פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 25/04/03 10:17)

http://www.faz.co.il/thread?rep=29307
לניסים - ענני כבוד או חמור?
אודי (יום שישי, 25/04/2003 שעה 11:05)
בתשובה לנסים ישעיהו

כתוב שיש שני אופנים בהם עתיד לבוא המשיח - עני על חמור או לחילופין רכוב על ענני כבוד. בעברית פשוטה-הוא יגיע כאשר עם ישראל יהיה בשפל המדרגה ובשפת החבר'ה 'על הפנים' או כאשר עם ישראל יהיה בשיא תפארתו. באיזה אופן נראה לך שהוא יגיע? נכון שאלף שנים בעיני הקב'ה הם כיום אחד - ''כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יחלוף...'' והעולם נברא, מראשית עד אחרית, לששת אלפים שנה כנגד ששת ימי בריאה, נכון שאנו בשנת 5763 לבריאה ונותרו עוד 237 שנים עד לתום האלף השישי אולם כבר אמר בורא עולם שהוא עתיד לבחור בין להביא את הגאולה ''בעיתה'' או ''ואחישנה'' כלומר יקדים אותה, לפי מצבו של עם ישראל. לפעמים כשהאבא רואה את בנו משתולל בחוץ ומסכן את עצמו הוא יכניסו הביתה מוקדם יותר מן המתוכנן,פשוט כדי שלא יגרום לעצמו נזק מיותר,גם אם זה לא מוצא חן בעיני בנו. טעות מי שחושב שהייתי רוצה להיות בזמן ביאת המשיח. כתוב שבזמן התנאים הקדושים (שהקטן שבהם היה מסוגל להחיות מתים) הם אמרו ''יתיי ולא אחמניי'' כלומר - איננו רוצים לראות בבוא המשיח בדורנו,מגודל הזוועות שיקדימו לו (חבלי משיח). כתוב גם שהמשיח יבוא בהפתעה גמורה - כמציאה או כעקרב. לזוכים המאושרים הוא יבוא כמציאה ולפחות מאושרים כעקרב. הזכות נתונה לכל אחד לבחור את דרכו ואת עתידו. ודבר אחרון,מי שחושש מסיוטי לילה, עצה לי אליו- שפשוט לא ילך לישון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=29309
קשה אתך, אודי.
נסים ישעיהו (יום שישי, 25/04/2003 שעה 13:36)
בתשובה לאודי

נדמה היה לי שכתבתי דברים ברורים אבל אולי טעיתי.

את מה שכתוב, לפחות חלק, גם אני מכיר; השאלה היא, מהי ההבנה הנכונה של הדברים. הנה ציטוט מן הרמב''ם:

יראה מפשוטן של דברי הנביאים שבתחילת ימות המשיח תהיה
מלחמת גוג ומגוג
ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו'
(...)
ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו

וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים
גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו

ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת

ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה (עד כאן מן הרמב''ם [הלכ' מלכים ומלחמותיהם, יב,ב]).

אז העיקר הוא יראת ה' ואהבתו ובזה ראוי להתעסק.

שבת שלום ומבורך,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=29355
יש לי קרוב שאמר לי משהו חדש לאחר שלא התראינו
טרה 011 (שבת, 26/04/2003 שעה 14:49)
בתשובה לנסים ישעיהו

עשרות שנים..הוא קרה לזה 'יהדות של מלים'..וכמה צדק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=29366
אפשר גם לקבל הסבר?
נסים ישעיהו (שבת, 26/04/2003 שעה 22:45)
בתשובה לטרה 011


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.