פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאודי, 09/03/03 10:42)

http://www.faz.co.il/thread?rep=26913
בשביל לרשת את הארץ צריך לחתוך את המה שמו...
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 13:00)
בתשובה לאודי

אפשר לדעת למה האלוהים שלך בחר דווקא את חיתוך הזין כתנאי?
למה לא לחתוך את קצה הזרת או משהו כזה?
למה בכלל לחתוך משהו?
מה יש לכם כל הדתיים נגד קצת שמחת חיים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26920
תגובה למי שאינו זוכר
יעקב נפ (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 15:54)
בתשובה למי שזוכר

אלהים יש אחד

צורת החשיבה הבולשבקית שלך .מרשה לך בשם הכנות
גם לנבל את הפה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26921
קשקשן
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:17)
בתשובה ליעקב נפ


http://www.faz.co.il/thread?rep=27033
תגובה למי שאינו זוכר
יעקב (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 22:15)
בתשובה למי שזוכר

אין מה לעשות נגד הגיון בולשביקי
אפשר רק לחקור אותו כתופעת טבע

אחד ממאפיניו
תגובה קצרה במתכונת סיסמא
אין צורך גם לצפות ממנו להסברים הוא מתבסס על עצמו

http://www.faz.co.il/thread?rep=26949
שמע ישראל אדונים אלוהינו אלוהים שבע
ארץ הבצ (יום שני, 10/03/2003 שעה 10:06)
בתשובה ליעקב נפ


http://www.faz.co.il/thread?rep=26922
מיש''ז:בעולם הפגני היה מקובל קורבן אדם ודמים בשביל
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:18)
בתשובה למי שזוכר

לרצות אלים זועמים על כל הישג, הגדלת רווחה והנאה אנושיים.

בשלבו הראשון, המונותאיזם יצר מעין סובלימציה של קורבן האדם וקורבן הרכוש, לקורבן-מה פחות קשה: תרנגולת-כפרה, חנוכת-הבית (במקור הפגני היו לאחר בניית בית, מקריבים קורבן רב-דמים) מנחה, חיתוך המה-שמו, כדבריך. יש תאולוגים הגורסים שאף השבת לפי ההלכה, יש בה ממהות הקורבן וההסגר העצמי.

בשלב מאוחר יותר, בנצרות, מחליפה האמונה ואהבת האל שבלב ברוח הנביאים (''מה בצע לי בעולות וזבחים. העיקר הוא ''לגול את עורלת הלב'') את הקורבן הממשי.

הנוצרים טוענים שהאל עצמו, באהבתו את האדם, הקריב בנקודת זמן מסויימת בהיסטוריה את עצמו בהפכו לבשר (או ''בנו'', במובן נעלה מבינתנו), ולכן האדם כבר ניגאל על עוון החטא הקדמון, הקורבן האולטימטיבי כביכול כבר הועלה, ואין צורך לעולם עוד בקורבנות נוספים.

היהודים, מאידך, אומרים שזה ''צחוק מהעבודה'' - הכוונה לעבודת השם וזהו מקור הביטוי, ויש ויש צורך למאמץ, עבודה, או - למעשה, בקורבנות של משאבים כאלה ואחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26923
השופט חיים כהן אמר למשל, שאמונתו באל התאדתה
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:38)
בתשובה למיכאל מ. שרון

יחד עם העשן שהיתמר מהארובות של אושוויץ.

שכן לגישתו וגישת אחרים, אם היהודים מקריבים כה הרבה, מדוע פורעים בהם וקוטלים בהם במסות, מבזים אותם וכד', והדברים נימשכים ללא הפסק? איזו מן ברית זו שבה צד אחד מקריב ללא הפסק, יום יום, והאחר מצדד עצמו (''הסתר פנים'' ברוח תרצנות הקודש, או תאוריית הצידוד של האל) כל פעם שנידרשת עזרה וישועה?

בכל מקרה, יש המוסיפים גם שמעט לא ברור הדבר, מדוע לחבוש כיפה במוסד ים-ושם. הרי האלוהים לא ממש התגלה בתיפארתו בעת טבח היהודים באירופה, ולמה יש דווקא שם להפגין יראת שמים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=26924
מאידך, גם הציונות לא ממש עומדת ביעדה הבסיסי:
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון

הבטחת ביטחונו הפיזי של היהודי והחופש מביזוי והשפלה.

שכן, למרבה הדאבה, דווקא בישראל ניטבחים יהודים ומתים במיתות משונות על ידי פורעים יותר מבכל מקום אחר בעולם. אשר לביזוי - גם כאן מבוזה היהודי יותר מבכל מקום בעולם - האשכנזי על ידי המזרחי ולהיפך, הפרסי על ידי המרוקני, הרוסים - נשותיהם מוגדרות כזונות רוסיות, והגברים כמאפיונרים, וכיוצא בזה. מוכרת אימרתו של הנרי קיסינג'ר שהמקום היחידי בו זרקו לעבר כינוי נאצה אנטישמי jew boy היה בישראל, בירושלים ובתל אביב. ובנוסף, חוסר כבוד האדם המעוגן בסיסית בישראליות מביא לכך שיהודים מבוזים בשפע זה על ידי זה תחת כל עץ רענן, גם ללא קשר לעדתם.

ואם לא מספיק הדבר, הרי בישראל גם חונקים יהודים בעולה של מלכות במיסי עתק ושאר גזרות מלכות יותר מכל מקום אחר בעולם, ומייסרים אותם בעקרבים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26925
אין שום סיבה לחבוש כיפה ביד ושם וגם אין צורך
מי שזוכר (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 16:54)
בתשובה למיכאל מ. שרון

זה לא בית כנסת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=26930
למיכאל - על שופטים וכסילים.
אודי (יום ראשון, 09/03/2003 שעה 19:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מה הקשר בין שופט,עו'ד,מדען,רואה חשבון,סנדלר, מנקה רחובות ו..רוחניות? כלום,נאדה,אינגנטינג! השכלתו של אדם אינה מובילה אותו להבנה שמעל לחושים ולפעמים היא עומדת לו דווקא לרועץ. האדם שבא מטיפה סרוחה והולך למקום רימה ותולעה מנסה כל הזמן להתחכם עם בוראו ולהכנס לשיקוליו. היה תמים עם אלוקיך,לך בדרכיו אשר הורה לך ותגיע למקום מבטחים בשקט ובביטחה. אם אינך נוהג כך מה לך כי תלין?

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.