פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 13/06/03 0:29)

http://www.faz.co.il/thread?rep=31276
הוויכוח שלנו מתארך אז רק
נמרוד פינסקי (יום שישי, 13/06/2003 שעה 14:21)
בתשובה לאריה פרלמן

תגובה קצרה.
לפי התאורייה הקפיטליסטית לפני שאיקאה הגיעו, חנויות כלי הבית היו אמורים לנהל שוק חופשי, מה שכולל בתוכו הורדת מחירים ותחרות על כספי הלקוחות. אם כן איך אתה מסביר את ה''גנבה'' של החנויות הללו?
מדוע הפרטה של חברות ממשלתיות לא תגרום לדבר דומה?
חוץ מזה, זוהי דעתך. ואני, כמי שגר קרוב לנתניה, יכול לומר בעצם שהחנויות האלו לא עד כדי כך יקרות.. דווקא חברות גדולות שאינן מפעילות את ''הטריק'' שכתבתי עליו בתגובה הקודמת, הן היקרות.

תגובה קצרה בקשר לפרסומות-ישנה בעיה חמורה והיא שאנשים אוהבים פרסומות. פשוט כך.
הם מהופנטים וכמעט ואפשר לראות את הספירלות בעיניהם.
פרסומת כמו המכונית, הילדה והאמא תתקבל אמנם בזעם קל אך הפרסומות המתוחכמות בטלוויזיה ''נערצות'' ע''י צופים רבים.
עם זאת עצתך טובה מאוד ובפעם הבאה (שתבוא בקרוב, בטוחני) אארגן עצומה ואדאג שגם אתה תשמע עליה.

בקשר לפועלים המדוכאים, בסדנאות הללו כולם מקבלים שכר שווה (שני דולר ליום), לא משנה באיזה גיל העובד. לפני פלישת התאגידים היו ברשות תושבים רבים עסקים משלהם והם הרוויחו טוב יותר. זה נושא שצריך להתעמק בו יותר. אני אנסה לחזור עם תשובות ברורות יותר.

בתודה,
נמרוד פינסקי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31369
המשך בקצרה.
אריה פרלמן (שבת, 14/06/2003 שעה 15:07)
בתשובה לנמרוד פינסקי

1) מצד אחד אתה מודה שהתאגידים המפלצתיים מורידים את המחירים באופן דרסטי. מצד שני התאגיד האיום איקיאה העלה את המחירים.
נורא מוזר... אם המחירים (על סחורה זהה, כמובן) של החנויות הוותיקות היו יותר זולים - מדוע בחרו הצרכנים לקנות יותר ביוקר? האם עקרות הבית של נתניה עד כדי כך מטומטמות?

אולי כדאי שתעשה איזה סקר מחירים קטן - אם אתה גר קרוב לשם.

2) הפרטת חברות ממשלתיות צריכה להיעשות בשכל. אם אתה מעביר את כל החבילה מ''משפחה'' אחת (הממשלה) למשפחה אחת אחרת - לא תהיה זאת הפרטה - אלא רק העברת מונופול מיד ליד במסווה של הפרטה.

3) אנשים אוהבים פירסומות - וגם אני. אבל מצד שני יש פירסומות שאני לא סובל. אם תארגן עצומה שאסכים איתה - כמובן שאחתום.

4) אנא בחן את עניין שכר הפועלים בסדנאות היזע הזוועתיות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.