולא עתה''. הדבר שאני רואה עכשו התרחש בפועל לפני מיליוני שנים.
''אשורנו ולא קרוב''. מיליוני שנות אור ממני? ובהמשך:
''דרך כוכב מיעקב''.
לא יאומן? אתה אמרת.
ניתן לראות כאן גם הדמייה ואנלוגיה ליקום בין מליארדי שנות האור. מרחב ההכרה האלהי.

לכן כתבתי, ואחזור על כך:

עולה ממנו [מהתנ''ך] מסר קדום ומדהים:

''ויגוע וימת אברהם בשיבה טובה זקן ושבע ויאסף אל עמיו.
ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו אל-מערת המכפלה אל-שדה עפרן בן צחר החתי אשר על-פני ממרא''.

מסר מדהים, שכן הוא *מנוגד ברוחו לכאורא למה שדומה שנאמר קודם*. זהו פסוק המהווה *אמירת-תפנית* אלוקית - תפנית ביחס למה שבני אנוש עשויים לחשוב, יהיו קדושים ככל שיהיו.

האל עצמו, דומה, פונה אלינו מעבר לדורות ונותן בידינו את *האפשרות* לנתץ לרסיסים את מאבק הדת בין שני בני אברהם, שבבחינת פסיקה סופית ומוחלטת - הינם במעמד שווה בטריטורייה הזו. מסר קדום החצוב בהווית האל עצמו, מסר חריג לכאורה ומעורר פרשנות אנושית רבה -
ברם, התורה שבכתב קודמת.

זה רצון האל. גם אם יעשה האדם שמיניות באויר ויערום פרשנות על גבי פרשנות, זה רצון האל, בסוף מסכת חיי אברהם. וכתבתי גם: האל נותן בידינו *האפשרות*.
זה רצון האל. האפשרות ניתנת.
לא רוצה ומשכנע עצמך בפרושים חכמים מעשה חוכמת בשר ודם שכך נכון?
אין בעיות. כבר אמר הנשר הגדול, הרמב''ם: הכל צפוי והרשות נתונה.

ואחזור שוב למעמד הקבורה. כתבתי זאת בעבר, ואני חוזר על הדברים -ראה הקישור המצורף.

מדוע בני הפילגשים לא קברו את אביהם?
הכתוב מייחס חד משמעית מעמד מיוחד ליצחק וישמעאל *בניו של אברהם* שניהם
ורק שניהם בלבד.

בהקשר מעמד הקבורה נזכר קנינו של אברהם. מהכתוב כאן עולה מעמד כמעט שווה
בין יצחק לישמעאל, וההבדל היחיד הוא שיצחק נזכר ראשון, אך אין כאן הבדל
מדרגה.

אמנם תנו רבותינו ש''אין מוקדם ומאוחר במקרא'', אך מעמד הקבורה ומעמד שני
בניו יורשי זכות האבות - מעמד עליו מעיד החלק אותו הם ממלאים באותו מעמד,
לכל הדעות מאוחר יותר מ''אברהם בא בימים''.

בברכה, ולתשומת לב כבוד הרב,
מיכאל

.

קישורים:
מדוע בני הפילגשים לא קברו את אביהם?: http://www.faz.co.il/thread?rep=17732

http://www.faz.co.il/thread?rep=26929
לרב מיכאל שלום - מלאה הארץ חוכמתך.
אודי (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 19:29)
בתשובה למיכאל מ. שרון

ראשית אני שמח מאוד שאתה מודה שיש בורא לעולם (או אולי אני טועה?). עכשיו תאמר לי בבקשה,אתה שיודע מהו רצון השם בכזאת החלטיות- האם אתה מקיים את רצונו כפי שכתוב בתורה אותה אתה מצטט כל כך יפה? שומר שבת? מניח תפילין? חובש כיפה? או שאתה רק יודע מהו רצון השם אולם זה לא מעניין אותך במיוחד?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26933
אודי - הלוואי והייתי יודע. פשוט היפעלתי בקריאה קצת
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 21:08)
בתשובה לאודי

שכל ישר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26951
למיכאל - מה פירוש ''הלוואי והייתי יודע''?
אודי (יום שני, 10/03/2003 שעה 12:39)
בתשובה למיכאל מ. שרון

כדי לדעת צריך ללמוד. אם אתה רוצה להבין במכונאות, בחשמל, במחשבים או בפיסיקה גרעינית אתה הולך ללמוד, לא ? את כל הדברים שהאדם משאיר כאן בעולם אחרי 'לכתו' הוא טורח ללמוד ואת הדבר היחיד שהוא יכול לקחת עימו הוא מזניח. עולם מוזר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26913
בשביל לרשת את הארץ צריך לחתוך את המה שמו...
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 13:00)
בתשובה לאודי

אפשר לדעת למה האלוהים שלך בחר דווקא את חיתוך הזין כתנאי?
למה לא לחתוך את קצה הזרת או משהו כזה?
למה בכלל לחתוך משהו?
מה יש לכם כל הדתיים נגד קצת שמחת חיים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26920
תגובה למי שאינו זוכר
יעקב נפ (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 15:54)
בתשובה למי שזוכר

אלהים יש אחד

צורת החשיבה הבולשבקית שלך .מרשה לך בשם הכנות
גם לנבל את הפה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26921
קשקשן
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:17)
בתשובה ליעקב נפ


http://www.faz.co.il/thread?rep=27033
תגובה למי שאינו זוכר
יעקב (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 22:15)
בתשובה למי שזוכר

אין מה לעשות נגד הגיון בולשביקי
אפשר רק לחקור אותו כתופעת טבע

אחד ממאפיניו
תגובה קצרה במתכונת סיסמא
אין צורך גם לצפות ממנו להסברים הוא מתבסס על עצמו

http://www.faz.co.il/thread?rep=26949
שמע ישראל אדונים אלוהינו אלוהים שבע
ארץ הבצ (יום שני, 10/03/2003 שעה 10:06)
בתשובה ליעקב נפ


http://www.faz.co.il/thread?rep=26922
מיש''ז:בעולם הפגני היה מקובל קורבן אדם ודמים בשביל
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:18)
בתשובה למי שזוכר

לרצות אלים זועמים על כל הישג, הגדלת רווחה והנאה אנושיים.

בשלבו הראשון, המונותאיזם יצר מעין סובלימציה של קורבן האדם וקורבן הרכוש, לקורבן-מה פחות קשה: תרנגולת-כפרה, חנוכת-הבית (במקור הפגני היו לאחר בניית בית, מקריבים קורבן רב-דמים) מנחה, חיתוך המה-שמו, כדבריך. יש תאולוגים הגורסים שאף השבת לפי ההלכה, יש בה ממהות הקורבן וההסגר העצמי.

בשלב מאוחר יותר, בנצרות, מחליפה האמונה ואהבת האל שבלב ברוח הנביאים (''מה בצע לי בעולות וזבחים. העיקר הוא ''לגול את עורלת הלב'') את הקורבן הממשי.

הנוצרים טוענים שהאל עצמו, באהבתו את האדם, הקריב בנקודת זמן מסויימת בהיסטוריה את עצמו בהפכו לבשר (או ''בנו'', במובן נעלה מבינתנו), ולכן האדם כבר ניגאל על עוון החטא הקדמון, הקורבן האולטימטיבי כביכול כבר הועלה, ואין צורך לעולם עוד בקורבנות נוספים.

היהודים, מאידך, אומרים שזה ''צחוק מהעבודה'' - הכוונה לעבודת השם וזהו מקור הביטוי, ויש ויש צורך למאמץ, עבודה, או - למעשה, בקורבנות של משאבים כאלה ואחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26923
השופט חיים כהן אמר למשל, שאמונתו באל התאדתה
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:38)
בתשובה למיכאל מ. שרון

יחד עם העשן שהיתמר מהארובות של אושוויץ.

שכן לגישתו וגישת אחרים, אם היהודים מקריבים כה הרבה, מדוע פורעים בהם וקוטלים בהם במסות, מבזים אותם וכד', והדברים נימשכים ללא הפסק? איזו מן ברית זו שבה צד אחד מקריב ללא הפסק, יום יום, והאחר מצדד עצמו (''הסתר פנים'' ברוח תרצנות הקודש, או תאוריית הצידוד של האל) כל פעם שנידרשת עזרה וישועה?

בכל מקרה, יש המוסיפים גם שמעט לא ברור הדבר, מדוע לחבוש כיפה במוסד ים-ושם. הרי האלוהים לא ממש התגלה בתיפארתו בעת טבח היהודים באירופה, ולמה יש דווקא שם להפגין יראת שמים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26924
מאידך, גם הציונות לא ממש עומדת ביעדה הבסיסי:
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון

הבטחת ביטחונו הפיזי של היהודי והחופש מביזוי והשפלה.

שכן, למרבה הדאבה, דווקא בישראל ניטבחים יהודים ומתים במיתות משונות על ידי פורעים יותר מבכל מקום אחר בעולם. אשר לביזוי - גם כאן מבוזה היהודי יותר מבכל מקום בעולם - האשכנזי על ידי המזרחי ולהיפך, הפרסי על ידי המרוקני, הרוסים - נשותיהם מוגדרות כזונות רוסיות, והגברים כמאפיונרים, וכיוצא בזה. מוכרת אימרתו של הנרי קיסינג'ר שהמקום היחידי בו זרקו לעבר כינוי נאצה אנטישמי jew boy היה בישראל, בירושלים ובתל אביב. ובנוסף, חוסר כבוד האדם המעוגן בסיסית בישראליות מביא לכך שיהודים מבוזים בשפע זה על ידי זה תחת כל עץ רענן, גם ללא קשר לעדתם.

ואם לא מספיק הדבר, הרי בישראל גם חונקים יהודים בעולה של מלכות במיסי עתק ושאר גזרות מלכות יותר מכל מקום אחר בעולם, ומייסרים אותם בעקרבים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26925
אין שום סיבה לחבוש כיפה ביד ושם וגם אין צורך
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:54)
בתשובה למיכאל מ. שרון

זה לא בית כנסת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26930
למיכאל - על שופטים וכסילים.
אודי (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 19:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מה הקשר בין שופט,עו'ד,מדען,רואה חשבון,סנדלר, מנקה רחובות ו..רוחניות? כלום,נאדה,אינגנטינג! השכלתו של אדם אינה מובילה אותו להבנה שמעל לחושים ולפעמים היא עומדת לו דווקא לרועץ. האדם שבא מטיפה סרוחה והולך למקום רימה ותולעה מנסה כל הזמן להתחכם עם בוראו ולהכנס לשיקוליו. היה תמים עם אלוקיך,לך בדרכיו אשר הורה לך ותגיע למקום מבטחים בשקט ובביטחה. אם אינך נוהג כך מה לך כי תלין?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26909
אל פסיכופט ועבדו הנרצע והלקוי שכלית
ארץ הבצ (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 11:18)
בתשובה לאודי


http://www.faz.co.il/thread?rep=131642
Dudley Vaughan
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 16:55)
בתשובה למיכאל מ. שרון

znhmsed8g7rjgfta


http://www.faz.co.il/thread?rep=27165
מיטב ההגיון הבולשביקי
יעקב נפ (יום חמישי, 13/03/2003 שעה 15:20)
בתשובה למיכאל מ. שרון

בגישה היהודית אין הבדל בין אמונה לאמת

להבדיל הגישה הבולשביקית שם האמת היא תוצאה של אמונה

אם נמשיך בגישה הזאת של זריעת חול בענים
אני חרד

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.