פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאודי, 11/03/03 11:13)

http://www.faz.co.il/thread?rep=27009
קודם חיים ואח''כ משהו אחר
נסים ישעיהו (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 13:54)
בתשובה לאודי

הקדמה קצרה:
דומני שאני מספיק ותיק כאן כך שאינני צריך להציג את עצמי ואת עקרונות פעילותי בפורום.

לא לכל הערה אני מתייחס באורח ישיר ופעמים רבות תגובתי בנושאים עקרוניים שנדונו בפורום מובאת בטור השבועי; אבל יש נושאים עליהם אני מגיב מיד וגם זה בהתאם לכללים שלפיהם אני נוהג ואותם פרסמתי כאן בעבר.

ומכאן להערה:
אלי הביא לכאן משהו שכבר פורסם במקום אחר, מה לשון הרע יש כאן?
אפשר להתווכח אם הנושא ראוי לדיון או אף להתייחסות (לדעתי לא) אבל לשון הרע?

דברים בטלים ואולי לא מועילים יש כאן למכביר ורשימה זו של אלי אינה חריגה בכך (לדעתי כמובן) אבל לא זה העניין. הרי מה שבעיני חסר חשיבות יכול להיות מאד חשוב לדעת הזולת וגם להפך.

בין הכללים שקבעתי לעצמי בתחילת פעילותי בפורום היה גם הכלל להימנע עד הקצה האחרון מכל פגיעה בזולת; פה ושם הייתה חריגה מודעת (ואם הייתה כזאת לא מודעת, אני מתנצל) אבל הקפדתי לשמור כלל זה בהקפדה יתרה.
האשמת הזולת, כל האשמה, יש בה פגיעה מרומזת או ישירה ומכך צריכים להימנע.

נ.ב. אולי לא יפה לספר, אבל כמה מחברי הפורום קיבלו ממני פניה אישית בדוא''ל כדי לא להסתכן בהלבנת פנים.

כך אני מבין את הוראות התורה וגם את הלכות לשון הרע והלכות אחרות שבין אדם לחברו; אם למישהו יש הערת תיקון לדברי, אשמח לקבל.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=27015
תודה לכבוד הרב ישעיהו על הארותיו
אלי אשד (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 15:37)
בתשובה לנסים ישעיהו

יש צדק בטענותיו וייתכן שהייתי פזיז כאן . ובכל זאת חשבתי שמאחר שהמדובר באיש ציבור מן הראוי להביא גם אספקט זה לדיון.
אבל להבא הארותיו החשובות של כבוד הרב בהחלט יעמדו לפני עיני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=27018
בהערה הזאת יצאתי מנקודת ההנחה
אלי אשד (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 16:27)
בתשובה לאלי אשד

שמר ישעיהו הוא רב. במחשבה שניה יתכן והתבלבלתי בינו ובין מר יזרעאלי ,אם כך איתו הסליחה לא הייתה כוונה לפגוע ומה שאמרתי בעינו עומד אך יש לקרוא במקום ''כבוד הרב'' ''מר''

http://www.faz.co.il/thread?rep=27028
אלי, קוראים לי 'נסים' וזאת עובדה.
נסים ישעיהו (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 20:45)
בתשובה לאלי אשד

תארים כאלה ואחרים אינם משנים דבר. מאחורי כל תואר מסתתר אדם; השאלה רק איזה אדם ואת זה לא התואר קובע.

המסר הוא החשוב ולא מי אומר אותו; יתכן שהאומר יקבל חשיבות בזכות המסר וזה בסדר, אבל אצלנו עולם הפוך; כל דבר, חשוב מי אמר ומהו תוארו הרשמי.

''חכמת המסכן בזויה''.

מעטים אלה הבודקים ומתייחסים לדברים לגופם במנותק ממי שאמרם; באופן אישי, עד עתה לא חשפתי דבר אודות עצמי כי המסר הוא החשוב, כנ''ל.

ובהתייחס לדבריך ברשימה שבראש הפתיל:
דומה כי המסר הסמוי (ואולי לא ממש סמוי) הוא חוסר הצדק בחברה בה אנו חיים; הסיפור שהבאת, ש(אני מודה) לא הייתי קורא אותו אלמלא הערתו של אודי אשר סיקרנה אותי, ממחיש בבירור עד כמה העולם שלנו הוא שקרי במהותו ועד כמה כל חזות של תקינות משפטית/חברתית ועוד ועוד, הכל אחיזת עינים.

החלש, גם אם העוול שנעשה לו זועק לשמים, אינו יכול להתמודד כשווה מול החזק; ואין זה משנה אם החזק זה הממסד או איש מקובל בחברה.

את זה צריכים לשנות אם חפצי חיים אנו.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=27029
אכן ניסים הדבר שהיטריד אותי ביותר
יהודי (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 20:56)
בתשובה לנסים ישעיהו

בכל הסיפור , ואפילו יותר מההטרדה המינית עצמה , היה המחשבה שהאישה שתבעה לדין את טופז מרבית הסיכויים הם שהיא תפוטר על חוצפתה ממקום עבודתה ( ששם יעדיפו לא להרגיז את הכוכב הדגול ) שלא לדבר על כך שהיא מוצאת את עצמה עכשיו בתביעת נזיקין שהאיש הגיש כנגדה. תביעה שעד כמה שאני מבין את שכר עורכי הדין המעורבים והפיצויים וכו' עלולה לרושש אותה.
מר טופז מן הסתם יופיע בתוכנית שלו יזיל דמעות מול הקהל ויסביר שהוא זה שנפגע מכל הענייןוהקהל יבכה איתו על מר גורלו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=27026
לנסים - הערת תקון.
אודי (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 20:26)
בתשובה לנסים ישעיהו

דווקא החזרה על דברים שנאמרו ע'י אדם אחר מבלי שהיית נוכח בעצמך במאורע המדובר ומבלי שיש בידך הוכחות לאמיתות הדברים הם בגדר רכילות ולשון הרע. גם לומר דברים שהם נכונים במאה אחוז אבל שלא לתועלת ישירה של השומע אותם נכללים בהגדרה זו. השמעת דברים על אדם מסויים באזני אדם אחר חייבת להעשות אך ורק באם השומע עלול להפגע בצורה כל שהיא באם לא תספר לו את המידע שברשותך ואנני חושב שזה המצב במקרה שלנו. אני מפנה אותך שוב לספרו של החפץ חיים. יום טוב.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.