פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לארץ הגבינה המותכת, 09/06/03 15:10)

http://www.faz.co.il/thread?rep=30969
זו הדגמה נפלאה של הפתולוגיה המוחית המבלבלת ומסיתה
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 17:41)
בתשובה לארץ הגבינה המותכת

מצד מחרחר הרגרסיה והפשעים נגד הקדמה האנושית.

1) המטעה כאן שהפתולוגיה אינה נראית מייד לעין עקב מעין תחושת פיקחות ותגובות כאילו סבירות של המגיב.

זאת משום שכל דפוס פעולה בוזזת - היכולת להפעלתו מותנית באי שקיפותו ככזה.

זאת כשם שהנוכל מופיע במעטפת מכובדת לעיתים רקובות, שכן שקיפות הנוכלות פוגעת באפשרות תפעולה ה''מוצלח''.

2) הפתולוגיה וניוון המוחין - המופיעים לעיתים גם כמעין פקחות זריזה (פתולוגיה וניוון שהינם לעיתים נירכשים ונאכפים באופן עצמי, עקב מעין ''המרת דת'' או קונוורסיה לתצורה הרגרסיבית בוזזת) מתבטאים בקושי לשינוי דפוס תגובה בזמן אמת והסתמכות על מלאי של תגובות ''מוכנות'' המאוכסנות זה מכבר במוחו של הפעלתן בשרות הרגרסיה כנגד התקדמות האנושות.

3) הוא מתאפיין גם במעין רפלקסים מותנים הבנויים על אסוסיאציות ודימויים מניכאיסטיים (דיכוטומיה של שחור מול לבן, טוב מול רע) כשישבנו שלו ושל מרעיו המתנייעים בשרות המלחמה באנושות מזוהים כ''טוב המוחלט''.

כמאפיין משלים בולט דפוס הלגלגנות הקבוצתית - זו הינה דפוס המאפשר ללא הנמקה לאיין כביכול נוכחותם של אינדיוידואלים יוצרים המהווים איום אונטולוגי (בבחינת ממשות) על תחושת ההערכה העצמית הרגרסיבית.

4) כל זאת בשירות דימויו העצמי שהינו גורם מרכזי בתיפקודו ועליו ''לנפח'' אותו ככל שהוא חש מנוון יותר באופן קיומי:

שהרי ככל שסדרי המציאות נהפכים אצל הנירתם לשרות הרגרסיה, כך עליו להמשיך להזין את עצמו בתכנים המאשרים את האבסורד והניוון שבדרכו (במידה שנשמר אצלו עדיין זיק של תפקוד מוחי ואנושי גבוה כראוי לאדם בן מינו).

5) לכן, מוקדש משקל רב להזנת ההערכה העצמית, הן בשטיפת מוח קבוצתית ומנטרות עצמיות וקבוצתיות שיש לאמרם שוב ושוב ביחיד ובחבורה. והן באמצעות אישור הרגרסיה על ידי מעשה, באמצעות הפעולה הפורעת, השואבת תחושת חוסן מעודפות הפריעה ותיחכומה כביכול.

זאת, באופן אנלוגי, כשם שהמקק נזקק לכאורה להופעה מנפנפת כנפיים כשגופו המבחיל מנופח, רוטט ונוצץ כולו, לעיני עקרת הבית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=30970
לא נותר לי אלא להודות שההבחנה החדה כתער
ארץ הגבינה המותכת (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:17)
בתשובה למיכאל מ. שרון

על בוש ואיסטווד היתה גניבה ספרותית מבישה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=30972
אי הבהירות המכוונת היא דוגמא למעין טקטיקה שנועדה
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:33)
בתשובה לארץ הגבינה המותכת

הן:

1) לבלבל את ''האוייב''
2) ליצור תחושת מצח נחושה של אבסורד ושקר פתולוגי במעין הפגנת כוח שנועדה ליצור תחושת כוח, בעיקר על מנת לגרום למפקפקים לחזור למחנהו.
3) לבלבל גם את הקהל ממנו נבנה ואליו פונה הצורר או הבוזז בשרות הרגרסיה והמלחמה כנגד הקדמה האנושית

וכללית, שימו לב שכל מה שנידרש לעשות כאן הוא בניית משפט מעורפל. אך כזה שמשורבבים לתוכו מספר ביטויי מפתח שאמורים הן לבלבל, הן להונות, והן ליצור כעין תחושת חרדה.

זאת, החרדה אותה שוקד הפושע כנגד האנושות לעורר (כנגד האנושות: בבחינת מהות העניין, הגם שלא בהכרח ברצח רבים) חרדה המעוגנת בכך שידוע היטב שמדובר בבוזז, כזה המשתדל במעט מאמץ (כפי שמתבטא בתגובתו) המלווה בשלבים שונים באלימות חמקנית או גלוייה, לקצור מקסימום של ביזה וניכוס עמל אחרים העולים עליו מכל בחינה. והמשקיעים גם מאמץ ועמל רב בניגוד לתצורה הרגרסיבית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=30971
רקובות גם כן טוב
אחת העם (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:20)
בתשובה למיכאל מ. שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=30976
יש מסיתים בת' ויש מסיטים בט'. אתה שייך לקבוצה
גייל גרינפלד (יום שני, 09/06/2003 שעה 20:21)
בתשובה למיכאל מ. שרון

שמסיטה דיונים ברשת באופן מקצועי מהעיקר לתפל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=30978
טכניקת ההיפוך: נגיעה בעיקר ובליבה הופכת ל''טפל''.
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 20:36)
בתשובה לגייל גרינפלד


http://www.faz.co.il/thread?rep=30985
הטכניקה בה נוקט האדון שרון היא טכניקת הפוך על הפוך
גייל גרינפלד (יום שני, 09/06/2003 שעה 22:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון

אופיינית לפסיכולוגים המעוניינים להתל בפציינטים שלהם ולעשות בהם מניפולציות ריגשיות. לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו ובוודאי שלא לפסיכולוגיה בגרוש שמנסה למכור לנו שרון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=30987
איזה עובדות? קשקשן. שום טכניקה אלא ביקורת מדוייקת
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 23:05)
בתשובה לגייל גרינפלד

ועמל אינטלקטואלי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31000
אני מסכים לכל מילה של מיכאל שרון.
זאב בן-יוסף (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 1:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מדובר במי שניחן בעושר ביטוי נדיר,
היודע גם להשקיע
וגם להפיק מכך את המיטב והמירב.
אין רבים כאלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31004
תודה. הביטוי במקרה זה הוא אמצעי להעביר תוכן שהיית.
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 4:17)
בתשובה לזאב בן-יוסף

י רוצה לקוות שהוא לעיתים חשוב וחדשני במדה מכרעת ובעל היבטים חלוציים ולא מוכרים.

בעוד יש אלה שהביטוי לגביהם הוא במקרים רבים האמצעי והמטרה כאחת .

עבדך הנאמן מנסה באופן סימולטני לצקת גם תוכן -המשקף אולי מיומנות וידע; וגם לגבש אמצעי ביטוי שונים למטרת העברת תוכן מורכב באופן החותר לבהירות ולקריאות זורמת ככל שניתן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31018
על הסיפא רק אוסיף ,וטוב שכך
ארץ הגבינה המותכת (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 10:54)
בתשובה לזאב בן-יוסף


http://www.faz.co.il/thread?rep=31035
זאב, האם אתה מסכים גם לנאצות?
אניקה (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 17:47)
בתשובה לזאב בן-יוסף


http://www.faz.co.il/thread?rep=31047
זאב, לא תמיד כושר כתיבה מעיד על אינטליגנציה
גייל גרינפלד (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 22:02)
בתשובה לזאב בן-יוסף

גבוהה ובוודאי שלא על יושר אינטלקטואלי, הגינות וסובלנות. ראה כמה מחלוקות מעוררים דבריו של שרון, הוא להגנתו יביא את שק התירוצים המוכר והשחוק עד דק.

אגב, הטלאה של מילים גבוהות שאינן נהירות למרבית הקוראים אינה משרתת את המטרה ועלולה להתגלות כחרב פיפיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31060
נאצות באמת לא מקובלות עלי, וביחס לסגנון ה''גבוה''-
זאב בן-יוסף (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 4:08)
בתשובה לגייל גרינפלד

לי הוא מובן ונהיר,
וברור לי שיש כאלה שלא כל ביטוי ומילה
יהיו מובנים להם,
אבל גם הם יוכלו להבין את המסר הכללי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31091
שים לב לדו-שיח בין שרון לחומסקי
גייל גרינפלד (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 10:29)
בתשובה לזאב בן-יוסף

ראה קישור.

קישורים:
חרמנות של מילים: http://www.faz.co.il/thread?rep=31050

http://www.faz.co.il/thread?rep=31130
נו, טוב, כנראה שיש בכל זאת פה ושם כאלה שלא מבינים,
זאב בן-יוסף (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 22:10)
בתשובה לגייל גרינפלד

כמו חומסקי.
או אולי לא רוצים להבין?

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.